Jump to content
manitash

Avensis 2.2 D-CAT Sumnjivo velika potrosnja!?

Recommended Posts

Vise od pola godine Avensis mi trosi cc 14 litara na 100km (gradske i litar manje na otvorenom). I ranije je trosio puno vise nego sto se moze procitati u brosurama i po netu, ali nikada ovoliko (a realno i ja imam malo tezu nogu na gasu). Prvo je poceo da nenormalno dimi (i vise trosi), sve vise i vise i na kraju skoro bez prestanka. Nekoliko puta sam cistio egr i to je donekle pomoglo kada je u pitanju dim. Na kraju sam zamjenio katalizator. Zamjenom katalizatora je prestao da dimi, ali je potrosnja ostala (14l) cak i kada ga mazim i pazim.

 

Da li je neko imao slican problem? Ima li iko ideju sta jos da pokusam/provjerim?

Podeli ovaj post


Link to post

Sto se ranije nisi posavetovao ovde...ili kad si sve to radio...kako ti majstori nisu otklonili kvar...Ovo mi vise lici da si lunjao od jednog do drugog majstora koji su nagadjali sta bi moglo biti????

 

Da li ti prijavljuje neku gresku?

Dizne da li ti je neko od tih majstora pregledao?

Jel ti trosi ulje?

 

Ovde bi te vec uputili kod koga da odes da ti otkloni problem, a ne da trosis dragoceno fosilno gorivo vec 6 meseci :)

Podeli ovaj post


Link to post

Ajde ovako godiste, kilometraza, gde tocis gorivo?

Koliko vremena ti obicno traju voznje I koliko prelazis po voznji?

Da li normalno vuce?

 

Ako su ti kratke voznje moze da se desi da trosi toliko I od takve voznje strada filter čadji-DPF (kod njega je to neki DPNR umesto klasicnog DPF, to su ti menjali). Jednostavno zapusava se od takve voznje. Onda kompjuter da bi na silu izazvao spaljivanje te nagomilane cadji pusta preko pete dizne malo goriva u taj filter. Zato moze da se desi da ti vise trosi. Tacnije stil voznje(kratke voznje, pogotovu ako ga jos I cepuckas)+dodatno gorivo koje trosi na tu petu diznu mogu da naprave sumanutu potrosnju. Na kraju to sve dovodi do toga da se zapusi do kraja DPF I onda ide zamena.

Podeli ovaj post


Link to post

Auto je 2005 godiste (177KS).

Auto ne prijavljuje nikakvu gresku na dijagnostici.

Majstor je provjerio dizne i sve su dobre.

Ulje je u granicama normale.

Gorivo sipam na "provjerenim" pumpama tj. na istim pumpama sipaju i drugi ljudi koji imaju isti motor (Gazprom, Krajina (slovenci)...zivim u  Republici Srpskoj). 

Nismo mjenjali petu diznu ali sve pokazuje da je u granicama normale.

Cini mi se da vuce normalno. Nisam probao neki drugi pa ne mogu da uporedim, ali u svakom slucaju auto ide vrlo dobro.

80% voznje je grad i traju u prosjeku od 20ak minuta do pola sata.

 

Nisam lutao od majstora do majstora vec je jedan sve radio i pridrzavao se covjek redovne procedure (majstor je inace moj drug i radi u ovlastenom servisu). Takodjer vazi za jednog od boljih. Mogucnost da je otraljao posao je iskljucena, cak naprotiv trudio se covjek i kada je meni dopizdilo :))) Ovdje ima svega par komada auta sa tim motorom (D-CAT se nije prodavao do prije godinu/dvije) i oni nisu imali ovakav problem. Oni uglavnom imaju problem prljanja DPF koji s vremena na vreme ociste i to je to. Svi trose oko 10, 11, rijetko 12l gradske voznje (tako barem kazu :)).

 

Mozda je ovo stvarno njegova normalna potrosnja, ali iskren da budem sumnjiva mi je. U svim prospektima pise da je gradska potrosnja oko 7/8. Ako uzmem da nam je gorivo smece kao i putevi pa da dodam na to jos 4 litre razumio bih ali bas da trosi duplo??? Ono sto mi je najsumnjivije je sto na otvornom putu, sa dvoje male djece i zenom, laganom voznjom potrosnja nikada ne pada ispod 10L .


Zadnjih par dana ga bas mazim i nista se ne dogadja. Potrosnja konstantno 14 (u najbolje slucaju 13,8) . Ako je sve ovo normalno onda cu da ga derem pa nek trosi, bar znam zasto :)) Strah me da nije neki kvar u pitanju koji moze da napravi jos veci problem.

Podeli ovaj post


Link to post

Moze biti da je problem do kratkih voznji. Konkretno meni na hondi accord 2.2 I-dtec bleji potrosnja oko 11l ako cesto vozim do pola sata po gradu. Kad je sve ok na otvorenom putu pri 80kmh zilet ispod 4l/100km. U gradu oko 8.5l. E sad meni se desava da posle odredjenog broja tih kratkih voznji po gradu upali to nasilno ciscenje. To prepoznam po tome sto upali ventilator motora cim se temperatura priblizi radnoj I ne gasi ga. Resenje za to je 20 min voznje na oko 3000rpm pri brzini vecoj od 80kmh. Mora koliko toliko konstantna voznja da bude, dakle ne gascinu do 4000rpm pa onda na 1300rpm. Ja to resavam tako sto taj auto cepnem oko 200kmh oko 10min I onda sve bude ok.

Ako ti uslovi na putu omogucavaju probaj recimo oko 110kmh u cetvrtoj da vozis 20min (ali to vreme racunaj tek kad lepo ugrejes motor), onda ga recimo uspori pa lupi gas do poda recimo druga pa treca brzina I cetvrta koliko smatras da je bezbedno. Onda lepo resetuj potrosnju na kompu I vozi ga normalno pa da vidimo sta kaze :)

Btw proveri pritisak u gumama pre svega toga ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Nisi napisao ništa o eventualnoj potrosnji motornog ulja kao ni koliko je vozilo prešlo...imala je toyota odredjenih problema sa pojedinim agregatima 1 i 2AD u periodu od aprila 2005 do septembra 2009 na modelima Avensis, Auris, Rav4, Verso...koliko ti je poznata servisna istorija Avensisa?

Podeli ovaj post


Link to post

Auto ne trosi ulje, a presao je oko 190000km. Kod mene je tri godine, a sta se prije dogadjalo nemam pojma.

Podeli ovaj post


Link to post

Osim povecane potrosnje goriva nema nista od simptoma na koje se zalio odredjeni broj vlasnika (uz uslov da je CR ok) pomenutih modela tipa: povecana potrosnja ulja, prekomerna potrosnja tecnosti za hladjenje ili promena boje iste, pregrevanje motora, vozilo slabije vuce, blokada EGRa, ukljucivanje indikatorskih lampica, greske na dijagnostici...ostaje da probas da "produvas" auto na nacin kao sto ti je Nenad vec opisao (pokusaj da se ocisti DPF)...verujem da je gorivo losijeg kvaliteta od onog predvidjenog za dcat 177ks (jako zahtevan agregat u tom smislu).

BIvsi kolega je imao avensisa 2.2 d4d od 150 ks 2008/09, potrosnja po BGDu 7.5/8.5 bez klime leti, ako sam dobro zapamtio.

Podeli ovaj post


Link to post

Pa da, i ovaj bi trebalo (po katalogu) da ima jos manju potrosnju od tog od 155ks.

Ocito da je problem sa losijim gorivom (+ puno grada, jaca noga ...).

 

p.s.

Danas smo  zatvorili dovod goriva do pete dizne i katalizatora. Potrosnja se automatski smanjila za cc 2/3 litre. Da li je moguce da peta dizna ubacuje toliko goriva (dijagnostika ne javlja da je pokvarena)?

Podeli ovaj post


Link to post

Znaci da postoji velika sansa da ce I ovaj dpf da ti pravi problem tj da je vec u problemu jer ta peta dizna uporno pokusava da to ugreje dovoljno da se spali ta garez u njemu. Porobaj da ga procistis kao sto sam ti rekao pa vidi sta dalje. Ako si u mogucnosti I nisi previse eco friendly razmisli o gasenju svega vezanog za dpf I vadjenju istog. Manje ce da trosi I bolje ce da ide.

Sto se tice dijagnostike I da li ce da izbac greške to samo zavisi od parametara koji su dozvoljeni. Dakle mozda njemu to I dalje upada u te neke granice ali ce izbaciti gresku tek kad to bude debelo pravilo problem. Treba na dijagnostici proveriti parametre rada I uporediti ih sa fabricki normalnim vrednostima.

Podeli ovaj post


Link to post

Radjeno je ciscenje (dva puta) kao i kontrola rada dizne i sve je ok.

Ovo sa ukudanjem dpf i te pete dizne mi je odmah palo na pamet ali rekose mi da je to komplikovano uraditi (ili je tesko uraditi ali da ne ostane ona nesretna lampica "check engine"... shvatio sam da je nesto u vezi softvera problem)?

Podeli ovaj post


Link to post

Tacno, software je problem, ne moze da se krekuje I samim tim nema nikakvih izmena u odnosu na ono sta je fabrika propisala. Postoji opcija da se stavi emulator (sad sam pogledao na ebay oko 150$) I onda on na osnovu jos nekih senzora salje podatke kompjuteru da je sve ok I ne pali petu diznu I ne izbacuje gresku. Ako njega ugradis dpf mozes slobidno da zamenis jednom cevkom :)

Podeli ovaj post


Link to post

Znao sam da je problem u visku djelova, ti japanci nam to konstantno i namjerno rade  :D

Kako izgleda taj emulator (ako moze postavi link)?

Podeli ovaj post


Link to post

ti japanci nam to konstantno i namjerno rade  :D

To svi rade...ekologija iznad svega...ko nam je kriv kad volimo "chadjave" :-D.

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da nemas nikakav problem. Imao sam isti auto, sa istim godistem, stim sto je moja imala 100 000 km. I bila je karavan. Trosila je kao blesava,12,13 litara nekad i vise, nikada nisam mogao da je spustim ispod 9,a ja bas volim da gazim pa sam znao da je zbog toga, a auto toliko dobro ide da covek ne moze da odoli, pa onda i zaboravis na potrosnju :)

Samo gas i uzivaj ne trpe peljanja :)

Podeli ovaj post


Link to post

Sta se desava dalje po pitanju potrosnje....samo "teska noga" i prljav katalizator?

Podeli ovaj post


Link to post

Bojim se da nije samo to :(

Par dana poslije ove moje kuknjave sam isao do BGa i nazad i malo sam ga "procepio" na otvorenom putu. Poslije toga je par dana potrosnja po gradu pala za 2/3 litra i onda je pocelo opet da se penje preko 14l, pa se malo spusti pa opet gore... Sve ovo je popraceno sa smrdljivim bjelim dimom iz auspuha koji se javlja sve cesce. Otprilike kao da DPF odradjuje ciscenje ali puno smrdljivije i cesce nego sto bi trebalo.

Inace, ovakve simptome sam vec imao prosle godine i nestali su kada sam zamjenio kompletan ovaj sistem sa katalizatorom (ne pitajte koliko je kostalo).

Iskreno, dopizdio mi je. Vjerovatno cu da narucim ovaj emulator i odsjecem govno i stavim komad cjevi umjesto njega sto rece NenadRAV4. Posle toga cu naravno da ga mjenjam za benzinca i da se vozim ko co'ek ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Bas bezveze... Evo bas pre neki dan sam uradio regeneraciju na accord 2.2 idtec. 3-4 dana mi tokom kratkih voznji radio non stop ventilator, onda jedno vece napravio polako (do 60kmh) po gradu nekih 4-5km, izasao na mostarskoj petlji na auto put, 4 brzina 110kmh do arene, nazad opet 4 brzina 110kmh do autokomande, odatle 140kmh u 5 brzini do plavog mosta I vec na pola puta je zavrsio regeneraciju.

 

Kako sam to primetio, poucen tvojim primerom rekoh bas da ispratim potrosnju. Pri 110 I 140 je bila sa konstantnim gasom oko 12-13l I onda bukvalno u jednom momentu pade na oko 7l. Posle 1-2km kad sam usporio otvorim prozor, ne cuje se ventilator, dakle zavrsio je.

 

Slicna je zapremina motora, velicina auta I potrosnja, takodje I potrosnja kad radi dpf. 90% da je kod tebe dpf odgovoran za visoku potrosnju, samo treba proveriti zasto je tako, ipak ne bi smeo da se tako lako prlja i da ne moze da se ocisti, pogotovu sto si skoro stavio novi.

Kod dizela previse cadji moze da nastane samo iz loseg odnosa dizel/vazduh. Ili turbo ne moze lepo da isprati pritiskom ili dobija previse goriva za fabricki podesen pritisak. Mozda nije na odmet da pitam, da nemas mozda neki tuning box na motoru?

Podeli ovaj post


Link to post

×