Jump to content
Mr Nebojša

Toyotin kvalitet kroz istoriju

Recommended Posts

pa tu su, na grafu, vidi se. sa mnogo manje ulaganja. VW je tu, kao lider.

Podeli ovaj post


Link to post

Mislio sam na nemačke premium brendove Mercedes, BMW, Audi.

 

U Srbiji važe za veliku većinu populacije za brendove sa najvećim kvalitetom.

Podeli ovaj post


Link to post

Pa to je ista firma, VW. Audi, Porsche

 

Ako pricas o premium brands, znas da Toyota i ima svoj Lexus premium brand.

 

Dole, na parketu, svako treba da uziva u kvalitetu i trajnosti opste raspolozivih vozila. I John Smith i Petar Petrovic,

 

Tih 10 milijardi dolara za R&D sto Toyota ulaze nisu u racing cars ili Formula 1. Cak se iz F1 povukla.

 

Nego, za javnost, kao sto je i VW nastao - kao kvalitetna kola za opstu upotrebu.

Podeli ovaj post


Link to post

Da, VW group čine Audi, Seat, VW, Porsche, Škoda, Lamborghini, Bugatti, od teških vozila MAN, Scania, a čuo sam da od skoro treba da postanu vlasnici i Ducati-ja.

 

Napisao sam "nemačke premium brendove", a mislio sam na pre svega na Mercedes, pa potom BMW.

 

 

Suština je sledeća:

 

Kada bi prosečnom srbinu pokazali tu tabelu ko koliko ulaže u razvoj,

 

bili bismo ismejani. Ovde većina ljudi drugačije shvata termin kvalitet Toyote.

Podeli ovaj post


Link to post

kvalitet... hmmmm... pokenja mi se gavran na haubu i ulubi je. svakog dana se pitam, sta je u E12 tesko 1200kg.

Podeli ovaj post


Link to post

...i Bentley, a odavno su vlasnici Ducati-a preko Audi-a kada su kupili Lamba

 

i od skora smanjeni udel u Suzuki-u i drze pola Shanghai Volkswagen jos iz 90tih sa kineskom drzavom

Podeli ovaj post


Link to post

Na vestima ovih dana je bilo da tek treba da kupe Dukatija, ne znam odakle ti info da su već kupili?

Podeli ovaj post


Link to post

Na emisiji AUTO pre neki dan rekoše kako se razmatra kupovina Dukatija od strane Audija, kako je Dukati dužan i ružan i da njihove dugove treba da preuzme Audi. Ko zna, možda je emisija bila "bajata".

 

Mada, mene generalno ne interesuju ni jedan ni drugi brend, tako da mi taj info i nije bio toliko bitan, a takođe nije ni za ovu temu. ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Audi, BMW i VW pri samom dnu liste istraživanja o pouzdanosti motora

 

19 Jan, 2013 - 19:56 Vesti Komentari (24) comm.jpg English

 

audi%20a4%202.0%20tdi.jpg

 

Audi, BMW i VW našli su se pri samom dnu liste istraživanja o pouzdanosti motora koja uključuje ukupno 36 proizvođača.

 

Nemački automobili nisu pouzdani kao što su nekada bili, barem prema rezultatima istraživanja britanske kompanije Warranty Direct.

 

Bez obzira na ukupan broj prodatih primeraka u Britaniji, proizvođač je osvojio poziciju na tabeli na osnovu procenta vozila koja su završila u servisu zbog kvara na motoru.

 

Na samom dnu nalazi se MG Rover sa neverovatnim procentom od 7,88% vozila kojima je stao motor. Audi se našao 33. poziciji sa 3,71% dok 2,51% MINI-ja nije prenelo svoje vozače do tačke B.

 

BMW se našao na 29. mestu dok je VW zauzeo poziciju broj 27.

 

Saab sa 2,49% kvarova i Opel (Vauxhall) sa 2,46% takođe ne briljiraju na Warranty Direct top listi.

 

Nije iznenađenje da su najmanje prijavljenih kvarova imali vozači Honde. Procenat Hondi koje su posustale na putu iznosi samo 0,29%. Toyota sledi odmah iza Honde sa 0,58% a iza je odmah i Mercedes sa 0,84%.

 

Među top 5 najpouzdanijih motora našli su se Volvo sa 0,9% i Jaguar sa 0,98% kvarova.

 

Duncan McClure, direktor kompanije Warranty Direct izjavio povodom ovih rezultata da su kvarovi na motoru najskuplji za popravku zbog broja delova, kompleksnosti sistema i broja sati koje zahteva popravka u servisu. Najskuplja popravka vozila pod njihovom garancijom koštala je 15.515 evra. Reč je o Range Roveru Vogue.

 

Najpouzdaniji

1.

Honda

0,29 %

Pokvario se 1 u 344

2.

Toyota

0,58 %

Pokvario se 1 u 171

3.

Mercedes

0,84 %

Pokvario se 1 u 119

4.

Volvo

0,9 %

Pokvario se 1 u 111

5.

Jaguar

0,98 %

Pokvario se 1 u 103

 

Najnepouzdaniji

32.

Opel (Vauxhall)

0,29 %

Pokvario se 1 u 41

33.

Saab

2,49 %

Pokvario se 1 u 40

34.

MINI

2,51 %

Pokvario se 1 u 40

35.

Audi

3,71 %

Pokvario se 1 u 27

36.

MG Rover

7,88 %

Pokvario se 1 u 13

 

 

Preuzeto sa: B92.net

Podeli ovaj post


Link to post

Ta firma daje garanciju (za 300EUR godisnje) za kola starija od 10 godina i sa vise od 160,000km. Njihova tabela je koliko su puta oni imali da pokriju troskove popravke za tako stara i njihovim biznisom pokrivena kola.

 

Koliko njih placa za garanciju popravke takvoj firmi? Mozda 1% vlasnika. Vecina nije ni cula za tu firmu.

 

Sada, "pouzdanost"

 

1. Honda 0,29 % Pokvario se 1 u 344

2. Toyota 0,58 % Pokvario se 1 u 171

3. Mercedes 0,84 % Pokvario se 1 u 119

 

Tabela izgleda moguca. Odnosi se na stara kola, ne za nova, mada se to ne kaze i moze da zavede javnost. Za nova, verovatno pokvario se nijedan u 100,000.

Tu je znacaj njihovih podataka za Srbiju: kola starija od 10 godina su pre pravilo nego retkost a cena popravke sa originalnim delovima prema Engleskoj se razlikuje samo u ceni satnice srpskih mehanicara.

 

U Japanu takva firma ima sanse da uspe u biznisu kao grudva snega da opstane u paklu.

Yaris 10 godina star kosta -500EUR. Minus, jeste. Toliko treba da platis nekome da ga ucini da nestane.

Podeli ovaj post


Link to post

Da, ali mi zivimo u Srbiji, posto je ovo forum Toyota Club Serbia, ovde Corolla EE90 kosta 1500 evra ako je u dobrom stanju.

 

Iako Toyoti ima najvise od japanskih marki, ipak je manje od 30% mladje od 10 godina...

 

Ko vozi Toyotu staru do 5 godina u Srbiji, nebitno Yaris ili LC V8, smatra se da vozi nov automobil..

Podeli ovaj post


Link to post

Da, ali mi zivimo u Srbiji, posto je ovo forum Toyota Club Serbia, ovde Corolla EE90 kosta 1500 evra ako je u dobrom stanju.

 

Iako Toyoti ima najvise od japanskih marki, ipak je manje od 30% mladje od 10 godina...

 

Ko vozi Toyotu staru do 5 godina u Srbiji, nebitno Yaris ili LC V8, smatra se da vozi nov automobil..

 

Pa to sam i ja rekao, ne znam sta hoces da dodas?

 

To sto vi zivite u Srbiji ne znaci da o nekoj beznacajnoj firmi koja za 300 EUR godisnje "daje garanciju" za kola starija od 10 godina, treba da zvuci kao sud svim, pa i novim vozilima.

 

Niko nije rekao sta je ta firma u stvari, koji je njen kredibilitet, koliki uzorak vozila. Zvuci kao Bozja presuda a u stvari to vam ja govorim od dana kada sam se pridruzio Forumu: Rusi kupuju jedino polovne Toyote. Za 3 godine starog Yarisa dobijes 5,000EUR a za Hondu koja je isto kostala kao Yaris dobijes 2,000EUR. Toliko daju dileri u Japanu pre nego sto ih posalju na aukciju za Rusiju.

Rusi koji znaju sta je surova ekspoatacij kola ne citaju izvestaje britanskih salabajzera i beznacajnih firmi kao sto je ta koja je cut/pase od negde.

Neka dodje ta firma da da tu istu garanciju za auto koji je ne u Engleskoj nego u Rusiji vozen 10 godina...bankrotirala bi za 6 meseci.

Podeli ovaj post


Link to post

Lexus najkvalitetniji po istraživanju J. D. Power and Associates

 

14 Feb, 2013

 

lexusref.png

 

 

Po nedavnom ispitivanju 40.000 vlasnika vozila na američkom tržištu, Lexus je drugu godinu za redom završio kao najkvalitetnija marka na drugom najvećem svetskom tržištu.

Test je obuhvatao vozila stara tri godine, tj. iz 2010 godine.

 

Vlasnici Lexusa su prijavili samo 71 problem na 100 vozila pa je tako Toyotina luksuzna divizija ubedljivo odnela pobedu. Na drugom mestu se našao Porsche, a treće mesto su podelili Lincoln i Toyota.

 

Pored Toyotinih divizija (Toyota, Scion i Lexus), odlično su prošle i obe Hondine divizije (Honda i Acura), a najveće iznenađenje svakako predstavlja plasman Suzukija iznad proseka.

 

Na dnu liste se našao standardno poslednji Land Rover, a nešto bolje je bio plasiran Dodge.

 

 

jd%20powers%201.jpg

 

 

Pogledajte dva dijagrama da vidite gde se nalazi naša omiljena kompanija.

 

 

jd%20powers%2011.jpg

 

 

 

Izvor: Autoblog.rs

Podeli ovaj post


Link to post

Svi menadzeri u Toyota moraju da voze, licno, kola za ciji su program odgovorni.

 

Ne samo oni nego i 3 nivoa menadzera ispod njih. Bude na stotine ljudi ukljuceno za svaki model.

Podeli ovaj post


Link to post

12. Oktobar 2012.god. 11.34pm, Los Angeles, USA

 

Kada osetite svu težinu sveta na svojim ramenima, setite se TOYOTA Tundre koja vuče 135.450kg težak space shuttle.

 

Posao dobro obavljen!

 

 

https://www.youtube....d&v=edYWDhH6hK4

Podeli ovaj post


Link to post

Mada, tako je u Japanu, nazalost u Evropi, zbog troskova, 80% palete Toyote nije made in Japan..

 

Aygo - Slovacka

Yaris - Francuska

Auris - Turska/UK

Verso - Turska

Avensis - UK

Rav 4 - Japan

Land Cruiser 150 - Japan

Land Cruiser V8 - Japan

Hi-ace - Japan(nema vise kod nas)

Pro-ace - Francuska

GT 86- Japan

Hilux - Juznoafricka republika ili Tajland

 

Sustina je, samo ono sto je skupo je jos uvek Made in Japan...

Pozdrav majstore :) Da li se to odnosi da su i motori sklapljani u navedenim zemljama ,znaci komplet auto sa motorom ? Ili su motori Made in Japan pa prebaceni u  te tvornice Toyote  u drugim zemljama ?

Podeli ovaj post


Link to post
Treću godinu zaredom Toyota na vrhu Auto Bildovog izveštaja o kvalitetu u Nemačkoj!
17 Dec, 2014
 
toyota%20ab.jpg
 

Toyota je i ove godine, treći put zaredom, osvojila prvo mesto u Auto Bildovom godišnjem izveštaju o kvalitetu automobilskih brendova.

Nemački Auto Bild definitivno je jedan od najmerodavnijih specijalizovanih magazina, a njegov godišnji izveštaj o kvalitetu je materijal koji i proizvođači i kupci smatraju objektivnim i verodostojnim.

Na vrhu liste najkvalitetnijih našla se opet Toyota, dokazavši svoj status najpouzdanije marke među 20 najprodavanijih marki automobila u Nemačkoj.

Pobedi su najviše doprineli rezultati TÜV izveštaja i izdržljivost Toyotinih modela prilikom raznih ispitivanja koje sprovodi AutoBild samostalno. Ostali faktori koji su uzeti u obzir su: organizacija servisnih kampanja, rezultati provera servisnih radionica, pa čak i pisma čitalaca uredništvu. U svim gore navedenim faktorima Toyota je rangirana na vrhu liste.

Auto Bild sprovodi testove izdržljivosti za više od 100.000 km na nekoliko Toyotinih modela, pokazujući kontinuiranu pouzdanost vozila. Toyota Prius završila je 200.000 km test sa najvećom mogućom ocenom.

 

 

 

Izvor: Automanija.com

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota primenjuje jedan od najsveobuhvatnijih i najdetaljnijih procesa testiranja u automobilskoj industriji. Svi automobili su prošli testove u surovim uslovima vožnje, ne samo radi ispitivanja bezbednosti, već i unapređivanja performansi. To je neizostavni deo svetskog uspeha Toyote i nebrojenih nagrada za bezbednost i kvalitet.


Kvalitet je primaran u svakoj fazi procesa proizvodnje. Na proizvodnim trakama, svaki član tima je dužan da izađe u susret visokim i beskompromisnim standardima.


Umanjena težina motora, superiornije performanse, manja potrošnja goriva i konstantno umanjene emisije garantuju da se sva Toyotina vozila ponašaju ekološki.


U Toyoti se konstantno trude ne samo tome da smanje emisije koje proizvode automobili već i da se poveća ekološka efikasnost u svakoj fazi procesa proizvodnje, od razvojne faze i dizajna preko proizvodnje, prodaje, logistike, pa čak i do reciklaže automobila na kraju životnog veka.


Cilj Toyote ka kome se svakodnevno približava je jasan: vozila sa nultim emisijama.


Kuovina automobila predstavlja odgovoran zadatak i nameće visoku odgovornost. Odabirom Toyote postajete biti sigurni da ste dobili besprekorno testiran i krajnje pouzdan automobil, u Toyoti ipakžele da vam ponude sveobuhvatnu garanciju kako biste bili u potpunosti bezbrižni prilikom kupovine.


Podeli ovaj post


Link to post
Toyota je ponovo najuspešniji brend u TÜV izveštaju za 2016
20 Nov, 2015
 
54776-toyota%20logo.jpg
 

14 Toyota modela zauzelo je pozicije među prvih 10 u raznim kategorijama

 

Zvanično, Toyota je najpouzdaniji brend u Nemačkoj: sa ukupno 14 zauzetih pozicija među prvih 10 rangiranih, japanski brend slavi kao veliki pobednik u TÜV izveštaju za 2016. Od navedenih 14, čak u 7 grupacija Toyota je zauzela jedno od prvih pet mesta u različitim starosnim kategorijama. Baš kao i prethodnih godina, modeli su pokazali samo nekoliko negativnih osobina prilikom opšte kontrole.

 

Prius je jedan od najpouzdanijih automobila na putu, zauzimajući drugo mesto u obe kategorije, od šest do sedam godina i od osam do devet godina. Hibridni pionir je u dobrom društvu u obe starosne kategorije: Auris i Yaris zauzimaju peto i šesto mesto u kategoriji od šest do sedam godina starosti vozila.

 

U kategoriji od osam do devet godina, odličan rezultat brenda dodatno je poboljšan Corollom Verso na četvrtom mestu, RAV-om 4 na šestom, Yarisom na sedmom i Corollom na desetom mestu.

U kategoriji od deset do jedanaest godina starosti vozila, Toyota je takođe pokazala da starost vozila nije prepreka u pouzdanosti, zauzevši sa pet modela poziciju među prvih sedam. Corolla Verso i RAV4 zauzeli su drugo i treće mesto, a sledi ih Avensis na četvrtom mestu. Šesto i sedmo mesto zauzeli su Corolla i Yaris.

 

Među novijim vozilima Toyota je zabeležila još jedan vrhunski rezultat sa Yarisom, koji je rangiran kao deveti u kategoriji vozila od dve do tri godine starosti.

 

Za kreiranje TÜV izveštaja, ispitivači i stručni časopis "Auto Bild" uključili su devet miliona opštih kontrola na 233 modela vozila. Ovogodišnja rang lista daje vredne smernice za kupce novih i polovnih automobila. TÜV izveštaj objavljen je u petak, 6. novembra.

 

 

 

 

Izvor: Toyota.rs

Podeli ovaj post


Link to post
Toyota kao svetski broj jedan
25 Dec, 2015
 
137549-toyota%20f%2011.jpg

Autor: Ilja Muslin, dopisnik RTS iz Tokija

 

Kako piše RTS, "Tojota" poslednjih nekoliko godina proizvodi i prodaje najviše vozila na svetu. Dosadašnji boravak na svetskom tronu protekao je uz mnoštvo teškoća, ali ih je japanski proizvođač uspešno prevladao i sada ima priliku da mirno vlada.

Najveći japanski proizvođač automobila "Tojota" početkom ove decenije se popeo na svetski tron, potisnuvši američki "Dženeral motors", koji je decenijama držao tu titulu.

U 2014. godini "Tojota" je proizvela i prvi put prodala više od 10 miliona vozila.

 

"Tojota" ima 54 fabrike u 28 zemalja sveta, a njena vozila se prodaju u više od 170 zemalja. Najviše postrojenja poseduje u Japanu, dok je najviše fabrika u inostranstvu izgradila u SAD i Kini, koja su i najveća strana tržišta.

U Evropi njene fabrike se nalaze u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Portugaliji, Poljskoj, Češkoj, Rusiji i Turskoj.

"Tojota" najviše vozila proizvede u Japanu, gde ostvari i najveći profit, ali uprkos tome ona najveći broj svojih automobila, gotovo trećinu, proda u Severnoj Americi, gde pored SAD, vozila pravi i u Kanadi i Meksiku.

Za "Tojotu" širom sveta radi oko 340.000 ljudi, a njeni radnici u Japanu imaju najviša prosečna primanja od svih velikih preduzeća u toj zemlji. Taj prosek iznosi 8,4 miliona jena, što je po sadašnjem kursu 64.000 evra, dok je pre četiri godine, u vreme kada je jen bio najjači u odnosu na evro, ista suma u jenima vredela čak 112.000 evra.

 

Teški dani na vrhu

U pohodu na svetski vrh preduzeće sa sedištem u gradu Tojota u prefekturi Aići napravilo je veliki iskorak između 2004. i 2007. godine, kada je povećavalo proizvodnju za po 600.000 jedinica godišnje.

U 2007. "Tojota" je proizvela čak 4,23 miliona vozila u Japanu, najviše u sopstvenoj istoriji i istoriji japanske automobilske industrije, ali je taj broj nakon Liman šoka i širenja svetske finansijske krize već u 2009. pao na 2,7 miliona.

U 2010. u Sjedinjenim Američkim Državama pojavile su se kritike i prve tužbe u vezi sa neispravnim vazdušnim jastucima japanskog proizvođača "Takata", koje je "Tojota", kao i druge japanske fabrike iz auto-moto industrije, ugrađivala u svoja vozila.

Od tada pa do danas, zbog problema sa tim vazdušnim jastukom, za koji je ustanovljeno da ponekad, pri naduvavanju, puca i ispaljuje sitne komade metala u lice i vrat vozača, ali i zbog neispravnosti kočionog sistema i drugih manjih defekata, "Tojota" je bila prisiljena da opozove više od 30 miliona vozila.

Pored ogromnog troška za te popravke, kompanija je morala da na sebe uzme i plaćanje odštete porodicama ljudi koji su nastradali u nekoliko nesreća prouzrokovanih tim defektima u inostranstvu.

U to vreme u Japanu su se mogle čuti kritike da je "Tojota", u nastojanju da preuzme što veći deo svetskog tržišta i pretekne svog do tada najvećeg globalnog rivala "Dženeral motors", prebrzo povećala proizvodnju i pritom žrtvovala kvalitet, po kojem je bila poznata.

Paralelno sa tim, u 2011. kompanija je iskusila i višemesečni prekid proizvodnje, jer je veliki cunami koji je u martu te godine pogodio severoistočni Japan iz lanca snabdevanja izbacio važnog kooperanta za kojeg u tom momentu nije postojala alternativa. Ubrzo su iz stroja ispale i "Tojotine" fabrike na Tajlandu, koje su iste godine oštetile velike poplave.

Pored toga, uporedo sa širenjem svetske finansijske i ekonomske krize krajem prošle decenije, teklo je jačanje japanske valute jena, koju su investitori, u uslovima rastuće neizvesnosti, videli kao jedno od retkih bezbednih utočišta za svoj kapital. U 2011. i 2012. jen je u odnosu na evro i dolar dostigao najviše nivoe u svojoj istoriji, što je "Tojotine" proizvode u inostranstvu učinilo bukvalno dvostruko skupljim nego što su bili pre krize.

Uz prirodne katastrofe i opozive to je bio dodatni, težak udarac, pa je kompanija prvi put nakon više od pet decenija zabeležila gubitke i objavila trogodišnji moratorijum na izgradnju novih fabrika, dok je generalni direktor Akio Tojoda, pored hvale i poštovanja koje već decenijama uživaju članovi njegove porodice na kormilu automobilskog giganta, od biznismena i novinara počeo da prima i izraze žaljenja i saosećanja za neverovatno nesrećan splet okolnosti s kojim je morao da se nosi.

Tako je, prodor "Tojote" na vrh, na mesto najvećeg svetskog proizvođača automobila na početku ove decenije, odmah bio propraćen delovanjem snažnih, može se reći, gravitacionih sila koje su počele da je vuku nadole.

 

Ipak, najjači na svetu

Uprkos svemu, kompanija je uspela da ostane finansijski zdrava, pa i da očuva ugled, te da se brzo vrati na mesto najvećeg svetskog proizvođača vozila, koje je u 2011. privremeno prepustila "Dženeral motorsu". U 2012. "Tojota", koja je osnovana 1937. godine kao porodični biznis, prešla je cifru od ukupno 200 miliona proizvedenih vozila.

U 2013. i 2014. sa njenih proizvodnih traka sišlo je po 10 miliona vozila. U 2013. godini prodala je 9,98 miliona, a u 2014. 10,23 miliona vozila.

U martu ove godine, na kraju fiskalne 2015, "Tojota" je prijavila ukupni prihod od oko 230 milijardi dolara, pri čemu je operativni profit iznosio oko 23 milijarde dolara.

U poslednje dve godine više od "Dženeral motorsa" krunu "Tojote" je ugrozio nemački "Folksvagen", koji je uspeo da ostvari fenomenalni rast i u periodu od 2004. do 2014. udvostruči broj prodatih vozila, sa pet na 10 miliona.

Sa samo 10.000 prodatih vozila manje od "Tojote" u 2014. godini, kompanija sa sedištem u Volfsburgu, koja je progutala niz italijanskih, skandinavskih i drugih evropskih proizvođača, ozbiljno je pripretila da preuzme svetski tron. Međutim, u tom pohodu sigurno će je na nekoliko godina zaustaviti skandal u vezi sa falsifikovanjem tehničkih karakteristika motora, odnosno količine toksičnih gasova koju oni ispuštaju u vazduh.

 

Zašto je "Tojota" svetski broj jedan

Nakon bure u proteklih nekoliko godina, "Tojota" sad pred sobom ima relativno mirno more. Sigurnost joj daje pravovremeno i veliko ulaganje u nove ekološke tehnologije i automatizaciju vozila.

"Tojota" je prva u svetu u prodaju pustila hibridno vozilo na kombinovani električni i benzinski pogon. To je bio model "prijus", čija je prva verzija izašla na tržište još 1997. godine.

Prošle godine, japanska kompanija je opet prva u svetu u prodaju pustila prvi automobil sa tzv. "gorivnom jedinicom", koji poseduje električni motor a za gorivo koristi vodonik.

Kompanija i dalje sprovodi svoju filozofiju konstantnog unapređivanja i racionalizacije proizvodnog procesa kroz svakodnevnu akumulaciju malih, svakodnevnih poboljšanja i ukidanje praznog hoda i suvišnih operacija.

Uspešnim lansiranjem luksuznog brenda "leksus", "Tojota" je u proteklih nekoliko godina u velikoj meri i prevladala imidž proizvođača koji pravi kvalitetna, pouzdana i trajna vozila kojima nedostaju lepota i glamur.

Snažan vetar u leđa daje joj i politika japanske vlade, koja u dogovoru sa centralnom bankom obara vrednost jena, koji se u zadnje tri godine vratio na niske nivoe od pre finansijske krize koji "Tojoti", kao preduzeću koje mnogo izvozi, izuzetno pogoduju.

 

U (bližoj) budućnosti mirna vladavina?

U budućnosti veliki rival kompaniji iz centralnog Japana, pored "Dženeral motorsa" i "Folksvagena", mogao bi biti "Gugl" sa svojim robotskim vozilima. Ipak, "Tojota", pored prednosti u razvoju ekoloških vozila koje ima u odnosu na tradicionalne predstavnike automobilske industrije, već više godina radi i na automatizaciji vožnje i umrežavanju automobila sa drugim vozilima na putu i javnim službama, pa se smatra da će biti u stanju da se odupre izazovu koji donosi uključivanje IT kompanija poput "Gugla" u proizvodnju vozila.

Zato se čini da će "Tojota" zadržati titulu najuspešnije svetske kompanije u auto-industriji, bar do kraja ove decenije, a moguće i duže.

 

 

 

Izvor: Rts.rs

Podeli ovaj post


Link to post

×