Jump to content
MikSa

Toyota Avensis 1,6D Sol

Recommended Posts

Auto-magazin-toyota-avensis-04-680x365.j
 
 
Bez iznenađenja

TOJOTA JE NAKON OSAM GODINA PROVEDENIH NA TRŽIŠTU DETALJNO PREPRAVIO SVOJU LIMUZINU D SEGMENTA "AVENSIS". TAKO JE OVA TREĆA GENERACIJA "AVENSISA" DOBILA SVOJU TREĆU VARIJANTU 

U svetlu krize automobilskog tržišta u Evropi ovo je vrlo opravdan i neophodan potez. Neki konkurenti, poput Honde, jednostavno su rešili da prestanu sa prodajom limuzina na Starom Kontinentu. Ipak, zbog velike popularnosti “avensisa” i želji da ostanu u Evropi i u ovom važnom segmentu, “avensis” je detaljno preuređen.

Prednji deo je dobio linije pozajmljene sa nove varijante klasu manjeg “aurisa”, sa karakterističnim farovima i maskom hladnjaka. Međutim, prepravke su mnogo kompleksnije od onoga što se može zaključiti na prvi pogled. Praktično su izmenjeni svi paneli karoserije, osim krova.

Auto-magazin-toyota-avensis-01-680x454.j

Tojota je napravila opsežne izmene na limuzini

Toliko se daleko išlo da su menjane legure metala od kojih su pravljeni pojedini delovi šasije. Ogibljenje je drugačije podešeno, a auto je dobio mnogo bolju i akustičnu i mehaničku izolaciju. Takoreći, nov automobil u obnovljenoj koži starog. Razvijati potpuno novu mehaničku platformu samo za Evropu trenutno nije isplativo.

Limuzina je postavljena u samo središte D segmenta. Međuosovinsko rastojanje od 2700 milimetara spada u prosek u klasi, kao i dužina karoserije od 4,75 metara. Kako su, A i C stub, odnosno nosač krova pomereni ka ivicama karoserije, tako da je dobijena dinamična linija sa izrazito položenim staklima.

I kada je bio nov, auto je izgledom samo blago koketirao sa željama i navikama evropskih kupaca. Tojota je držala do sebe i napravila auto u svom stilu koji je (dokazalo se) uspešno položio ispit trajanja.

Kada prikazujemo automobili, uvek naglašavamo važnost prvog kontakta, pošto je on presudan za odnos prema vozilu. Što čovek više vozi jedan model, sve više se navikava na njegove mane i na kraju je spreman da od njih napravi vrline.

Auto-magazin-toyota-avensis-011-680x453.

Dizajn kabine je ostao strog i konzervativan

Mi smo se, sa punim pravom, prilikom upoznavanja sa testiranim automobilom postavili kao da nikada nismo imali dodira sa “avensisom”. I dok je konzervativni dizajn kabine donekle prepoznatljiv, više je nego očigledno da je kvalitet materijala bitno napredovao i sada je u potpunosti “rame uz rame” sa novim rivalima, poput “forda mondeo”.

Auto mobil koji vam prikazujemo posedovao je pretposlednji od pet ponuđenih paketa opreme pod imenom “sol”. Kada otvorite vrata, zateći će vas kombinacija kože i alkantare, koja je do sada bila rezervisana za najprestižnije verzije limuzina. Ovakva kombinacija pokazala se kao idealna i zimi, kada je klasična koža previše hladna, i leti kada ista ta klasična koža prži sve pred sobom.

Tojota je, pored kože i alkantare, upotrebila vidno kvalitetne materijale, koji su prijatni na dodir. Nivo obrade ostao na poslovično visokom nivou. Odličnoj atmosferi doprinosi i vrlo kvalitetni audio uređaj koji reprodukuje MP3 fajlove sa USB priključka koji je, pomalo nezgodno, smešten u velikoj kaseti izmeđuprednjih sedišta.

Auto-magazin-toyota-avensis-013-680x454.

Kombinacija kože i alkantare je do sada bila rezervisana za najprestižnije verzije

Kada već pominjemo ergonomiju, moramo da negodujemo zbog položaja pojedinih tastera, poput prekidača sa startovanje motora, ali i parkirne kočnice koji su prilično zavučeni i zaklonjeni iza vozačevog kolena.

Već smo navikli da u velikim Tojotinim limuzinama ne sedimo potpuno na patosu, ali položaj za volanom nije umarajući, naprotiv. Ovde napominjemo da su sedišta konstruisana u tipičnoj “tojota” školi. Proteklih godina, dosta kolega novinara, ali i kupaca zamerali su Tojoti zbog ovakve postavke, a očigledno je da je fabrika reagovala i korigovala donekle poziciju sedišta.

Međutim, ostala je verna sebi, pa sedišta još uvek odaju osećaj kao da sedite na nekom udobnom kauču, a ne potpuno zavaljeni u fotelji. Ipak sedišta su dobro anatomski osmišljena i ne smetaju ni prilikom dugih putovanja, pa čak ni onima koji imaju problema sa kičmom.

Auto-magazin-toyota-avensis-012-680x454.

Komande su dobro osmišljene i postavljene

Svi putnici imaju dovoljno prostora da se udobno smeste na svojim sedištima. Vozačko sedište je podesivo u svim pravcima pomoću mehaničkih komandi. Ipak, poželeli smo da volan ima duže hodove, kako po dubini, tako i po visini. Ovako viši vozači imaju utisak ili da su im nožne komande previše blizu, ili da im je upravljač za nijansu predaleko.

Mi uvek savetujemo da prilikom kupovine automobila ne štedite na opremi i da kupite automobil koji je najbogatije opremljen u skladu sa vašim mogućnostima. To je zbog toga što oprema itekako dopinosi atmosferi tokom vožnje i od prosečnog vozila može da se dobije “privatni raj”.

“Tojota avensis” je bogato opremljena već u osnovnom nivou opreme. Međutim, već u drugom paketom opreme dobijate novi, odlični multimedijalni sistem sa velikim kolor ekranom osetljivim na dodir. Od opreme koja se nalazi u “sol” paketu, kakav je imao auto koji vam prikazujmo izdvajamo praktične stvari poput hends fri brave, električne ručne kočnice, kamere za vožnju u nazad, velikog kolor displeja od osam inča, kao i brojne kozmetičke elemente u kabini i na karoseriji i kvalitetnije tapacirunge.

Auto-magazin-toyota-avensis-08-680x454.j

Prtljažnik je dubok i prostran

Od standardnih stvari tu su i navigacija sa kartografijom Srbije, ABS, EBD, VSC, TRC, sedam vazdušnih jastuka, automatski dual klima uređaj, radio sa CD/MP3 plejerom, volan i ručicu menjača presvučene kožom, putni kompjuter, električno podešavanje spoljnih retrovizora, električne pokretače prednjih i zadnjih prozora sa automatikom, hends fri centralnu bravu, zatamnjena stakla, aluminijumske naplatke, tempomat, LED farove i senzore za kišu.

Na testu se našla slabija od dve ponuđene verzije. Iz zapremine od 1,6 litara motor razvija maksimalnu snagu od 112 “konja” i maksimalni obrtni moment od 270 Nm pri 1750 o/min. I dok podatak o maksimalnoj snazi ne deluje ubedljivo za jednu veliku limuzinu, obrtni moment je tu da nas uveri da nećete imati problem sa ovim automobilom ni kada je potpuno natovaren. Fabrika navodi da je za ubrzanje iz mirovanja do 100 km/h potrebno samo 11,4 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 185 km/h.

Ipak, da bi postigli ove performanse, pa čak i da bi iole življe vozili u normalnom saobraćaju itekako morate da radite sa ručicom menjača i da često pustite motor sa se zavrti do limitera. Ako vozite opušteno, potrošnja će se kretati oko 6,5 do sedam litara, međutim, ako vam je noga na gasu teška, potrošnja će skočiti na za litar do litar i po. Na auto putu, pri konstantnih 120 km/h “avensis” troši šest litara, a na otvorenom magistralnom putu potrošnja varira između četiri i pet i po litara u zavisnosti od gustine saobraćaja i načina kojim upravljate automobilom.

Auto-magazin-toyota-avensis-09-680x454.j

Start dugme i taster parkirne kočnice su pomalo sakriveni iza kolena vozača i volana

Tojote poznate po tome da imaju pouzdano i neutralno  ponašanje na drumu. I pored izraženog komfora, “avensis” ni malo ne odstupa od te prakse. Upravljač je prilično direktan, ali pomalo nekomunikativan u odnosu na najbolje u klasi. Automobil lako menja pravac uz relativno malo naginjanje. Kada se pretera sa brzinom u krivini, popuštaju prednji točkovi i automobil kliza van krivine. Ovo koriguje ESP uređaj, koji blokirajući jedan zadnji točak zanosi zadnji deo i vraća auto na putanju.

Sistem oslanjanja je očigledno bitno poboljšan u odnosu na prethodnu verziju, pošto sada suvereno upija naše udarne rupe i ležeće policajce, a pri tome ne dozvoljava prevelike pokrete karoserije.

Treća verzija “tojote avensis” svakako nije novi auto, ali je vrlo pedantno i detaljni poboljšan u svim aspektima, pa se po načinu ponašanja u vožnji, komforu, ali i ponudi motora može smatrati novim. Ovim mu je zagarantovan boravak na tržištu još određeno vreme. Konkurentnost mu obezbeđuju bogati paketi opreme, pristojne cene i Tojotina reputacija proizvođača trajnih i pouzdanih automobila.
Ivan Katunac

Auto-magazin-toyota-avensis-03-680x454.j

Prava limuzina
Zadnja klupa ima vrlo dugačak sedalni deo, tako da butine putnika imaju odličnu potporu. Dobro profilisani nasloni i mekane opruge pružaju odličan komfor. Prostora za noge ima dovoljno za opuštenu vožnju.

Zahvaljujući visokom položaju sedenja, preglednost je prilično dobra, iznad proseka klase. Mrtvi uglovi od debelih nosača krova nisu kritični, aprilikom parkiranja će vam uveliko pomoći i parking senzori pozadi koji rade u paru sa kamerom.

Auto-magazin-toyota-avensis-010-680x454.

Motori poznatog partnera
Razvoj motora koji zadovoljavaju euro 6 standarde zahtevaju velika ulaganja, gotovo kao da pravite novu generaciju motora. Zbog toga Tojota je rešila da uđe u tehničko partnerstvo sa BMW-om. U zamenu za svoju hibridnu tehnologiju, koju su doveli do savršenstva, dobili su četvorocilindrične turbo-dizel motore zapremine 1,6 i 2,0 litara. Naravno, pre nego što su mogli da budu ugrađeni u “avensis”, morali su da budu promenjeni nosači motora, prilagođen menjač, kao i rashladni sistem.

Auto-magazin-toyota-avensis-07-680x454.j

Toyota Avensis 1,6D Sol
Motor: Zapremina 1598 ccm, snaga 82 kW/112 KS pri 4000 o/min, obrtni moment 270 Nm pri 1750-2400 o/min, menjač 6 stepeni manuelni
Dimenzije: 4750/1810/1480mm, međuosovinsko rastojanje 2700mm, prtljažnik 509l, rezervoar 60l, pneumatici 225/55 R17, masa 1475kg
Performanse: maksimalna brzina 185 km/h, ubrzanje 0-100 kmh 11,4s, potrošnja 3,9/4,4/5,3 l/100 km, emisija CO2 114 g/km

Auto-magazin-toyota-avensis-014-680x452.

Oprema:
Standard: Hends fri centralna brava, električno pomeranje svih prozora, tonirana stakla, frontalni, bočni vazdušni jastuci i zavese, električno pokretani retrovizori, servo upravljač, putni kompjuter, senzori za parkiranje, kamera, navigacioni uređaj, svetla za maglu, ABS, ESP , aluminijumski nalpaci, metalik boja, radio/MP3 sa 8 inčnim kolor ekranom, navigacija, dvozonski automatski klima uređaj, presvlake sedišta koža/alkantara

Auto-magazin-toyota-avensis-02-680x454.j

Izvor>http://www.magazinauto.com/vozili-smo-toyota-avensis-16d-sol/

Podeli ovaj post


Link to post

Jel josh nekome chudan gepek ovaj, sa ovoliko zauzetim prostorom oko tochkova !? :/

Podeli ovaj post


Link to post

Ovaj 1.6 D je u stvari iz Minija, odnosno koliko sam upućen originalno je to Pežoov 1.6hdi, koji je ugrađivan  u Minija posle Toyotinog 1.4d4d ...

Podeli ovaj post


Link to post

Zar nije bilo price da ce BMW raditi neke dizele za Toyotu, i to cini mi se bas 1.6?

 

Inace zadnji deo podseca na novu Mazdu 6.

Podeli ovaj post


Link to post

1.6 dizel kao u Versu

valjda BMW 

Podeli ovaj post


Link to post

Mini je BMW. Koliko sam upućen u druge modele kod BMW-a osim Minija se ne ugrađuje 1.6 dizel.

Podeli ovaj post


Link to post

Uneo sam malu zabunu. Jeste u pitanju je BMW motor koji je posebno razvijen za MINI i identičan sa 112ks se i ugrađuje u Minija a sada vidim što je matori našao da se i slabija verzija tog motora sa 95ks ugrađuje u Bmw serije 1. 

Taj Bmw-ov 1,6 dizel nasledio je Pežoov 1.6 hdi 110ks koji se ranije ugrađivao u Minija.

Podeli ovaj post


Link to post

Samo je na motor ugrađen Toyotin D-4D sistem ubrizgavanja. Kakav je , to će se pokazati. Masa 1500kg+putnici i prtljag-opet potvrđuju da Toyota cilja na kupce porodičnog profila koji ne očekuju neke sportske performanse već traže siguran i kvalitetan auto za svakodnevnu upotrebu. Najširi krug kupaca .

Podeli ovaj post


Link to post

Jedna možda zanimljiva prepiska s facebooka.

post-2561-0-46370300-1459858335.png

Podeli ovaj post


Link to post

Takav odgovor sam dobio na sajmu od prodavca da je blok i glava od bmw-a a ostatak toyotin ukljucujuci elektroniku.

Sto ne pozajmise od honde 1.6 i-dtec sa 160ks. Taj bi ovom avensisu legao ko samar budali :)

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota ocigledno ide na safe varijantu bez izvlacenja maksimuma iz motora, sto za posledicu ima dugovecnost...

Nisam nista novo rekao, stara prica.

A i kupci koji razmisljaju o Avensisu, predpostavljam da upravo to ocekuju od auta, a ne sportske performanse

Podeli ovaj post


Link to post

Takav odgovor sam dobio na sajmu od prodavca da je blok i glava od bmw-a a ostatak toyotin ukljucujuci elektroniku.

Sto ne pozajmise od honde 1.6 i-dtec sa 160ks. Taj bi ovom avensisu legao ko samar budali :)

Evo, dacu ti ja konkretan odgovor.

BMW da bi zadrzao uzlaznu putanju u prodaji i svoju poziciju kao premijum brenda mora imati hibridne varijante ili cista elektro vozila.

Sa druge strane, Toyota da bi ostala ozbiljan igrac 'konfekcijskih' modela mora u Evropi ponuditi i dizel agregate u svojim vozilima.

 

E sad, neko ce reci da su mogli i sami da razviju par dizel motora.

I u pravu je.

Samo postoji jedan problem.

Dizeli 'vladaju' samo u Evropi.

A toyoti glavni trzisni 'kolac' nije evropa.

Dakle, razvoj par dizel agregata im se ne isplati.

Mnogo im je jeftinije da uzmu od BMW-a a za uzvrat podele sa njima tehnologiju hibrida.

A hibridi za tojotu nisu nikakva ekskluziva i novotarija, vec 'stara vest' ;)

 

Manje potrosene love na razvoj dizela je vise love za razvoj i unapredjenje gorive celije - Mirai :D

Podeli ovaj post


Link to post

Složio bih se u potpunosti s lakijevim načinom razmišljanja. :)

Podeli ovaj post


Link to post

 Ekstra  :toyota:  samo joj motor kvari prosek sto je BMW -_-

Podeli ovaj post


Link to post

Da se nadovežem na BMW gamu motora... 114d i 116d su isti motori samo je razlika u snazi 95 tj. 116ks.

post-53-14601438951877.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Našude, kakvi su utisci ? 

Podeli ovaj post


Link to post

Prošlogodišnje 116d (nisam siguran za ks) automatici su problematični - egr ventil i blokiranje menjača. Za ovogodišnje 114d (manuelni) i 116d je još rano reći išta.

Podeli ovaj post


Link to post

Već je netko spomenuo da su blok motora i glava BMW-ovog podrijetla, sve ostalo je Toyotino stoga je jako teško znati eventualne mane motora na osnovu mana izvornih BMWovih motora koji se u građuju u njihova vozila.

Podeli ovaj post


Link to post

Vedo i pitao sam Našuda za Bmw-a .

Podeli ovaj post


Link to post

Isprike ako sam nešto krivo shvatio...:)

Podeli ovaj post


Link to post

Nema frke Vedo :) 

Podeli ovaj post


Link to post

×