Jump to content
Yoyogi

Dve reci koje su ubile elektricna kola

Recommended Posts

"Range anxiety" = dokle mogu da stignem sa ovim kolima i sta posle?

 

Danas, na Kamigo servisnoj stanici, na autoputu Nagoya - Tokyo, svi servisi i restorani na jednom mestu.

 

tcsleafcharge01.jpg

 

Primetim ovaj auto "prikljucen na aparate":

 

tcsleafcharge02.jpg

 

Nissan "Leaf", potpuno elektricni. Neko njime krenuo na put u "Golden week", weliki prolecni praznik u Japanu:

 

tcsleafcharge03.jpg

 

Puni se on, sat vremena:

 

tcsleafcharge04.jpg

 

Skoro je pun:

 

tcsleafcharge05.jpg

 

Procedura kako to ide (ne kaze da preko neta treba da zakazes punjenje na usputnim punjacima):

 

tcsleafcharge06.jpg

 

Puni se ti, burazeru sat vremena, mi na benzin odosmo:

 

tcsleafcharge07.jpg

 

Moze li neko da zamisli na "Zmaj" pumpi na Novom Beogradu da se jedna kola pune sat vremena?

 

Nissan moze da proizvede (tako je projektovano, fabrika u Tenesiju) 150 hiljada Nissan "Leaf".

Za 2012. godinu su stavili skromni cilj da prodaju 20,000 komada u Americi. Prodali su jedva pola toga.

 

Nece narod to. Ostaje da elektricna vozila budu laka dostavna koja rade smenu po gradu a 16 sati se pune strujom.

 

Tako je sve dok ne bude daljinskog snabdevanja elektricnih vozila strujom, kao sto mobilni telefoni dobijaju daljinski signal i daju heart-beat gde su.

 

Dok se to ne desi, politicka stvar, subvencije za nesto sto niko nece i malo podstreka za proizvodjace kola da istrazivanje i razvoj usmere na tu stranu.

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo je tek pocetak ere elektricnih kola i mislim da je naslov suvise grub...ovde se istorija tek razvija, pocinje, a neko mora prvi i da krene...U ovoj prici je Leaf..

 

Za 10-20 godina pricacemo: "Secate se Nissan Leaf kako smo cekali na pumpi po sat vremena da se napuni a svi ostali dodju napune benzin i odose", ili kako smo sa Teslom za malo stigli na more?

 

Po meni, uvodjenje "struje" u kola za upotrebu van grada i za dalje destinacije je besmisleno, samo ako nisu hibrid(iskljucivo dizel/elektro iz vise razloga), elektricna kola kao sto si naveo treba da su za sada samo kao privredna vozila, da se koriste dok je radno vreme a ostalo vreme da se pune baterije, tj auto koji te vozi na posao i nazad i nista vise, a punis ga u garazi i dok si na poslu.

 

Vise se ustedi na kiseoniku i manjoj zagadjenosti na kombijima i poslovnim automobilima sto se setaju dok raznose robu, nego sto ce jedna porodica da sacuva ozon kupovinom Leaf-a.

 

Ali kao sto bi svemoguci Klarkson rekao: A odakle dolazi struja u nasu uticnicu, verovatno je pravi termo-elektrana koja napravi vise CO2 i ostalog smeca nego sto ce svi elektricni automobili zajedno uspeti da ustede kiseonika i ozona za svoj radni vek."

Podeli ovaj post


Link to post

Ma jok, niti je pocetak niti je naslov grub,

 

U Fordovom muzeju u Detroitu ima mapa Menhetna iz 1934. godine sa 38 stanica za punjenje elektricnih kola. Samo Menhetn, dva puta velicina "kruga dvojke", pre 80 godina. Ne verujem da danas u Krugu dvojke ima 5 benzinskih pumpi.

 

Javnost jednostavno tu zabu zvanu elektricna kola nece da proguta.

 

Autonomija (dokle stignes, gde moras da stanes da se natankiras za dalje) je za kola osnovna koliko i gravitacija za fiziku.

 

Teslom ne moze da se stigne na more. Da krenes u Grcku, stigao bi do Vladicinog Hana. Da imas Yugo, ne bi se ni zaustavio a sa Teslom bi morao da prenocis i uzivas u njihovom gostoprimstvu. A ujutro, hotelski racun + naplata za punjenja baterije "to ti je isto burazeru, kao pun rezervoar, kaki si ti gazada sa kolima os 100,000EUR da ti to smeta". Tu bi nekoga mozda i zena ostavila zbog moronstva na koje mu se smeju svi koji imaju benzinska kola. Gde bas njoj da se zadesi dileja koja ce da kupi elektricna kola kao jedina u kuci?

 

Na minus temperaturi se Teslina baterija sama izprazni preko noci pa auto treba da vodis sa sobom u krevet ili da ga nekako ususkas da se ne nahladi. To Yugu ne treba.

 

To je pozerski auto koji ne moze da te sluzi bolje nego 20 puta jeftiniji Yugo i samo je karikatura koja naglasava ono sto i pricam - dve reci koje su ubile elektricna kola : "range anxiety".

Podeli ovaj post


Link to post

Zato sam rekao: za 10-20god ce biti recenica "Secas se kako su nekada automobili na el pogon punili se po sat vremena i nisu stizali nigde"

 

Za zimu se smatra da imas kao u americkim filmovima garazu gde se u toku noci puni baterija i nema problema koliko je hladno napolju...Taj san je daleko ne samo nama nego npr svima onima koji zive u nekoj metropoli u centru ili u zgradama. Da bi el auto zaziveo treba menjati strukturu gradova. Da li kada budu sve to izmenjali usput smisle i transporter kao u Zvezdanim stazama pa nam auto sluzi samo za zezanje...videcemo. Ne bih el auto tako lako otpisao, narocito kada i elektromagnetizam moze da se iskoristi u svrhe transporta, sto je opet vezano za struju. Ali ko zna, mozda smisle i antigravitaciono polje do tada, pa bude jos bolja stvar od samog elektricnog automobila.

Podeli ovaj post


Link to post

Struja ce imati ulogu to svakako, al se slazem sa koelgom iz japana, baterije ce jako tesko zaziveti.

Podeli ovaj post


Link to post

Glavni problem sa strujom, kada je pronadjena, bio je da nije mogla da se prenosi na daljinu. Tesla je to izmislio.

Izmislio je pre 100 godina bezzicni prenos struje i na tome je stalo. Moze, ali ne daleko.

 

Intel (chip maker) je 2005. pokazao (koristeci znanje Teslino od pocetka 20. veka) lampu koja se upalila bez ikakve zice.

Sad to treba neko da perfekcionise i pre 2 godine sam rekao da treba jos 5 godina do toga. Sada je ostalo jos tri.

Kao mobilni signal i releji koji pokrivaju teritoriju i prelazi se automatski sa jednog na drugi kako kola idu.

 

Baterije se nisu sustinski promenile za 200 godina od kada su pronadjene.

 

Ne protivurecim posterima pre mene, samo kazem da je ono sto kazu tacno - ali ne sa baterijama.

 

Toyota i BMW potpisali sporazum o istrazivanju i razvoju "Isus" motora koji vazduh pretvara u gorivo (razlazuci vazduh i koristeci vodonik iz njega). Dok oni dotle stignu, neko ce pronaci nacin da struju dovoljne snage bezzicno prenesu na daljinu i ovaj par proizvodjaca kola ce da batali radnju i koristi taj novi pronalazak.

Podeli ovaj post


Link to post

Jedini problem kod struje je skladistenje, zato sve sto proizvodi struju ide direktno u potrosnju. Struja nije staticna i tesko se skladisti, zato se nalazi u malim kolicinama od kondenzatora pa do baterija. Kada se bude uveo bezicni prenos energije, mada je vec danas imamo, najbanalniji primer je TV signal koji hvatamo antenom, onda se moze govoriti o el automobilima kao konkurencija motorima sa unutrasnjim sagorevanjem. Ali ako bezicni prenos postoji u cemu je problem....u zracenju....i to velikom, ako se polemika digla kada su mobilni telefoni usli u nas zivot o zracenju EM talasa, mozete misliti sta bi bilo kada bi se slala energija za svaki auto koji trosi bar 10000 puta vise energije nego mobilni. Kolike bi te stanice bile i koju bi snagu imale i uticaja na zivo tkivo.

 

Autonomna vozila su zakon, ne zavise od okoline, samo kako resiti njihovo pokretanje, benzina nestaje, vodonik skup, elektricna struja svakako nije izbacena iz upotrebe kod kola, samo koju ce primenu naci, to cemo videti

Podeli ovaj post


Link to post

Ne treba ti skladistenje, ko skladisti signale za mobilne telefone za kasniju upotrebu?

 

Srodno tim signalima, kada budu bili pogon za kola, to je "game changer".

 

To bi promenilo covecanstvo kao sto su industrija, kola i struja promenili. Do nivoa promene mentaliteta ne samo osoba i nacija nego celog Sveta.

 

A tek zamisli daljinski pogonjene chipove (TCP IP V6 ima adresa za svako zrno peska na planeti) koja bi to promena bila.

 

Koliko bi novih firmi nastalo, koliko starih nestalo. Nije ovo neka vizija nego samo cekanje da se perfekcionise ono sto je jos Tesla znao da moze.

 

Ono sto imamo danas - eksperimenti, poslovno i funkcionalno neuspesni, poneko napravo sexy elektricna kola, kao Tesla Cars, za 100 hiljada dolara koja su 100 puta gora nego Yugo kada ti treba prevoz.

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno slazem se, ja sam samo cekao kada ce covecanstvo poceti da ide na tu stranu, ali mislim da mi dok smo zivi necemo docekati tu buducnost, je sadasnjost el kola se ne zasniva na bezicnom prenosu nego na statici i akumuliranju energije izmedju dve ploce. Dok industrija krene ka necemu drugom....i-haj, nas ce crvi pojesti

 

Bezicni prenos je za kucnu upotrebu kao sto rece za lampe, palm-ove itd, sto je vece nije proporcijalna potrosnja u odnosu na manji potrosac nego linearna, i to je problem...

 

U svakom slucaju, benzina je sve manje

Podeli ovaj post


Link to post

Ne mislim da je benzina sve manje.

 

Cena je rasla dok je potrosnja opadala. To mozda moze jednostavno da se objasni:

 

Imas 20 momaka i 20 devojaka na ostrvu. Onda neko skloni jednu devojku. Tada nastaje panika - svako hoce sebi da osigura devojku, sta kosta da kosta.

 

To (sklanjanje jedne devojke) su radile krize po Libiji, Iraku, Iranu. Napravile paniku i Hedge Funds (cocaine sniffing execs, Hedge Funds managers sa Wall Street) i cene nafte ni iz cega rasle. Ma stampedo, kao stoka.

Podeli ovaj post


Link to post

Danas je zvanicno potvrdjeno da Audi R8 e-Tron nece nikad izaci iz fabrike.....kao krivac je navedena tehnologija koju pruzaju baterije tj NE pruzaju

 

Napravice se samo 10 komada koji nikada nece izaci u prodaju vec ih koristiti samo Audi za dalja istrazivanja.

 

Voleo bih samo jedan da vidim kakve su mu performanse, sta su oni mislili da urade sa e-Tron, koja ubrzanja max speed medjuubrzanja...itd....

 

 

0909_02_z+2009_audi_e-Tron_concept_at_frankfurt+front_three_quarter_view.jpg

 

Audi-e-tron-Concept-4.gif

Podeli ovaj post


Link to post

×