Jump to content
NenadRAV4

2.2 D4D, D-CAT motori iskustva iz prakse

Recommended Posts

Znas sta je fora, od 2004 redovno pratim cenovnike i do 2007 kad smo uzeli rav4 kod nas se nije prodavao d-cat. Jer da se prodavao sad ne bih vozio ovaj d4d vec d-cat :) Posle sam jos pratio to sve i tek 2009-10 se pojavio i kod nas. Pitao sam vise puta zasto ne moze i da li moze da se naruci posebno i uvek je odg bio zbog kvaliteta goriva ne moze.

E sad, mozda je neko kupio u inostranstvu nov pa samostalno uvezao, mozda su neki dileri omogucavali takvu narudzbinu, ali toyota Srbija u cenovniku nije imala d-cat (koji sam zestoko hteo i sad razmisljam da zamenim ovaj moj motor za taj :) )

Podeli ovaj post


Link to post

Porodicni prijatelj, devizni penzioner je posle nove Carine II i zadovoljstva koriscenja iste tokom 20 godina resio sebe da casti Aurisom. Za vreme sajma je uplatio nov u Sol opremi plus jos gomilu neke dodatne opreme. Covek ima lovu, nema decu kojoj bi ostavio i resio da se casti. Hteo je i najjaci dizel motor, ali mu je receno da se on ne isporucuje za nase trziste zbog loseg kvaliteta goriva kod nas, sa obrazlozenjem da Toyota nebi mogla da da garanciju za taj motor i nase gorivo.

Sve ovo se desava 2007 godine. Cak, ako se dobro secam, u to vreme je garancija za dizel motore bila skracena za nase trziste, tacnije bila je za benzince 3, a za dizel 1 godinu. (Ovo uzmite sa rezervom, jer ne mogu da se zakunem, ali cini mi se da je tako bilo...

Podeli ovaj post


Link to post

@mahatma bila je 3 god ili 100000km, to su isto vukli bas dugo, skoro do pre neku god sa povremenim "akcijama" na 5 god garancije. Sad je koliko znam 5 god bez ogranicenja kilometraze.

Jedna zanimljivost u vezi garancije, drugu kojem su na rav4 kao mom radili sredjivanje motora zbog potrosnje ulja su produzili garanciju na 5 godina kao znak izvinjenja. To je bilo 2008god i lik dan danas vozi rav bez problema.

@laki72 tacno su to i nama rekli kad smo uzimali rav4, da ce mozda morati da iskljuce motor iz garancije ako se odlucimo samostalno da uvezemo d-cat. Za d4d nije bilo nikakvog umanjenja tj 3 god ili 100000 km.

Podeli ovaj post


Link to post

To je onda to. Garancija je bila 3 godine.

Podeli ovaj post


Link to post

@laki72...2007 moj kum je kupio RAVa d4d sa garancijom od 3 godine. Generalno, mislim da niko od uvoznika nije davao manju garancuju na vozilo od 2 god. bez obzira na agregat.

Podeli ovaj post


Link to post

Cao ,

 

Posto imam problema sa DPF-om zadnjih pola godine, zadnjih 15 dana vozim ga dosta "jace" na veci broj obrtaja stalno ...

 

Ima li ko neku preporuku za stil voznje , kazu da nema glupih pitanja ;) ?

 

uzmite u obzir da ja nemam autoput u CG ...

Podeli ovaj post


Link to post

Ne bi trebao uvek da ga cepas na vise obrtaje, pogotovu ako su u pitanju krace relacije. Vidi da sto je moguce vise skratis broj kracih voznji, a kad vozis na otvorenom dovoljno je nekih 15ak min kad je lepo ugrejan auto da ga malo cepuckas i bice to ok nadam se.

Podeli ovaj post


Link to post

Do posla imam 5km , vozim ga 2000 do 2200 obrtaja ..mislim da je to ok , valjda

Podeli ovaj post


Link to post

U uputstvu za regeneraciju FAPa na laguni 1.9 dci (2006) pise nesto tipa: voziti ne manjom brzinom od 80 km/h i ne krace od 20 min.

Neke preporuke, prema iskustvima drugih, idu u pravcu voznje 110/120 km/h i na deonicama ne manjim od 20 km.

Izleda da je bitno odrzati konstantnu brzinu u odredjenom vremenskom periodu. Bilo bi dobro znati sta Toyota preporucuje u ovakvim situacijama tj. sta kaze manual?

Podeli ovaj post


Link to post

Do posla imam 5km , vozim ga 2000 do 2200 obrtaja ..mislim da je to ok , valjda

Kratka je to relacija, bas se i zapusava dpf od voznji tog tipa. Odlican primer ti je dao goforit.

Podeli ovaj post


Link to post

Cao ,

 

Posto imam problema sa DPF-om zadnjih pola godine, zadnjih 15 dana vozim ga dosta "jace" na veci broj obrtaja stalno ...

 

Ima li ko neku preporuku za stil voznje , kazu da nema glupih pitanja ;) ?

 

uzmite u obzir da ja nemam autoput u CG ...

 

Sta znaci konkretno problem sa DPF?

Podeli ovaj post


Link to post

Cesta zapusenja zbog kratkih relacija, sve je drugo ispravno ...

Podeli ovaj post


Link to post

Sve je to OK, ali mi to ne mozemo menjati. Ostaje samo pridrzavati se nekih pravila koriscenja vozila. Pa cak i varijante motora bez DPF-a su podlozne problemima ako se neke stvari ne ispostuju, pa se zato javljaju problemi sa EGR-om, turbinama i slicno.

Podeli ovaj post


Link to post

Resice oni taj problem kao i sa katalizatorima koji su bili problematicni kad su se tek pojavili, samo sto nazalost mora neko da plati cenu tog usavrsavanja

Podeli ovaj post


Link to post

Emulatori su zeznuti , jer moraju da presretaju signale iz ECU-a , samo neka emulator nesto malo zezne ode masina. U UK vise ne mogu vozila koja su skinula DPF da prodju tehnicki pregled.

Jos niko nije uspio da crackuje Toyota ECU, Mazde se rade od skoro ...

Npr vecine Kia Ceed dizeli za nase trziste nemaju DPF (znam za 2009. i 2010. god) .

Podeli ovaj post


Link to post

Sve su to stvari iz sive zone, bez podrske fabrike. Slicna/ista pricha kao chip tuning, nema nikakve garancije...iskustva onih koji su se upustili u ovu avanturu su uglavnom pozitivna (ako im je verovati na reč) , koliko dugo i sa kojim posledicama... ostaje da se vidi.

Podeli ovaj post


Link to post

Fap,fad,dpf...  odnosno partikularni filter su odavno u upotrebi. Prvi put su se pojavili kod Pežoa 2003-2004 na 2.0 HDI 110ks motoru. Vek trajanja u Srbiji tih godina nekih 10000km ... na zapadu oko 70000km Odavno postoji mogućnost fizičkog uklanjanja partikularnog filtera i uklanjnja njegovog signala iz ECU-a odnosno brisanja. To se sa uspehom dosta dugo radi. Zadnje već oko tri godine partikularni filter se skida i pere .kada dođe do velikog zaprljanja i nemogućnosti da se sam reciklira. 

@ Škodilak  Koliko sam upućen podatak o pređenoj kilometraži između ostalog nalazi se u ECU-u kod većine kola kod nekih i na još četiri mesta( skrivena) Odavno se kilometraža povećava i smanjuje po želji,kod svih kola što je jedino moguće ako se pristupi ECU-u. Jedino što se promenilo je cena koja je u početku iznosila 50 e a sada 10 e za povećanje ili smanjenje kilometraže. 

Podeli ovaj post


Link to post

@piske

Km nije problem da se steluje na Toyoti, vec da se izbrise DPF iz sw , nisam se precizno izrazio u prethodnom postu.

Toyota malo zaostaje sto se tice istorije servisa (elektronske servisne knjizice) , npr Francuzi su tu mnogo bolji...

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota je kasnije uvela partikularni filter (čija je uloga samo ispunjavanje ekoloških normi) što po meni predstavlja plus. Jer čega nema, ne može ni da se pokvari. A kao što rekoh majstori su već ovladali sa čišćenjem datog filtera kada za tim ima potrebe , odnosno kada je preprljan i ne može sam da se reciklira u vožnji.

P.S 

Toyota je prva u svetu uvela elektronske servisne knjižice što je veoma praktično za samog vozača i predstavlja dobit za njega.

Podeli ovaj post


Link to post

Mozda jesu prvi ali ne na nachin koji je trebalo. A to je da svi vide sve u svakom trenutku.

Podeli ovaj post


Link to post

×