Jump to content
Piske

Toyota Yaris 1.0 vvt-i štelovanje ventila

Recommended Posts

Da li neko zna da li se šteluju ventili i kako na Yarisu i koji je interval za štelovanje. Od više ljudi sam dobio informaciju da se ventili na Yarisu ne šteluju uopšte . U uputstvu koje sam dobio uz auto, uvežen iz Nemačke piše da se provera naštelovanosti ventila vrši svakih 50000km, i da  usisni  treba da budu na 0.14-0,23 mm i izduvni na 0,21-0,30mm .

Podeli ovaj post


Link to post

Kad sam se ja interesovao oko toga, u service manualu sam procitao da se ventili steluju tako sto se kupi neki set nekih podloski sa raznim debljinama, i njima se postize zeljena "nastelovanost"

Od x majstora sam chuo da se ne steluju...misim valjda oni znaju :)

Isto sam chuo da se ni ulje u menjachu ne menja...

Podeli ovaj post


Link to post

Od X majstora si cuo da ne znaju da nasteluju ;)

Podeli ovaj post


Link to post

http://www.youtube.com/watch?v=Ht3OaQqVfXc  Od skoro mi se Yaris čuje ovako . Danas sam skinuo poklopac ventila da pogledam da nije lanac u pitanju, pregledao ocv ventil. Sve je u redu, čisto kao apoteka, lanac zategnut, ocv ventil čist. Ne pali se check engine lampica. Jedino što mi izgleda moguće  da treba pregledati naštelovanost ventila. Po meni zvuče kao da su pretegnuti , ne klaparaju , već se čuje tak-tak-tak kao kod dizela starije generacije.

Podeli ovaj post


Link to post

Kucni na jučubu vvti ratling. Ima ih kolko oces. Normalna stvar...

Podeli ovaj post


Link to post

Našao sam ih. Samo što se moj Yaris nije čuo uopšte, imao je tihi rad motora tipičan za Toyotu, zatim je počeo povremeno tako da se čuje, pa vremenom sve više  i otprilike zadnje dve nedelje čuje se stalno tako. 

Podeli ovaj post


Link to post

Sličnu situaciju sam imao sa Celicom, radila kao bešumni propeler i samo jedan dan nakon točenja goriva počeli nešto da se čuje kako si baš opisao tak, tak, tak. Već se spremio da me oderu u Toyota centru za štelovanje, iako mnogi i dalje tvrde da su samoštelujući ventili ali nisu, na moje iznenadjenje nakon zamene ulja i filtera i kaiševa zvuk je nesto i evo posle 3500km i dalje ga nema, tako da ako ti je servis blizu moguće je da budeš iste sreće.

Takodje pismen mehaničar kojeg uzimam za ozbiljno i ne samo ja mi je pre servisa i rekao da koliko čudno zvučalo ali da je moguće da je do gorenavedenog problem.

Iskreno se nadam da ćeš biti iste sreće kao i ja.

Podeli ovaj post


Link to post

Nije taj slučaj kod mene. Pre više od tri meseca sam zamenio ulje i filter ulja. Linijski kaiš zamenjen u Nemačkoj u Toyota servisu na 105000km kod prethodnog vlasnika, sada auto ima na satu 128900km .

Podeli ovaj post


Link to post

Radi motor kako treba, ne čuje se. Verovatno, pretpostavljam da struja pravi problem . 

Odnosno kako neko reče ;) Toyota je to ona se sama popravlja ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Uradio ono što znam. Prekontrolisao akumulator 12.5 V , regler ga puni na 14-14.5 v , proverio bobine u redu su a i ne pali check engine lampicu. Opet se čuje tak.tak-tak zvuk i kada je hladan i zagrejan motor na malim obrtajima do 1500. Pri putnim brzinama motor je tih i radi kako treba. Već me poprilično izluđuje i nervira jb. 

Podeli ovaj post


Link to post

Ne znam meni se na coroli isto tako chulo. Pogotovo zimi kad je ladan.

Podeli ovaj post


Link to post

Pritisak ulja proveri

Podeli ovaj post


Link to post

@ Mahatma U početku meni je motor radio kako treba kada je nezagrejan, kada je dosta zagrejan čuo se povremeno tak-tak-tak

@ Miloš Da kažem šta je sve još provereno . Krajem prošle godine u ovlašćemom servisu kompresija motora kada je hladan rezultati 1. 9.5 , 2. 9.5, 3. 9.0, 4, 9.5 , pumpa za gorivo pritisak goriva 3.3 bar , dizne volume ok, protokomer ok, svećice suve nedavno sam ih zamenio nije ni jedna zamašćena.Takođe urađena kompletna dijagnostika pri motoru u radu i prećenje svih parametara . Ne prijavljuje grešku svi senzori rade kako treba.

Lampicu za ulje ne pali tokom vožnje niti treperi , uredno je gasi po startovanju motora, U svakom slučaju proveriću pritisak ulja, ne znam šta bih još mogao da pregledam, nisam pregledao dihtung usisne grane , naštelovanost ventila. Motor ne troši ulje, urađene tri promene ulja do sada prve dve motul 6100 sinergie +  10w-40, poslednja zamena u aprilu ove godine eneos 10w-40. Od kupovine kola auto je prešao kod mene nešte više od 17000km. 

Podeli ovaj post


Link to post

Još jedno koje ulje sipaš i koliko si prošao sa istim

Podeli ovaj post


Link to post

Eneos premium 10w-40, zamenjeno 14.04 ove godine prešao oko 2000km. Nivo ulja isti i kada sam ga zamenio . Boja ulja bukvalno nepromenjena

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota Corolla vvti Intake manifold noise and fix:

Podeli ovaj post


Link to post

Čujemu se kućište filtera za vazduh kao rezonatorska kutija. Hvala u svakom slučaju Mahatma, nije to u pitanju kod Yarisa . Kućište je manje i pričvršćeno u četiri tačke i isti je zvuk kada se skine kućište i kada je namontirano . 

Podeli ovaj post


Link to post

Zvuk je sličan, samo nema ovog zvuk što sam ga nazvao da liči na 'rezonatorsku kutiju'. I meni se usisna grana nalazi prema kabini a ne u prednjem delu motora . Dihtung usisne grane je koliko vidim identičan. Problem mi je da odredim tačno odakle dolazi zvuk i imam utisak da se menja, odnosno menja se mesto gde se prenosi. Ne umem ni najbolje da objasnim. Karakterističan je taj tak-tak zvuk kao kod dizel motora. U leru i do 1500 obrtaja otprilike. 

Podeli ovaj post


Link to post

A dizne? Lanac/lancanici da se nisu opustili?

Podeli ovaj post


Link to post

Dizne nisam pregledao mada ne verujem da je do njih . Auto nema povećenu potrošnju , motor startuje iz prve, bez zadrške bilo hladan ili zagrejan, povremeno trese. Kao što sam već napomenuo ne pali se ni check engine lampica . Deklu od ventila sam skinuo lanac je zategnut ,pregledao i ocv ventil čist. lančanici ko' novi, nema nikakvih naslaga bukvalno izgleda sve kao kod novog automobila. Motorno ulje nije promenilo boju posle 2000km posle zamene. A i kada sam kupio auto motorno ulje nije bilo još za zamenu . Redovno održavan auto, kako u Nemačkoj a i ja sam tako nastavio .

Podeli ovaj post


Link to post

Evo ga isti motor da ne bude zabune. Slično zvuče.Mora kod majstora da se pogleda šta je u pitanju. I da se prekontroliše naštelovanost ventila zbog mog unutrašnjeg mira. Nemam špijune tih dimenzija da sam prekontrolišem.

Podeli ovaj post


Link to post

Ako ces biti mirniji proveri ventile, ali pre toga proveri pritisak ulja. Ne znam na koji nacin se to radi. Na snimku se cuju ventili ali razloga moze biti vise. Ako se kod tebe nekad cuje, nekad ne, kako si napisao ne verujem da ce se nastelovanjem (menjanjem plocica)  resiti problem

Podeli ovaj post


Link to post

 Nije neki problem proveriti pritisak ulja. Lepo je čovek objasnio u spotu, bez obzira što se radi o starom fordu, princip je isti. Samo nemam merač pritiska ulja. Gledaću da odradim kod nekog majstora kada ugrabim slobodnog vremena. Ljudi iz Japanshopa su na godišnjem odmoru a kod njih  servisiram auto.

Podeli ovaj post


Link to post

×