Jump to content
3opaH

Toyota Yaris 1.3 vvt-i_Zamena ulja

Recommended Posts

Pozdrav za sve ljubitelje Toyote!

 

Zivim i radim u Nemackoj vec godinu dana. Posto je nemoguce funkcionisati normalno bez automobila, nakon nekog vremena odlucio sam da pronadjem dobro ocuvanog Yarisa sa 1.3 benzinskim motorom i sada, nakon 15.000 km mogu da kazem da sam prezadovoljan kvalitetom i onim sto ovaj automobil pruza u odnosu na ulozeni novac. Nikakvih vanrednih troskova nisam imao, iako sam auto kupio poprilicno na brzinu.

Sada je na redu redovni servis, zamena ulja i filtera, (mozda i svecica ali za njih nisam siguran). Posto, naravno, zelim da ustedim na majstorima koji su papreno skupi, ulje i filtere cu pokusati sam da zamenim, Molio bih vlasnike i poznavaoce da mi preporuce koje ulje da kupim jer mnogo razlicitih informacija kruzi internetom. Uglavnom ljudi preporucuju 5W30 pa bih vas pitao da li je ovo Castrolovo odgovaraujuce: http://www.mister-auto.de/de/motoroel/castrol-15265a_g3224_a20715265A.html  ?

Sto se filtera ulja i klime (kabine) tice, mislim da je svejedno za kog proizvodjaca se odlucim?

Da li treba na jos nesto da obratim paznju prilikom zamene ulja i generalno prilikom ovog prvog malog servisa u sopstvenoj reziji?

 

Hvala unapred!

Podeli ovaj post


Link to post

Ulje sipaj 5w30 ili 5w40 za koje se sam odlučiš. Castrol, Eneos, Motul, LM,... nećeš pogrešiti i tu se ne boj. Svakakvih ima komentara, nekom je neko bolje, ali sve su to odlična ulja i ne možeš pogrešiti. Promeni obavezno ulje, filtere, zašto ne i svećice(Denso ili NGK) ako nisi odma kad si kupio auto, PK kaiše i pregledaj stabilizatore(oni znaju da odu, a jeftini su pa šteta da se na tome štedi), nije loše i kočiono ulje promeniti ako nisi do sada. Ulje uvek pregledaj i bitno je da ga ima bar dve trećine jer ono podmazuje lanac i tako će ti lanac duže trajati. Samo redovno servisiraj i ima da se navozaš. Nemoj samo da se sekiraš oko ulja. Ja sipam Eneos, Mikša sipa LM, mislim da je neša rekao Shell, Vedran Castrol,.... i svako će ti reći da je dobro ono koje on sipa. Probaj koje bilo od tih poznatih marki, moja je preporuka samo da je sintetika, znači 5w30 ili 5w40 jer to ulje gura i VVT-i sistem i ono je bolje od polusintetike za to. Neće ni polusintetika da našteti , ali ju onda treba češće menjati, a i fabričko ulje koje se stavlja u Yarisa je 5w30 i nema potrebe filozofirati. Ja bi pre obratio pažnju na svećice,  PK kaiše, ulje u kočnicama i pregledao stabilizatore, nego se sekiro oko ulja. 

Podeli ovaj post


Link to post

Sve ti je rečeno.

Samo da dodam jednu finesu:

Ako ti je motor (nije navedeno) 1NR-FE (model posle 2009) onda je ACEA A5 odličan izbor (i ulje koje si naveo).

Ako je stariji model sa 2NZ-FE onda bi Magnatec A3/B4 5W-30 ili Edge 5W-30 bili bolji izbor.

Važi i za ostale (navedene) brendove. Manje je bitno koji brend, važnije su specifikacije.

Naveo sam Castrol samo da bih podvukao razliku i zato što je prvo pomenuto,

(važi i za sve ostale, ACEA A1/B1 ili A5/B5 za 1NR-FE a ACEA A3/B4 ili ACEA C3 za 2NZ-FE).

U oba slučaja su 5W-30 ulja.

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala vam ljudi! Bas znaci kad postoji organizovan forum gde se covek moze obratiti za savet. Da, zaboravio sam, auto je 2006. godiste. Uglavnom svi narucuju delove sa ovog sajta_Mister auto: http://www.mister-auto.de/de/motoroel/toyota-yaris-1-3-vvt-i-87ps_v19256_g3224.html

 

Kao sto vidite za dati automobil, sajt automatski ponudi odredjena ulja...e sad koliko se covek moze pouzdati u sajt drugo je pitanje.

Jos nesto, nisam siguran da li mi za zamenu svecica treba neki specijalni kljuc ili obicni sa nastavkom?

 

http://www.mister-auto.de/de/zuendkerzen/ngk-2087_g686_a0152087.html

http://www.mister-auto.de/de/zuendkerzen/bosch-0-242-232-502_g686_a0300!242!232!502.html

Podeli ovaj post


Link to post

Expendable, sad si me bacio u rebus sa ovim specifikacijama prema motoru. Na ovom sajtu gore za odabrani auto ne postoji kombinacija koju si naveo (5W30- ACEA A3/B4 ili ACEA C3 za 2NZ-FE) a kad bas namenski izaberem takvo ulje, upozori me da nije namenjeno za moj auto... :)

 

Jos nesto u vezi svecica, daje mi opciju sa jednim ili 3 pola. Koja je prava? Negde sam nasao da su za motor 2NZ-FE bolje tropolne.

Podeli ovaj post


Link to post

Ako ti je Yare 2006 onda tvoj motor nije 2NZ-FE.

Pre bih rekao da je 2SZ-FE. Neka me ispravi neko ako grešim.

Podeli ovaj post


Link to post

Pex , u pravu si. Od 2003. se ne ugrađuje 2NZ-FE. Ali nema veze da li je 2SZ-FE ili 2NZ-FE. Opet kažem , nema potrebe filozofirati oko ulja već samo 5W30 ili 5W40 (LM, Eneos, Mobil, Shel, Valvoline, Castrol,... gledaj da ne bude neki divlji proizvođač). Expendable je stručan što se tiče ulja i čovek gleda da ti objasni naj od naj, a to nas laike malo zbuni pa se uplašimo da nećemo nešto pogrešiti. Nišra se ne boj već ako ti nije najjasnije o čemu priča, bez imalo bojazni uzmi bilo koje navedeno. 

Svećice su fabrički ugrađene sa jednim polom i opet ne treba filozofirati. Ne ideš na trke pa da ti trebaju jače. NGK i Denso sam ti već naveo jer ima najmanje falša, anjihove su i preporučene po autodati. Odlično su se pokazale i nisam još čuo da se neko na njih požalio. Lično stavljam NGK sa jednim polom koje koštaju oko 2eura komad i nikad s njima nisam imao problem. Menjaju se na nekih 30 000km. Ne moraš imati specijalan ključ , možeš običan cevasti 16. Ako nisi menjao do sada , jako je jednostavno. Skineš vazdišni filter i onda ćeš videti 4 bobine. Svaka je zašarafljena jednim šarafom. Odvrneš šaraf skineš bobinu i ispod nje je svećica. Promeniš svećicu i vratiš bobinu i to je to. Nije komplikovano.

Podeli ovaj post


Link to post

Covek vec rece da zivi i radi u Nemackoj, tamo tesko da ima falsa.

 

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

  • Downvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Zime 99/2000-te godine moj tast se smrzavao u svom Ford Scorpio.

Pregledom je konstatovano totalno zapusenje "malog hladnjaka" - grejaca kabine.

Po povratku u Beč, narucio ga je u firmi "forstinger", ozbiljnom prodavcu delova i platio u to vreme znacajnu cifru.

Sledeci dolazak u Srbiju, zamenjen je ali je izdrzao taman do sledece zime, kada se bukvalno raspao.

 

Dakle, da, i na zapadu ima bofla i falsa...

Zato opreznost nikad nike suvisna.

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Like 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ako ti je Yare 2006 onda tvoj motor nije 2NZ-FE.

Pre bih rekao da je 2SZ-FE. Neka me ispravi neko ako grešim.

 

Da. Ne grešiš.

Uzeo sam dve krajnosti (motor sa početka i kraja decenije, jer nisam znao godište automobila, a ono "između").

Za 2SZ-FE isto kao i za 2NZ-FE.

Ovo je samo finesa u smislu da je za takve motore verovatno bolje koristiti High HTHS ulja kakva su C3 ili A3/B4 (makar tako trošio 1% goriva više).

Uopšte za motore koji su 10-tak god. stari čak i kada im je A5/B5 (A1/B1) (Low HTHS) propisano.

O.k. možda je malo komplikovano, najkraće je ono što je "matori" već rekao:

"Opet kažem , nema potrebe filozofirati oko ulja već samo 5W30 ili 5W40 (LM, Eneos, Mobil, Shel, Valvoline, Castrol,... gledaj da ne bude neki divlji proizvođač)."

 

Ili:

Ne obraćaj previše pažnju (na ono što pišem), ovo su finese; u suštini, bilo koje 5W-30 ili 5W-40 "kršteno" je o.k.

 

P.S.

(sva 5W-40 su High HTHS, znači sa većom viskoznošću na 150°C i velikim smicajnim naponima)

Caka je u tome da HTHS direktno utiče na smanjenu potrošnju goriva ali to je skromno. Može biti 2-3% u odnosu na 10W-40 ali ne i u odnosu na druga 5W-30 (eventualo 1%). HTHS sa druge strane ukazuje na bolju zaštitu motora, naročito pri velikim naporima (ne mora da bude krucijalno u normalnoj primeni ... kako god, motor posle 100, 200k km svakako nije na istim tolerancijama kao nov, pa "neće da škodi"; naročito ako motor može (a može) da se podmazuje i 10W-40 uljem, što ne bi trebalo da bude baš primarni izbor ali je takođe o.k.).

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala ljudi svima, sad mi je sve mnogo jasnije. Uvek volim da znam detalje u vezi automobila koji vozim pa gledam da se raspitam na sve moguce nacine. U Srbiji sam dve godine vozio Mondea III i poznavao ga u dusu... :)

 

Inace sam inz. masinstva po struci i stvari koje je izneo Expendable su mi bliske ali nisam strucan u toj oblasti i nikada se nisam bavio njome pa nije zgoreg obnoviti gradivo :)

Podeli ovaj post


Link to post

Ja ti samo ne bi preporučio 10w40 ulje nego da se držiš 5w30 ili 5w40 čiste sintetike. Što se motora tiče i same mehanike tu ti je ok i 10W40 polusintetičko pa i mineralno 15W40, naravno ako adekvatno vremenski menjaš. Caka je u tome što i VVT-i sistem radi na pritisku tog istog motornog ulja, a i podmazuje se s njim. Sintetika je "ređa" i lakše i brže prolazi kroz kanale koji vode do VVT-i senzora i bubnja i manji talog ostaje za njim pa je zbog toga najbolje sipati baš ta ulja. Imao sam na prvom jaretu, baš 1,3 taj problem i sve moguće sam isčitao i pregledao u vezi toga, tako da ti pričam ovo iz vlastitog iskustva. Imao sam kvar za koji su mi u nekoliko servisa rekli da treba zamena lanca i lančanika i pošto sam nekada radio taj posao i razumem se u osnove rada motora, nisam se složio sa njihovom dijagnozom. Isčitao sam sve što sam našao o tome i pregledao more tutorijala i na kraju sam rešio problem. VVT-i senzor je bio zagušen i očistili smo ga i rešili stvar. Popravka je na kraju plaćena 1000 dinara. Tražio sam uzrok i otkrio da je zadnjih nekoliko servisa rađeno sa 10W40 uljem i da je vremenom ono ostavilo taloga koji je na kraju blokirao rad VVT-i senzora. Znači treba obratiti pažnju i na sklopove i sisteme koji idu uz motor. Ovo je moje mišljenje i zaključci kroz iskustvo.

Podeli ovaj post


Link to post

Хвала још једном људи! Док чекам да стигну уље и филтери мало се распитујем и видим да многи мајстори препоручују да се пре замене уља уради сапирање картера "мото- флашом". Наводно се ово средство сипа у мотор након чега се исти стартује и оставља пар минута да ради у леру па се тек онда уље испушта. Да ли је неко пробао ово или мислите да нема сврхе?

Podeli ovaj post


Link to post

Mozes, ali nema potrebe.

Ulje u sebi sadrzi deterdzente koji ispiraju motor te jedino koriscenjem ulja ocajnog kvaliteta, ili neredovnim menjanjem se dolazi u problem sa talogom u katteru i garezi po motoru.

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ako je korišćeno 5W-30 ulje manje je razloga za ispiranje motora.

Ipak, posle 100k km možda nije loše (prilikom preuzimanja, kupovine, vozila) to i uraditi.

Posle, ako se redovno menja ne mora ili tek povremeno.

Više o tome na:

www.motornaulja.blogspot.rs (ili blogspot.com)

jun 2009. dva teksta (mislim da postoji i treći, koristiti search mašinu na samom sajtu).

Koristi Liqui Moly, Motul ili neko slično poznato ime i neće biti problema. Pazi da kad sipaš (300ml ili 500ml obično) ne bude nivo preko maksimuma. Koristiti 10-15 min. isključivo u leru (ne voziti!). Ima i drugih tipova ali ovo je najjednostavnije. Svakako prati uputstvo na proizvodu.

LM se zove Motor Clean.

Posle onoga što je rekao "matori" sve je na strani 5W30 sintitičkih ulja (što je i prvi izbor po savetu same Tojote).

Uostalom Vi kao mašinac (maš. ing.) sve to (lepo) znate (da je najbolje slušati fabriku i da moderni motori lepo rade sa lakotečljivim uljima, tj. bolje rade sa njima), samo je bitno podsetiti se (malo).

Pozz

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam radio to ispiranje motora na prethodnom Yaretu sa tim sredstvom jer sam menjao tip ulja. Predhodni vlasnik je sipao 10w40 , a ja sam hteo 5W40 i pri menjanju ulja sam prvo isprao motor. Moje mišljenje je da to niije loše uraditi s vremena na vreme , svaki 3-5 servis jer je meni posle ispiranja motora iscurilo potpuno crno ulje. To sredstvo skine i čađ i prljavštinu sa unutrašnjosti glave , ventila, bregaste,.. koja se vremenom nakupi. Mislim da nije loše to uraditi svakako na svakih nekoliko servisa. Nije neko moranje , ali ne vidim da šteti. 

Podeli ovaj post


Link to post

Стигли су делови и уље, сутра или у петак је бити или не бити! :) Сад ми је највећи проблем да пронађем неки забачени паркинг на којем несметано могу да заменим уље. Јел неко пробао (и успео) да замени уље без дизања предњег дела аута? Нисам сигуран да ли ћу са својим габаритима успети да се завучем испод и да одврнем чеп и филтер... Ако не успем чекам следећи викенд када ћу можда на располагању имати гаражу са каналом.

 

Купио сам Ликвид Моли течност за испирање (11 евра) али након читања блога који је горе оставио "Икспендабл" и још неких текстова, мислим да ипак нећу то да радим. Чини ми се да су ризици већи него добици. Знам сигурно да је претходни власник сипао 5W-30 и то у два сервисна интервала али сам, не знајући за могуће проблеме, желео и то да одрадим. Ссада, ипак мислим да ћу оставити кантицу за следећи пут, ионако не може да се поквари... :)

Podeli ovaj post


Link to post

Kod Yarisa je toliko jednostavno zameniti motorno ulje i filter ulja, verujem da nećeš imati nikakvih problema. Znajući Nemce bolje zamenu uradi u garaži, kanal ti ne treba , nego mislim da ne popiješ kaznu ako budeš radio na nekom parkingu. 

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam u yarisku 1.3 vvti menjao ulje Mobil1 0w-40, jer sam baš kontao to oko ulja odgovarajučeg. Unutra su prvo sipali 5w-30 na servisu, onda su na zadnjima servisima prebacili na 10w-40 pa mi to nije bilo jasno. Onda primetijo sam da je oko gornjeg dihtunga poklopca ventila i unutra oko svečica bilo malo mokro od ulja. Zamenijo sam taj dihtung i stavijo to ulje od Mobila1, jer kako sam gledao ima veči viskozitet od 5w-30 koji je za njega voda, a ređi je ipak zimi i od 5w-40 a pogotovo polusintetičkog 10w-40, koji i nije za taj motor. Imao sam pri 115 hiljada km sve žigove od ovlaštenog Toyota servisa ali sam po zapečenom i starom uljnom filteru primetijo da on nije bijo menjan sigurno 4 godine. Ja sam ga jedva odšerafio i zamenijo ga. 

Posle menjanja tog ulja Mobil1 0w-40 primetijo sam da je motor još malo tiši u leru ali šta je primetljivo odma, bilo je kad ga pritisneš iznad 3 hiljade obrtaja, lepše i mirnije se zavrti, sa manje buke. Kažu da to ulje ima i veču ekonomiju goriva pa čemo videti. ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav

Da li je ovo ok ulje za Yaris 1.3 2002god.?

 

enh5304-1.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

DA.

Menjati jednom godišnje ili na 15000 km (više gradske vožnje na 10-12k km).

Originalno je bila druga preporuka pa većina oil finder-a daje ACEA A3/B4 ali u to vreme C3 nije ni postojalo (a ACEA A i B su bili razdvojeni).

Nema problema unazad je kompatibilno, izuzetno je kvalitetno (ima i MB 229.52) (zvanično Hyprer B ali i ovo bi lako prošlo).

Ono što nema a to je visok TBN koji je "samo" 7 ... nije od značaja (sa današnjim niskosumpornim gorivima). Ipak, zbog toga a i starosti vozila možda je bolje malo skratiti servisne intervale (gore dat maksimum). Npr. 10 hiljada km za mešovitu, 12500 km (12-13) za više vožnje van grada i cca. 7500 km za pretežno gradsku vožnju (sve ±20%).

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala mnogo. Upravo zbog tih oznaka sam i pitao :thumbup:

Podeli ovaj post


Link to post

Pozdrav drustvo.

I ja u Minhenu...i ja Yarisa uzeo

Interesuje me, da li po.slici mozete skontati, gdje ulje pusta...ja bih rekao oko svjecica. Koju britvu bih trebao mijenjati?

Auto ne trosi ulje, pali normalno... Ali.ovo sam primjetio ... Pa bih zelio, za pocetak, britvu promjeniti.

Nadam se da nije nesto gore.

IMG_20220518_104833.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

×