Jump to content
NenadRAV4

Ciscenje dizni

Recommended Posts

E ovako drugari, upravo sam zavrsio jedan poduhvat pa bih to da podelim sa vama.

Problem sa autom je bio da mi je na dijagnostici pokazivao kontinualnu gresku sa diznama.

Ovako su izgledale vrednosti za poslednja zabelezena 4 puta.

post-1948-0-57721800-1460500249.jpg

Ovo su vrednosi koje sam ocitao pred samu intervenciju:

post-1948-0-32503700-1460500335.jpg

Za neupucene maksimalno dozvoljeno je +/-3.5. 0 je idealno.

Dakle po ovome jedna dizna za menjanje, a mozda blizu i jos jedna (nekad je pokazivala i preko 2).

Planirao sam sutra da skinem dizne i da ih nosim na testiranje pa da uzimam ili reparirane italijanskim delovima sa garancijom 6 meseci za 150e ili da uzmem reparirane od strane denso europe sa 2 godine garancije za 280e (zvanicno nove dizne). Ali rekoh da probam jednu tecnost za ciscenje koja kosta kao ispitivanje jedne dizne (1200din), pa ako pomogne pomogne, ako ne nikom nista.

Na internetu sam naisao na dobra iskustva sa ovim, pa ajd da probam.

post-1948-0-10503200-1460500982.jpg

Ps sad je Miksi puno srce :D

Ova tecnost nije klasicna koja se sipa u rezervoar, vec se dovodno i odvodno crevo sa pumpe visokog pritiska zarone u nju i pusti da radi motor dok ne potrosi tih 0.5l. Ja sam ga drzao na raznim obrtajima, turirao, ler itd.

Povezivanje ide lako, bitno je koristiti staklenu ili metalnu bocicu jer se tecnost mnogo ugreje prilikom tretmana. Takodje bitna stvar da se ne desi da crevo koje vuce tecnost uvuce vazduh.

post-1948-0-07904300-1460501634.jpg

Obratite paznju na boju tecnosti na pocetku i tokom tretmana

post-1948-0-07904300-1460501634.jpg

post-1948-0-46399200-1460501729.jpg

Kad je ostalo bas malo na dnu tegle ugasio sam auto, povezao creva gde koje treba, upalio i posle nekih 3min rada ugasio.

Sledece paljenje je bilo sa dijagnostikom da proverim sta se desilo.

Cim sam usao u program pozitivna stvar, nema vise kontinualne greske za dizne.

Rekoh ok, lepo, ali garant ga je spustilo samo na jedva da prodje.

Kad sam pustio da cita parametre prilicno sam se sokirao:post-1948-0-54148900-1460502010.jpg

Provozao sam auto, malo tise radi i osetno bolje vuce preko 3000 obrtaja. Ostaje samo da uradim servis pa da onda lepo ocenim kako ide.

Toliko od mene :)

post-1948-0-86735200-1460501683.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Bravo

 

M9

Podeli ovaj post


Link to post

Svaka čast! Super odrađen posao! Ima Mikša da otkine, sad smo dadrljali  :rofl: ! 

Podeli ovaj post


Link to post

Super...bravo .

 

Послато са LG-H815 уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Lepa vest, bravo! Nego, gde si nabavio taj carobni napitak? Ili da pitam MikSu? :D

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala ljudi :) Kupio sam ga u kit komercu, ali ima to u maltene svakoj prodavnici auto delova. Maltene gde god da sam bio video sam na polici po neku bocu ovog.

Podeli ovaj post


Link to post

hahahhahhahh posle recite da LM nevalja....ovo,ono :D  bre LM prava stvar :lol:  ;)

2m79swp.jpg


Ima Mikša da otkine, sad smo dadrljali  :rofl: ! 

I kazes Matori na sledecoj zameni ulja prelazis na LM :D

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala ljudi :) Kupio sam ga u kit komercu, ali ima to u maltene svakoj prodavnici auto delova. Maltene gde god da sam bio video sam na polici po neku bocu ovog.

Javi rezultate za par dana, ima li promena, pa da uradim isto na mojoj 200 kubika slabijoj rolli :)

MikSa, hoce ovakva reklama da bude i na tvojoj? :D

Podeli ovaj post


Link to post

Da li se nesto menja cu javiti ali tek za oko nedelju dve. Program mi stoji na pozajmljenom lap topu (mora da bude 32bit sistem) pa mi glupo svaki dan da trazim od tog coveka

Podeli ovaj post


Link to post

 

MikSa, hoce ovakva reklama da bude i na tvojoj? :D

a ne,bice nesto ali ne ovakvo.to kad budu radovi gotovi oko Rolle pa ce biti nekih izmena i na spoljasnjem izgledu ;)   :ftoyo:

Nenade> svakako nas izvestavaj kako se situacija odvija,ali po meni mislim da ce to da sljaka u fullu i bez greske ;)  :toyo:

Podeli ovaj post


Link to post

Evo update-a, ali na zalost nije dobar... Primetio sam da opet auto ne vuce kako bi trebalo, prikljucio dijagnostiku i na kraju svelo se na ono kao pre ciscenja :( Po svemu sudeci morace da se vade dizne i nose na testiranje pa da vidim koja je za menjanje

post-1948-0-45665000-1463834489.jpg

Zakljucak: tecnost ipak radi, ali u mom slucaju samo na krace staze tj 2000km

Podeli ovaj post


Link to post

Bas sam ovih dana hteo da pitam kakva je situacija, kad eto ti se javio. Steta sto tecnost nije odradila posao za duze 

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam mislio bar ce malooo duze trajati.....da je to radjeno od 1-2 godine kad ste kupili...mozdda se nista ne bi ni desilo sa diznom....al ajde...budi pametan od prvog dana pa se seti svih tih trikova unapred :D

Podeli ovaj post


Link to post

I ja sam mislio da ce da traje barem 30-40000km (sto je realno posle onako dobrih rezultata ciscenja), ali nesto se mnogo brzo vratilo na staro.

Verovatno nije lose jednom godisnje drmnuti tako jednu bocu. Ocigledno radi nesto.

Primetio sam da auto ide kao pre tog ciscenja, prvo pomislih da sam se navikao, ali dijagnostika je pokazala da ipak nisam. Posle ciscenja je sa prvim jacim stiskanjem gasa bilo ocigledno da znatno bolje ide.

Samo mi nije jasno sta je tecnost uradila, ako je oprala dizne, koji je razlog za tako brzo vracanje na skoro identicne stare vrednosti... Ne vidim ni nacin da je tecnost "lazirala" rezultate posle ciscenja, jer em je uveliko tekla nafta kroz sistem kad je radjen test, em je auto isao bolje.

Podeli ovaj post


Link to post

Da nije mozda do goriva,filtera ili nesto trece u pitanju ? Upravo sam pomislio to sto si napisao. Ako je bilo ocisceno kako tako brzo da se vrati na staro. Mozda ne bi bilo lose da probas ponovo isti tretman sa promenom filtera i pumpe gde sipas gorivo.

Podeli ovaj post


Link to post

Nakupi se u rezervoaru svakakvog taloga, mozda je povukao to djubre i zapusio ponovo

Podeli ovaj post


Link to post

Mozda je i tako nesto, ali mi je cudno kako isto da zapusi, da je neki mulj ili prljavstina otislo bi u sve 4 dizne. Doduse nije bas totalno isto, dizna broj 2 je za 1 manje zapusena nego pre tretmana, ali je zato br 4 za 0.5 vise zapusena. Mada menjaju se te vrednosti same od sebe za po +/- 0.5, npr sad da izmerim bilo bi malo drugacije, ali sustina ostaje.

Inace filter goriva sam stavio nov originalan posle 200km od tretmana.

Necu opet pokusavati ovim sredstvom, skinucu dizne i odneti ih na testiranje, oni ih pre testiranja ociste u ultrazvucnoj kadici pa ako ih to ne ocisti onda nista nece :)

Primetio sam i jos jednu stvar, a to je da kad iskljucim diznu na cetvrtom cilindru motor jedva da napravi promenu u radu, dok na ostalim cilindrima pocne nepravilno da radi.

Tako da mislim da mi je najpametnije ovo sa skidanjem dizni i proverom na masini jer mozda dijagnostika ne daje dovoljan uvid stanje. Ove +/- vrednosti samo oznacavanju koje korekcije u kolicini goriva pravi ecu da bi snaga bila jednaka na sva 4 cilindra.

Javljam ovde kad dodje do nekog update-a :)

Podeli ovaj post


Link to post

Hmm...ovo ko neka zagonetka. Ali ti si cistio od pumpe visokog pritiska pa da kazemo do dizni. Nije ceo sistem ociscen. Mozda bi treba otici na onu Wyns metodu, tamo se cisti skida crevo koje iz pumpe u rezervoaru gura gorivo dalje tako da jedino sto ostaje ne ocicisceno je rezervoar.

Podeli ovaj post


Link to post

Da znas da jeste neka zagonetka. Ajd da se neka druga dizna zaprljala pa je jasno na cemu sam, tj da je povukao prljavstinu od nekud. Inace ovo ciscenje je pre pumpe visokog pritiska, a odmah posle filtera goriva. Tacnije skinuta cu creva koja idu od filtera ka pumpi visokog pritiska i uronjena u tecnost. A razdaljina izmedju ta dva dela je 30ak cm.

Podeli ovaj post


Link to post

Po prilocno se dugo nije pisalo u ovoj temi. Steta je sto resavamo probleme kada nastanu a nista se neradi preventivno. Ja sam na dijagnostici video da mi svi cilindri nerade ravnomerno. Otisao sam kod majstora i pitao ga za savet, predlozeno mi je da se skinu dizne i da se na probnom stolu proveri njihov rad. Prihvatio sam predlog i dizne su postavljene na probnom stolu za benzinske i plinske dizne ( moram priznati da nisam video tako sredjen specijalisticki servis ).

Dosta velika razlika ubrizgane tecnosti, majstor mi objasnjava da je oko 15 - 18% razlika od najmanje do najvece ubrizgane kolicine. 

Podeli ovaj post


Link to post

Izvinjavam se sto nisam naglasio da se radi o benzinskim diznama, majstor je stavio u ul.kadu dizne i sipao neku tecnost za pranje. Dizne su bile postavljene na odgovarajucu resetku i totalno zaronjene. Dok su se " prale " dizne majstor me je posluzio sa sokom i kafom. Kad se prvi tretman zavrsio do nekih 20 minuta, dizne su izvadjene isprane sa vodom i izduvane komprimovanim vazduhom. Iz kade je pretocena tecnos i kada obrisana. Zatim je postavljena druga resetka na kojoj su postavljene vertikalno dizne. Na njih je majstor povezao neke kablove koji dolaze iz probnog - ispitnog stola. U kadi sipana druga tecnost, pustena kada da radi i ukljucen ispitni sto da daje struju tim diznama. Majstor mi je objasnijo da sada dizne rade na nekih 1800 O/min i da su otvorene kao da je dat gas od 25 - 30%. 

 

Svidja mi se sto je majstor posle zavrsenog ciklusa od 20 - 30min., isprao dizne ( odradjena neutralizacija  ), izduvane i ponovo stavljene na ispitnom stolu. Kako bi se proverilo sta se dobilo, moram priznati da sam se prijatno iznenadio kad sam video svojim ocima da dizne ( rade u najvisim i najnizim rezimima ) i da jednako nalivaju neku ispitnu tecnost u menzurama. 

 

Kad se zavrsilo sa proverom protocnosti dizni, majstor je skinuo stare zaptivne prstenove na diznama i zamenu ih sa novim. Dizne postavljene na neku zajednicku cev i sve vraceno na svoje mesto. 

 

Auto upaljen, osca se da sada motor radi mirnije. Provozao sam auto sa majstorom i moram priznati da sada imam bolji odziv na gas, odnosno lakse ubrazava i mirnije vuce. Majstor kaze da bi ovakav tretman trebalo raditi na nekih 40 - 60 hiljada kilometara. Tako ce dizne pravilno raditi i pravilno rasprskavati gorivo u cilindre...

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

×