Jump to content
laki72

Laki i Toyota Auris 1.33 2010god. (Once again)

Recommended Posts

@ piske - koliko sam upoznat, yaris ima normalniji sistem, jer mu ručna ide preko paknova.

 

Normalniji sistem :D

U potpunosti se slazem, mada me par drugara mehanicara 'mrze' zbog takvog stava!

 

@Našud Jeste ručna ide preko paknova , koji se nalaze sa unutrašnje strane zadnjih diskova, a same pločice se menjaju tako što se uvrću klipovi od kočnica. Provereno kod više majstora

 

Nisam znao, tacnije na vozilima na kojima su bili posebni (mali) paknovi za rucnu, a sa kojima sam se ja susretao, bilo je dovoljno samo pritisnuti klip nazad u cilindar jer nema samostela i mehanizma rucne kocnice kroz sredinu klipa i cilindra.

Nisam imao susreta sa jaretovim zadnjim disk kocnicama, tako da ne znam kakva je situacija, pa nam ostaje da verujemo informacija koje si dobio od tih majstora koje si pitao, a kada budes menjao svakako ces videti.

Naravno, ocekujemo da nas informises, da bi znali pravu informaciju :-)

 

Podeli ovaj post


Link to post

Ma naradio sam se ja na dosta kola . Otićiću kod Našuda, baš da vidim da li se zadnji kočioni klip uvrće ili vraća sa pajserom kao prednji . Samo ja probam auto posle servisne intervencije , ako propadne kočnica Našud kupuje drugog yarisa a ja mu ovoga ostavljam za uspomenu :lol:

Podeli ovaj post


Link to post

prodje i letnji raspust, pa ja iako vec vremesni mazgov, smatram da je leto gotovo.

Tokom leta, AURIS je 2 puta isao do Praga, i jednom do Dalmacije.

 

predjeno je 6500km od cega preko 4000km po auto putu.

Utisci su generalno dobri osim i ranije iznesene zamerke da je ovaj motor definitivno slab za masu Aurisa.

Nedostatak snage je vidljiv pri preticanju, posebno u brdu, gde je neophodno vracati u nizi stepen prenosa.

Mozda bi drugacija kombinacija sa menjacem (prenosni odnos) resila taj problem, ali bi se svakako time pogorsala ekonomicnost motora.

Inace relaciju BGD - Prag (preko Beca) sam prelazio u cugu, osim zaustavljanja na madjarskoj granici i jednoj pumpi na izlazu iz Beca.

Osim pospanosti uzrokavane ne spavanjem, ne mogu da kazem da sam osetio ozbiljniji zamor, cemu svedoci sto sam 1. put 4 sata po dolasku krenuo nazad iz praga.

Sve u svemu, Auris sa 1.33 motorom ne nudi vise, ali ni nista manje nego sto se od njega ocekuje.

Podeli ovaj post


Link to post

I evo nas i danas na poslu.

Dal je tesko?

 

Nije jer smo ``u dobrom drustvu``

 

post-2107-0-97239200-1410021803.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Da osvezimo i ovu temu

9ab9543156779e547ecf0f769b859c2b.jpg

 

5a38829a87b33dd8cab4162a10b36d9c.jpg

 

I naravno zimska 'obuca'

1039480f1ac98cfb8add7139ab344e68.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Kolacic ne znam kad smo poslednji put bili....elem...Kosutnjak je sledece nedelje koliko sam nacuo ;) pa navrati

Podeli ovaj post


Link to post

Najverovatnije hocu, samo na kratko.

Naime u nedelju radim od 16, a pre podne krecem iz unutrasnjosti.

Podeli ovaj post


Link to post

Daklee(n) ;)

Da mi 'topic' ne zamre totalno...

 

Danas sam konacno ulovio 3 sata, da ih posvetim automobilu.

 

Malo se eksperimentisalo, konstruisalo:

 

1. Moje kuciste filtera ulja

5f82b4bca773582643312e916f082cc0.jpg

 

2. Jedna od mogucih varijanti alata

b88599029410d11312a0361d7ba8873c.jpg

 

3. Uz malo znanja i truda

9f9d42065ced48e98855ffa7e1226fb3.jpg

 

:D

Naravno, da bi to bilo kako treba, potrebno ga je osmirglati i ofarbati, ali i ovako je dovoljno dobar da se zavrsi posao.

 

Zamenjeno ulje i filter ulja, kao i filter vazduha (nije na slici ;) )

 

Ostaje da se (konacno) skinu zimske gume i namontiraju letnje.

(Mada kakvo je vreme i temperature bilo proteklih dana...)

bb5b35741a90ff6447e67e0c0d4ead38.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Isti tako je I na rav4... Ja sam ga skinuo tako sto sam nasao jedan metal kao sto spaja dve kvake na kucnim vratima, malo mu istanjio brusilicom ivice da lepo sedne u onaj kvadratni deo.

Inace ova tvoja varijanta je dosta bolja jer ne moze da ti se desi da skines samo jedan deo tog poklopca vec ceo.

Za neupucene, taj srednji deo se skida da se na njega priključi jedan plasticni kao levak I da se na taj nacin ispusti ulje iz filtera bez prljanja ruku ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Tako je, samo sto ja nisam imao taj "kao levak" ovaj put, pa sam ipak malo isprljao 'prstice' :D

 

 

Ostaje mi sad da vidim sta cu za gume.

Zadnjih mesec dana sam bio po vise od 12 sati na poslu i za to vreme mi je 'prodato' nekoliko setova Alu felni, a sad da trazim, cekam...

Proci ce leto, ako ovako nastavim :D

 

Gume imam, prosle godine kupljene, tako da sam i sa dimenzijom limitiran (15")

A budzet jos limitiraniji na max 150 u ovom trenutku.

Sve mi se cini da ce i ove sezone da padne premontiravanje na celicne :(

Podeli ovaj post


Link to post

Da ozivim malo svoju temu :)

 

Zadnje o cemu je ovde pisano bila je potraga za felnama.

 

Posto je leto vic bilo na pragu, a ja nisam uspeo da nadjem nesto sto bi mi se uklopilo u budzet, ukus, ali i da bude solidnog kvaliteta i pristojno ocuvani, odustao sam i letnje gume su i ove godine montirane na celicne 'stock' felne.

Ovo tim pre, jer sam vec sredinom meseca imao planiran malo duzi put, pa je bilo nuzno staviti letnju obucu.

 

U toku leta sam tri puta isao do HR primorja i nazad.

 

Na manju snagu sam se vec odavno navikao, mada iskren da budem ona se vise iskazuje na magistralnom putu nego na autoputevima koje sam koristio.

 

Posle godinu ipo od kupovine, imao sam i prvi kvar!

 

Izlistana je greska P0037

29ee4d705c76af1b529ca577e2381437.jpg

 

 

Lambda sonda, broj 2 (iza katalizatora)

Ova sonda je kontrolna, vise zbog ekoloskih standarda i ne ucestvuje u procesu pripreme smese, ali svejedno, treba je zameniti.

 

Po netu ima dosta dostupnih podataka vezanih za lambda sonde

 

ae3cd72aa72d42d22278cd96dcf75c4f.jpg

 

Lista direktne zamene je na slici iznad.

 

Medjutim, posto je direktna zamena vise nego duplo skuplja od alternativne varijante (tzv univerzalne) a funkcionalno se ne razlikuju osim u samom dzeku, ja sam se odlucio za :

 

9a33a44571e47ee7f27102966ff9e83a.jpg

 

Ako nekom zatreba evo oznake:

5f0196890d19f6812991f1d878a1c588.jpg

 

Inace, spominjali smo u drugoj temi dobavljace za prvu ugradnju i moj skepticizam po pitanju ocuvanja kvaliteta.

 

Evo i dizne iz prve ogradnje, a po boji zica bih rekao da je u pitanju BOSCH

 

8955eef100f2a96dfdf4e0c2c2c6e2a6.jpg

 

I uvecanog detalja, uzrocnika:

 

8a191c6163c505796e428ffde3caaba5.jpg

 

'Puko ko licna' moglo bi se reci ;)

 

Sve u svemu, za 5500din i 15-20min, prvi kvar za kod mene predjenih oko 25k km kvar je otklonjen :)

 

Toliko od mene za ovaj put.

Podeli ovaj post


Link to post

Moze info za svaki slucaj gde si nabavio lamda sondu?

Podeli ovaj post


Link to post

@Laki72 Potraži alu felne u Sloveniji. Možeš da ih nađeš po veoma povoljnoj ceni. Sledeći put kada ideš za Hrvatsku skreni malo do Slovenije ;) 

Podeli ovaj post


Link to post

@stana1
 

Sonda je uzeta u prodavnici Euroauto

 

trenutno je bila zadnja na stanju, ali verujem da su u medjuvremenu nabavili.

 

 

 

@Piske

Znam za Sloveniju i sto se tice guma i sto se tice felni. Brat kao i vecina ljudi iz Zagreba, godinama kupuju gume i felne u Brezicama.  ;)

 

Problem je sto nasi genijalni sluzbenici na granici imaju maksimalan pik na alu felne, ali je jos veci problem sto mi je prtljaznik u oba pravca maksimalno popunjen, pa ni varijanta montiranja ALU, a prevoza celicnih nije bas izvodljiva...  :)

Podeli ovaj post


Link to post

Ovaj jubilej pa x10 je realana Toyotina mera.

Podeli ovaj post


Link to post

×