Jump to content
laki72

Laki i Toyota Auris 1.33 2010god. (Once again)

Recommended Posts

Od decembra 1987 do novembra 2012.

post-2107-139790094903.jpg

 

To je ta Corolla sa svojih 25 godina.

Slikano 11.2012. prilikom prenosa na novog vlasnika.

Podeli ovaj post


Link to post

"Najveci problem je bilo ubediti nekog da uplati automobil koji nije video. U to vreme Agrooprema nije ni imala salon automobila. Toyota se prodavala u kancelariji na trecem spratu u Balkanskoj 44.

Naravno ja sam bio dosadan kao stenica, bombardovao ga informacijama, karakteristikama i jadan covek nije imao kud...

Konacno je prelomio, KUPUJE !

 

Eh, blago tebi sa takvim ocem! Mom caletu uopshte ne bi bio problem da prelomi... ali mene na 4 dela, za tako neshto :D

Podeli ovaj post


Link to post

Ha, blago meni sa takvim ocem, ili tesko njemu sa ovako tvrdoglavim sinom - to je pitanje :-)

Elem posle 25 godina koriscenja ovog zahvalnog automobila i uzivanja u koriscenju i izuzetnoj pouzdanosti, mozemo zakljuciti da moje insistiranje i 'navijanje' bilo ispravno.I da nastavim svoj mali 'esej' koji preti da postane 'roman' :-DSlobodno mi kazite ako sam dosadan.Pre dolaska kuci, COROLLA je bila 'IZLOZENA' na parkingu caletove firme. Kada kazem izlozena, zaista je tako bilo. Veliki broj kolega je na smenu dolazio da vidi 'to cudo od japanca' ;-)Reakcije su vecinom bile 'wau' cak i od ljudi koji su u to vreme vozili premijum brendove. Naravno, nije Corolla bila nikakav premijum, ali u tom vremenu je od svoje konkurencije svakako odudarala smelijim dizajnom i pitomom dopadljivom linijom, sirokim farovima na koje se nastavljaju velike pozicije.Karakteristike modela su bile sledece:- Corolla EE90, sa 2E motorom 75kssa klipnim karburatorom, o kom cu nekad kasnije opsirnije pisati.- svetlo plava metalik boja 8D8- tonirana stakla- podesavanje visine pojasa- zadnje svetlo za maglu- Ekonomer- digitalni radio kasetofon Toyota (proizvodjac je Panasonic)- antena na rucno uvlacenje u A stubu- uz automobil ke Toyota isporucila konzervicu boje za sitne popravke, 4 svecice, filter vazduha, ulja i goriva, i komutator razvodnika.Gume na isporucenoj koroli su bile marke Dunlop SP7 u dimenziji 155/80 R13, naravno 'made in japan' :-)Mnoge stvari koje sam naveo danas deluju smesno, ali verujte da u to vreme, posebno na nasem trzistu nisu bile. Kao pokazatelj navescu vam samo to da Opel u Kadett- u nije isporucivao ni upaljac u osnovnoj opremi !?Naravno, kao trziste 'manje bitno' bilo je nekih nelogicnih usteda na nasim Corolla-ma.Tako su u farovi bili sa obicnim umesto H4 sijalicama, a ptrljaznik nije imao osvetljenje niti oblogu na gepek vratima.Zato je isporucena interesantna sitnica u torbici alata - sklopiva klocna :-)Dodatna oprema se za Toyotu jako tesko porucivala, a cekanje na isporuku je bilo bezobrazno dugo.Corolla je bila na probnim tablicama, a trajne tablice je dobila kao novogodisnji poklon - 31.12.1987.

Podeli ovaj post


Link to post

Posto je Opel jos bio u funkciji, Toyoti je sledovao zimski sam u garazi. Medjutim, sudbina se pobrinula da Sv. Jovan 1988. godine bude izuzetno suv i topao, pa je Corolla tog dana isla na svoje prvo putovanje van grada, tacnije do Novog Sada i nazad. Utisci su bili izuzetno povoljni, a auto je `klizio` novosadskim `kvaziautoputem` do limitiranih 130km/h radi razradjivanja. Sutradan po povratku sa svog prvog puta, je umiven (opran) i vracen u garazu da dosanja zimski san, koji je povremeno prekidan da bi se provozala po nekom lepom i suvom zimskom danu.

Do leta i godisnjih odmora, sto zbog cuvanja od soli, sto zbog odsutnosti vozaca (mog oca) Corolla je presla celih 2800 km.

u medjuvremenu je uradjen i prvi servis na 1500km koji je bio besplatan osim utrosenog ulja. Zanimljivost je da je za nase trziste TOYOTA preporucivala ulje INA DELTA 5.

 

Pored toga ugradjeni su zadnji zvucnici i provucena instalacija za njih. Problematicno je bilo naci odgovarahuce zvucnike jer je prostor za njihovu ugradnju jako plitak, ali nekako sam ipak uspeo.

 

Jula 1988 odlazimo u Dalmaciju, tada uobicajenom trasom (auto put Bratstva i jedinstva, Brod, B. Luka, B. Petrovac, Drvar, Knin ).

Trasa koja sadrzi auto put, magistralni put, ravnicarske puteve, ali i krivudave kanjone, planinske serpentine i prevoje...

Utisak je da Corolla sa svojih 75KS izuzetno lako savladava zadatu marsutu. Primetna je bila bolja startnost i elasticnost od tadasnjih konkurenata u klasi sa motorima slicnih karakteristika.

Jedna od zamerki je bila ta da su Dunlop gume na hrapavom asvaltu dosta bucne...

 

I tu je Corolla dozivela svoj prvi peh... Dan po dolasku u dalmatinsko selo blizu obale jadrana, akumulator je odbio saradnju. Mrtav potpuno.

Posle 620 km voznje u kojoj su potrosaci bili kasetofon i ventilator kabine, akomulator nije imao snage ni za jedan okretaj anlasera ! :huh:

Od rodjaka je pozajmljen punjac i nakon 5 sati punjenja je upalio iz prve. Zacudo, narednih dana nije bilo nikakvih problema sa paljenjem.

 

E onda je Corolla dozivela pravi peh. jedan rodjak, kamiondzija vozeci u rikverc je svojim prednjim branikom (srecom plasticnim) ulubio i ocesao zadnja i malo prednja desna vrata !!! :o

Covek se izvinjavao do besmisla... Medju nama posebno ja, bez reci, tajac... :mellow:

Sve je bilo funkcionalno i ispravno, vrata su se najnormalnije otvarala i zatvarala, prozori takodje... sama materijalna steta nije bila toliko velika, ali je moje `mezimce` osteceno. trauma.

 

Na proceni stete ljubazni radnik `Croatia osiguranja` je pisao da su oboja vrata za zamenu, sa obrazlozenjem da je to `novo auto i to je grehota peglati`

Hvala mu na tome. :thumbup:

 

Po povratku sa mora hladan tus! Agrooprema kao zvanicni uvoznik i zastupnik je od delova za reparaciju uvezla prednje i zadnje delove vozila.

Za vrata nisu ocekivali da ce nekome trebati. sledeca ispiruka delova je tek u oktobru.

 

Posle par telefonskih poziva za Grcu i isto toliko za Austriju, doneta je odluka da se pocetkom septembra zaputimo u Bec po delove. Idemo pravo kod austrijskog zastupnika Toyota automobila - TOYOTA FREY . razlog zasto smo izabrali njih je da je i u gracu bilo nesigurno dal cemo naci oboja vrata trenutno na stanju ili cemo morati da ih cekamo jedan radni dan dok stignu iz centralnog magacina u Becu.

 

Tako je Corolla krenula put Evrope da bi sama sebi dovezla delove za popravku i zamenu. Nazalost, iako septembar, vreme je bilo ocajno, stalna kisa, a u povratku i magla je ucinila da ovaj put umesto u uzivanju prodje kao naporno iskustvo.

U Mercedes servisu na Vozdovcu (danasnji Verano) su zamenjena i ofarbana vrata, a `stara` uredno spakovana u gepek.

Naravno sve troskove je pokrila osiguravajuca kuca.

 

Zahvaljujuci ovom nemilom dogadjaju, nasa Toyota vise nije bila nova, ali je srecom popravka odradjena zamenom a ne peglanjem.

U svakom slucaju, iako popravljana bila je kao nova i tako je i sluzila narednih nekoliko godina u kojima je godisnje u proseku prelazila po 15.000km.

Tako je bilo sve do 1992. godine i uvodjenja sankcija i opste nestasice goriva, kada je toyota jedva par hiljada godisnje.

 

:toyo:

 

O tom periodu i kasnijim dogodovstinama u sledecem nastavku :D

Podeli ovaj post


Link to post

A bre....skrati pauze izmedju ovih javljanja, dok dodjemo do 2000 prodje godina :)

 

Meni nije problemi i svaki dan da pises...jer ko ovde jos ima auto od prvog dana ovako dugo (bar do prosle god :))

Podeli ovaj post


Link to post

Vazi :-)

Inace, da ne zapostavim Aurisa, iako 'pisanije' o njemu tek sledi...

Uoci uskrsa smo se ponovili novom obucom :D

post-2107-139841751345.jpg

 

U pitanju je Dunlop Bluresponse koja je prevagnula u odnosu na Bridgestone T001

Podeli ovaj post


Link to post

http://www.toyotaclub.rs/forums/topic/4603-toyota-once-again/page__view__findpost__p__67266

 

I da nastavim :D

Sa uvodjenjem sankcija stigli su nam i bonovi, ali i nestasice benzina.

Srecna okolnost je bila ta sto Toyota nije zedan auto :D

Bez obzira na to, nestasice su bile sve vece, a crno trziste je diktiralo neke, prosecnom gradjaninu nedostupne cene.

Krenulo je od 3DM (za mladje pojasnjenje da je DM oznaka za nemacku marku ;) ) pa je islo i do 15 DM za litar benzina.

1-Mark-A-D-F-G-J.jpg

 

u takvoj situaciji, voznje automobila su se pretvorile u prave `atrakcije`.

Kao posledica cele te situacije, bar u mojoj prici, auto je retko vozen. uglavnom je mirovao u garazi i u te dve godine, presao je ukupno nesto vise od 1500km

 

1994. godina i `super deka` (Guverner NBJ Avramovic) su doveli malo stabilniju ekonomsku situaciju, a sankcije su `olabavljene` pa se cena benzina spustila na nekih 1,2 do 1,5Dm sto je bilo znacajno dostupnije, ali ipak prilicno skupo za svakodnevnu upotrebu vecine gradjana koji su ziveli samo od plate.

tih par godina, neredovne voznje, ali i starost, uzrokovali su propadanje akomulatora, kao i zadnjeg lonca, na nasem ljubimcu.

Zadnji lonac je uzet iz originala uz narucivanje i cekanje, a `BlackHors je preuzeo posao Yuassa akomulatora iz originala.

 

leta 1994 Toyota je dobila pomocnika, vremesnog FOrda Escorta iz 1976 godine. Bio je to moj `licni prvenac cetvorotockas` automobil koji sam sam zaradio i odrzavao. Time sam sebi obezbedio nezavisnost od planova, kao i `dozvola` roditelja za kroscenje automobila.

 

Oktobar 1994, kisan i tmuran kako samo oktobar moze da bude. Polazim sa majkom za Zemun. Otac insistira da idemo Tojotom, iako sam vec seo u forda.: `Sine, lose je vreme, gde ces sa tim `krsem`, ovde su bolje gume, brisaci, ventilacija`` bile su reci kojima me je nagovorio da ipak promenim odluku. na zalost, jer ta odluka je doprinela da se nasa Toyota tog kobnog dana nadje na pogresnom mestu u pogresno vreme. :unsure:

Kao da sam nesto slutio, svako zaustavljanje sam odradjivao kao da je napolju poledica, a ne kisa. Zalud, jer na jednoj raskrsnici jedan genije nije video da jeispred njega zaustavljen auto. Zakucao se u nas otpozadi totalno bez kocenja. :o

Pricinjena je velika materijalna steta, a moja TOYOTA je bila ozbiljno `ranjena`

 

Za zamenu su bili zadnji vezni lim, Branik, oba stop svetla... Srecom bravica je popustila sto je oslobodilo gepek vrata koja su zahvaljujuci yome prosla maltene bez ostecenja (jedna mala ogrebotina)

 

Lik se naravno otreznio dok smo skoro 3 sata cekali policiju.

da stvar bude gora, vozilo koje me je udarilo je imalo tablice Kostajnica, RSK, a osiguranje je bilo Bobar, iz Bijeljine.

Na kraju smo uz zapisnik, procenu stete uradili u AutoNena osiguranju ciji smo mi bili osiguranici, posto se ni jedna od osiguravajucih kuca koje smo zvali nije prihvatala da je partner Bobara iz Bijeljine.

Ubedjeni da cemo sami morati snositi stetu za koju je drugi odgovoran, skupljali smo novac, uzajmili se i 29. novembra (Dan Republike) ja i jedan prijatelj smo seli u Jugo 55 i zaputili se u Solun kod ovlascenog prodavca originalnih rezernih delova.

Po povratku uz silne peripetije polovinom decembra COROLLA je popravljena uz ceh sto za delove, sto za ruke od preko 2100 DM :(

 

Sa svim tim Racunima, sedosmo na bus i krenusmo u BiH, Republiku Srpsku, Bjeljinu.

Nada kazu umire poslednja, pa je ovo bio nas zadnju tracak nade da nam se makar deo troskova refundira.

U Bobaru nas je docekalo prijatno iznenadjenje. Ljudi iz osiguranja su bez problema prihvatili zapisnik , kao i racune. Obecali su nam uplatu novca na ocev tekuci racun. I ispostovase dogovor. stetovali smo samo razliku izmedju zvanicnog i crnog kursa sto je srecom u tom trenutku bilo nekih 10%

Tokom 1996. Corolla je ponovo redovno vozena, a nemila epizoda je polako potisnuta zadovoljstvom u redovnog koriscenja ovog odlicnog automobila.

 

Tokom iste godine Nasoj koroli EE90 se doselila i `prababa` Corolla KE 30, ali opsirnije o tome u sledecem nastavku :D :toyo:

Podeli ovaj post


Link to post

I da nastavim... (da smaram) ;-) :D

 

Godina 1995 jesen. Posto sam svoj auto, prvenac prodao tokom jeseni, ne zeleci da i sledecu zimu budem smrznut dok se vozim, ponovo sam bio povremeni korisnik nase porodicne korole.

Posto naravno u to vreme nije bilo interneta, sporadicno sam listao oglase sa automobilima.

Jednog dana tako sasvim nenadano ugledam oglas za tojotu corolu 1200.

Okrenem, bez neke vece ambicije daa cu ista uraditi, vise da ubijem vreme. Broj beogradski, automobil na zvazdari povise kluza.

Dogovorim se sa covekom da dodjem oko 5 da je pogledam.

Oktobarsko popodne, kosava brije sve jace. Dolazim do adrese gde treba da vidim auto, ali Corolla nije tu. Nije ni vlasnik.

Od komsija cujem da je auto u stvari od jednog starijeg gospodina, a da ga zadnjih par godina koristi muz njegove unuke. I oni se cude sto ga jos nema sa posla, obicno stigne do 5.

Kao i obicno kada je jesenja kosava, posle kratkog vremena ruke i usi pocinji da zebu, a krv da se ledi. Sve to potseca me na prethodnu zimu i visesatna smiravanja u fordu.

 

"Boze, samo nek ima grejanje kako treba" - bila je misao koja mi je odjekivala u glavi... :-)

 

U zlo doba konacno se pojavi plava japanka. Stanje na prvi pogled... nista obecavajuce. Neko se igrao farbara pa usrao, niklovani delovi prefarbani crnom farbom... motor 'frkuce', na leruvse trese, ponekad i ugasi...

Odemo u kucu, popijemo kafu, te nakon toga odemo na probnu voznju. Utegnut. Poslusan i udoban poprilicno.

Motor, na nizim obrtajima radi na dva, a kad se zagreje na 'skoro 3 cilindra' ... :-(

Al zato grejanje radi za sve pare :-)

Banja, u kabini kao u sauni :D

Ma reko nek ide zivot, uzimam!!!

Em greje, em je japanac, BRE :D !!!

I to ne bilo koji. To je jedan od onih modela, koji su ostavili trag i usmerili moja interesovanja jos od rane mladosti. Dogovorismo se oko cene, povadismo neke njihove stvari i dadose mi ljudi kompletnu garnituru dihtunga i jos poneki rezerni deo. I dve fascikle dokumentacije servisnih crteza i katalog delova skinute sa mikrofilma. Pravo bogatstvo za svakog koga te stvari znimaju, ili mu je servisiranje struka.

I tako se ja sa svojom NOVOM (starom) toyotom zaputih kuci.

Da, zaboravih da napomenem na satu je bilo 78.000km, ali brojcanik je sa 5 cifara. Prava kilometraza je bila 378.000km ! :D

Podeli ovaj post


Link to post

post-2107-1399046835.jpg

 

sedece jutro, palo je detaljno pranje od naslaga blata i pregled celog vozila. Sveopste stanje je bilo daleko od sjajnog, ali je imalo osnovu za reparacijie. Posto je jesen vec bila poodmakla, odlucio sam da prezimim ovako pa da se od proleca bacim na totalni servis i reparaciju. Jedino sto sam 'morao' sredito odmah, bio je menjac, jer se sinhron 2 brzine toliko pojeo da je umeo d se podglavi izmedju zabravljivaca i ostaka snopa.

Sinhron nabavljen iz Toyote u grckoj, preko majstora Dragana u Bolecu (danasnji Centar S) placen tadasnjih 50 DM.

Problem otklonjen i auto redovno koriscen do kraja zime, kada sam prionuo na sredjivanje kompletnog automobila.

Podeli ovaj post


Link to post

@Laki72 Ja sam odusevljen tvojim tekstovima... doslovce sam procitao svaki post. Slobodno mogu reci da si pravi ljubitelj Japanaca odnoscno toyote u ovom slucaju :)

Steta sto si u to vreme morao da se cimas u inostranstvo (Grcku) po delove koji su zajedno sa putnim troskovima izlazili papreno. U svakom slucaju zavidim ti sto si se navozao izuzetnih primeraka toyote u to vreme kada su svi vozili zastavina vozila :). Svaka cast na trudu i istrajnosti da svaki auto koji je bio u tvom posedu bude adekvatno servisiran i odrzavan. Stvarno bi bio slag na tortu kada bismo mogli da vidimo i slike pomenutih automobila :)

Podeli ovaj post


Link to post

samo da se nadovezm na Djoleta, tekst tj feljton, tj price iz zivota su super...samo izbaci

.. (da smaram) ;-) :D
da ne bi poceo da smaras :D

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala drugari :-)

Slike od KE30 nazalost nemam :-(

Sliku nase korole EE90 imate u jednom od prethodnih postova, a bice ih jos.

 

Kao sto rekoh, dolaskom proleca '96 pristupio sam sredjivanju mog primerka TOYOTA COROLLA KE30 .

Inace jedna od zanimljivosti je da je u saobracajnoj dozvoli pisalo da se model zove 1200 :D

To mi je dosta znacilo jer u katalogu za porez pri prenosu vozila takav model ne postoji, pa prodjoh maltene dzaba :D

Sredjivanje sam radio ja i moja dva dobra druga blizanca, jedan limar, drugi mehanicar. Izvadjen je kompletan enterijer, skinita krila, vezni, vrata, izvadjen motor, instalacija...

Na karoseriji je bilo manjih intervencija, nakon cega je bacena u zastitu i pripremljena za farbanje. Uporedo sa tim rasklopili smo motor.

Stanje cilindara je bilo odlicno, ali su karike bile pojedene do maksimuma. Radilica, bregasta i ostali delovi su takodje bili u odlicnom stanju. Ono sto je bilo lose su bili izduvni ventili na drugom i trecem cilindru. Tacnije, oni nisu bili losi, vec je na svakom falilo skoro po trecina povrsine pecurke :rolleyes:

Pretpostavljam da je uzrok bilo gorivo sumljivog kvaliteta, niskog oktanskog broja koje se tih godina prodavalo po srbiji kao 'rumunski' , a bilo je svakakve hemije koju su lokalni preprodavci mesali sa njim.

U svakom slucaju, sastavio sam spisak potrebnih delova koji je ukljucivao letece i lezece lezajeve u STD, zatim karike, sva 4 izduvna ventila, gumice ventila, lanac, lancanike, spaner, sve semeringe motora, i jos po neku glupost.

Jedan moj prijatelj, dugogodisnji vlasnik istog modela je sve ove delove u zamenskoj varijanti kupio za nesto manje od 200DM.

Ja sam se ipak odlucio za drugciju soluciju. Kupujem originalne delove! TOYOTA GENUINE PARTS :-). Iz dokumentacije u onim fasciklama popisah kataloske brojeve svih ovih delova, odstampah spisak na papir.

Momak koji je radio donosenje delova za Toyota servis u Bolecu je putovao svake sedmice autobusima 'joka tursa' , a u toj agenciji je radila moja drugarica.

Zahvaljujuci tome, nisam morao u Grcku, a dobio sam delove po nabvnoj ceni sve sa racunom iz Toyota radnje. Nesto preko 600DM, ili tri puta skuplje neko aftermarket varijanta?! Neka je! Nikada nisam zazalio zbog toga.

Drugar, automehanicar sa kojim sm radio motor me je zajebavao jer sam svaki i najmanji delic motora prao i cistio raznim pomagalima ukljucujuci i cetkicu za zube, ali entuzijazam da sve bude 'kao novo' je bio ogroman. Konacno, posle nekoliko dana motor smo ubacili, povezali instalaciju, i upalili. Rezultat je bio odlican. Motor prede kao maca. :D

Prvih nekoliko paljenja sam ga pustao iskljucivo u leru, a zatim smo izasli u kratku voznju, jer auto nije bio ni kompletiran, ofarban, a i registracija je u medjuvremenu istekla.

Bio sam prezadovoljan. Sve je islo po planu.

Zamenom ulozaka prednjih amortizera i gumica balans stangle i stelovanjem glave upravljaca (puz) bili su gotovi svi poslovi vezani z mehaniku.

Za farbanje je posluzila akrilna plava boja koju mi je jedan lik 'nabavio' iz jedne fabrike autobusa koji su upravo zavrsavali vozila za lastu. Dobio sam je po ceni cak nizoj od dugine autoreparatur boje.

Problem je bio taj sto mi do sad nismo radili sa akrilnom bojom. Odnos ucvrscivaca, boje, razredjivaca, kao i stepen razredjenosti umeju i iskusnom farbaru da naprave problem u koliko se sa nekom bojom prvi put srece, a kamoli nama koji se ne bavimo tim profesionalno i cije se iskuatvo farbanja automobila merilo prstima ruku.

Nazalost, farbanje nije dobro ispalo. sto zbog neadekvatnih uslova u kucnoj garazi, sto zbog toplog vremena i nedovoljno razredjene boje, tek nismo dobili onal lepi staklasti sjaj. Boj se nije 'razlila' kako treba i dobili smo efekat pomorandzine kore.

Naravno, nije to bilo puno izrazeno, ali ja nisam bio zadovoljan. Zato je posle par nedelja usledilo smirglnje sa 2000 smirglom, pa poliranje. U medjuvremenu sm ocistio sve niklovane delove od one crne boje, koju pomenuh u prethodnom postu, a okvire oko stop svetala i zadnje rozetne za ventilciju ofarbah u neku kombinaciju platinaste i silver metalik, jer su bile suvise ostecene od te crnw boje kojom se neko igrao.

Palo je i kompletno ribanje svih delova enterijera, provlacenje instalacije, ugradnja muzike.

Veliki posao je bio uraditi restauraciju vozackog sedista, jer je bilo u jako losem stanju. Pored sundjera koji je popustio pod godinama koriscenja, popucale su i pojedine zice od konsteukcije.

Ipak posle 2-3 dana smisljanja i realizacije, rezultat je bio zadovoljavajici. Jedini problem je bio naci odgovarajuci skaj u perforiranoj varijanti, i na kraju shvatih da je to sizifov posao.

2,5 meseci je trajala reparacija i Corolla je bila spremna za voznju :D

Ipak morla je scekati jos jedn mesec, jer vise nisam imao prebijene pare, pa je nisam mogao registrovati.

2. Jula 1996, ako se dobro secam, obnovili smo registraciju i Corolla je krenula na svoj test put do Arilja i Ivanjice.

Podeli ovaj post


Link to post

Svaka cast na pisanju i na entuzijazmu za odrzavanjem. Drugar ima svoju staru KE30 i dalje, ali nazalost trune na placu :(

Podeli ovaj post


Link to post
Drugar ima svoju staru KE30 i dalje, ali nazalost trune na placu

 

Zar ??? :o:(

Podeli ovaj post


Link to post

@ laki,

ako te zanima KE30 da li hoces da se raspitam da li je ova koju vidjam na prodaju?

fotografisacu je od nedelje ;)

Podeli ovaj post


Link to post

@mica

KE30 ??? :wub:

 

A joooj ...

Pa sad jedino da mu ispisem cekove :-D

Salu na stranu, ja nisam video kod nas KE30 vec nekoliko godina. Vec sam bio ubedjen da nije preostala ni jedna...

Slikaj, koji sam ludak mozda se i zaduzim ili nesto drugo iskombinujem... Otkud zam :-)

KE30 :toyo: :D

Podeli ovaj post


Link to post

slikacu je sutra, na dusanovcu je blizu ljermontove....nemam kontakt ali verujem da se lako moze naci vlasnik pa ako si raspolozen....pisi cekove ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Ima i u NS 2 komada koje se voze, plava 2dr sedan, i bela 4dr sedan, kacio sam slike svojevremeno, a plavoj sam i radio generalnu kod mene u servisu..

Podeli ovaj post


Link to post

Mali update vezano za Auris :-)

Posto su protekli prvomajski praznici i Djurdjevdan, malo se putovalo. Evo i neke prosecne potrosnje koju je sacinjavalo:

30% gradske voznje

20 % autoput (brzina oko 130 - 140)

50 % otvoren put (ibarska magistrala)

post-2107-139962174243.jpg

 

Nisam jos izracunao stvarnu potrosnju, ali cenim da je oko 0,5 - 0,7 l veca od ovoga sto pokazuje bord kompjuter, sto je po meni korektno za benzinca ove tezine.

 

Utisci u voznji:

Preticanja su nesto sto ne prija u voznji ovog automobila.

U poredjenju sa mitsubisi-jem i njegovih doduse 136ks, Auris se jednostavno vuce :D

Jednostavno Euro norme izduvnih gasova i 'ustrojavanje' zbog potrosnje su za rezultat imale ovakve pojave.

Naravno, nije to tako drasticno lose ni crno ni strasno, ali treba se navici.

Podeli ovaj post


Link to post

Mali apdejt vezan za auris.

U zadnja dva meseca samostalno zamenjene zadnje disk plocice proizvodjac ATE Nemacka, zemlja proizvodnje Italija. Zamena krajnje jednostavna, uz opasku da treba voditi racuna da je nevoj klipa razlicit levo i desno.

 

Takodje, Auris je polozio ispit duzih putovanja.

Beograd (via Bec) Prag, pa povratak, sve ukupno za 32 sata i predjenih 1900km.

Utisci povoljni, potrosnja od prosecnih 6,8 - 7 l/100km odlicna za tempo autoputa 130 - 150 i prosecne brzine po bord kompjuteru od 108km/h

 

Podeli ovaj post


Link to post

Jedno pitanje. Da li si koristio i ako jesi, koji je alat za 'uvrtanje' kočionog klipa , prilikom zamene pločica na zadnjim diskovima kod Aurisa. Skoro me očekuje isti posao na Yarisu .

Podeli ovaj post


Link to post

E ovako Piske (i ostali, naravno) :-)

Specijalni alat koji je predvidjen za ovaj posao nisam imao. Tacnije mogao sam da ga pozajmim, ali posto bi morao da sacekam par dana, probao sam i uspeo sa alternativnim resenjem.

 

1. Vrh klipa sam prvo kruzno oblepio platneno-armiranom lepljivom trakom. Ovo radi sprecavanja povrsinskog ostecenja ivica na vrhu klipa. Ako nemas adekvatnu lepljivu traku, mozes namotati deo neke krpe isecen u traku, ili slicno.

 

2. Za vracanje cilindra sam koristio stolarsku stegu a izmedju klipa i stolarske stege sam postavio gedoru 12. Ovo sa gedorom da bi se dobilo vise prostora do vrha klipa koji je potrebno uvrtati vodovodskim klestima, papagajkama, rotcanglama ili slicnim alternativnim alatom.

 

3. Lagano naspanujes stegu, pa zatim zaokrenes pola kruga, pa ponovo...

 

Iz nekoliko poteza klip ce biti skroz vracen u pocetni polozaj u kocioni cilindar :-)

 

Vazna napomena:

Na desnoj strani je LEVI navoj

(zavijas okretanjem u smeru kontra od kazaljke na satu)

 

P.S.

Nazalost, suvise kasno sam se setio da bi bilo dobro da sam uradio foto reportazu ove operacije, i postavio kao uradi sam.

Nadam se da ce ovakvo tekstualno uputstvo ipak dovoljno jasno.

Ako je nesto nejasno, slobodno pitajte.

 

Podeli ovaj post


Link to post

Nemam ni ja alat. Tako da je objašnjenje postupka zamene zadnjih pločica bilo korisno i poučno . Ostalo mi je još oko 5mm mesa na zadnjim pločicama, tako da ću uskoro morati da zavrnem rukave.

Podeli ovaj post


Link to post

@ piske - koliko sam upoznat, yaris ima normalniji sistem, jer mu ručna ide preko paknova.

Podeli ovaj post


Link to post

@Našud Jeste ručna ide preko paknova , koji se nalaze sa unutrašnje strane zadnjih diskova, a same pločice se menjaju tako što se uvrću klipovi od kočnica. Provereno kod više majstora

Podeli ovaj post


Link to post

×