Jump to content
edi

Puk'o hladnjak na Carini E '97

Recommended Posts

 

Poklopac hladnjaka, ustvari deo koji ide svom duzinom hladnjaka, i gde se nalazi cep za hladnjak je negde na sredini pukao i to po horizontali u duzini od 10tak cm. Cini mi se da je taj deo hladnjaka od plastike.

 

Zna li neko od kog je to materijala?

Da li moze da se popravi?

Da li ima de se kupi negde?

 

Motor je 4AFE i pretpostavljam da sve Carine E imaju isti hladnjak.

 

Cuo sam da se to desava automobilima koji imaju plin (kolega sa mazdom 626 koji je kupio ceo hladnjak zbog toga)

 

Slikao i snimio sam telefonom, ali sada nemam kabl da prebacim slike i video.

 

Podeli ovaj post


Link to post

Plastika. Popravka skoro nemoguca. Nov resava problem, druga ugradnja, na pr. VanVezel islicno, otprilike za trecinu novaca.

Podeli ovaj post


Link to post

Evo mala pomoć iz vlastitog iskustva.

Desila mi se ista stvar, pukla plastika isto kao i tebi, a ostatak hladnjaka kao nov. To je inače mana kod Celica sa 2.0 motorom zbog prevelikog zagrijavanja plastike od izduvne grane. Kod mene je recimo ta plastika izgorila i više nije bila crna nego smeđa, pogledaj možda je i kod tebe ista stvar.

 

Što se tiče krpljenja zaboravi to niko ne radi, krpiti se mogu samo aluminijumski ili bakarni dijelovi hladnjaka.

Ja sam sebi našao drugi hladnjak koji je bio prepolovljen usljed udesa, ali na moju sreću plastika čitava. I prepakovao sam, samo da znaš da je dosta naporan posao pogotovo vraćanje, jer ima jedan dihtung ispod koji se prilikom skidanja raširi, pa ćeš morati novi praviti kao što sam ja ili kupiti drugi(opet toyota servis jedino) Također je moguće naručiti plastiku u toyoti jer se prodaje i odvojeno.

Ako se odlučiš na korak popravke postojećeg, a ne kupovinu drugog hladnjaka poslaću ti na PP detaljno šta i kako trebaš uraditi.

Podeli ovaj post


Link to post

I meni se to isto desilo na Corolli pocetkom 2008. godine na 475.000km i kupio sam novi za oko 12-13.000 din i evo i dan danas hvala bogu hladi kako treba na 600.000km... :D :D :D

 

meni je motor 1.6 16v 84KW 4A-FE, sasija AE101 GLI

 

Nissens je proizvodjac neka firma iz Kragujevca mi ga je nabavila,

 

Nisam siguran, ali mislim da sam preko ove firme narucio:

http://www.swisstrade-online.com/kontakt.html

Podeli ovaj post


Link to post

Plastika. Popravka skoro nemoguca. Nov resava problem, druga ugradnja, na pr. VanVezel islicno, otprilike za trecinu novaca.

 

Sule da li znas da je neko uspeo da popravi  :-\

Znas li koliko je nov, tj. koliko je trecina novaca

 

 

Evo mala pomoć iz vlastitog iskustva.

Desila mi se ista stvar, pukla plastika isto kao i tebi, a ostatak hladnjaka kao nov. To je inače mana kod Celica sa 2.0 motorom zbog prevelikog zagrijavanja plastike od izduvne grane. Kod mene je recimo ta plastika izgorila i više nije bila crna nego smeđa, pogledaj možda je i kod tebe ista stvar.

 

Što se tiče krpljenja zaboravi to niko ne radi, krpiti se mogu samo aluminijumski ili bakarni dijelovi hladnjaka.

Ja sam sebi našao drugi hladnjak koji je bio prepolovljen usljed udesa, ali na moju sreću plastika čitava. I prepakovao sam, samo da znaš da je dosta naporan posao pogotovo vraćanje, jer ima jedan dihtung ispod koji se prilikom skidanja raširi, pa ćeš morati novi praviti kao što sam ja ili kupiti drugi(opet toyota servis jedino) Također je moguće naručiti plastiku u toyoti jer se prodaje i odvojeno.

Ako se odlučiš na korak popravke postojećeg, a ne kupovinu drugog hladnjaka poslaću ti na PP detaljno šta i kako trebaš uraditi.

 

Edzi, pronasao sam nekog majstora u Surcinu, zove se Padobranac.

Nekoliko ljudi mi je njega preporucilo sa recima "ako on ne popravi nece niko".

Odem ja kod majstora i on mi sa terase, bez gledanja, kaze:

"

A, japanac, skini hladnjak i donesi, bice gotovo za 1-2 sata i 10e.

Dihtung glave ti nije dobar pa nabija pritisak, moras da promenis dihtung, ravnanje glave i ostalo...

"

:(:o ??? :-\ :'(

 

Svakako cu ti se javiti ako se odlucim na zamenu plastike

 

 

I meni se to isto desilo na Corolli pocetkom 2008. godine na 475.000km i kupio sam novi za oko 12-13.000 din i evo i dan danas hvala bogu hladi kako treba na 600.000km... :D :D :D

 

meni je motor 1.6 16v 84KW 4A-FE, sasija AE101 GLI

 

Nissens je proizvodjac neka firma iz Kragujevca mi ga je nabavila,

 

Nisam siguran, ali mislim da sam preko ove firme narucio:

http://www.swisstrade-online.com/kontakt.html

 

Seiz, tvoj je izdrzao skoro pola miliona, a moj je crko vec posle 200.000 :'(

 

 

I sad sam se  :'( zbog majstorove price da treba da diram dihtung glave.

Kako da proverim njegovu pricu, ima li neka dijagnostika negde...

Kod kog majstora da idem ili mogu sam nesto da ucinim.

Da li smem da vozim auto, jer ako je dihtung tu valjda postoji mogucnost mešanja ulja i vode???

 

Ili nesto jos gore?  :( :'( :( :'( :( :'(

 

Ja ga trenutno vozim po vrhu gasa uz konstantnu proveru temperature i dolivanje antifriza pre svake voznje.

...

...

... a taman sam kupio i sredio felne za nove letnje gume i zakazao kod vulkanizera u subotu.

...ali to ce da priceka...nadam se ne dugo...

 

Podeli ovaj post


Link to post

Majstor je vjerovatno mislio da je sistem nabio dovoljno velik pritisak da pukne plastika hladnjaka. Plastika bi se mogla privremeno srediti ukoliko nije izgorila ka što sam ti prethodno napisao,ali samo privremeno.

Seiz ti je dobro rekao za ovu firmu koja prodaje nissens hladnjake, znam dosta ljudi koji su naručivali preko njih. Cijena bi trebala biti oko 150€.

 

Što se tiče samog dihtunga glave provjeri sljedeće:

-da li ti na šipci fali ulja(da li se nivo smanjio);

-da li u posudi fali rashladne tečnosti;

-provjeriti čep od ulja i vidjeti da li se uhvatila unutra bijela pjena;

-ito tako pogledati da li je čista rashladna tečnost i čep

 

Mada mislim da nije dihtung(ipak je to toyota i kod nje to teško strada). Jedino ako si ga majstorski pregrijao onda je moguće, ali to ti najbolje znaš.

Pozdrav i sretno

Podeli ovaj post


Link to post

Edzi,

 

Pogledao sam mesto gde je pukao hladnjak i boja nije vise crna, nego je smedja isto kao i kod tebe, ali mi se čini da je samo otpala farba pa se vidi prava boja plastike.

A proverio sam i ostalo:

- nivo ulja je ok

- u posudi mi fali rashladne tečnosti (naravno kada curi kroz pukotinu na hladnjaku)

- nema bele pene ispod čepa od ulja

- i rashladna tečnost i čep su čisti

 

Sada mi je malo lakše  :) , hvala na savetima.  8)

 

A pregrejao ga nisam ni malo, i nisam imao nikakvih problema do subote kada sam primetio dim (paru) ispod haube.

Ukupno sam dosuo 5-6 dl tečnosti (2-3 u hladnjak i 3-4 u posudu).

 

A smem li da ga vozim neko vreme uz dosipanje tečnosti?

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Edi, probaj još i ovo - dok je hladan (ili dok nije još nabijen pritisak u sistemu) skini čep sa hladnjaka, upali auto i ako se pojave mehurići onda je otišao dihtung. Mada sumnjam da će da rikne ako ga nisi pregrejavao...

 

Kod dolivanja u posudu, obrati pažnju da ne ideš preko F-a (koji se nalazi nešto iznad polovine posude). Možeš ga voziti tako, ali ti je moj predlog da što pre rešiš taj problem.

 

Ajde ako možeš daj neku sliku da vidimo šta se desilo i kolika je pukotina... U svakom slučaju smatram da ti jea najbolje rešenje da nađeš polovan deo i zameniš... nije teško, ali zahteva dosta strpljenja.

Podeli ovaj post


Link to post

Dušane, proveriću to sa mehurićima pa javljam.

 

Slike sutra, samo da nabavim kabl i prebacim ih sa telefona.

 

A zna li neko koji autootpad ima neku Carinu E ili hladnjak...

A da li može isti taj deo sa nekog drugog modela?

 

Podeli ovaj post


Link to post

Matori, pokusaj pozvati otpade cije brojeve imas u posebnoj temi na forumu pa pitaj njih. Sve znaju, i nece ti uvaliti deo ako ne pase..

Podeli ovaj post


Link to post

Ma nemaš razloga za brigu, promjeni hladnjak i vozi dalje. Kod Toyote je specifičan sistem hlađenja za razliku od drugih recimo njemačkih automobila.

Vjeruj mi na riječ kad ti kažem da kada bih sada sa svojom toyotom otušao u servis u 90% slučajeva bi mi rekli da mi je najvjerovatnije otišao dihtung glave, a sa autom sve uredu.

Kod Toyote se  radi o zatvorenom sistemu hlađenja i pritisak je konstantno veliki do 0,9 bar kod nekih i 1,1bar preko toga čep otvara i izbacuje tečnost u posudu. Tako da je i to jedan od razloga što na toj plastici na većem pritisku curi voda.

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

 

Startovao sam motor i skinuo čep sa hladnjaka.

Čekao sam dok temperatura nije počela da raste (5-10 min).

Ne izlaze mehurici, samo mi je iscurelo 1-2 dl tečnosti

 

Uverio sam se da nije dihtung glave.  8)

 

Nabavio sam kabl, pa evo nekoliko sličica moje "parne lokomotive"

 

50335594.th.jpg

58502697.th.jpg

84908201.th.jpg

 

A i video    http://yfrog.us/6u15032010z    ili    http://img246.imageshack.us/img246/2600/15032010.mp4

 

A sada idem u potragu za puknutim delom ili hladnjakom.

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

nisi trebao da čekaš, mehurići se pokažu posle nekoliko sekundi... U svakom slučaju, ta sumnja na dihtung je otklonjena, tako da ti prostaje samo da dolivaš vodu i tražiš drugi hladnjak. Ako imaš oko 150e viška, onda ti je najbolje da uzmeš alu hladnjak, lepo ispereš sistem i završiš posao!  :)

Podeli ovaj post


Link to post

Niko nema ni deo ni hladnjak na otpadima, makar ne ovih 5-6 što sam zvao.

A cene su oko 20 za plastiku ili 100 za polovan hladnjak.

 

Telefonom sam narucio Nissens-ov hladnjak od firme Swisstrade (hvala Seiz).

Stiže mi sutra poštom, plaćanje pouzećem, 10k dinara.  

 

Hladnjak je napravljen od aluminijuma i plastike i reče mi čovek da sipam G12 a ubedjen sam da sam ja do sada sipao G11.

Koju rashladnu tečnost da kupim, G11, G12, proizvodjač?

 

Sam ću promeniti hladnjak, skinuo sam servisno uputstvo za Carinu sa neta i čini mi se da nije ništa komplikovano.

Samo me interesuje da li postoji neki šraf za ispuštanje tečnosti i gde se nalazi, ili se ispušta kroz srevo.

Koliko vremena treba otprilike, pre nego se otvori čep hladnjaka, zbog toplote tečnosti? Sat, dva,tri?

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Edi, u alu hladnjak ide G12... vidim da si iz BG-a, pa ako hoćeš mogu ti ja to odraditi najverovatnije za vikend, ali morao bih prvo da proverim kada je garaža slobodna... :)

Podeli ovaj post


Link to post

Mozda je malo OFF, ja sam kupio VanVezelov za CS za 150 evra, u NS.

 

Firma je Auto karoserija-Medison. Tel.broj na zalost nemam.

Podeli ovaj post


Link to post

Hladnjak je stigao, još da kupim G12 pa da se bacim na posao.

Skinuo sam sva potrebna uputstva, čak sam i "kilo ključ" nabavio.

 

Dušane hvala na ponudi, jako velikodušno od tebe, ali odradiću zamenu sam, a ako zajbm zovem u pomoć.  ;)

 

U ponedeljak javljam, nadam se, dobre vesti.

 

@Sule

Misliš da nije baš najbolji ovaj Nissens-ov, što mi pre ne reče za firmu, ali sada je svakako gotovo.

 

Podeli ovaj post


Link to post

Kupi po 4 litre antifriza i destilovane vode, trebalo bi da ostane oko 2l, to u flaše za ne-daj-bože situacije.  :)   U suštini, najbitnije ti je kada skineš stari, PRE stavljanja novog isperi dobro sistem, prveri bakarni dihtung na čepu (šrafu) od bloka i ne preteruj sa sipanjem. Što se pomoći tiče, kad god mogu da pomognem, nije problem. Ako i forumi drugih brendova mogu da se ponašaju kao "familija" zašto ne bismo i mi!?  ;)  :)

Podeli ovaj post


Link to post

Verujem da je za "čep" od bloka, mada ne treba tu kilo ključ... slobodna ruka, samo da se ne pretera.

Podeli ovaj post


Link to post

Ako i forumi drugih brendova mogu da se ponašaju kao "familija" zašto ne bismo i mi!?  ;)  :)

 

Ti Nasude ni ne znas da je nas Edi upravo zaposlen u FAMILIJA MARKETu :D :D :D

Ako treba da krenemo FAMILIJARNO krecemo sa Edijem! :D :D :D

Podeli ovaj post


Link to post

 

Gotovo.

 

Zamenio sam hladnjak, rashladnu tečnost, dihtung dekla (poklopca ventila), čak sam stavio letnje gume a i ceo auto sam oprao.

Nije bilo nikakvih problema osim sa jednom šelnom, koju sam zamenio. A kilo ključ stvarno ne treba (za čep na bloku).

 

Nisam imao uslova za ispiranje sistema i čini mi se da je ostalo 3-4 dl stare tečnosti. Nadam se da to nije strašno (to je manje od 10%).

 

Hvala svima koju su učestvovali u ovom "projektu" (kao kuću da gradim  :D).

Mnogo su mi pomogli vaši komentari i saveti.

 

Hvala.

 

Eee, zamalo da zaboravim, još jedna sitnica.

Primetio sam da mi dimi na spoju izduvne grane i cevi koja ide do srednjeg lonca.

Da li tu postoji neki dihtung ili menjam cev ili ...?

 

 

 

Ako i forumi drugih brendova mogu da se ponašaju kao "familija" zašto ne bismo i mi!?  ;)  :)

 

Ti Nasude ni ne znas da je nas Edi upravo zaposlen u FAMILIJA MARKETu :D :D :D

Ako treba da krenemo FAMILIJARNO krecemo sa Edijem! :D :D :D

 

Ljudi nemojte molim vas da se ponašamo kao moja "familija" ! ! !  >:(

Ako se tako budemo ponašali sudaraćemo se i bušiti gume jedni drugima namerno  :(

Ajde da se ponašamo kao "Porodica", verujte mi to je mnogo lepša reč  :)

 

Ustvari vi ste već jedna odlična porodica a ja sam ,nadam se, novi član porodice  ::)  ;D

 

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

"Brate" Edi, jes` porodica lepši termin...  :)

 

Malo ozbiljnosti sad... Rekoh ti da ispereš sistem jer su ta dva antifriza drugačija i možeš syebati hladnjak (nadam se da grešim, ali raspitaću se večeras), zato sam se i ponudio da lepo to odradimo.

 

Iskren da budem ovo za auspuh nisam najbolje razumeo... Evo slika pa ti reci na kojem mestu dimi...

 

diag_AuRc6R.png  diag_2bP1ce.png

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

 

@Nasud

 

Ajde vidi, pa ako je frka da odmah ispiram i menjam opet antifriz.

(Najbolje i najskuplje se uči na svojim greškama) :)

 

A nemaš sliku. Čini mi se da se to stručno zove spoj izmedju "exhaust manifold" i "exhaust downpipe"

Mislim da treba samo da promenim "dihtung" ili "gasket"

a izgleda ovako

 

post-46-132930697413.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

×