Jump to content
uroselika

4age?

Recommended Posts

O2 senzor, popularniji kao lambda sonda meri kolicinu kiseonika u izduvnim gasovima.

Osnovna mu je 'ekoloska' namena, mada uz druge parametre utice na rad motora, jer i na osnovu ovih vrednosti sa O2 senzora, komp menja smesu koju usisava motor.

 

Kada O2 registruje vecu kolicinu kiseonika u izduvnim gasovima, sto je posledica siromasnije smese, komp povecava vreme ubrizgavanja goriva i time pravi bogatiju smesu.

Suprotno, kada je smanjena kolicina kiseonika u izduvu, detektuje se prebogata smesa, te komp smanjuje vreme ubrizgavanja goriva i time osiromasuje smesu.

 

Sta se desava ako sonda crkne, ili ako je nema?

Pa uprosceno receno Kod Nekih vozila komp 'prepozna' kvar i predje na neku srednju vrednost, ili fabricku pre-zadatu vrednost, a neki pobrljave totalno, jer im prekid O2 senzora simulira izuzetno bogatu, ili izuzetno siromasnu smesu, u zavisnosti od elektricnih veza u samom kompu.

 

Postoji jos jedna stvar, a to je da ce ako su dizne, ventili karike i ostali sklopovi u boljem stanju, promena u slucaju crkavanja (nemanja) O2 senzora biti manja, jer je korekcija koju bi komp na osnovu informacija sa senzora radio bia manja.

 

Inace, jos jedan stereotip je prisutan u siroj javnosti.

Naime smatra se da nema "injection" sistema bez lambda sonde, kao sto se smatra da vozila sa lambda sondom ne mogu biti sa karburatorskim ubrizgavanjem.

Pogresno je i jedno i drugo :D

Injection je preovladao samo zbog strogih i sve strozih ekoloskih normi i zbog toga sto je jeftinije i lakse kontrolisati injection nego karburatorski sistem.

 

Al zato kada bi danasnje motore opremili "nekadasnjim" dvogrlim karburatorima, pa par takvih na cetvorocilindricni motor, e to bi ljudi LETELOOOO ! :D

Podeli ovaj post


Link to post

4AGE sa MAP senzorom na ECU nema pin za O2 senzor...

 

4age_AFM.png 4age_MAP.png

Podeli ovaj post


Link to post

Kako god, ja i Toyotu i predhodnu Hondu sam vozio bez LS i nemam nikakvih problema, sto rece Nessa japanac je to, cega nema bez toga se moze :D

tako da ja na :mojatoyota:  nista necu menjati. kad dosada nikakav problem nisam imao ocigledno da joj LS i  nije potrebna :D

Podeli ovaj post


Link to post

Al zato kada bi danasnje motore opremili "nekadasnjim" dvogrlim karburatorima, pa par takvih nacetvorocilindricni motor, e to bi ljudi LETELOOOO ! :D

Zato i dan danas svaki americki muscle car nije to ako nema 2-4grlni karburator....ili svaki hot rod to ima

Podeli ovaj post


Link to post

Slažem se sa Lakijem. I ja mislim kad bi na današnjim motorima bili karburatori i kad bi se poskidali kojekakvi filteri i katalizatori koji nekada nisu bili na autima da bi to letelo. Sećam se Taunusa 2.0 , Senatora 3.0. , Siere 2.0 , Mante 2.0 s pa i Tristaća s kojim smo se vozali kad smo bili momci. Ti auti su leteli, a krenuti s njima iz mesta , a da ne zaškripe gume je trebalo znati :) . Joj meraka ;) .

Podeli ovaj post


Link to post

Al su zato svi oni trošili bože me sačuvaj u odnosu na to kako idu :D I bili su znatno lakši nego današnja kola. 

I sećam se problema koje su imali nekada vozači alfi koje su imale po svakom cilindru karburator . Naštelovati ih pomoću vakuuma je bila u to vreme prava muka. I nije bilo ni malo jeftino. I prvi sledeći put kada sipa lošije gorivo ajd sve ispočetka . Naježim se. 

Meni se mnogo više dopada sistem sa ecu-om diznama , maf senzorom, jednom lambda sondom, euro2 motori iz 90 tih nego karburator. 

Podeli ovaj post


Link to post

Jbg , bilo para za gorivo. Da je situacija drugačija i sad bi imao Sieru ili Mantu za vikend vožnju i gušt. Meni se više sviđa karburator. Al to je sve lični ukus.

Podeli ovaj post


Link to post

Piske, pa jeste bilo tesko nastelovati motor sa ise karburatora, ali samo pod uslovom da nemas adekvatan alat.

Sa alatom, to je pesma.

Ima posla, ali nije nista prezahtevno.

 

Potrosnja... Hm, relativan pojam.

Eto spominjasmo u drugoj temi Peugeot-a 206 od 1400ccm i njegovu potrosnju

Mali motor, mali i lagan automobil... opet potrosnja prevazilazi performanse koje auto pruza.

Sa druge strane mali 2E (1300ccm) motor je imao potrosnju o kakvoj i danas mnogi proizvodjaci mogu da sanjaju i to u klasi gradskih automobila :D

Podeli ovaj post


Link to post

Laki ne zaboravi da je corolla sa 2e motorom laksa skoro 200kg od pezoa 206, teska je maltene ko 107. Karburator manje trosi kad je nov, ali kad malo ostari i ne bude sve idealno trosi vise od ubrizgavanja. Npr korola mi je osetno vise trosila od rava, jeste rav dizel, ali ima 1000 kubika, 60ks i 700kg vise.

Po meni je sa karburatorom isto lepsi za voznju auto, recimo porsche je do skora (skoro 10god) imao motore sa karburatorom bas zbog tog osecaja i odziva. Na kraju su morali da predju na injection zbog normi.

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko se sećam adekvatan alat u to vreme (80-te) nije imalo puno majstora. Uostalom jedan servis je bio u to vreme u Bg-u za Alfu. Pa su se ljudi dovijali i odlazili kod majstora koji popravljaju motorcikle koji su imali odgovarajući alat da im šteluju karburatore. A najveći problem pored cene usluge je predstavljalo loše gorivo i što bi relativno brzo morao ponovo vlasnik takvih kola na štelovanje. Muke žive.

Dobro si se setio Pežoovog motora od 1400cc. Kontrukcijski je on iz nekih davno prošlih vremena ( 205,405..) iz tog razloga i potrošnja nije mala u odnosu na konkurenciju, Klasičan motor, pa opet i njemu je potrošnja manja sa ecu-om diznama maf senzorom (206 npr.) nego dok je imao karburator (205) i to ne malo. 

Podeli ovaj post


Link to post

Apropo ovoga što reče NenadRAV4 setih se svoje bube i muka sa karburatorom, kada se sav razlokao posle 30000km pređenih kod mene i buba 1200 počela da troši 20litara i mogla da stane gde joj se ćefne. Pošto je više majstora konstatovalo da je karburator odslužio svoje, vrlo brzo sam odustao od nabavke novog ili polovnog karburatora saznavši cene. Nov karburator je mogao da se poruči u par prodavnica u Bg-u cena je bila 500dem , na otpadima su tražili 150-200 dem za karburatore koji su izgledali kao da ih je neko tek iskopao iz zemlje (tada se nisu dovozila kola iz inostranstva i čerečila u delove ) . Tako da je buba vrlo brzo prodata po ceni novog karburatora. 

Podeli ovaj post


Link to post

Od 4AGE dizni, ECU, MAP i AFM/MAF senzora stigli smo do karburatora i bubi iz 60ih godina...
misim da je vreme da se iskljucim iz cele price.

Podeli ovaj post


Link to post

Zamolio bih moderatore da prebace sve što nema veze sa 4age motorima u chat , kao što su i ranije radili kada razgovor odstupi od zadate teme. 

Što se ljutiš Wewerko i ranije su se ovakve stvari dešavale, nije prvi put. 

Podeli ovaj post


Link to post
Gost
This topic is now closed to further replies.

×