Jump to content
MikSa

TEST Toyota Corolla 1,6 Valvematic Sol

Recommended Posts

Auto-magazin-toyota-corolla-013-680x365.
 
Svetski auto po evropskom ukusu

NAKON 47 GODINA OD POČETKA PROIZVODNJE I PREKO 40 MILIONA PROIZVEDENIH PRIMERAKA, POJAVILA SE NOVA GENERACIJA „TOJOTE KOROLE“. VIŠE NEGO IKAD JE BLIŽA KLASI IZNAD I „AVENSISU“, ALI I DALJE MNOGO KOMPONENTI DELI SA EVROPSKIM „AURISOM“

Tojota do skoro nije imala previše sreće sa dizajnom svojih automobila u nižoj srednjoj klasi. Imidž pouzdanih automobila, odličan servis i garancija za neke jednostavno nisu bili dovoljni. Teško je svima ugoditi, pogotovo kada se radi o globalnim tržištima koja su doprinela da Tojota bude brend broj jedan u svetu.

Nedavno je predstavljena jedanaesta generacija „korole“ koja sjajno izgleda i, verujte, još bolje se vozi. Imali smo prilike da se kratko upoznamo sa ovim automobilom na svetskoj premijeri na ostrvu Majorka, a sada smo dobili mogućnost da ga isprobamo na dužem testu.

Auto-magazin-toyota-corolla-012-680x454.

Korola izgleda veće uživo nego na fotografijama, pa mnogi pomisle da je to automobil D segmenta

Prvi susret većine ljudi sa novom „korolom“ je potpuno neočekivan. Retko ko je pogodio o kom automobilu se radi, pre svega zbog njene veličine i impozantne pojave. Dosta veće izgleda uživo nego na fotografijama, tako da većina pomisli da je to automobil D segmenta.

Iako smo Iako smo u početku bili skeptični zbog sedan koncepta koji je u C segmentu namenjen pre svega siromašnim tržištima, „korola“ nas je apsolutno razuverila. Zadatak joj je da se dopadne celom svetu, ali evidentno je bilo da je ukus evropskih kupaca na prvom mestu.

„Korola“ je teoretski i praktično postala odlična zamena za veće limuzine. Iako je bazirana na mehaničkoj platformi koju deli sa novim „aurisom“, od njega se dosta razlikuje. Čak su i detalji poput ručica za otvaranje vrata drugačiji; na „koroli“ su masivniji, pa i ostali detalji su nekako impozantniji.

Auto-magazin-toyota-corolla-02-680x454.j

Korola nema eko-kožom obloženu komandu tablu kao auris

Produženo je i međuosovinsko rastojanje za 100 mm u odnosu na „aurisa“, što dugo nismo mogli da sretnemo kod limuzina C segmenta. To je donelo dosta poboljšan komfor za putnike pozadi, što ne treba da čudi jer je međuosovinsko rastojanje u milimetar identično kao na „avensisu“ koji pripada klasi iznad. Sada će se mnogi pitati čemu konkurencija sopstvenom modelu.

„Avensis“ je namenjen pre svega tržištu Evrope i delimično Japana, dok je „korola“ marka za bukvalno ceo svet. S obzirom da većina proizvođača sada pribegava konceptu produžavanja karoserije nižih klasa na dužinu viših uz zadržavanje izvesnih ograničenja, to je slučaj i sa Tojotom. Na neki način to je „lou-kost“ koncept ali u svom najboljem svetlu. Ideja je da se ponudi više za manje novca i to bez ušteda na detaljima koje bodu oči.

„Korola“ je po komforu, kvalitetu materijala i opremi ispod „avensisa“, ali se nije išlo ispod nivoa „aurisa“, naprotiv. Dizajn enterijera im je gotovo identičan, uz neznatne razlike. „Korola“ recimo nema eko-kožom obloženu komandu tablu, ali je zato kompletno izlivena od vrlo mekane i kvalitetne plastike. Slično je i sa tapacirunzima u vratima.

Auto-magazin-toyota-corolla-08-680x454.j

Korola je po komforu, kvalitetu materijala i opremi malo ispod avensisa

U odnosu na „aurisa“ se donekle razlikuje i oprema po paketima. „Korola“ je nešto siromašnija tako da bi ste morali da kupite najskuplji paket opreme „sol“ da bi ste dobili alu-felne i senzore za kišu. U ovom trenutku cene “korole” su tek neznatno veće od “aurisa”, pa očekujemo da prodaja bude dobra.

Prtljažnik nije prejak adut „korole“ – sa svojih 452 litra je ispod proseka klase. Evropljani se radije odlučuju za karavane ukoliko im je potreban veći gepek, a sedan oblik karoserije uzimaju u razmatranje tek od D segmenta pa naviše.

Ipak, moramo da priznamo da se „korola“ vozi kao veće limuzine, ne samo zbog dužeg međuosovinskog rastojanja i ukupne dužine već i zbog sofisticiranijeg ogibljenja u odnosu na „auris“. Auto se inteligentnije ponaša prilikom prelaska preko dužih neravnina, a stabilniji je i na auto-putu pri velikim brzinama.

Auto-magazin-toyota-corolla-010-680x454.

Plastika u kabini je vrlo kvalitetna i meka

„Korola“ je teška manje od 1300 kilograma, što je u velikoj meri pomoglo doteranom motoru zapremine 1,6 litara. Reč je o unapređenoj verziji poznatog motora koji sada ima potpuno drugačiji sistem promenljivog vremena otvaranja ventila (Valvematic umesto VVT-i), povećanu kompresiju sa 10,2:1 na 10,7:1, dok je snaga povećana za 10 KS kao i maksimalni obrtni moment koji se sada postiže na nižim obrtajima.

U praksi se ove izmene itekako osećaju. Auto je zaista brz, elastičnost je vrlo dobra i na vrlo niskim obrtajima, a interesantno je da mu ne nedostaje snage ni pri velikim brzinama, tako da se bez problema može koristiti i za duža putovanja. Kada smo već kod njih, „korola“ sa 1,6 benzincem nas je iznenadila niskom potrošnjom koja je na otvorenom bila praktično u rangu sa dizelašima.

Test smo završili sa prosekom od 7,3 litra i to najviše gradske vožnje po hladnom vremenu, mada je bilo izlazaka na magistralu koja je i spustila prosek. Iskreno govoreći, nismo očekivali tako dobar rezultat od ovakvog benzinca, ma koliko da je unapređen.

Auto-magazin-toyota-corolla-09-680x454.j

Produženo je i međuosovinsko rastojanje za 100 mm u odnosu na auris povećalo je prostor za kolena pozadi

Interesantno je da je Tojota sa novim „aurisom“ značajno promenila ergonomiju radnog mesta vozača. Ranije su se „tojote“ uvek razlikovale od konkurencije jer se u njima specifično sedelo,  i ručica menjača je nekako imala neobičan hod i poziciju.

Sada je sve projektovano na najbolji mogući način, tako da duge vožnje, bilo da su u gradu ili na otvorenom, nisu zamorne. Sve komande su prirodno pozicionirane, a moramo da pohvalimo i kvalitet završne obrade za koju nam se čini da je čak na višem nivou u odnosu na „aurisa“.

Svi prekidači i tasteri su vrlo sofisticirani, tako da za volanom „korole“ u dobroj meri imate premijum osećaj. Bukvalno nema detalja za koji bi se moglo reći da je zanemaren i jeftino odrađen. Na kraju, opet se sve svodi na cenu i donekle na imidž sedana. Da li smo bliže Evropi ili Istoku pokazaće prodajni rezultati.
Aleksandar Bursać

Auto-magazin-toyota-corolla-07-680x454.j

Prtljažnik nije prejak adut korole – sa svojih 452 litra je ispod proseka klase

Haj-tek za ceo svet
Zanimljivo je da je Tojota jedan od retkih proizvođača koji u standardnoj opremi, pa makar i u najskupljem paketu, nudi sistem za automatsko parkiranje. On funkcioniše uz pomoć prednjih i zadnjih parking-senzora koji praktično mere dužinu slobodnog parking mesta.

Vi morate da omogućite automobilu da premeri parking i da mu preko tastera stavite do znanja da može sam da odradi parkiranje. Vaše je da kontrolišete gas, kvačilo i kočnicu, dok će se za manevrisanje volanom auto sam pobrinuti.

Sistem je konstruisan tako da omogućava ne samo paralelno, već i parkiranje u „garažu“ hodom unazad. Osim toga, „sol“ paket opreme podrazumeva i kameru za vožnju unazad, kao i kvalitetan multimedijalni uređaj sa blutut konekcijom i ekranom dijagonale 6,1 inča.

Auto-magazin-toyota-corolla-01-680x454.j

Najbolja putna asistencija
Još jedna veoma bitna stavka po kojoj se Tojota izdvaja od drugih proizvođača je mobilna garancija. Osim „standardne“ garancije koja za naše uslove vrlo nestandardna jer traje pet godina i to bez ograničenja u kilometraži, veoma je bitna i putna asistencija koja se pruža vlasnicima automobila ove marke.

Sve vreme trajanja garancije, dakle pet godina, vlasnici mogu da koriste Tojota Juroker (Toyota Eurocare) uslugu. U slučaju kvara ili nezgode, na teren će izaći specijalizovana Tojotina ekipa a ne uslužne lokalne šlep službe sa kojima većina zastupnika potpisuje ugovor, a koje vrlo malo znaju ili ne znaju ništa o vašem automobilu.

Auto-magazin-toyota-corolla-06-680x454.j

Takođe, za razliku od većine koji ovu uslugu omogućavaju samo u slučaju da je do problema na putu došlo zbog greške proizvođača, Tojota izlazi u susret u nevolji čak i kad je vozač sam kriv; na primer, ukoliko su ključevi ostali zaključani u vozilu, ako je ostao bez goriva, ako je ispražnjen akumulator, pukla guma, u slučaju nezgode…

Ukoliko vozilo ne može da bude osposobljeno u razumnom roku, Tojota omogućava nastavak putovanja alternativnim prevozom ili smeštaj.

Auto-magazin-toyota-corolla-03-680x454.j

Toyota Corolla 1,6 Valvematic Sol
Motor: zapremina 1598 ccm, snaga 97 kW (132 KS) pri 6400 o/min, maks. obrtni moment 160 Nm pri 4400 o/min, menjač manuelni, 6 stepeni
Dimenzije: 4620/1775/1465 mm, međuos. rastojanje 2700 mm, prtljažnik 452 l, rezervoar 55 l, masa 1270 kg, pneumatici 205/55 R 16
Performanse: maks. brzina 200 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,0 s, potrošnja 4,9/6,0/8,0 l/100 km, emisija CO2 139 g/km

Auto-magazin-toyota-corolla-04-680x454.j

Oprema
Standard: VSC, TRC, prednji i bočni vazd. jastuci, vazd. zavese, vazd. jastuk za kolena vozača, putni računar, LED dnevna svetla, pomoć pri kretanju uzbrdo, automatski klima-uređaj sa dve zone, kožni volan i ručica menjača, blutut konekcija za mobilni, ekran u boji osetljiv na dodir, kamera za vožnju unazad, radio CD/MP3 sa šest zvučnika, AUX i USB priključci, tempomat sa limiterom brzine, sedišta u kombinaciji kože i tkanine, elektro-podizači svih prozora, elektrohromatski retrovizor, alu-felne prečnika 16 inča, el. preklopivi spoljašnji retrovizori sa grejačima, sistem za automatsko parkiranje sa prednjim i zadnjim parking senzorima, otključavanje i startovanje bez ključa, senzori brisača i farova

Auto-magazin-toyota-corolla-011-680x454.

http://www.magazinauto.com/toyota-corolla-16-valvematic-sol/

Podeli ovaj post


Link to post

Testirali smo je na Navaku 2013 :) Ja sam bio oduševljen autom :) 

Podeli ovaj post


Link to post

Piske, kako vuče u niskim obrtajima? 

Podeli ovaj post


Link to post

Nije bilo mogućnosti testiranja u niskim obrtajima :D Samo u visokim, do blokade :D 

Podeli ovaj post


Link to post

:) Ništa, drugi put to malo vidi za druga pa javi ;) .

Podeli ovaj post


Link to post

Lenja je, mora da se navrti lepo da ide, jos kad je puna...

Drugar je kupio vozio 3 meseca i prodao, nije bio zadovoljan.

Najveca zamerka mu je bila lenjost i potrosnja.

Vec sam pricao o tome pa da ne davim.

Podeli ovaj post


Link to post

nemam pojma, meni je taj auto mrtav skroz, msm, ide, ali dere se ko koza i smor ti je da ga stalno gazis da bi isla, nem aonu lakocu kao recimo civic sedan sa 1.8 motorom, to je bas ono sta je matori pitao, odgovor je mrtva je kad treba da povuce iz niskih obrtaja, realno u nju 1.6 turbo sa bar 150 ks bi lego ko budali samar  :)

Podeli ovaj post


Link to post

Slazem se da je lenj.

Ono sa cim se ne slazem je da je civic sedan 1.8 zivahan.

Daleko je od toga, bar primerak koji sam ja par puta koristio

 

Edit:

I da dodam .

U trnutnoj modi povecanja karoserija i smanjenja motora, Toyota se bas i nije snasla najbolje.

Mnogi su ispred nje i ispred japanaca uopste po tom pitanju

Podeli ovaj post


Link to post

Baš me interesuje taj Valvematic motor kako ide. Danas sam dao Yareta jednom drugaru starom "Hondašu" da provoza Yareta i kad je izlazio iz auta, gleda me i pita, KAKO??? Šta kako? Pa leti posle 4500 obrtaja to ok, ali kako tako povuče već na 1500 obrtaja??? Oduševljen je autom. Objasnio sam mu kako radi VVT-i i da zbog toga vuče iz niskih obrtaja. E sad, proučavao sam taj novi Valvematic i vidim da i on ima varijabilno tempiranje ventila što bi mu trebalo dati snage u niskim obrtajima+kao i lift sistem, samo drugačije urađen taj veći breg na bregastoj. Baš bi voleo da ga provozam da vidim kako se ponaša. 


Što se tiče Civic-a 1.8 , probali smo ga kad je burazer kupovao auto i što se živahnosti tiče, razočarenje. Jedino nam se gepek svideo na autu jer burazer ima malog klinca pa mu treba gepek za kolica i raznu bebi opremu. Slažem se sa Lakijem, a pogotovo u nižim obrtajima

Podeli ovaj post


Link to post

Biću malo opširniji u opisu nego prvi put. Ono što me je oduševilo i osvojilo kod corolle je njena upravljivost osećaj koji pruža da tačno znaš šta se događa sa točkovima, preciznost volana najednostavnije rečeno. Sledeće auto ide kao po šinama , ležanje u krivinama je odlično.. Jeste tačno je da motor dosta traži da se radi sa ručicom menjača da bi se održao u visokim obrtajima kada ona zaista i povlači kako treba. Traži određeno prilagođavanje na često šaltanje što meni nije problem. Šta više bio sam i iznenađen kako corolla ide sa motorom od 1.6l. Da se razumemo daleko je to od sportskog auta ali po meni takođe i daleko od sporog i lenjog auta. 

Ide ona bez problema 180km/h na "autobahnu". Vozio sam iza nje neko vreme u BMW-u zanimalo me kako ide i ponaša se na auto putu.  Da završim, corolla sa 1.6 motorom je pravi porodičan auto koji te neće razočarati. 

Podeli ovaj post


Link to post

Piske, to ko po sinama se ne bi slozio sa tobom.

180 je max kaze drugar patos gas i to je to.

Ja sam se isto tako vozio u drugarovoj roli 4 coveka plus pun gepek. Borba mogu da ti kazem namuci se.

Sto kaze Mica jedno 150 ks bi leglo bas kako treba.

I potrosnja 9-10 po gradu je lepa.

Podeli ovaj post


Link to post

@laki, kratko sam vozio civic sedan i neki opsti utisak je da je malo zivlji, ima lakocu, elasticniji, daleko od toga da je corolla los auto, fali joj na tu karoseriju jaci motor, a porasla je, sad je ko stariji avensis. nisam pristrasan jer ne bi kupio ni civic ni corollu ali kad bi birao rolla mi je lepsa

Podeli ovaj post


Link to post

Seba- mora ići više od 180. Ona sa 1.33 motorom ide 180. Na svim testovima je preko 200. Moja sestra ima Aurisa 1.6 i vozio sam se u tom autu 200, ima još lufta. E sad kako se ponaša na tim brzinama, to je već druga priča, a svi testovi kažu da su odlično ponaša. Verovatno Honda bolje leži jer je i pravljena sa sportskim podvozjem. To ima i svoju cenu, pa sigurno nije udobnija od Rolle. Kako ko voli, jel. Ja se samo ne bi puno obazirao na te podatke o tim brzinama 180 ili 200 na sat jer nikada ne vozim tako pa me ne dodiruju ti podatci. Oduševilo me na Yaretu što vuče na stvarno niskim obrtajima(bukvalno kao dizel) i lako sam se navikao na to pa sam zato i pitao kako se ponaša na tom polju. 

Podeli ovaj post


Link to post

Sebo biće da je taj loše razradio taj motor

Podeli ovaj post


Link to post

Matori to povlacenje kod Yareta TS, u velikoj meri zahvali prenosu u fantasticnom menjacu. Al zato u petoj na vecim brzinama dere se ko pravi jarac :)

Podeli ovaj post


Link to post

Mora da se dere, to i je draž sportskog auta. Većina stavi još i glasniji auspuh da još više daje sportski ugođaj. :) Da i menjač je tako uštelovan, slažem se. 

Podeli ovaj post


Link to post

Matori to povlacenje kod Yareta TS, u velikoj meri zahvali prenosu u fantasticnom menjacu. Al zato u petoj na vecim brzinama dere se ko pravi jarac :)

 

 

Upravo tako...  U V na 60, pun gas, ravnomerno izvlači do 120/130... a onda kreće vika i dreka.  :)  

Podeli ovaj post


Link to post

Sto se tice civic-a 1.8 slozicu se sa Micom, taj auto bas lepo vuce u svim obrtajima.

Corolla 1.6 sa oko 130ks da ide max 180 tesko, moze sigurno jos 20-30kmh preko toga. Pa rav4 sa tom konjazom ide 200. Dok auto koroline velicine sa 90ks ide 180.

Inace corolla ko corolla nit smrdi nit mirise, tako su je pravili. Da bude po svemu u klasi prosecna, a kvalitetna iznad proseka i time da privuce kupce kojima auto sluzi kao prevozno sredstvo od tacke A do tacke B. A takvih je najvise.

Podeli ovaj post


Link to post

Nije toliko buka. Baš sam ga prošli puta kad sam išao za BG držao 150 stalno i nije toliko buka. Ja sam zadovoljan. Doživljaj kao da voziš sportski auto :);) .

Podeli ovaj post


Link to post

Ok, ukusi su razliciti.

Meni je u Aurisu 1.33

Anemicno, toliko da sam razmisljao da ga prodam zbog toga.

Prethodni auto Mitsubishi Galant se mogao voziti kao da je dizel i po navici sam i ovog 'saltao' u niskim obrtajima.

I to nije to.

Kasnije sam se navikao.

Ne, naravno da nije ziska, ali se da voziti.

Ono gde se zaista vidi nedostatak snage su krivudavi putevi gde je potrebno na kratkim pravcima zustro ubrzati radi preticanja.

To jednostavno nije njegov teren i treba biti svestan toga da se ne bi doslo u nezgodnu (opasnu) situacija.

1.6 je tu sigurno bolji, e sad kome je do performansi tog tipa (ubrzanje, obrtni moment)...

Pa bojim se da ce morati potraziti automobil nekog drugog proizvodjaca.

 

Max brzina?

Koga realno briga za to?

To nisu realni uslovi voznje osim za nekog ko zbog posla ubija hiljade km mesecno.

I taj ne kupuje niti korolu niti sivik, niti bilo koji auto te klase :D

 

Elem, sta sam hteo da kazem.

Aktuelna korola je upravo ono sto je korola uvek bila.

Pravi porodicni automobil, izuzetne pouzdanosti, odlicnog kvaliteta, sa niskom nabavnom i cenom odrzavanja.

Meni je ovaj (aktuelni model) upravo ono sto mi odgovara, al nazalost finansije jos ne dopustaju kupovinu istog.

Izbor motora, je mali, al ruku na srce nikada se toyota u evropi nije ni isticala prevelikim brojem dostupnih agregata.

Ja licno bih (da mogu da biram) izabrao D4D i vozio ga do penzije (jos 20 godina) ;) :D

Podeli ovaj post


Link to post

 

 

Ono gde se zaista vidi nedostatak snage su krivudavi putevi gde je potrebno na kratkim pravcima zustro ubrzati radi preticanja.

To jednostavno nije njegov teren i treba biti svestan toga da se ne bi doslo u nezgodnu (opasnu) situacija.

1.6 je tu sigurno bolji, e sad kome je do performansi tog tipa (ubrzanje, obrtni moment)...

Pa bojim se da ce morati potraziti automobil nekog drugog proizvodjaca.

 

Ni 1.6 nije tu ubedljiv, konkretno, preticanje krajnje bezbedno i opusteno, iz V u IV i nista, odose obrtaji ali nema efekta, onda u III i tek tu je bilo snage, pricam o magistrali brzina oko 120km/h. Auto je bio rent a car sa oko 5k km na satu. sledeca situacija, krivine, alpi, pravac III, pred lakat ostru krivinu skoro 90 step. II, posle krivine imao sam osecaj da ga moram ubaciti u I u pravu si, za taj auto je dizel motor najbolja opcija kad vec kao sto rekoh nisu napravili 1.6T kao sto su napravili 1.2T.

Apsurd je da sam istu relaciju par meseci kasnije prosao svojom corollom, automatik koja je skoro 30ks slabija i imam utisak da je bolje vukla. Znam da je u pítanju puno raznih faktora u poredjenju dva auta ali nije mi zadovoljstvo da mu dusu vadim da bi isao.

Za ap je V max nebitna, jos jedino u nemackoj se moze kolko hoces i to ne svuda, u drugim zemljama ne dao ti bog da te nafata radar sa 180 ili 200

Podeli ovaj post


Link to post

daleko od toga da je corolla los auto, fali joj na tu karoseriju jaci motor, a porasla je, sad je ko stariji avensis. nisam pristrasan jer ne bi kupio ni civic ni corollu ali kad bi birao rolla mi je lepsa

Slazem se Mico,a to ce i svi potvrditi da je motor slabasan za tako veliki auto,ali ni Honda 1.8 nije nista zivahnija,nijanse ih dele po performansama.

Ali zato je toyota daleko lepsa od honde. ;)

Samo da su joj ubacili motor vece zapremine ili barem neki turbo to bi bilo  fenomenalno :)

Podeli ovaj post


Link to post

Izgleda da vrtimo ovu priču o novoj corolli u nedogled :) Da imam para ja bih baš tu 1.6 corollu kupio, 1.4 dizel je dosta skuplji 5000e od 1.6 benzinca isti paketi opreme, plaća se carina . Pričala je Aleksandra iz Toyota Srbije na Navaku kada smo bili o tome. Da nije tolika razlika u ceni prvi izbor bi bio 1.4 dizel.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja bih isao i na manje, 1.3vvti. Kako vam se cini zastita od korozije? Gledao sam malo pragove u salonu, deluje prilicno siromasno voskirano kada uporedim sa evropskim proizvodjacima. Da li to ima uticaja u praksi? Prakticno mi samo ta informacija jos treba da bih prelomio, u korist Korole naravno.

Podeli ovaj post


Link to post

To tek treba da se pokaže.Lim je picinčan, ako su radili isto kao u zadnjih 15-20 godina , onda nema šta da brineš. Ne možeš to sad na oko da vidiš. 

Podeli ovaj post


Link to post

×