Jump to content
milan64586

Toyota prius - iskustva korisnika?

Recommended Posts

Od skoro sam poceo da razmisljam o kupovini ovog automobila, ali kao polovnjaka. U sustini pikirao bih neko 2009-2010. godiste. Posto o hibridima do pre 10-ak dana nisam ni razmisljao, niti su mi bili u sferi interesovanja, jasno je da ne znam o njima previse. Poslednjih dana sam se malo raspitivao, ali ono sto mi je u sustini najbitnije, nisam saznao. Za pocetak zanima me pre svega da li vredi kupovati ovaj auto, polovan, u Srbiji? To pitam u kontekstu toga, kakva je servisna mreza, koliko ljudi uopste ume valjano da servisira ovaj auto, sto u ovlascenom servisu, sto kod privatnika? Sledece sto me zanima je dugovecnost baterija, odnosno cena njihove zamene. Trazeci po netu, nasao sam samo podatak za USA, da je tako zamena oko 2000-2500$. Medjutim zanima me koliko to kosta kod nas, ako je uopste tako nesto moguce. Drugo sto me zanima vezano za baterije je njihov vek. Do sada sam uglavnom nailazio na razlicite podatke, koji su govorili da je vek oko 100-150 000 milja, s'tim sto sam naisao i na brojne podatke da baterije propada vise vremenom, nego od same eksploatacije. Dakle uvidjate vec moje pitanje. Zanima me najvise kako stoje stvari sa tim baterijama, koliko su dugovecne, koliko kosta njihova zamena u Srbiji, da li to uopste neko ovde radi i tako dalje. To mi je prvo bitno. Ostalo, zanima me sve o ovom automobilu. Voleo bih da cujem od vlasnika licno, ali nije neophodno. Dakle zanima me sve. Od potrosnje u razlicitim stilovima voznje, udobnosti, ubrzanja, navikavanja na hibrid posle obicnog motora, pozeljnosti za kradju ovog automobila i svega ostalog.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja samo mogu napisati da sam prije par godina gledao priuse prve generacije koji su tada imali po pola miliona km na satu, a neki od njih se i danas voze. U pitanju je taksi udruzenje.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja posedujem Lexus Gs 450h, servise radim u Veterniku kod majstora Djoleta,prosle godine mi je menjao hybridnu bateriju. Radi jako precizno pedantno,sve servise radim kod njega. Zivim u Austriji,i pre 2 meseca sam sedeo u priusu sa milion predjenih kilometara,auto je iz taxi firme koja poseduje oko 300 komada,samo priusa,moj prijatelj radi tu kao limar,i kaze mi jedino sto radi na njima je kada ih neko zakaci,i redovan servis,kvarova skoro da nemaju..toliko vam ja mogu reci.

Za mog lexusa,baterija na servisu kosta 4100 € sa ugradnjom,ja sam nasao polovnu u Nemackoj za 1400,u novembru sam je zamenio, radi odlicno za sada.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja posedujem Lexus Gs 450h, servise radim u Veterniku kod majstora Djoleta 

 

 

Ko je taj Djole, i koji je to servis.

 

Sta se desava kad ti rikne baterija, kako to izgleda na lexusu. i koje su posledice po potrosnju.

Hvala

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Djole se nalazi u Veterniku,servis je NIPPON CAR SERVICE.

Kad mi je riknula baterija upalio mi je Check hybrid System.

Potrosnja je ostala ista,samo je auto bilo kilavo,baterija je i dalje funkcionisala samo je napon brzo padao,brzo se punila,brzo se praznila. Presao sam 2000 km sa takvom baterijom,ne znam koliko je jos mogla,potao sam na servisu,rekli su mi kad stane stao je :) sve je normalno radilo,osim sto je auto bilo kilavo. Ako treba br telefona od Djoleta,mogu vam napisati ?!

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala za info.

 

Jel Djole menjao bateriju ili neko drugi ?

 

 

Presao sam 2000 km sa takvom baterijom,ne znam koliko je jos mogla,potao sam na servisu,rekli su mi kad stane stao je :)

 

 

Sta ovo tacnije znaci?

Da beziski motor ne moze da radi bez baterije ili da

bez baterije auto me moze u rikverc (jer koliko znam  rigverc je iskljucivo na el. motor)

 

Ne vidim sta bi bio problem sa baterijom za sus motor

 

hvala

Podeli ovaj post


Link to post

Ne bi da stajem na muku, al to mi bas bzvze imas 2 agregata i samo u paru rade. Aj elektro ne moze bez sus ali obrnuto bas ne razumem.

Podeli ovaj post


Link to post

Обзиром да и мене интересују хибриди питао бих пар ствари:

- Ако није тајна после ког времена/пређених километара је отказала батерија?

  Мислим да је то било основно питање, колико трају?

- И ако није тајна да ли су мењане све батерије?

  Разумео сам да код новијих генерација хибрида се мења само батерија/ћелија која откаже, а не цео комплет.

- Колико се може прећи са пуним резервоаром (у граду, односно на аутопуту при брзина преко 100км). 

  Колика је потрошња при брзинама преко 120км?

 

Унапред хвала на одговору

Podeli ovaj post


Link to post

Kada sam menjao bateriju, nisam znao da postoji mogucnost menjanja celija...kada rikne baterija hybridna, ne znaci da je skroz crkla, moze da se desi jedna celija oslabi i automatski upali chek...nasao sam na youtube kako ljudi menjaju celije. Na Lexus GS450h odgovaraju celije od prius 2, potpuno su iste..jedna celija kosta oko 40 dolara..nedavno sam saznao da se u Valjevu nalazi covek ili firma( ne znam sada tacno) koja se bavi zamenim celija i popravkom hybridnih baterija..

Vek trajanja, od strane servisa koliko ja znam je 8 godina ili 200 000 km...ja licno smatram da ako se auto sa hybridnom baterijom koristi svaki dan da ce mnogo duze da traje baterija... sto se tice potrosnje, nista vam ne mogu reci jer ne vozim prius...znam samo da lexus ima potpuno isti princip rada hybridnog sistema kao toyota!

U svakom slucaju mali potrosac i jako jako kvalitetan auto!

Podeli ovaj post


Link to post

Хвала пуно на одоговору.

Пошто имате Lexus GS450h може ли онда питање за њега:

- Колико троши у граду, односно колико на ауто пут

- Да ли се батерије празне када ауто стоји неколико дана. Односно шта када се испразни батерија (да ли се ауто може покренути или мора шлеповање до сервиса)?

- Колико често се мења акумулатор? Негде видех да због силне електронике то брже страда него код обичних аутомобила.

 

Извињавам се ако питање делује нападно, али питам јер сам негде читао да код хибрида електрични погон ради до 80 км/сат, а после тога прелази на сам бензински агрегат и потрошња драстично порасте. Није толико проблме у потрошњи, него ме интересује да ли би са једним пуњењем могло да се оде на море :-) односно да може ли се прећи 700 км

 

п.с.  И ја бих радо неки хибридни Lexus, макар CT :-)

Унапред хвала на одговору

Podeli ovaj post


Link to post

Ovako..potrosnja zavisi naravno od tezine noge na gasu :)

Meni recimo trosi od 7 do 14 litara...ako se normalno vozi, po gradu mu je potrosnja od 8,5 do 10...auto put do 100 kmh potrosnja 7l do 140kmh 8,5 i tako dalje...pre par vikenda sam vozio Madjarskim autoputem nekih 200km vozio sam konstantno 200 isao sam i do 240kmh potrosnja mi je bila 13,5...s'obzirom da ima 345 konja i motor od 3,5 ccm potrosnja je smesna.

Sto se tice baterije, cini mi se da sam negde procitao da svakih 60 dana (ako auto stoji) mora da se upali auto ili predje 20 km da bi se baterija dopunila...ta auta se ne slepaju, njega startuje baterija od 12 volti, koju sam isto tako zamenio nakon 7 godina starosti, koja je jako skupa s'obzirom da se radi o 12v bateriji..kostala me blizu 500€... i ne moze bilo koja ,mora bas ta originalna jer ima neke senzore za hladjenje hybridne baterije. Auto ima priblizno 100 kompijutera u sebi koji su medjusobno povezani i tako dunkcionisu, mozda je i to razlog brzeg strasanja te baterije.

Da malo objasnim kako funkcionise hybridni sistem ako uspem.

Auto uvek ide na hybridni pogon, benzin motor samo pripomaze (dosta ljudi gresi jer misle da elektromotori rade samo do 50 ili 80 ili...) auto uvek ide na hybrid, kada mu zatreba snage pali benzin, do nekih 60 kmh moze da ide samo na elktromotore ovisno koliko je baterija puna...u trenutku kada pozelis da ubzanje bude vece pali se benzin i pomaze elektromotorima...

Jako je jednostavan auto, sto se tice servisiranja ni malo nije skup..mali servis (motorno ulje i svi filteri) kosta me nekih 80€

Vozio sam dosta raznih auta, pretezno Japanska, toyote volim najvise, ali Lexus je Lexus...stojim iza toga da ko jednom uzme lexus, ne razmislja o drugom autu..Boze zdravlja i mogucnosti, samo Lexus...

Da mogu kako da uticem na ljude, svima bih preporucio lexus..jako kvalitetna vozila,pouzdana udobna sto je jako bitno!

Ako vas jos nesto zanima , slobodno pitajte, sto znam ja cu reci...

Podeli ovaj post


Link to post

Da se ubacim u ovaj razgovor ako ne smetam ? :) Da li si hteo reci da auto uvek ide na "struju" a motor sluzi samo za dopunjavanje baterija a ne za pogon (tockova) ili sluzi i za pogon u kombinaciji sa strujom ?

Podeli ovaj post


Link to post

Da se ubacim u ovaj razgovor ako ne smetam ? :) Da li si hteo reci da auto uvek ide na "struju" a motor sluzi samo za dopunjavanje baterija a ne za pogon (tockova) ili sluzi i za pogon u kombinaciji sa strujom ?

Ne smetate naravno.

Da, auto uvek ide na "struju" a benzinac mu pomaze kada je potrebna snaga..sto znaci da na malim brzinama do nekih 60 kmh moze da ide samo na bateriju, vec preko ne moze tada uporedo rade i elektro i benzin motor.

Baterija se dopunjava na vise nacina....kada pustite gas automatski se puni baterija, prilikom kocenja takodje i kada se vozi konstantnom voznjom puni i prazni u zavisnosti kako se vozi...malo komplikovano za objasniti, nisam bas toliko strucan...recimo ako se vozi 80 kmh, zavisno od puta ako je opterecenje on ide na bateriju i benzin, ako nema opterecenja ako je ravan put on tada ide na benzin i puni bateriju...sekunde dele od punjenja i praznjenja baterije..ne znam kako drugacije da objasnim?!

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko sam shvatio motor je u sustini agregat. Svako pojacavanje (dodavanje)gasa brze prazni baterije tako da i motor vise radi da dopuni iste. Kocenjem se takodje dopunjavaju baterije jer elektromotor je i generator pa on ujedno i dopunjuje baterije. Kod hibrida mi je najinteresantnije to sto trosi manje u gradu nego na otvorenom jer bas tu se pokazuje njegova vrednost.Kreni-stani voznja,dugotrajan rad u mestu na leru..... Mislim da su tu plag-in hibridi u blagoj prednosti jer sto ustedimo u gradu voznjom bez paljenja agregata opet motor mora da radi i posle dopuni baterije :D Ipak ovo je samo teorija a ti uzivaj u praksi i voznji hibrida :) Hvala na odgovoru, nek te dugo i verno sluzi mashina . :)

Podeli ovaj post


Link to post

Evo malog videa da pojasni situaciju. :-)

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko sam shvatio motor je u sustini agregat. Svako pojacavanje (dodavanje)gasa brze prazni baterije tako da i motor vise radi da dopuni iste. Kocenjem se takodje dopunjavaju baterije jer elektromotor je i generator pa on ujedno i dopunjuje baterije. Kod hibrida mi je najinteresantnije to sto trosi manje u gradu nego na otvorenom jer bas tu se pokazuje njegova vrednost.Kreni-stani voznja,dugotrajan rad u mestu na leru..... Mislim da su tu plag-in hibridi u blagoj prednosti jer sto ustedimo u gradu voznjom bez paljenja agregata opet motor mora da radi i posle dopuni baterije :D Ipak ovo je samo teorija a ti uzivaj u praksi i voznji hibrida :) Hvala na odgovoru, nek te dugo i verno sluzi mashina . :)

Upravo tako..

Hvala na lepim zeljama.

Toliko sam zaljubljen u auto da mi je supruga postala jako ljubonorna na njega. :)

Podeli ovaj post


Link to post

×