Jump to content
Balansero

Motor posle odrzavanja u Beogradskim servisima 96.000 km

Recommended Posts

Evo kako izgleda motor Yarisa 2006 posle redovnog odrzavanja u Beogradskim servisima, do 2011 odrzavan je u Toyota centar, posle vidim po racunim neki EKO servis u bulevaru. Uglavnom kada smo otvorili dekl na 94000 km , zbog problema sa uljnom pumpom (zacepljen uvodnik) zatekli smo ovo.  Da li su doticni servisi ikada promenili ulje na ovom motoru veliko je pitanje. Vlasnik je bila starija gospodja koja nije puno prelazila, ocigledno su joj ulje uredno naplacivali a menjali nisu. Sami procenite da li je ikada i menjano. Posle 10 dana muke i ciscenja motor je preziveo. Nazalost ko god je video ovu sliku kaze da nisam jedini, i da u zadnje vreme vidjaju puno ovakvih slucajeva.;

post-2526-0-25928100-1440611698.jpg

post-2526-0-95142000-1440611702.jpg

post-2526-0-06270000-1440611710.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

ovo kao da nije zamenjeno od kako je auto kupljen, vec je samo dolivano. kakvi idijoti rade u servisima to je tuga.

ali dobro je da si uspeo da ga spases.

 

koja je bila cene uljne pumpe?

Podeli ovaj post


Link to post

Uljna pumpa je bila perfektna, nisam je ni menjao, samo je sito bilo poluzapuseno, pa je varirao pritisak ulja u motoru, Sto je interesantno motor do zadnjeg trena nije trosio ni gram ulja, niti je pusio, izduv i usis su bili kao novi. Kako je uopste isao (a isao je kao blesav) nikome nije jasno.

Podeli ovaj post


Link to post

Motor je koksovao u potpunosti. Kakvo je bilo motorno ulje na mernoj šipci kada si gledao auto prilikom kupovine ?

Podeli ovaj post


Link to post

Sasvim ok, za 1500 km nije potrosio ni gram ulja, onda sam zamenio ulje, vozio jos 2000 km i verovatno je u medjuvremenu krenuo da spira ovaj ugalj i spusta u karter.  Inace pod prstima ovaj katran se lako kruni, kao da je zemlja.

Podeli ovaj post


Link to post

WoW

 

Skoro je bila ista priča iz USA sa TT V6, matori ga vozio za ~100000km nije mu menjao ulje. Svaka čast što nije zaribao motor

Podeli ovaj post


Link to post

Auuu... :(

A sta je sa kanalima na klipovima???

Ovo je ocaj...

Podeli ovaj post


Link to post

Sam blok i klipovi nisu bili toliko zamazani, karter naravno jeste,  najvise glava i bocni dekl, gde je uljna pumpa, e on je bio katastrofa, Prva ideja je bila da bacimo motor, a onda sam malo izokretao telefone i shvatio da svi imaju u ponudi Japanski motor, koji nema veze sa Francuskom verzijom, cak je i polozaj usisa drugaciji, ma sve je drugacije, cak i kompletna instalacija. A Francuskog motora naravno nema nigde, i onda prionusmo na posao, i za divno cudo preziveo Yaris.

Podeli ovaj post


Link to post

Sve to moze da se sredi samo mora da se vadi napolje i da se pere ali je ogroman posao, ako hoces da se to sve lepo ocisti mora da se skine i rasturi glava kako bi se oprala i racunaj 70-150e za sklapanje i podesavanje glave.

Podeli ovaj post


Link to post

Koji bedak.

 

Pricao sam vec o drugaru sa Yarisom, ciji je motor izgledao isto kao tvoj, stim da je na 170kkm zabo. Odrzavan u magu do 150kkm, i tamo i kupljen. Imao je isti problem kao ti, jedva je nasao delove za Francuza, pa je kupio skoro pola motora. 

Na tvom mestu ja bih lepo ove fotke u dzep i tamo da vidim sta imaju da mi kazu. Ne verujem da ces ista za sebe postici ali, cisto da budu svesni sta im rade majstori. I u Toyota Centar i u taj Eko. 96 000, pa to stvarno kao da nikada nije menjano. To je nekih 6, 7 menjanja ulja.

 

Zivote lutalico.

Inace, ako ti trebaju neki delovi, javi se, mislim da ovaj ortak ima svasta sto mu je ostalo.

 
 
Jel si ga sklopio? Kako ide?
 
I da. Svaka cast motoru! Eto "francuski" motor sta je preziveo!! Jos jedan dokaz da ona prica samo japanac, i ne pije puno vodu...

Podeli ovaj post


Link to post

Meni ovo nije jano. Ne mogu verovati da je takav motor išao. Imao je u sebu to sve i posle samo to spustio u karter. Znam lika koji je pomešao na Reno Seniku sintetiku i mineralno ulje i dobio ovakav paprikaš. Da nije ovde isto tako nešto urađeno? Stvarno mi za ne verovati da je išao tako i to još ni dima , ni da fali ulja, na meraču ulje ok i onda se odjednom sve spustilo u karter ! ?

Podeli ovaj post


Link to post

Cuo sam za problem sa MAG-om, cuo sam skoro za jednog coveka ciji je RAV4 ovako zavrsio, samo je njemu i zakucao, hteo da ih pobije sve po servisu, ali je valjda gazda te firme umro i ko zna ko to sad drzi. Cak dok sam i jurio delove, jedan majstor me pitao da nije odrzavan u MAG-u. Ocigledno je ovakva praksa u vecini servisa. Nema tu sad puno vajde. Ja sam ga kupio u martu, od prve vlasnice, proslo je vec 6 meseci, isao je kazem kao lud, bez dima, proveravao sam ulje i uvek je bilo u maksimumu. Zamenio sam ulje i filter posle 1500 km od kupovine, stavio polusintetiku, proslo je 2000 km i ovo se desilo. Prijatelj mi je menjao ulje, predamnom, ali nam nije na pamet padalo da malo analiziramo staro ulje. U trenutnu kada je zatreperila lampa za ulje, na sipci je ulje bilo u maksimumu.

 

Kakogod, naravoucenije je da se ne odvajate od vozila dok vam servisiraju pa makar na vasem auto radio i rodjeni brat. Plate radnika po servisima su bedne, ocigledno svi kradu kako stignu.

 

Motor evo danas vezelo radi, vozio sam ga ceo dan, ostao mi je samo problem sa senzorom bregaste, izgleda da je jos prljav jer prijavljuje tu gresku na dijagnostici

Podeli ovaj post


Link to post

Svašta! Ne ide mi u vugla da si zamenio ulje i da si vozio 2000km i tek onda da se to desilo. Jesi video kakvo je bilo ulje kada si ispustio staro sa tim prijateljom. Nema šta da se analizira , videli ste kakvo je kada ste ga ispustili. opet kažem, moguće je da su sipali mineralno,a vi posle menjanja niste isprali motor i nasuli polusintetiku. Vremenom se to pretvorilo u želatinu. Kažem ti, video sam takav slučaj kada su pomešali ta ulja liku u Seniku. Ako se pomeša polu i sintetika, onda neće to da se desi(mada ni to nije dobro), ali sa mineralnim oće. Tebi je upalila lampica jer se filter od toga zagušio i nije prolazilo ulje. Praktikuj ubuduće bez obzira na sve, svako treće menjanje uzmeš onu tekućinu za ispiranje motora (oko 800 din.) i uvek isto ulje. Moj savet je sintetika jer je njemu fabrički prepisana sintetika. 

Podeli ovaj post


Link to post

I da nije isprao motor od mineralnog i sipao u motor sjntetiku nakon istakanja mineralnog ne bi ovo moglo da se desi.

Mesanje ulja nije preporucljivo(mineralno-sintetika-polusintetika), ali nista strasno, ako su u istoj zoni kvaliteta, nece doci ni do kakvih ugrusavanja i zacepljenja, samo ce se pokvariti karakteristika boljeg(i skupljeg) ulja.

Podeli ovaj post


Link to post

Eventualno moze doci do blagog penusanja...

 

Meni ovo vise lici na nesto drugo.,.

Nisam "baba vanga", ali rekao bih da je ovaj motor "pio" lazna ulja!

Ako niste znali Srbija je zadnjih godina medju najvecim uvoznicima baznih ulja.

Natocis to lepo u prekopirane kante ili jos bolje burad i valjas.

To je recept po kome su se mnogi obogatili, ali su mnogi i zaplakali zbog ovakvog stanja u motoru svojih ljubimaca...

Podeli ovaj post


Link to post

Ово стварно изгледа језиво... чуо сам за ту причу за тај Аути ТТ, али нигде нисам нашао слике и текст на нету (ако неко има нека пусти линк)...

Мислим да ово што каже Лаки има највише смисла (а онда питање одакле такво уље у овлашћеном сервису кога редовно посећују контроле из Тојоте....)

У ТЦБ вланик возила може да види да ли је уље истакано, сипано... само треба да гледа (госпођа вероватно није), а да ли они смеју да ризикују баш сваки пут (увек је други мајстор итд...) чини ми се да то мора да буде добро испланирано... а зашта.. за 30 евра по ауту...

Личи да је проблем почео променом сервиса... да није грешака у куцању ЕКО или ЕХОМ?

Питање: да ли је овако нешто могуће ако се ауто вози "килаво" - ретко, мали обртаји, пуно у граду (на леру).. итд? 94ккм за 9 година је нека ок километража... просечна српска (не рачунајући државне и пословне аутомобиле)

Podeli ovaj post


Link to post

@Seba , video sam svojim očima šta se desilo kada je pomešana sintetika i mineralno ulje. Isto kao na njegovim slikama. Drugaru to uradili na Reno Seniku. Morao komplet motor raditi. Ovo sa Audijem sa neta je druga stvar. Nije otvarana hauba 130 000km i jednostavno zakovo. Koliko sam razumeo tekst , na Yaretu je menjano ulje. Zato ne mogu da verujem jer je na meraču ok ulje , posle su ga ispustili i promenili. Kad su ispustili kaže nisu ga analizirali, pa videlo bi se to da je bilo onda. Bilo bi kojekakvih grudvica i ulje bi bilo crno skroz. Odma bi se uočilo da se treba prati motor ili da nešto nije u redu. Zato sam ubeđen da je nešto posle izmešano. 

Podeli ovaj post


Link to post

 Ni to za tog Audija baš ne verujem jer mi je drugar javio da su pokupili Toyotu koja je stala na putu i nije bila na servisu oko 100000km i u motoru je skroz razvodnjeno ulje bilo  jednostavno zaribo. Sintetika se neće zgusnuti već se razredi i isparava. Tako da je i ovaj verovatno u Audi dolivao ko zna šta u ovaj motor. Dolivati je morao jer ti Audijevi motori fabrički troše ulje. Da nije dolivao, ostao bi bez ulja već posle 30-40 000 sigurno ako ne i pre.  Da se razumemo, mogu se pomešati ta ulja ,ali samo na kratko, par sto km, ako je baš moranje i onda se mora menjati uz ispiranje motora. Polusintetičko se i dobija mešanjem sintetike i mineralnog, ali se fabrički dodaju hemijski aditivi koji sprečavaju da se ovako šta dogodi. 

Podeli ovaj post


Link to post

Аууу... Исте слике...

@Матори

Хоћеш да кажеш да се ово дешава када имаш синтетику у мотору и долијеш 'озбиљну' количину минералног... или обрнута ситуација...

Просто ми је невероватно да оволико коксује (изгори, згусне...) ако исцедиш комплетно минерално и онда сипаш синтетику (или обрнуто)

@Балансеро

Кад сте сами мењали уље јел стала прописана количина?

@сви

Како и где ако је већ био овакав мотор?

Podeli ovaj post


Link to post

@novakno1 - Evo jedan od komentara ispod slike Audijevog motora "Da li je moguće? Hajde, stavite prst na čelo... Ako poverujete u ovu priču imate ozbiljnih problema u poznavanju fizike! Dva prijatelja, inžinjera petrohemije, ne mogu da dođu sebi od smeha posle čitanja ovog članka.". Ima i komentar koji podgreva moju opciju o mešanju ulja. Ja ovo sve govorim nekim logičkim razmišljanjem. Još od pre x godina kada sam radio taj posao, kada se prelazilo sa ulja na neko drugo, bilo je obavezno usipati tekućinu za pranje motora i tek kada se ona ispusti onda smo stavljali novo ulje (odlučio sam se za eneos jer ono ima u sebi određenu količinu aditiva za pranje motora). Kada neko sam menja ulje nema usisni uređaj koji, ako si video u servisima, gurnu kroz rupu na karteru i usisaju ulja koje je ostalo , a sigurno ima i na stenkama motora još ulja. Usisava se i kada se ne menja vrsta ulja, a kamo li kada se menja i još se ispira motor. Po nekoj logici dovoljna je i mala količina ulja koja ostane u karteru, glavi, kanalima, stenkama motora(sigurno sve skupa bar 3dl) na napravi kuršlus. Kada se fabrički mešaju npr. sintetika i mineralno da bi se dobila polusintetika onda se dodaju aditivi koji je održavaju takvom kakva treba biti. Kada se pomeša u kanti , neko reče, mešaj je i počet će se peniti i ništa se više ne desi. Ali u motoru se to ulje zagreva do visokih temperatura koje pokreću neke druge hemijske reakcije i pošto nema aditiva kada mi to pomešamo počne da se karamelizuje. Ne dešava se to odma, već treba određeno vreme da bi se ta količina karamelizovala , a i brzina te hemijske reakcije zavisi od količine i omjera pomešanih ulja. Kažu (ja nisam probao :) ) da u slučaju da treba dosuti ulja može se dosuti i druge gradacije, ali na što kraći period, npr. da bi se došlo do nekog servisa pa se posle mora ispirati motor , naravno novi filter i tek onda sipati željeno ulje. Fakat je da je i ta priča sa Audijem smešna zbog toga što ti motori fabrički troše 1-2l na 10 000km, u praksi kako ljudi pričaju i više, a on prešao 135 000 bez menjanja ulja. Drugar me zvao iz nemačke, tamo radi kao mehaničar, i pričao kako mu je konačno stigla Toyota koja je stala na putu ( naša interna šala je uvek bila da se Toyote ne kvare pa je to bio razlog poziva). Sve prgledali i sve ok, a kada su ispustili ulje, ono kao voda, ni zeru masnoće u njemu. Kaže da lik nije menjao nekih 100 000km. Zašto se to ulje nije karamelizovalo?

-U Yare 1.3 (ne znam tačno za 1.0) stane kataloški 3,8l ulja i kada npr. ja menjam u Triu,a oni uvek i usisaju sa dna kartera, naspu mi 3,5l i ulje bude na max. Tako da ako bi kataloški sipao (što znači da je motor skroz suv) bilo bi mi preko max što takođe nije dobro. To opet pokrepljuje moju priču da u motoru ostane određena količina starog ulja.

-Ako se desi nešto ovako, onda kako je rečeno, rastaviti motor skroz i probati ga dobro isprati. Treba obratiti, po mom mišljenju, pažnju na kanale da nije u njima ostali šta od te mase. To sve ako su sklopovi mora u ok stanju. Ako su popucale karike , oštetile cilindre, oštetili klipove, ležajevi okrenuli, oštetili radilicu, možda i u glavi nešto oštećeno ... onda mislim da se ne isplati sve to raditi jer bi pranje, ful generalna i ruke izašle skuplje nego kupiti drugi motor.Ovo sve je moje logičko razmišljanje na temelju poznavanja mehanike. Možda i nisam negde u pravu, ali bi trebali jaku argumenti da me razuvere u ovoj mojoj dijagnozi ovog slučaja. 

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo je jezivo... A kako da to sprecimo mi koji vozimo kola u ovlascene servise? Ja uvek posle svakog servisa detaljno pregledam motorni prostor, pogledam boju i omirisem ulje na sipki, pogledam da li je novi filter ulja stavljen... Da li se moze samo pregledom stanja ulja na sipki (boja, miris) odmah posle zamene potvrditi da li je zaista sipano novo ulje ili su samo pred kamerama simulirali "radnju"?

Podeli ovaj post


Link to post

Pogledaš boju ulja na mernoj šipci pre i posle zamene ulja i filtera ulja. Kao što si i sam rekao. Filter ulja možeš da obeležiš pre zamene ulja itd. 

A najvažnije od svega je da imaš poverenja u majstore po meni. Ako ti treba da se zezaš oko ovih stvari džaba ti sve. Bolje da sam menjaš motorno ulje i filter ulja. 

Podeli ovaj post


Link to post

auuu covece trageduja :o  dali je moguce da ima takvih kretena koji naplate a nezamenu ulje :angry:

ja kad sam kupio svoju corollu u njoj je bilo mineralno elf 15>40 na preporuku sam presao na LM 10 40,  majstor mi nije ispirao motor vec mi je samo rekao da u slucaju da potrosi nesto da nemesam polusintetiku i mineralno jer ce napraviti haos,sad kad sam ovo video bolje da sam isprao motor.

baci me ova tema u razmisljanje jer kod mene staje cinimi se 3.8l a na zameni je stalo nesto malo preko 3 litre,tako da je verovatno ostalo starog oko 300>400 grama -_-

Podeli ovaj post


Link to post

×