Jump to content
Mr Nebojša

TOYOTA Trofeji

Recommended Posts

 

Možda je Toyotina najveća tema devedesetih godina bila upravo najava njenog Toyotinog F1 projekta.Nakon deset godina pobeda u WRC-u, istorijski jakim nastupima u 24 časa Le Man, dominacija u CART seriji, kao i bezbroj pobeda u Japanu, Toyotina sledeća meta je pobeda i osvajanje šampionske titule u najbržem cirkusu na svetu.Do dana danasnjeg iako bezbroj drugih i trećih mesta su odneli Toyotini vozači prva pobeda se sa nestrpljenjem očekuje.

 

1990

Toyota Land Cruiser dominira na 3 od 7 etapa relija Pariz-Dakar i pozicionira se kao 6 u generalnom plasmanu.Celica GT4 proslavlja debi na Safari reliju.Toyota 90C-V traje 6 sati na 24 sata Le Man.Celica GT4 uzima svoj prvi WRC naslov.

 

1992

WRC Dominacija

Carlos Sainz osvaja prvenstvo WRC vozača, a Toyota team osvaja drugo mesto u plasmanu proizvođača.

 

1993

Godine 1993, Toyota WRC serija, postaje prvi japanski proizvođač koji odnosi duplu pobedu, vozačku kao i konstrutorsku pobedu.Toyota Celica 4WD osvojila je 7 trka tokom sezone WRC, a u Le Man takmičenju zavrsava kao četvrta.

 

1994

Toyota osvaja drugo mesto na 24časa Le Man.Toyota Celica GT4 (st205) debituje na austrajskom reliju.Toyota u WRC takmičenju odnosi treću pobedu za redom, a 2 pobedu na nivou konstruktora.

 

1996

Motori Toyote počinju snadbevati CART seriju, a ubzo posle toga sledi i njihova dominacija.Toyota Land Cruiser uništava sve ostale konkurente u dve kategorije Dakar relija.

 

1998

Godina dominacija Toyotinog automobila u 24h Le Mana.

Dva auta Toyote su vodila većinu trke, jedan auto je bio na oko sat vremena do pobede, ali problemi koji su zadesili auto  primorali su vozača da odustane u samoj završnici.

 

1999

Toyota ponovo postaje šampion WRC takmičenja i to sa Corolla-om iz kojeg se povlači kako bi usresredila sve snage ka Formuli 1.Od 1999godine Toyota kreće sa F1 projektom i u Nemačkoj-Kelnu počinje izgradnja najsavremenije F1 fabrike za izradu trkačkih bolida.

 

Opširnije o WRC takmičenju:

 

 

Drivers World Championship

 

1990   Carlos Sainz (Toyota Celica GT4)    

1992   Carlos Sainz (Toyota Celica GTFour)

1993   Juha Kankkunen (Toyota Celica GTFour)

1994   Didier Auriol (Toyota Celica GTFour)  

 

celica2.th.jpg

1994aurioltoyotaworldra.th.jpg

 

 

 

Manufacturers World Championship

 

1992         Toyota (Celica GT4)-2rd

1993   Toyota (Celica GT4)-dupla titula

1994   Toyota (Celica GT4)

1999   Toyota (Corolla WRC)      

 

celica1o.th.jpg

80027.th.jpg

 

 

1989. novi proizvođači su se pojavili u takmičenju. Mitsubishi  je predstavio Gallant-a VR4, a Toyota Celicu GT-4 što je najavilo skoru dominaciju japanskih proizvođača. Ipak tada još uvek niko nije mogao da spreci Biasiona i Lanciu da ponovo uzmu titulu. Međutim, sledeće godine svetu se predstavio novi kralj - Spanac Carlos Sainz. Iako je sezona počela pobedom Delte i Auriola na Monte Carlu, Toyota i Carlos su od juna na Acropolis  reliju, pa preko istorijske pobede na reliju 1000 Jezera u Finskoj i engleskog RAC  relija dosli do titule šampiona za vozače. 1990. ce ostati zapamćena i po fenomenalnoj pobedi Francuza Alain Oreile-a na Safar i reliju sa Renault-om 5 GT Turbo  grupe N, sto je i jedina pobeda "fabričkog" automobila na jednom WRC takmičenju.

 

 

1991. je krenula fantastičnom borbom između Francois Delecoura i Sainza na Monte Carlu koji je Delecour nesrećno izgubio. Nekom sreća okrene leđa, a nekom bas suprotno. Taj Monte je bio kao inicijalna kapisla za Sainza koji je pobedio na prvih pet od osam relija sezone. Ipak ta ista sreća je i njemu okrenula leda na 1000 Jezera, a palicu je preuzeo Kankkunen i osvojio trecu titulu sampiona Sveta ponovo sa Deltom.

 

Spanceva osveta je stigla vec iduce godine, ali je ipak sve bilo daleko od jednostavnog. Posle celih šest godina od predstavljanja prve Delte HF, Lancia je prestavila novo oruzje HF Integrale. Pravi čovek u pravoj mašini bio je Auriol koji se posle startovanja na osam relija pobedio na sest. E onda je nastupila serija odustajanja sto je Spancu omogucilo da sa pet pobeda i dva druga mesta ponovo postane sampion. Auriolu je ostala uteha da je do prosle sezone-2005. bio vozac koji je pobedio najvise u jednom sampionatu za redom. Sada je vlasnik novog rekorda takođe Francuz Sebastian Loeb.

 

 

 

Lancia je ipak osvojila titulu u konkurenciji konstruktora, sestu za redom, i na kraju sezone se povukla iz takmičenja. Ipak Delta je i iduće godine bila prisutna na reli stazama sirom sveta u polu-privatnom JollyClub timu. Nakon povlačenja Italijana primat na svetskoj reli sceni preuzimaju japanski proizvodaci a ta dominacija ce trajati punih osam godina, sve do 2000-te kada je titula u rukama tima Peugeot.

 

 

 

1993. po prvi put se svi reliji boduju za sampionat u obe konkurencije. Toyota je bila pretendent za titulu broj jedan a iza nje odmah su bili Mitsubishi i Subaru. Lancia nije bila konkurntna, a jedino je Ford sa Escortom i vozacima Delacourom i Biasionom uspeo da pruzi bilo kakav otpor i pobedi cetiri puta. Na kraju sezone na vrhu tabele bio je ponovo, po cetvrti put u karijeri, Juha Kankkunen, a doneo je Toyoti prvu titulu u konkurenciji konstruktora.

 

 

Dider Auriol konacno osvaja titulu 1994. godine posle velike borbe sa Sainzom. Pobednik se nije znao sve do poslednjeg relija sampionata u Britaniji kada je Auriol profitirao posle Sainzovog odustajanja. Njegova titula i dobra voznja klubskog kolege Kankkunena omogucili su Toyoti da po drugi put osvoji titulu konstruktora.

 

Sledeca sezona u svetu relija ce biti zapamcena po skandalu. Pre pocetka sve je obecavalo odlicnu borbu izmedu Toyote, Subaru-a i Mitsubishi-ja ali je odmah posle prvog relija bilo jasno da je Toyota vise nego superiorna sa svojom Celicom ST205.

 

 

izvor GonzaRacing

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Kompletirani Toyotini trofeji počev od 1976god.

 

1976. Formula 3 (Evropa) Riccardo Patrese (I) Chevron -Toyota

1977. Formula 3 (Evropa) Piercarlo Ghinzani (I) March -Toyota

1978. Formula 3 (Evropa) Jan Lammers (NL) Ralt -Toyota

1975. Formula 3 (Britanija) Gunnar Nilsson (S) March -Toyota

1976. Formula 3 (Britanija) Shell Bruno Giacomelli (I) March -Toyota

1976. Formula 3 (Britanija) BP Rupert Keegan (GB) March -Toyota

1977. Formula 3 (Britanija) Vandervell Stephen South (GB) March -Toyota

1977. Formula 3 (Britanija) BP Derek Daly (IRL) Chevron -Toyota

1978. Formula 3 (Britanija) Vandervell Derek Warwick (GB) Ralt -Toyota

1978. Formula 3 (Britanija) BP Nelson Piquet (BR) Ralt -Toyota

1979. Formula 3 (Britanija) Chico Serra (BR) Ralt -Toyota

1980. Formula 3 (Britanija) Stefan Johansson (S) March -Toyota

1981. Formula 3 (Britanija) Jonathan Palmer (GB) Ralt -Toyota

1982. Formula 3 (Britanija) Tommy Byrne (IRL) Ralt -Toyota

1982. BTCC (GB) Wim Percy (GB) – Corolla

1983. Formula 3 (Britanija) Ayrton Senna (BR) Ralt - Toyota

1986. BTCC (GB) Chris Hotgetts (GB) – Corolla

1986. Reli (Bliski istok) Bin Sulayem (UAE) Celica Twin-cam Turbo

1987. Reli (Bliski istok) Bin Sulayem (UAE) Supra Twin-Cam24

1987. BTCC (GB) Chris Hotgetts (GB) – Corolla

1987. IMSA (USA) Chris Cord (USA) + Makes. (Celica Turbo)

1988. Reli (Bliski istok) Bin Sulayem (UAE) Celica GT-Four

1988. Formula 3 (Britanija) JJ Lehto (FIN) Reynard – Toyota

1989. Reli (Bliski istok) Bin Sulayem (UAE) Celica GT-Four

1990. Reli (Svet + Azija i Pacifik) Carlos Sainz (E) Celica GT-Four

1992. Reli (Svet) Carlos Sainz (E) Celica Turbo 4WD

1992. IMSA (USA) Juan Manuel Fangio II (ARG) + Makes. (Toyota Eagle)

1993. IMSA (USA) Juan Manuel Fangio II (ARG) + Makes. (Toyota Eagle)

1993. Reli (Svet) Juha Kankkunen (FIN) + Makes. (Celica Turbo 4WD)

1994. Reli (Svet) Didier Auriol (F) + Makes. (Celica Turbo 4WD)

1996. Reli (Evropa) Armin Schwarz (D) – (Celica GT-Four)

1997. Formula 3 (Masters) Tom Coronel (NL) Dallara - Toyota

1997. JGTC (Japan) Makes/Team. Toyota Castrol TeamTOM’S - Supra

1999. Reli (Svet) Makes (Sainz/Auriol)) - (Corolla WRC)

2000. Reli (Evropa) Henrik Lundgaard (DK) – (Corolla WRC)

2001. JGTC (Japan) Hironori Takeuchi (JPN) / Yuji Tachikawa (JPN) Supra

2002. JGTC (Japan) Juichi Wakisaka (JPN) / Akira Iida (JPN) Supra

2002. CART (USA) Cristiano da Matta (BR) Lola - Toyota

2003. IRL (USA) Scott Dixon (NZ) Dallara -Toyota + Manufacturer

2006. Super GT (Japan) Juichi Wakisaka (JPN) / Andre Lotterer (D) SC430

2006. Grand-Am (USA) Scott Pruett (USA) / Memo Royas (MEX) Lexus-Riley

2006. NASCAR (USA) kamioni Todd Bodine (USA) Tundra + Manufacturer

2007. NASCAR (USA) kamioni Manufacturer – Tundra

2008. Grand-Am (USA) Scott Pruett (USA) / Memo Royas (MEX) Lexus-Riley

2008. NASCAR (USA) kamioni Johnny Benson (USA) Tundra + Manufacturer

2009. Super GT (Japan) Juichi Wakisaka (JPN) / Andre Lotterer (D) SC430

2009. NASCAR (USA) nacionalni Kyle Busch (USA) Camry

2009. NASCAR (USA) kamioni Manufacturer – Tundra

 

 

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Svi uspesi Toyota Motorsporta od 1957. do 2011.godine

 

TOYOTA_MOTOR_CORPORATION_GLOBAL_WEBSITE_

 

izvor

Podeli ovaj post


Link to post
Gost
This topic is now closed to further replies.

×