Jump to content
MikSa

Usteda novaca čišćenjem DPF filtera

Recommended Posts

Kada se filter zapuši, mora napolje – a znamo da to može da košta i do 1.000 evra. Jeftinije rešenje je čišćenje...

 

699287_dpf-filter-ana-paunkovic002_f.jpg

  

Proizvođači tvrde da se DPF (diesel particulate filter) sam čisti (regeneracijom) i da nema potrebe za održavanjem. Naime, svakih nekoliko stotina kilometara sistem sam, bez obaveštenja, pokrene proces regeneracije ovog filtera, kada se čestice čađi usled visoke temperature sagore i filter se otpuši. Međutim, dešava se da do potrebne temperature ni ne dođe pogotovo kod gradske vožnje, ili vožnje kraćim relacijama. Kada se to dešava redovno, filter se zapuši na način da softverska regeneracija ne može da ga otpuši.

 

Problem: tokom sagorevanja stvara se i mala količina pepela, što mnogo više šteti samom filteru. Taj pepeo konstantno zapušava saće pa filter može da se napuni do krajnje granice. Ta granica, prema rečima servisera, dešava između 120.000 i 200.000 pređenih kilometara. Moguće posledice toga se ogledaju u pritisku na izduvni sistem, automobil trza, povećava se potrošnja goriva, a performanse se pogoršavaju. U nekim slučajevima ovo može da izazove kvarove čak i turbine, kao i samog motora. Kako bi ovo sprečio, kompjuter vozila radi zaštite prebacuje rad motora u tzv. bezbedni režim rada, odnosno „safe mode“. Tada je odlazak u servis neizbežan. Proizvođači savetuju zamenu prljavog filtera, međutim, cena novog DPF filtera je previsoka i kreće se od oko 800 pa do 3.000 evra!

Ipak, sve to može mnogo jeftinije, jer DPF može često da se čisti. Cene se razlikuju a kreću oko 60 evra pa naviše. Procenat čistoće posle čišćenja je između 96 i 98 procenta, a proces traje oko dva dana. Postoje servisi koji se time bave i koji su razvili brojne metode čišćenja filtera. Najčešće se ovaj posao kod automobila obavlja tako što se kućište demontira sa vozila, zatim se jedne strane zatvori i tečnosti za čišćenje se puštaju kroz zadnju stranu filtera i pod različitim pritiscima ga čiste od pepela i čađi. Ovaj proces uspešno očisti sve komponente unutar kućišta i zatim se sve vraća na svoje mesto...

http://vesti.mojauto.rs/Saveti/609764/Kako-ustedeti-novac-ciscenjem-DPF-filtera

Podeli ovaj post


Link to post

Axel Sgrasso sve rešava :D 

Podeli ovaj post


Link to post

Probao necim slicnim, mislim da je mr muscle za rerne + kompresor za pranje sa vrelom vodom. Posle toga kad sam parkirao auto u garazu nije se ni malo osecalo na izduvne gasove :)

Ne znam koliko je pomoglo jer je auto morao na regeneraciju softverski (verovatno zabelezena greska, prespojio sam creva za pritisak da ne moze ecu da izvali da je zapusen i nije nista promenilo), samo je malo lakse isao u safe modu.

Podeli ovaj post


Link to post

Da li si skinuo klemu sa akumulatora (- pol ) kada si radio ? 

Podeli ovaj post


Link to post

Skinuo sam klemu ali nije pomoglo. Taj sistem ima neke parametre koje zabelezi (kolicinu cadji u gramima) i to ne brise dok se ne uradi regeneracija.

Pre koriscenja ove tecnosti za rerne sam ga izduvao kompresorom za vazduh i bila je mozda jedna navisena supena kasika cadji.

Onda sam sipao samo vodu, tu je sa njom izaslo jos cadji. Onda sam sipao ovo za rerne i tad je krenuo da razgradjuje i zapusio se. Posle toga sam ga stavio na kompresor za pranje sa vrelom vodom i penom, tad se otpusio i krenulo iz njega kao kad pepeljaru istreses u vodu.

Tako sivo je islo pod pritiskom 2-3 min, onda je krenula cista pena.

Na kraju samo vodom pod pritiskom, posle samo vazduh pod pritiskom.

Ostavio ga da se osusi, vratio na auto. Tek posle 5-6 dana voznje je poceo opet da se oseca na izduvne gasove.

Podeli ovaj post


Link to post

Probao necim slicnim, mislim da je mr muscle za rerne + kompresor za pranje sa vrelom vodom. 

ekstra si se dosetio Mr Muscle :twothumbsup:  :bravo:

Podeli ovaj post


Link to post

×