Jump to content
CrniBranko

Nekoliko pitanja o mom Versu

Recommended Posts

U pitanju je Corolla Verso, 2.0 D-4D od 85 kw. 2004. godiste restyle model.

 

Interesuje me par stvari vezanih za ovaj auto. 

1. Da li ima plivajuci zamajac i koja je cijena zamjene istog? 
2. Da li ima lanac ili zupcasti kais? 
3. Posto mi gori lampica od AirBag-a, uradio sam dijagnostiku i izbacila je gersku B1153. Da li neko moze da mi kaze sta je u pitanju posto covjek koji je radio dijagnostiku nije uspio da je nadje. 
4. Na radiju imam dugme NAVI pa me zanima koliko je tesko nabaviti CD za navigaciju i da li je korisna (pitam jer je na pezou imala navigacija koja je stvarno bila neupotrebljiva). 
5. Koliko je tesko nabaviti dodatna sjedista koja se montiraju u gepek i koja je okvirna cijena istih?

Podeli ovaj post


Link to post

Odgovoricu na nesto... Greska ima veze sa senzorom polozaja suvozacevog sedista. Ili je senzor otisao ili je kabal koji dolazi do njega prekinut.

Sto se tice navigavije ako imas onu sa malim crno belim ekranom onda nije od neke narocite pomoci jer verovatno ne radi kod nas I bolje da se ne bakces sa time.

Sedista je najlakse nabaviti kad neko rasklapa auto u delove, pa kad naleti sa takvim sedištima. Za tacnu cenu ne znam, ali ako ceo kozni enterijer za rav4 2007 god kosta 700e ovo ne verujem da moze vise od 100e da kosta. Ali to zavisi od prodavca koliko ce da odredi cenu.

Podeli ovaj post


Link to post

1) Imaš. Cene su raznolike i kreću se u širem opsegu. Naravno najskuplja varijanta ti je ovlašćeni servis, ali nikako i da je najbolje varijanta.

2) Rekao bih da je kod tebe 1CD motor, što mu dođe da je kaiš. Moja preporuka ti je da stavljaš original i menjaš na 80.000km ili 5 godina. Ako pukne, možeš samo da se pozdraviš sa glavom motora.

3);4);5) Već odgvororeno. 

Podeli ovaj post


Link to post

Kao što rekoh... 

ENGINE:

1CDFTV

Slika... diag_1iKaSs8.png

 

 

Pozdravi preprodavca...  <_<

Podeli ovaj post


Link to post

Jedno pitanje: da li samo hoces da zamenis treci red sedista ili da ugradis treci red sedista?

Ako je ovo drugo ne moze!

Ja kad sam kupovao versa i raspitivao se u ovlastenom servisu su mi rekli da ne moze naknadno da se ugradi treci red sedista.

Podeli ovaj post


Link to post

Postoji kuciste u koje samo treba ubaciti sjedista. Nema potrebe za bilo kakvim prepravkama.

Podeli ovaj post


Link to post

Kako vrijeme odmice otvara se vise pitanja pa da nastavim  :) .

 

Moze li neko sa sigurnoscu da mi kaze koji je promjer rupa na Corolla-i Verso?

 

Takodje me zanima da li postoji mogucnost da se vizuelno utvrdi u kakvom je stanju zupcasti kais? Posto na satu mog Versa pise 197000, a nemam nikakvih ranijih podataka o odrzavanju (osim za ulje i filtere) zanima me da li neki normalan majstor moze procijeniti da li je kais pri kraju ili se moze preci jos koji km sa njim. Ovo pitam jer ne bi da dajem bilo kome da mi radi veliki servis, a trebalo bi da pocetkom februara dodjem do Bg-a pa bi gore odradio sve sto je potrebno. Iz postova sa foruma, cini mi se da su  JAPAN SHOP Co  sasvim korektni tako da cu vjerovatno kontaktirati njih.

Podeli ovaj post


Link to post

Za kaiš ti niko ne može sa sigurnošću reći. Više je razloga za to i svako ko ti kaže suprotno, ti mu traži pismenu garanciju na izgovoreno (obavezno overenu u sudu).  ;)   Sa druge strane, nije ni tako lako doći do zupčastog, pa sumnjam i da će se iko prihvatiti posla da skida poklopac samo radi pregleda... možda i hoće, ali ti se cena ne bi svidela. Što na kraju cele priče implicira - kupi original kaiš i hidro-španer (na slici pod brojem 13540), dobru kopiju vodene pumpe, rolera (na slici 13505 i 13502) i pk kaiša i miran si narednih 80.000 najmanje! Jeste da je skup sport, ali znaš na čemu si i da slobodno možeš i na duži put bez da te glava boli. 

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko okvirno moze kostati taj "skupi sport"  :) ? Izvinite sto priupitkujem ali prethodna auta su bila redovno servisirana i nijesam imao potrebe da radim velike servise pa slabo znam cijene.

Podeli ovaj post


Link to post

Bio sam u ovlascenom servisu u Pg i na specifikaciji za veliki servis izmedju ostalog imam i stavku BELT SET, TIMING. Sta je to?

Podeli ovaj post


Link to post

To je zupcasti kais, samo ne znam sta podrazumevaju pod setom zupcastog kaisa.

Podeli ovaj post


Link to post

Cek malo. Imam sledece stavke:

2 x kais

2 x natezac

Klizac

Vodena pumpa

Antifriz

Belt set,timing.

Jel to znaci da pored zupcastog ima jos 2 kaisa?

Podeli ovaj post


Link to post

Sad vec ni meni nije jasno :) Koja je cena tih stavki?

Ne poznajem taj motor, ali koliko znam timing belt je zupcasti kais koji sinhronizuje rad bregastih I radilice. Pored njega bi trebalo da ima I pk kais koji pokrece kompresor klime, alternator itd.

Podeli ovaj post


Link to post

Uz zupčasti kaiš, postoje i 2 PK kaiša (pogledati predzadnju sliku 1CD#).

 

diag_1iYuo8T.png

Podeli ovaj post


Link to post

Sinoc mi djavo nije dao mira i morao sam da izguglam sve oko toga. U pravu je nasud. Ima zupcasti, 2 pk kaisa, 2 natezaca i jedan klizac. Jedino sam u dilemi da li da mijenjam i vodenu pumpu.

U principu i ovo ostalo radim preventivno jer ne znam je li i kad mijenjano.

Podeli ovaj post


Link to post

Na toj km promeni i pumpu da bi bio miran.

Podeli ovaj post


Link to post

Kad upalim grijanje na maksimum (ili blizu maksimuma), nekad podigne obrtaje na leru i drzi ih na nekih 1200, a nekad ne. Cini mi se da nema veze sa tim da li je motor vruc ili ne. Da li je to uobicajeno ili postoji neki problem?

Podeli ovaj post


Link to post

Ok je to sve, kad je malo hladno napolju onda ga digne na 1000 dok ne dostigne radnu temperaturu, a kad je dosta hladno onda na 1200. Cim ugasis grejanje spustice se obrtaji. Naravno ne uvek jer ako je dosta hladan motor onda radi na visim obrtajima nevezano za grejanje kabine.

Podeli ovaj post


Link to post

Cim smanjim grijanje za cetvrtinu kruga (ili i manje) obrtaji su sasvim ok. Dobro je da znam da je to u redu. Pretpostavljo sam ali reko ajd da pitam  ;) .

Podeli ovaj post


Link to post

×