Jump to content
Mr Nebojša

Test Toyota Avensis 1.8 Valvematic Tourer

Recommended Posts

 

 

Tojoti je trebalo neko vreme da zavlada svetskom automobilskom

industrijom, a na putu do "broja jedan" Japanci su se fokusirali na

kvalitet, tehnologiju i malu potrošnju svojih modela. Sada je napokon

došlo vreme za dizajn i njegovo osvežavanje.

Avensis je prvi predstavnik nove klase atraktivno dizajniranih "tojota".

 

toyotaavensisprednja.jpg

 

 

Automobil odlikuju čiste, zategnute i dinamične linije. Prvo što upada u oči je agresivna prednja maska s upečatljivom svetlosnom grupom, a podjednako atraktivno deluje povijena linija krova i elegantno oblikovan zadnji kraj s omotanim zadnjim svetlima. Novi Avensis je svetlosnim godinama daleko od konzervativnog izgleda prethodne generacije, a ovaj utisak se samo potvrđuje u unutrašnjosti automobila, koja, iako nije preterano maštovita, ipak izgleda znatno privlačnije u odnosu na prethodnika.

 

Ergonomija je vrlo dobra, materijali su kvalitetni i prijatni na dodir. Doduše, pozicija za upravljačem nije baš najbolje prilagođena vozaču. U Avensis-u se sedi previsoko, a viši vozači teško da će moći da pronađu idealnu poziciju. Zato mesta ima dovoljno na zadnjoj klupi, dok prtljažnik prima impresivnih 550 litara prtljaga s podignutom zadnjom klupom, odnosno 1.600 litara s preklopljenom. Prethodna generacija Avensis-a nije oduševljavala u smislu vožnje, pa su Japanci novu generaciju zasnovali na potpuno novoj platformi. Mada je od prethodnika duži samo pet centimetara, novom Avensis-u je prednja osovina pomerena napred, a trag prednjih i zadnjih točkova je proširen, što je doprinelo stabilnosti vozila. Međutim, u pogledu voznih osobina Avensis je još daleko od najboljih automobila u klasi.

 

Zato je udobnost vozila prvoklasna. Vešanje odlično upija sva oštećenja na putu, sedišta su udobna čak i pri dužim putovanjima, a izolacija od buke u unutrašnjosti je na visokom nivou. Pod poklopcem ovog Avensis-a nalazi se 1,8-litarski benzinski agregat s tehnologijom varijabilnog upravljanja ventilima Valvematic. Motor razvija 147 KS, a uparen je s kontinuirano varijabilnim menjačem, koji promene odrađuje suptilno i bez trzanja. Brzina se može menjati i ručno, putem poluga smeštenih iza točka upravljača.

 

Za ovako veliki automobil 147 KS deluje možda malo, ali su performanse ipak dobre (9,6 sekundi do 100 km/h i 200 km/h maksimalne brzine), kao i ekonomičnost (osam litara u kombinovanom ciklusu). Avensis standardno dolazi sa čak sedam vazdušnih jastuka, uključujući i onaj za kolena. Tu su i aktivni nasloni za glavu, a za pohvalu je i standardna ugradnja elektronske kontrole stabilnosti. Na Euro NCAP-ovim crash testovima Avensis je zaradio 90 odsto od ukupnog broja bodova za zaštitu odraslih, 86 odsto za decu i 53 odsto za prolaznike. Cena modela Toyota Avensis 1,8 Valvematic Tourer je oko 20.000 evra.

 

toyotaavensisbok.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: promobile.rs

 

Podeli ovaj post


Link to post

×