Jump to content
laki72

Laki i Toyota Auris 1.33 2010god. (Once again)

Recommended Posts

Zdravo svima.

Ja sam Laki i posle pauze od nekoliko godina ponovo imam automobil TOYOTA.

Naime nedavno sam kupio AURIS 1.33 iz 2010 godine

Podeli ovaj post


Link to post

post-2107-139713655508.jpg

 


 post-2107-139713665871.jpg

 

post-2107-139713678946.jpg

 

Par fotografija moje ToyoteInace, ovo mi je 3. Toyota po redu.Pre toga sam imao: KE30 - Corolla 1978 godiste EE90 - Corolla 1987 godisteOvi automobili su u nasem (porodicnom) posedu bili duzi period. O njima cu vam opsirnije pisati drugi put, jer ima nekoliko zanimljivih detalja.Inace ljubitelj japanskih brendova, a posebno TOYOTA-e sam postao jos 1977. kao klinac od 5 godina.Kod nas najcesci EE90 (1987-1992) smo kupili na 'nevidjeno'. :-)ali to cu vam pisati drugi put.

post-2107-139713655508.jpg

post-2107-139713665871.jpg

post-2107-139713678946.jpg

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Pa evo ovako.

Kao sto vec napisah, moje prvo zapazanje japanskih automobila je bilo sa nekih 5 godina. Sticajem zivotnih okolnosti moja porodica je 1976 otisla na privremeni rad u Libiju.

Prvo zapazanje jednog decaka zaludjenog automobilima je bilo da nema keca, tristaca, opela... :-D

Od evropskih brendova i modela, Peugeot je bio jako puno zastupljen, posebno modeli 404 i 504 u familijare verzijama. Bilo je poprilican broj Renaulta posebno 12 i 14, kao i novajlija 5 (prve generacije). Prisutan je bio i Fiat i Citroen sa vise modela Seat 1500 (pandan pezejca), kao i Voagenova buba, bus i model limuzine kao i karavana sa oznakom 1600.

Zanimljivo je da su auto skole imale uglavnom bube i model 1600 koji su pored noznih komandi imale dupliran i volan! :-D

 

E sad dolazimo do zapleta. ;-)

Pored ovih meni vec poznatih modela, bilo je tu i dosta 'ladja' !

Pogadjate, rec je o modelima americkih proizvodjaca.

Ipak, ono sto je meni bilo najinteresantnije su bili 'totalno drugacijih', egzoticnih japanskih modela. Toyota Super salon, Crown, Datsun 1200 (sunny), Hondin legendarni Civic prve generacije, mazda 1500 (luce), 323... zajednicko svim tim modelima je bio drugaciji dizajn, kako spolja, tako i unutrasnjosti, kao i oznaka "5 speed" na vecini od njih.

Verovatno je ta razlicitost dovela do toga da sam se ja bukvalno zaljubio u japanska vozila i ta ljubav traje od tada pa do dan danas.

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodosao, extra autic a i fantasticna prica :)

Podeli ovaj post


Link to post
:dobrodosli:

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodosao ..Auris je prelep, ova restyling varijanta mi se mnogo dopada :)

Podeli ovaj post


Link to post

http://www.toyotaclu...dpost__p__66306

(nastavak)

 

i da nastavim :D

Po povratku iz Libije, sledi razocarenje. U tadasnjoj SFRJ japanci su bili prava retkost. posle pocetka 70-tih kada su se pojavili na nasem trzistu, svi uvoznici su se povukli osim Agroopreme sa brendom Toyota.

Moj otac u pocetno zainteresovan za kupovinu korole je brzo izgubio entuzijazam i podlegao `savetima` i pritiscima svojih kolega i prijatelja.

``Nemac je nemac`` - bila je parola koja je odjekivala svuda oko njega, pa je na kraju iz nemacke uvezao polovnog Opela-a ...

Ne mogu reci da je to bio los auto, daleko od toga, ali...

Nekako, bio je obican, vec vidjen... zvuk rucice migavaca je bio kao kad se lome grizine :D

Neka vrsta kompenzacije moje tuge je bila cinjenica da je u kraju u kom sam ziveo, bilo dosta rezidencija pa su istocnjaci ipak bili zastupljeni.

Tako sam ispred obliznjeg `Centroproma` (kasnije C market) ipak vidjao pojedine modele dragih mi japanaca :japan4life:

 

Onda se desilo nesto sto samo sudbina ili Bog mogu da nameste.

U moj neposredni komsiluk, susednu zgradu su stigle dve glanc nove Toyota Corolla lepotice, zuto-bez boje. Identicne !!!

Mozete misliti moje srece i zadovoljstva :clap: .

Dva lekara iz obliznje bolnice, a srecom komsije su odlucile da kupe japanca. Da stvar bude jos bolja, jednog od njih sam poznavao povrsno (nek mi oprosti, ime sam mu zaboravio), a drugi gospodin, dr Pajantic je bio otac moje drugarice :twothumbsup:

 

BIo je to ovakav primerak, samo sa drugim felnama

large_13901207441020663319.JPG

 

Povremene zajednicke voznje do skole i slicno, vracale su secanja na vreme provedeno u Libiji i redovne voznje u raznim japancima.

 

 

Negde 83, 84 zahvaljujuci Indonezanima, u kraju gde sam odrastao se pojavila prva Corolla sa prednjom vucom. Naravno u pitanju je serija E80.

Bila je GL oprema za razliku od kasnije masovnijih DX. Silver metalik boja sa blago toniranim staklima u zeleno, sa 2DIN radio kasetofonom, somotom na sedistima, bila je kao sa druge planete u odnusu na tada konkurentske Kadett-e (kockice), renault 9, Peugeot 305, Golfove 1 ili tek izasle i isto tako retke 2-ke.

Tadasnji trend ostrih linija, klinasti oblik karoserije ovog modela je u potpunosti podrzavao. `Americki` podignuta hauba u zoni brisaca, dodatni migavci na zadnjem delu krila... sve su to bili detalji koji su odskakali i od aktuelnih evropskih konkurenata, a kamoli od voznog parka jedne socijalisticke zemlje :)

U medjuvremenu prisustvo japanske auto industrije na nasim prostorima pojacava ako se dobro secam Brodomerkur sa Mitsubishi - jem.

 

Naravno da bez obzira sto sam bio stariji i sto je vreme prolazilo, nisam propustao priliku da se `uvalim` u Corollu KE30 komsije Pajantica :D

Podeli ovaj post


Link to post

odlicno :toyo: da mitshubishi je zvanichno krenuo sa prodajom u bivshoj sfrj 84 god.kada je bio oficijelni prevoznik za zimsku olimpijadu u sarajevu, skoro sam video na oglasima jedan L 200 4x4 koji je ostao josh od tada brendiran, znachi nikad farban, ovako na fotkama u josh uvek dobrom stanju.... :japan4life:

Podeli ovaj post


Link to post

 

Toyota Super salon, Crown, Datsun 1200 (sunny), Hondin legendarni Civic prve generacije, mazda 1500 (luce), 323... zajednicko svim tim modelima je bio drugaciji dizajn, kako spolja, tako i unutrasnjosti, kao i oznaka "5 speed" na vecini od njih.

Verovatno je ta razlicitost dovela do toga da sam se ja bukvalno zaljubio u japanska vozila i ta ljubav traje od tada pa do dan danas.

 

Toyota Crown 1968 - IMAM.

Mazda 1500 Luce 1969 - IMAM.

Honda Civic 1978 I gen - IMAM.

 

Jbt, da nisam ja mozda poreklom iz Libije? :)

Podeli ovaj post


Link to post

Trio, tebe kad posetim, moraces da me motkom teras iz garaze :-)

Znam za deo voznog parka, ali nisam znao za Crown!!!

Inace, caskali smo na MCS svojevremeno o Versu ;-)Ono sto nemas je Corolla KE30. :DSumnjam da je iko vise ima, a za nju me pored mnogo mocnijih modela vezu uspomene. Ne videh dugo ni jednu u oglasima, a garant negde neka trune i vapi za 'ozivljavanjem'...

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da jedan zaludjenik u madjarskoj u njihovom klubu ima ke30 ali karavan. Provericu cim dodjem kuci. Inace imaju sve generacije. Ako te hvata nostalgija mozes doci na zajednicki skup sa njima u Maju! Inace cekam nastavak price za E90 ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Ono sto nemas je Corolla KE30. :DSumnjam da je iko vise ima, a za nju me pored mnogo mocnijih modela vezu uspomene. Ne videh dugo ni jednu u oglasima, a garant negde neka trune i vapi za 'ozivljavanjem'...

 

Ima jedna u kotezu u top stanju, neki auto limar/farbar rashko je ima, crvena, komplet je restaurirao 3 godine, znam za bar josh dve u ne tako loshem stanju i kojima ne treba mnogo da se srede, shto je najbitnije originalne su ;)

Podeli ovaj post


Link to post

http://www.toyotaclu...gain#entry66497

 

E pa da nastavimo. :-D

 

Tokom sredine 80-tih, moj cale je skapirao da Opel kojeg je kupio u nemackoj polako posustaje i da je vreme da se razmatra kupovina novog automobila. Kao i uvek razni modeli raznih proizvodjaca su bili u opticaju, a ja sam se potrudio da se medju njima nadje i Toyota.

Verujte da to u Srbiji i tadasnjoj SFRJ nije bio ni malo lak zadatak. Pored "kao domacih" VW, Opel, Renault, Citroen, Peogeot (...) koji su bili jeftiniji, i sveprisutni u saobracaju, dodatni je hendikep kada se zalazete za proizvodjaca koji ima samo jedan jedini kvalitetan ovlasceni servis na podrucju drzave i to u Bedekovcini u hrvatskom zagorju na 450km od Beograda. Uglavnom, ja kao i uvek tvrdoglav :-D nisam odustajao.

Pri tom posto sam gotovo svakodnevno obilazio gotovo sve Beogradske autosalone, skupljao prospekte, brosure, cenovnike i usmene informacije, mogu za sebe da kazem da sam sa 15 godina bio odlican poznavalac stanja na auto trzistu SFRJ.

I verujte, zaista je po kriterijumu dobijenog za novac toyota bila u samom vrhu.

Elem pocetkom 1987. godine je sazrela ideja i plan o kupovini automobila. Na beogradskom sajmu automobila su bili zastupljeni svi proizvodjaci koji su bili dostupni u to vreme u SFRJ, a bilo je i modela koji nisu bili u redovnoj ponudi zastupnika.

Porodicna poseta sajmu bila je prilika da dodatno 'lobiram' za Toyotu. :-)

Uz nas na sajam podjose prijatelji zastupnici teorije da samo nemci znaju da naprave auto.

Finansijski problem nije bio previse bitan faktor prilikom donosenja odluke, ali predrasude posebno kod naseg prijatelja su bile ogromne. Za coveka koji se sa rada u nemackoj vratio u Ford Capri 3000ccm, koji je imao Grundig video, SABA tv i Telefunken muzicki stub japanci su bili neki tamo mali zuti koji nesto bezuspesno pokusavaju da imitiraju. :-/

Medjutim.... :-D

Poseta sajmu sa mojom malenkoscu u ulozi strucnog vodica je rezultirala time da se razmatra kupovina 2 Toyote Corolle E80.

Za nas je sedan, a nas prijatelj se opredelio za liftback varijantu korole. Utisak je naravno ostavila ekipa iz tadasnje Agroopreme, zastupnika toyota vozila za SFRJ.

Ostalo je da ideja prenoci, a jedini tuzni faktor je bio rok isporuke od 4 meseca !!!

Sutradan prica dobija cudan preokret. Moj otac odustaje od kupovine (za sad), a prijatelj uz moju malenkost, ponovo odlazi na sajam "da jos jednom" razmisli.

Odustaje i on od Corolla-e...

Njegov izbor naprasno postaje CARINA II !!! :-D

 

1986_toyota_carina-pic-41336.jpeg

Od 7 komada Carine koji su tom prilikom samo tokom sajma prodavane jednu je uzeo covek koji je do dva dana pre toga bio osvedoceni germanofil :-D I TO IDENTICNA OVOJ

 

Jes, makar polovican uspeh !!!

 

 

Isporuka - avgust 1987 godine.

Ja (mi) ostasmo opet kratkih rukava sto se tice Toyote...

..

.

Nastavak uskoro...

Podeli ovaj post


Link to post

i da nastavim (da smaram) :D

 

Septembar 1987, salon automobila Frankfurt - Toyota predstavlja E90 u Evropi.

Sa salona se vraca predstavnik Nenad Skendzic, radnik Agroopreme sa nekoliko prospekata.

Nova Corolla... :)

Odusevljenje ! Novi model je lepsi, atraktivniji, dopadljiviji, slozni su svi u zastupnistvu.

U to vreme Agrooprema kao koncesionar pravi spiskove zainteresovanih i salje profakture.

Kada spisak zainteresovanih dostigne broj blizu 150 komada Agrooprema narucuje kontingent od 200 vozila.

Ja naravno bez pitanja prijavljujem mog oca na spisak. da stvar bude gora, on je u tom trenutku van Beograda.

Pocetkom oktobra, moj otac se jednog jutra vraca u Beograd, a odmah za njim na vrata zvoni postar.

Agrooprema je poslala profakturu za uplatu :D

Ne treba da vam opisujem njegovu reakciju....

Najveci problem je bilo ubediti nekog da uplati automobil koji nije video. U to vreme Agrooprema nije ni imala salon automobila. Toyota se prodavala u kancelariji na trecem spratu u Balkanskoj 44.

Naravno ja sam bio dosadan kao stenica, bombardovao ga informacijama, karakteristikama i jadan covek nije imao kud...

Konacno je prelomio, KUPUJE !

MOJOJ SRECI NIJE BILO KRAJA ! :toyota:

 

Naravno , uporan pa i dosadan, nista nisam prepustio slucaju. zajedno sa ocem sam isao u Agroopremu, jednu, drugu, trecu banku...

konacno je uplacena. Ostalo je `samo` da se ceka oko 2 meseca za isporuku.

Inace , vlada zabluda da je Toyota 80/tih bila dzabe, sto uopste nije tacno.

Fabricka cena (ukljucujuci marzu prodavca je bila 13.680 DM za sedan , a 500DM vise za Liftback verziju. Cena nije bila fiksna, jer je bila izrazena u japanskom YEN-u

Na to se dodavala carina od nesto preko 45%, a na to zajedno je isao porez na promet (kao danasnji PDV).

U konacnom zbiru, cifra je bila nesto preko 21,000DM *i vredi svaku marku ;)

 

nekoliko dana Uoci 29 novembra, tadasnjeg velikog drzavnog praznika, Vlada je odlucila da podigne carinsku stopu!

To bi znacilo znacajno povecanje konacne cene. `Nas kontingent` se u tom trenutku nalazio u Antverpenu. LJudi iz Agroopreme su uputili molbu Tojotinoj centrali za evropu da se ako je ikko moguce kontingent sto pre natovari na voz i posalje za Jugoslaviju.

Verovali ili ne, ali Tojota je izasla u susret, i nasa vozila su usla u SFRJ zadnjeg radnog dana novembra :) .

 

0591690-Toyota-Corolla-1.6-XL-4WD-1989.jpg

 

Agroopremino Konsignaciono skladiste Toyota automobila je bilo pored pruge izmedju zemuna i Zemun Polja

Kisan novembar nije me sprecio da posle casova u `Tesli` sednem na bus do Zemun polja a odatle peske pored pruge odem do skladista da bih kroz zicanu ogradu video omiljeni brend :D

27. novembar 1987, bio je dan kada je nasa COROLLA usla u SFRJ.

Vecina od tih 200 komada je bila sliver metalik (svetlo siva). Jedan dobar broj je bio u `zlatnoj` boji koja mu nesto i nije lepo stajala, a bilo je i nekoliko `nebo plavih metalik`, Posto smo mi izrazili zelju da bude svetlo zelena, kao carinaII od prijatelja, pretpostavih da nam sleduje plavi primerak.

 

posle praznika zavrsavane su `formalnosti` oko carine i poreza, i 07.12.1987.

Toyota Corolla je dekonzervirana u Inex auto kuci na Novom Beogradu i predata ponosnim vlasnicima.

Ogromnu Vecinu njih su cinili Slovenci, nekoliko Zagrebcana, jedan Sarajlija, i 6 beogradjana, medju kojima i moj otac.

Corolla je konacno `dosla kuci` :toyo:

 

 

(to be continued)

Podeli ovaj post


Link to post

"Najveci problem je bilo ubediti nekog da uplati automobil koji nije video. U to vreme Agrooprema nije ni imala salon automobila. Toyota se prodavala u kancelariji na trecem spratu u Balkanskoj 44."

da se nadovezem, 80 te su otvorili salon u sarajevskoj ulici pa je nova toyota mogla da se vidi i uzivo a i dalje je u salonu stajao prethodni model, salonski primerak je imao cak i radio kasetofon, naravno bio je izlozen xl-extra.cena je bila bas ta i dalje se cekalo po tri meseca ...

Podeli ovaj post


Link to post

da, salon na kraju (ili pocetku) Sarajevske je otvoren dok smo mi cekali da nam isporuce auto.

U salonu nije bilo izlozenih automobila, jos neko vreme.

Inace prve 3 godine je Corolla isporucivana sa radiokasetofonom, i to nije bila XL- Extra varijanta, ali detaljnije o tome cu u sledecem postu za par dana :)

Podeli ovaj post


Link to post

89 te, izvini, blizu nula i devetka :) svaka ti cast na pisaniju :thumbcool:

p.s- ko sebe da citam, izgleda da je kod svih bila ista pricha u kuci kada se kupovao taj auto :lol:

Podeli ovaj post


Link to post

A ti to nama doziras smisljeno. Znaci ti si taj novinar sto se mota po forumu ;) . Ajde cekamo nastavak feljtoma. P.S. TAS Golf se tada isto preuzimao u Inex-u i kostao je 15.500DEM. Sto isto nije jeftino bilo za domace vozilo.

Podeli ovaj post


Link to post

×