Jump to content
Stanko

Toyota Yaris Verso 1.3 (2002)

Recommended Posts

@@Japanautofan - prijatelju, nemoj me krivo razumeti, ali ako je neko nasledio nekoga, nije nasledio i znanje. Meni je jako neozbiljno i uopšte ne bi raspravljao o teorijskom znanju nekoga ko kaže , evo ti probaj pa kako ti se pokaže na autu. 

Podeli ovaj post


Link to post

Nisi me razumeo matori. Uglavnom se slazemo.

Ajde da objasnim ovako.

Covek ti sve lepo objasni sta i kako,koje dimenzije odgovaraju i koliko dobijas i sta gubis(udobnost,potrosnja itd....)

Pored svega toga (govorio sam uopsteno za sve i svaku robu ili uslugu u sferi trgovine i prodaje) Izvoli vidi,probaj.....

Poenta price je da imas ljudi,majstora,prodavaca koji te ubede u nesto pa tek kad odradis to ili kupis vidis da si se zaje....

E samo sam to hteo da kazem.

Kao sto je Mića rekao: Matematika je egzaktna nauka i tu nema greske ;)

Bez ljutnje naravno :)

Ne mozemo se raspravljati o ljudima ili majstorima koje ja ili ti ne poznajemo :)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Prvo i osnovno, sa mnom nemoj nikad spominjati ljutnju! Ja nisam neko ko se ljuti , pogotovo kad je neka rasprava u pitanju. Ja sam neko ko smatra da su rasprave zdrave i da se iz njih može i nešto korisno naučiti, tako da se nikad ne ljutim. Znam da ima ljudi i koje su takve naravi , ali nisam od takvih. Znam da nisam stavio smajli pa je možda ispalo ozbiljno to što sam napisao , ali žena je kriva za to jer u isto vreme s njom vodim polemiku do koliko sati ćera sme ostati u gradu :) pa sam kucao na brzinu . Fazon je da postoje zakoni po kojima npr. ako ti se desi ne daj bože. neka nesreća i ustanovi se da gupe imaju preko 3% odstupanja, onda neće osiguranje da ti prizna štetu. Imao sam priliku da vozim na preko 3% odstupanja i stvarno se auto ne ponaša kao sa gumama koje su fabričkih dimenzija. 

Što se majstora tiče baš sam menjao gume sad i stavio letnje i jako dobar prijatelj koji je ceo vek vulkanizer(nekih 20god.) mi menjao i osetio sam da tresu , a video sam da balansirka pokazuje 0 kad je balansirao. Posle dva dana odem da mi ponovo stavi točkove na balansirku , a on ne radi jer je slomio taj dan nogu. Odem do drugog prijatelja koji isto tako radi dvadesetak god. kao vulkanizer(a njih dvojica prijatelji i bajkeri) i on mi pregleda i balanserka pokaže na jednom točku 10 , a na drugom 20g razliku. E sad , niko nije prigovorio ili nešto spomenuo, uradi , platim i vidimo se u gradu na piću. Ali ne, on sam povede priču kako drugi majstori ne valjaju i ne znaju i kako samo on zna to da uradi. Ja sam radio to neke dve god. jer mi je bivši starac imao vulkanizersku radnju pa sam naučio kako se balansiraju točkovi pa znam kako je to "veliaka filozofija" i da stvarno ne može neko nekome da prigovori da ne zna da balansira posle toliko iskustva i još prijatelji. Taj moj bivši starac je bio gumarski tehničar u Borovu i posle rata fabrika srušena pa otvorio vulkanizersku radnju. Tu sam video da i tu ima veze teorija i škola. On mi je objasnio kako se pravi guma, kako se koja pumpa, kakav je sastav, kako se troši, zašto ide koja na koji auto, ... malo more informacija koje ne možeš čuti od 99% vulkanizera koji rade samouko. Ima kalkulator , vidi se koja guma ide kao zamenska i to je to. Kakve sam ja Toyo gume prodao ,da sedneš na dupe , al 5mm razlike i džaba mi. 

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Neces podici jer moras staviti nizi profil gume. Ako ostavis visi profil onda ce ti guma ribati o unutarnji blatobran. Ako ga toliko tovaris mozda he najbolje da stavis one gume u opruge pa njih tako ojacas. Bice ti tvrdji auto i imaces bolje ponasanje, nece ljuljati kad je natovaren, a nece toliko da legne. Ja bi tako uradio.

Ne valjaju te gume, propadnu vremenom..ima i boljih resenja..

hegesztett_rugo.jpg 

Salim se naravno, naisao na ovu sliku i setio se teme. Sorry na off-u  :)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav svima!

Ako moderator oceni da post nije za ovu temu neka je slobodno prebaci gde treba.

Dakle vako.

U decembru moja Srećica primeti da našem ljubljenom autu ne pada napamet da ler gas obori ispod 2000-2200 obrtaja.

Ništa strašno pomislismo i ona i ja. Ajd što ona (sanitarni inspektor), al što ja koji se nešto malko razumem u tehniku.

I TADA KREĆE ZABAVA. HOROR.

Majstor je odmah izjavio da se "crkao" step motor koji reguliše ler gas. Naravno pozovem Toyota servis u Novom Sadu gde mi se javi veoma ljubazan i strpljiv čovek, mislim da se zove Zoran.  Objasnim sve i pitam za cenu. Dela naravno u Srbiji nema i mogu da poruče. I da košta oko 55.000 rsd. Tu sam se već zaplakao. Zahvalim se i naravno istog momenta krenem da vrtim polovne delove.

Posle nekoliko dana moja Srećica naleti na polovne delove u Novom Bečeju. Ekpresno nam stižu poručeni delovi. Čovek nam je poslao i više od dogovora za istu cenu. Svaka čast.

Srećni, presrećni, trk kod majstora da ugradi delove.  Tri šrafa odvi, zavi ..... I onda šok. Isti simptomi.

Majstor menja svećice. Isti simptomi.

Vreme prolazi... Na semaforima Srećicu gledaju čudno.

Setim se ja, da moj rođak u Ugrinovcima ima veliki ultra moderan servis sa sve dobrim majstorima. Al za kamione.

Odemo tamo.

Proverili su sve. Kombinovali stari i novi step motor. Proveravali bobine, brizgaljke, kompresiju (odlična).....

Konzilijum je zaključio da je verovatno crkao komp i da step motor ne dobija dovoljno struje....

Zovemo Novi Bečej i čovek ekspres šalje kubni metar delova (komp, stub volana, bravice sa ključevima...)

Trk u servis. Menjali komp, kombinovali i NIŠTA.

Jedina logična stvar koja je ostala za zamenu je termodavač. Poručeno novo, ugrađeno, i NIŠTA.

Dok je moror hladan sve je ok 800-900 min-1. Čim se zagreje vrate se simptomi.

Kvar nema nikakvog uticaja na vozne osobine. Yaris ide ko metak.

Potrošnja je malo povećana. Isto se ponaša i na benzinu i na gasu.

Srećicu i dalje čudno gledaju na semaforima

Ima li neko ideju šta i kako dalje?

Hvala na strpljenju!

 

Podeli ovaj post


Link to post

Nije isti proizvođač, ali možda ti pomogne. Na jednom našem porodičnom autu je bio sličan problem.

Odmah da ti kažem da dok ne raskačiš totalno sistem za gas ne možeš da tvrdiš da radi isto na oba ili samo na jednom. Naime nama je problem bio u sistemu za gas, mi prebacimo na benzin i on isto, tek kada smo totalno raskačili tng sistem ustanovili smo da na benzinu radi ok.

Na sistemu za gas regulator za hlađenje preko koga ide voda tj tečnost za hlađenje je bio u kvaru i sam od sebe dizao obrtaje. Dakle to treba neko veoma kršten za taj sistem da pogleda.

Uzgred prekontroliši filter za vazduh, kutiju i creva da ne uvlači negde falš vazduh kao i senzor leptira gasa.

Podeli ovaj post


Link to post

Saga se nastavlja.

Zakazali smo u ovlašćenom servisu u Novom Sadu.

Preljubazni, uslužni ali....

Majstor nije hteo ni da pogleda auto jer je u auto ugrađen plin.

Nisu nam ništa naplatili.

Dobili smo predlog da zamenimo:

1. usisnu granu

2. brizgaljke za gorivo

3. svećice

4. motorni računar

Ovom zamenom nam nisu garantovali popravku. To je samo start da nastave popravku.

Cenu delova neću ni da pominjem, sramota me.

Koga interesuje na PP.

Sve ovo malo ostavlja bljutav ukus u ustima. Očekivao sam da sam auto dovezao u servis gde se automobili opravljaju. Ovde menjaju delove dok se ne otkrije kvar.

Ipak ima i svetla tačka: Petković Aleksandar. Uslužan, stručan... Svaka čast.

Kontatiraću i njihovu centralu u Japanu. Baš me interesuje njihov komentar.

Srećica pominje neki benzin i upaljač.

 

Podeli ovaj post


Link to post

Jesi išao u Nippon servis? Ili Trio?

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

"Majstor nije hteo ni da pogleda auto jer je u auto ugrađen plin." Nemoj da si kivan na ovo što si napisao. Možda će ružno da zvuči, ali ni ja ne bi. Već ptice na grani znaju da moderni Toyini motori ne podnose plin i uopšte se ne čudim takvoj reakciji majstora. Može biti more uzroka problemu i kad počne da nabada i ne potrefi , onda će biti ništa nije urađeno , a uzete pare. Nemoj krivo da me shvatiš, naravno da navijam da rešiš problem što pre i što jeftinije,ali i razumem da si naleteo na ovakvu reakciju i teško da će neki Toya majstor i prihvatiti da rešava problem jer po svemu što si pisao problem je ili u plinskom sistemu ili je prouzrokovan korištenjem plina. 

 

Podeli ovaj post


Link to post
pre 11 sati , Skipper said:

Jesi išao u Nippon servis? Ili Trio?

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk
 

Nisam. Ali hoću. Hvala!

pre 8 sati , matori said:

"Majstor nije hteo ni da pogleda auto jer je u auto ugrađen plin." Nemoj da si kivan na ovo što si napisao. Možda će ružno da zvuči, ali ni ja ne bi. Već ptice na grani znaju da moderni Toyini motori ne podnose plin i uopšte se ne čudim takvoj reakciji majstora. Može biti more uzroka problemu i kad počne da nabada i ne potrefi , onda će biti ništa nije urađeno , a uzete pare. Nemoj krivo da me shvatiš, naravno da navijam da rešiš problem što pre i što jeftinije,ali i razumem da si naleteo na ovakvu reakciju i teško da će neki Toya majstor i prihvatiti da rešava problem jer po svemu što si pisao problem je ili u plinskom sistemu ili je prouzrokovan korištenjem plina. 

 

Prvo. Ljude na Forumu stvarno shvatam kao prijatelje i svaku sugestiju prihvatam kao dobronamernu.

Nisam kivan. Razočaram sam. Kada smo zakazivali rekli su nam da plin nije problem da se utvrdi kvar.

Ok Toyota ne podnosi plin. Ja verovatno nisam jedini koji vozi na plin.

Voleo bih da mi neko objasni politiku cena rezervnih delova. Nov Yaris (koga verovatno kupujemo) je oko 12000 e, a 4 gorepobrojane komponente oko 2750e.

Ima li neko iskustva sa hibridnim Yarisom? I on je u igri.

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Nisi jedini koji vozi na plin, sto opet ne znaci nista jer kako sam rekao plin uzrokuje kud i kakamo ranije kvarove od uobicajenog. Apro pro cena delova, ti delovi sto si nabrojao ni za jedan auto nisu jeftini. To se ne kupuje novo jer nije isplativo. Yaris hibrid? Kod nas ljudi ne kupuju nove aute toliko, a pogotovo ko i kupuje retko se odlucuje za Japanca. Ja sam na i u Toyota klubu Hrvatska, ljudi imaju vise para i malo malo se neko ponovi. Ima dosta hibrida, od RAVa do Yarisa. Svi hvale i zadovoljni su. Mozes tamo pitati sve sto te interesuje i dobiti informacije iz prve ruke.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam vozio Yarisa i Aurisa hibrid. Po mom mialjenju Auris je mnogo bolji. Yaris ima isuvise slab el motor i non stop pali benzinski motor i samim tim potrosnja ide gore. Kod Aurisa je sve to sasvim koreltno i moze lako da se spusti ispod 5l benzina u gtadu...

Sent from my E5603 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Nisam rekao, a hteo sam, Nippon servis u Novom Sadu je sigurno najbolji servis za Toyote na podrucju bivse Juge. Probaj kontaktirati ako ne resis.

Podeli ovaj post


Link to post

Uz to Srđan vozi takav auto pa može da posavetuje.

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

×