Jump to content
Mića

4x4 pogon, iskustva i pitanja

Recommended Posts

Interesovalo me da li smem ako vozim tockove 15" i ako mi se desi da moram da upotrebim rezervnu gumu koja je 14" sta moze da se desi i da li je preporucljivo uopste voziti tako, ovo je post preuzet sa garaza foruma....

 

 

U pitanju je Audi A8 D3' date=' cini mi se 4.0 TDi Quattro. Stavljene su razlicite dimenzije guma napred i nazad, tj. gume razlicitog precnika. Rezultat je bio da se prednji diferencijal potpuno blokirao (kao da su prednji tockovi bili zavareni na istu osovinu), tako da je auto ima problema pri kretanju u krivinama. Prvo je razneo homokineticki zglo, a zatim se desilo ovo sa diffom. Kako je auto sa pogonom na sva 4 tocka i srednji dif je zamenjen iz predostroznosti. Probacu ukratno sa slikama da opisem tok intervencije, unapred se izvinjavam na losem kvalitetu slika.

 

Auto na dizalici sa podupiracima za motor jer je raskacena subsasija na koju se oslanja motor.

 

auto.jpg

 

Slikano od dole ovako izgleda menjac sa srednjim diferencijalom, ovde je jos prikacena subsasija ispod motora.

 

sa_kolevkom.jpg

 

Zatim se skida kolevka, pre toga se naravno raskace ramena vesanja od kolevke i popuste se srafovi i ostali neophodni elementi.

 

bez_kolevke_1.jpg

 

 

bez_kolevke.jpg

 

Zatim se raskaci zadnji kardan od diferencijala, poluosovine napred su skinute u prethodnom koraku.

 

patos.jpg

 

Zatim se menjac oslobadja veza sa motorom, rashladnim sistemom, instalacijom i svim ostalim sto moze da smeta pri skidanju.

 

Kada se menjac skine motor od pozadi izgleda ovako.

 

motor_od_pozadi.jpg

 

raskaceno.jpg

 

Od dole to ovako izgleda. Svetlom oblogom je oblozen transmisioni tunel.

 

od_dole.jpg

 

Sama sub sasija ili kolevka na koju se oslanja motor izgleda ovako.

 

kolevka.jpg

 

Menjac sa centralnim i prenjim difom iygleda ovako skinut sa vozila.

 

menjac.jpg

 

Menjac sa strane motora izgleda ovako. Vidi se pretvarac obrtnog momenta (torque convertor) a ispred njega su vratila koja prenose snagu sa diferencijala na prednje poluosovine (oznacio sam ih zelenom bojom). Kako se diferencijal prakticno zavario vratila su morala da se iseku brusilicom.

 

menjac_sa_vratilom.jpg

 

iseceno_vratilo.jpg

 

menjac_bez_vratila.jpg

 

Zatim se spreme ispravni delovi i pocinje montaza na vozilo.

 

 

delovi.jpg

 

Toliko za ovo javljanje. :kezo:

 

sve deluje vrlo prosto ali jedna "mala" nemarnost moze da napravi karambol :(

Podeli ovaj post


Link to post

Sam si dao odgovor na pitanje. Koliko znam na automobilima koji imaju konstantan pogon na sva 4 tocka, gume moraju da imaju i oznaku "4x4" na sebi.

Sa tvojom rezervnom ne znam da li bi bilo posledica ako se vozis "samo" do prvog vulkanizera.

Podeli ovaj post


Link to post

Ako spoljni obim 14ice odgovara spoljnom obimu 15ice, zasto ne. Al posto to tesko naci da se obimi u mm podudaraju, nek ti sluzi za nuzdu. Kad na gumi ima 4x4 to je guma za teski offroad sa duboookim kramponima

Podeli ovaj post


Link to post

Za 4x4 oznaku nisi u pravu. Na zeninom Ravu su 4x4 gume bez krampona i tendencija za neki offroad :) normalna all season guma za 4x4 pogon.

Podeli ovaj post


Link to post

Da bi 100% pogodio precnik tocka moras da imas sve 4 gume od istog proizvodjaca jer dimenzije guma nisu bas 100% identicne kod svih proizvodjaca ima sitnih odstupanja, na audiu su ubacene obe zadnje drugacije i to je napravilo problem. Uporedi dimenzije rezezrvnog tocka i ostalih, ne znam da li imas blokadu diferencijala na dugme ili je automatska na Corolli ?

Podeli ovaj post


Link to post

@Nessa

 

mislim da je kljucna rec u tvom postu RAV4.

 

Takve gume neces naci na nekom sedanu, karavanu, pa cak i kombiju koji imaju pogon na sve tockove, a kamoli A8

 

4x4 duboooki kramponi nisam bas mislio na ove

 

bfg_mudterrainta_km2_ci1_l.jpg

 

 

vise na ove

 

lg_FAL_LAAT.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

E ove sa druge slike si "nabo" :) Ali ja ipak mislim da corolla 4x4 i moj Rav 4 imaju isti prenos, bez mogucnosti raspodele prednji-zadnji, tj, permanentan pogon na sva 4. Mozda gresim ali pucajte i ispravljajte dalje.

Podeli ovaj post


Link to post

Meni se desilo, Land Cruiser 200, trebale su mi zimske gume krajem 2011. Bila je nestasica zbog poplava u Thai, gde se prave.

 

Kupim 27.5 i vulkanizer mi kaze da su kola prejaka za te gume, da ce ih pojesti za 3 meseca i da ih vratim i cekam da kupim 28.5.

 

Tako sam i uradio, trebalo je 2 nedelje da dobijem prave zimske gume.

 

Kako neko rece, koja god guma, do prvog vulkanizera da popravi originalnu, nije problem. Pa kola i imaju onaj mali rezervni tocak koji veze nema sa gumama, samo da se dopeljas prvog mesta za popravku.

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da je pogon preko cuvene Haldeks spojnice, koja je tada tih 90tih bila popularna kod nezahtevnih 4x4, tj da sistem sam ukljucuje sva 4 po potrebi. Moja e90 je imala dif lock jedino, ima slika u jednoj temi. El em, za ove lake 4x4 ne moraju gume na kojima pise 4x4, treba samo paziti da sve 4gume budu od istog proizvodjaca, velicine, profila i modela.

Podeli ovaj post


Link to post

tema je otvorena za sve koji vole 4x4 ili koji planiraju da ga imaju pa da se bolje upoznaju ;)

kod moje rolle je identican pogon kao na nesinom ravu, permanentni bez blokade diferencijala. koristim obicne gume letnje i zimske kao za svako drugi auto, cuo sma da je pravilo da sve 4 gume moraju da imaju istu dubinu sare i da kada se rotiraju to bude unakrsno.

evo jednog klipa...

 

Podeli ovaj post


Link to post

×