Jump to content
Yikwo

Izmena (Dopuna) zakona o saobracaju

Recommended Posts

E zato lepo uvedes zakon da DO 25e godine nema posle 23h voznja i NEMA preko 80ks, i problemm resen!

Ggggggggggggggggistro!

Nije ili vise 80ks uzrok nesrece, vec prazna glava, ili jos gore, nakljukana pogresnim informacijama...

Polagao sam 2 dana posle napunjenih 18, vozio sve i svasta, od peglice pa do jaguara xj6.

Hvala Bogu, nikada nisam imao ni jednu incidentnu situaciju zahvaljujuci prvenstveno roditeljima i prijateljima koji su mi usadili razum i osecaj odgovornosti.

Podeli ovaj post


Link to post

Nije ili vise 80ks uzrok nesrece, vec prazna glava, ili jos gore, nakljukana pogresnim informacijama...

Polagao sam 2 dana posle napunjenih 18, vozio sve i svasta, od peglice pa do jaguara xj6.

Hvala Bogu, nikada nisam imao ni jednu incidentnu situaciju zahvaljujuci prvenstveno roditeljima i prijateljima koji su mi usadili razum i osecaj odgovornosti.

Kada sam položio i bio sav srećan, posle par meseci porodično smo krenuli na put do sela ( Golija, Novi Pazar ) tada je porodični auto bio BMW 520d. Sav ponosan i srećan pitah da ja vozim i dobro se sećam njegovih reči: " Kada moj sine budeš imao iza sebe 70000km i 5 godina minimalno za volanom, e tada, samo ja i ti možemo niz Ibar".

 

Tada sam samo gledao i treptao i nije mi bilo jasno što, pa ja lepo vozim, ali nakon tih 5 god mi je bilo jasno šta je želeo da mi kaže i hvala mu za to, jer da nije, mozda bih i ja bio jedan od mnogih divljaka na putu. 

 

Pa čak i dan danas me kljuca u mozak ponekad kada je suvozač :D :D :D

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam isto vozio bez dozvole, sa 9 sam naucio, a sa 14 sam poceo da vozim po gradu. Znate koliko su me puta uhvatili bez dozvole za ceo taj period? Jednom. Dva puta ako racunam druga kojeg sam ucio da vozi pa nas uhvatise 100m od kuce, a caletu sam rekao da sam ja vozio. Tada nisam smeo da mu izadjem 2 dana na oci.

Presao sam dobrih 100000km bez dozvole (imao sam polozen PSP), bilo je tu I divljanja, ali najvise je bilo voznje "kao I svi", pod obavezno pojasevi, nema prekrasja ili bilo cega zbog cega cu da se izdvojim iz mase drugih vozaca I budem zaustavljen zbog toga. Da ne pominjem alkohol, do danas sam mozda jednom vozio pripit I ljudi koji su bili samnom u kolima mi kazu da sporiju voznju nisu videli 30kmh nisam presao.

Zasto sam tako vozio, zato jer sam znao da bi me roditelji izlemali ko vola u kupusu kad bih napravio neku frku. I dobijao sam ohoho batina kad sam uzimao bez pitanja auto. Kao nekome ko ima 15-16 godina savest nije dovoljno razvijena I batine su ono sto pali.

Znam jos dosta ljudi koji su vozili bez dozvole maloletni, posebno je bitan recimo sin jednog krimosa koji je vozikao auto. Svi su znali za njega, lokalni panduri ga nisu zaustavljali. Ali recimo bio sam sa njim u kolima kad se malo igrao rucnom. Kad je parkirao auto I izasao dolazi majka do njega, kako to vozis I jedno 10 samarcina koliko je mogla... Lik I dan danas vozi, nikakav udes nije pravio, verujem I da nece.

 

Iz mog okruzenja su dvojica napravila sudare koji su zavrsili u novinama I sva sreca niko nije poginuo (ali povrede katastrofa). Sta je zajednicko za njih, pa samo to da je jedan koji je zamalo ubio 2 policajca dok je preticao preko pune I direktno udario u njihov auto otprilike po dosijeu I nacinu ponasanja isti ko ovaj vozac bmw-a.

Takodje I onaj drugi, tuce, opijanje, trke (iako realno nije imao pojma sa voznjom, kako I da ima kad je polozio pola godine pre), dobio od roditelja auto sa 18god. Rezultat, sa oko 110kmh gubitak kontrole, prevrtanje 2-3 puta I u banderu. Od auta nista, sekli ga vatrogasci, sva sreca od ovih 5 unutra niko nije platio to glavom.

Podeli ovaj post


Link to post

I ja se zacudih ...meni je cale davao sa 16 godina bez dozvole da vozim po autoputu mada ja nikad nisam prihvatao, nekako sam bio svestan u glavi i uvek bi mi pomisao bila gde da vozim bez dozvole i granicio sam to sa ludoscu ...
Vi bre nekako olako shvatate sve to ...zbog takvih ko sto je Nenad ja sad necu moci da vozim mog accorda :D

Podeli ovaj post


Link to post

Pricam ja previse, bolje malo drzati jezik za zubima I prste podalje od tastature ;)

Poenta moje price nije da se ja hvalim kako sam ovo I ono vec kazem da ima I ljudi (I to nenormalno velik broj) koji su vozili bez dozvole pa nikom nista, jer da se razumemo, vozac koji prodje obuku u auto skoli realno nije nista vise naucio od toga da upravlja vozilom. Sto rece jedan taxista koji je takodje vozio bez dozvole kao klinac: "sa polozenim vozackim ispitom ti ne znas da vozis, vec time dobijas sansu da ucestvujes u saobracaju I kroz to ucestvovanje u saobracaju da naucis da vozis".

Mislite sta hocete ali tako je. U auto skoli se nauci kako da krece, skrece, menja brzine, uradi polukruzno, prestroji se (to je pod znakom pitanja), propisi (vecina ih I ne nauci dobro). I onda neka usijana glava kaze "ja znam da vozim, evo pogledaj vozacku dozvolu" I pocne da divlja kao punopravni vozac, a do pre mesec dana nije znao da upali auto.

 

Ovaj bi verovatno isto to napravio I da je imao dozvolu, tu je bitan mentalni sklop i vaspitanje, a ne parce papira koje potvrdjuje da znas da krenes a da ti se ne ugasi auto. Ovaj sa bmw-om I ti koje sam naveo iz mog okruzenja su problematici, prave probleme u skoli, na ulici, u kaficima, na utakmicama, u saobracaju, gde god se pojave prave probleme. Samo sto se u saobracaju to lako plati glavom.

@Yikwo uzmi saobracajnu pa prepravi 2.4 u 1.4 :D

Podeli ovaj post


Link to post

Ja potpuno razumem o cemu pricas. Ne zeleci da afirmisem takvo ponasanje, ipak moram da priznam da sam i ja takodje vozio pre napunjene 18-te godine i sticanja vozacke.

I da, umeo sam da 'uzmem' auto bez pitanja i odem u srednju skolu, da bih bio 'faca'.

Ali moje dokazivanje 'odraslosti, sposobnosti i zrelosti' se ogledalo u spretnom parkiranju ispred Tesle ili u prepunoj Devojackoj ulici, a ne u driftovanju, ili jurcanju. :D

 

I da, bio sam kaznjavan, ovako ili onako zbog tih svojih postupaka, sto je na kraju rezultiralo da je taj drugi automobil u porodici (koji je kao cekao mene) prodat...

Podeli ovaj post


Link to post

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Dru%C5%A1tvo/1762531/Novi+zakon+o+saobra%C4%87aju+od+1.+januara.html
 

Novi zakon o saobraćaju od 1. januara

 

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i predsednica Radne grupe za brigu i čuvanje mladih vozača i učesnika u saobraćaju Zorana Mihajlović očekuje da će izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koje se tiču mladih vozača, stupiti na snagu 1. januara sledeće godine.

"Radna grupa će u narednih nedelju dana pripremiti predloge za izmene zakona i tražićemo da se po hitnoj proceduri uvrste u dnevni red Skupštine. Mislim da od 1. januara 2015. godine novi zakon može stupiti na snagu", rekla je Mihajlovićeva na konferenciji za novinare u Vladi Srbije.

Pripremio Dragan Milutinović
 

Ministarka je posle sastanka Radne grupe, koju čine predstavnici Agencije za bezbednost saobraćaja, Grada Beograda, Saobraćajnog fakulteta, Ministarstva prosvete, Centra mladih Srbije i saveta roditelja nekoliko beogradskih srednjih škola, izjavila da svi segmenti društva moraju učestvovati u povećanju bezbednosti mladih učesnika u saobraćaju.

"Samo tokom ove godine, 76 mladih osoba je poginulo u saobraćajnim udesima u Srbiji. Mi želimo ne da smanjimo taj broj već da zaustavimo pogibije mladih u saobraćaju. Za to će nam biti potrebna pomoć mladih, njihovih roditelja ali i medija i institucija", rekla je Mihajlovićeva, prenosi Beta.

Ona je ocenila da postojeći Zakon o bezbednosti saobraćaja "nije loš", ali da se ne primenjuje "dovoljno" i da mu nedostaje segment koji se tiče mladih vozača.

"Danas smo sa predstavnicima struke, srednjoškolaca i roditelja, koji se nalaze na izvoru problema, razgovarali o kaznama, prevenciji i edukaciji mladih učesnika u saobraćaju. Narednih dana očekujem sugestije u vezi sa temama koje smo danas pokrenuli", istakla je Mihajlovićeva.

Ona je dodala da su tokom današnjeg sastanka Radne grupe, stručnjaci predstavili nekoliko ideja o tome kakva ograničenja treba uvesti kad je reč o performansama automobila kojima upravljaju mladi vozači.

"Razgovarali smo i o promeni stava mladih prema vožnji pod dejstvom alkohola i nultoj toleranciji za pijane vozače, kao i o uvođenju ograničenja na osnovu kojih bismo postepeno dobijali iskusne vozače. Složili smo se i da su oštre kazne za vožnju pod dejstvom alkohola opravdane", naglasila je Mihajlovićeva.

Prema njenim rečima, mora se više raditi na edukaciji mladih o bezbednosti u saobraćaju.

"Nije dovoljno da se samo jedan dan u školi posveti toj temi. O bezbednosti u saobraćaju mora se razgovarati kroz sve nastavne predmete", rekla je ministarka.

Odgovarajući na pitanje ko će biti formalni predlagač izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja, Mihajlovićeva je obelodanila da će to verovatno biti MUP, ali da je bitnije da zakonske odredbe pokriju segment koji se odnosi na mlade vozače i učesnike u saobraćaju.

"Nema nesuglasica između ministarstva na čijem sam čelu i MUP-a u vezi sa ovim zakonom. Cilj svakog ministra je isti, da se sačuvaju životi mladih. Ne mešam se u tuđu jurisdikciju jer sam na čelu Vladinog tela za koordinaciju bezbednosti u drumskom saobraćaju", rekla je Mihajlovićeva.

Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Božović izjavio je da je jedna od tema današnjeg sastanka bila i ideja da se vozačima mlađim od 21 godine, zabrani upravljanje automobilima koji "imaju mnogo konjskih snaga i malo mase".

"Takva ograničenja bi se odnosila samo na putničke automobile i ne bi važila za vozače kombija. Razmišljamo o takvim ograničenjima jer su vozači stari do 20 godina – najugroženiji u saobraćaju", rekao je Božović.

Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je da su vlasti Grada Beograda spremne da razmotre sve mere iz svoje nadležnosti kako bi se stvorilo bezbednije okruženje za mlade u saobraćaju.

"Spremni smo da razmotrimo zabranu točenja alkohola mladima u ugostiteljskim objektima posle određenog vremena. Već imamo plan da eliminišemo sve crne tačke ispred beogradskih škola, a razmišljamo i o tome da preživeli iz saobraćajnih udesa prenose svoja iskustva učenicima beogradskih škola, da im objasne kako su im ti udesi promenili život", rekao je Vesić.

Podeli ovaj post


Link to post

Kakav paradoks, zakon koji sastavljaju isti oni čija deca i prave probleme :D :D :D 

Podeli ovaj post


Link to post

Neko moje mišljenje je da prvo treba dobra edukacija. Ali, sve se svodi na kućno vaspitanje. Ja znam da NE SMEM da napravim prekršaj jer nemam novca da ga platim pa to mora moj otac da uradi, ZNAM da ako skupim poene i oduzmu mi dozvolu otac NEĆE da mi plati polaganje za novu jer kako on ceo život može da vozi bez jednog jedinog prekršaja mogu i ja! U mojoj kući se strogo poštuju pravila i propisi. Ja imam dozvolu skoro 3 godine, i nemam ni jedan jedini prekršaj. Ljudi, samo kućno vaspitanje! Vaspitavajte svoju decu kao što su mene moji roditelji! Cenite novac, čuvajte život! Zašto bih ja sad tamo nekim ljudima dao novac za kaznu? Zašto ne bih kupio nešto sebi za to što im dam? Drugar ima 3 mercedesa, 2200 i dva od 2500 kubika. Sa jednim od 2500 kubika je imao dva udesa za prvih 6 meseci dozvole, i u oba slučaja je on bio kriv! I šta, roditelj popravi, plati i ajde opet! Prošao je kroz raskrsnicu na kojoj semafor nije radio sa 60km/h i zaboo se direkt u punta bez kočenja! Previše mu je pušteno na volju. To je došlo iz kuće dragi prijatelji. Samo vaspitanje svoje dece može dovesti do smanjenja broja prekršaja u saobraćaju! Mogu oni da menjaju zakon o saobraćaju još milion puta i džabe, jer će neko sesti u juga i dostići 140km/h i istu glupost će napraviti kao i sa autom koji ima 3000 kubika! 

Podeli ovaj post


Link to post

Генерално наша саобраћајна култура је на ниским гранама. Друштво је ушло у тоталну деструкцију. Закони су изложени изругљивању, доносе их људи који немају благе везе са послом који раде.

 

Част сваком, али госпођа Михајловић својим приједлогом показује да није дорасла послу који ради. Јуче бавила се енергетиком, данас саобраћајем и грађевином. Признаћете три професије, међусобно повезане а тотално различите.

 

Размишљао сам на начин да је крива породица, родитељи, телевизија, друштво итд.. Међутим, то је дјелимично тачно, а најтачније је ако је неко одлучио да буде силеџија, жестоки момак, он ће бити, безобзира ко су му родитељи.

 

Куда даље? Репресија никако неће ријешити проблем. Мислим, овај проблем никад неће бити ријешен, кретена увијек ће бити. Боље контроле, непоткупљивост полиције, увођење "контролисаног, школског иживљавања"у аутошколе, изградња центра за дивљање, у доброј мјери би смањило несреће Које су посљедице дивљања.

Podeli ovaj post


Link to post

Ok je, mada mozda nisu trebali toliko ostri da budu. Ipak sada za neki prosecan auto nize srednje klase koji ima 1200kg sme max snaga 90ks. Dakle 1.9tdi golfove, 1.9jtd stilo mogu da zaborave. Ali opet kad se malo bolje razmisli, da li realno treba nekome od 18 god auto od 150-200ks?

Neko kaze ne jurcam. Ok, ali ipak stoji da kad te jednom povuce, a pre ce u jakoj masini nego u nekom anemicnom autu, onda za recimo 12s gasa do poda ako krece iz mesta ovim "ogranicenjem" snage doci ce do jedva 100kmh, dok sa onim od 200ks ce sigurno biti na 150-160kmh.

Pa obecava...da ce Corolla EE90 opet biti trazena :) :) :)

Bogme bice "restricted" jer ima odnos snage I tezine preko 75ks/t ;) (90 ima ako se ne varam)

Podeli ovaj post


Link to post

A, ja se nadao da će u bliskoj budućnosti Yaroslav da služi klincima da se uče na njemu, kad ono prc .

Za njih ću, kad za to dodje vreme, da tražim Yarisa 1.0, a Zelenko će ipak ostati samo moj, još dugo godina .

Podeli ovaj post


Link to post

Ali opet kad se malo bolje razmisli, da li realno treba nekome od 18 god auto od 150-200ks?

 

Jer,odprilike,nemam sta drugo da vozim :D

Podeli ovaj post


Link to post

kakav retardiran predlog...

I sta ce sad neko ko ima auto od 1115ks, a klinac mu polozio? da kupuje drugi auto?

ili ako nema od cega, taj klinac nece voziti par godina. I, nakon toga? bice iskusniji, jer `ima dozvolu` 3 godine???

Ova zena je dno dna sa svojim predlozima i obrazlozenjima!!!

jel se sa jugicima, pandama i slicnim vozilima ne gine iako oni nemaju ni pribliznu snagu koju su oni postavili kao granicu? :angry:

Podeli ovaj post


Link to post

Spark sa 63 ks je najopasniji auto, lagan,zivchan na gasu, nestabilan, a ispunjava uslov.isto i kia picanto i slichni mali....idiJotizam od zakona.

Podeli ovaj post


Link to post

Jer,odprilike,nemam sta drugo da vozim :D

Jbg, znam... Mada mislim da se to nece strogo primenjivati vec ce da bude to samo dodatna stavka koju ce da pisu nekome ko je vec napravio problem. Nesto kao pojasevi na zadnjim sedistima ili aftermarket xenon.

Samo ti vozi normalno I imace svaki policajac razumevanje... Barem bi trebalo da je tako

Podeli ovaj post


Link to post

Ovaj zakon ili predlog sta je vec je skroz retardiran!

Mene trenutno ne dotice ali da mi je dete recimo sad polozilo vozacki, nemam para za drugi auto a sadasnji je jak za njihov zakon, sta onda? Da ne vozi par godina?

Ako neko polozi sa 22 god. moze da vozi sta hoce iako ima iskustva kao onaj sto je polozio sa 18?

Mladi ljudi ne mogu da se zaposle kao vozaci taxija, kurirske sluzbe, poste... to su uglavnom voznje u lokalu.

Da ne nabrajam..

Lako je onima u ministarstvima i vladi sa par hiljada eura platom, kupice sincicima i cerkicama auto od dve plate, a obicni ljudi treba da rade par godina i da nista ne trose za neki solidan auto.

Onaj lik sa BMW om zbog kojeg je sve ovo kao krenulo bi isto uradio i sa ovim super zakonom posto je imao 10-20 ili koliko vec prijava o krsenju zakona o saobracaju. Da su ga priveli pravdi i kaznili na vreme, oni mladi ljudi bi i dalje bili zivi. Nego nece da prihvate odgovornost i sad izmisljaju ovakve gluposti.

Podeli ovaj post


Link to post

Šta samo 21 god limit

treba bar 25 god i minimum 5 godina od izdavanje vozačke dozvole, slabo oni to zavode

text iznad je sarkazam i crni humor

Podeli ovaj post


Link to post

Efekat...poskupljuju Jugici. To sjajno, bezbedno vozilo..

Podeli ovaj post


Link to post

Sad ce corolle da poskupe... :P

I dizeli takodje, sto znaci da ce benzin biti jeftiniji :)

Podeli ovaj post


Link to post

×