Jump to content
zdravko1466713664

Auris: prednosti i mane???

Recommended Posts

Postao sam vlasnik Aurisa 2011,1.33 terra, 57 000 km .. kupljen u toyoti Beograd.

Potrošnja , striktno gradska + zagrevanje automobila posle dužeg stajanja, iznosi 7.8 l ma 100 km ( 95 oktanski BMB, mereno "na čep", prosečna spoljna tetmp je 8 stepeni c.). Pored uslovno male kubikaže auto je u stanju da žustro "povuče" u situacijama kada je to potrebno , tada je malo bučniji u odnosu na to da se do 2500 obrtaja bukvalno ne čuje . Shvatio sam da je ovo koncept svestranog automobila koji bazno gravitira ka gradskoj upotrebi .. tj. Imate benzinca koga vozite umereno po gradu ispod cene nekog 1,9 dizela ali kada vam zatreba malo više snage i brzine ovaj auto "jače" vozite što ćete u tim slučajevima i platiti kroz potrošnju., Meni potpuno odgovara taj koncept obzirom da 80% vožnje obavljam u gradu.Moje stanovište je sledeće zašto bi jačeg dizela skuplje platio i vozio neiskorišćenog(snaga i brzina) u 80 % vremena po gradu ( + skuplje održavanje i potencijalno skuplji kvarovi kod kreni , stani posle 2 km , vožnje ) kada imam ovu opciju?Jednostavno misli da ljudi ovde i dalje nisu shvatili ovaj koncept..Motiv da ovo napišem je da olakšam novim kupcima da se upoznaju sa ovim konceptom , obzirom da sam ja dosta vremena proveo prikupljajući informacije o pomenutoj temi..[/b]

Podeli ovaj post


Link to post

@BBRS Posedujem Yarisa 1.3 vvt-i iz 2003. kao i Yarisa 1.3 vvt-i iz 2008. (u vlasnistvu bliskog clana porodice), oba kupljena nova u SRB. Nisam imao prilike da vozim Aurisa sa 1.33 motorom (1.4 d-4d jesam), ali misljenja sam da je 1.6 ipak bolji izbor (vrlo dobro sam upoznao dva gorepomenuta modela, a ciji se agregati ne razlikuju puno/nista od onog koji se ugradjuje u Aurisa 1.33).

Generalno, i u gradskoj voznji ponekad zatreba vise snage koja se u "shift" rezimu nece mnogo odraziti na potrosnju (veci broj KSa na regionalnom i auto putu je stavr koja se podrazumeva, po meni ).

Sto se tice "vecite" dileme diesel/benzin, odgovor lezi u planiranom broju predjenih kilometara i u samom osecaju/uzivanju u voznji (veci obrtni moment dostupan na nizem broju obrtaja radilice daje dieselu odredjenu prednost).

Kod kupovine polovnih vozila manje je rizicno kupiti benzinca, ali nije lose ni kupiti redovno servisiranog i odrzavanog dizelasa (tesko se nalaze, ali ih ima).

U svakom slucaju, poznajem dosta ljudi koju su presli sa "benzinaca ili plinasha" na vozila sa diesel agregatom i vise ne pomisljaju na bezolovno gorivo (bez obzira na EGRove,FAPove, protokomere, plivajuce zamajce, dizne ....... itd).

Na kraju kajeva, svako ima neku svoju matematiku i izbor kome tezi (neko glavom, a neko srcem :D ).

Jedno je sigurno: Toyota je uvek pravi izbor.

Podeli ovaj post


Link to post
Postao sam vlasnik Aurisa 2011,1.33 terra, 57 000 km .. kupljen u toyoti Beograd.

Potrošnja , striktno gradska + zagrevanje automobila posle dužeg stajanja, iznosi 7.8 l ma 100 km ( 95 oktanski BMB, mereno "na čep", prosečna spoljna tetmp je 8 stepeni c.). Pored uslovno male kubikaže auto je u stanju da žustro "povuče" u situacijama kada je to potrebno , tada je malo bučniji u odnosu na to da se do 2500 obrtaja bukvalno ne čuje . Shvatio sam da je ovo koncept svestranog automobila koji bazno gravitira ka gradskoj upotrebi .. tj. Imate benzinca koga vozite umereno po gradu ispod cene nekog 1,9 dizela ali kada vam zatreba malo više snage i brzine ovaj auto "jače" vozite što ćete u tim slučajevima i platiti kroz potrošnju., Meni potpuno odgovara taj koncept obzirom da 80% vožnje obavljam u gradu.Moje stanovište je sledeće zašto bi jačeg dizela skuplje platio i vozio neiskorišćenog(snaga i brzina) u 80 % vremena po gradu ( + skuplje održavanje i potencijalno skuplji kvarovi kod kreni , stani posle 2 km , vožnje ) kada imam ovu opciju?Jednostavno misli da ljudi ovde i dalje nisu shvatili ovaj koncept..Motiv da ovo napišem je da olakšam novim kupcima da se upoznaju sa ovim konceptom , obzirom da sam ja dosta vremena proveo prikupljajući informacije o pomenutoj temi..[/b]

 

 

Lično se u potpunosti slažem sa vašim razmišljanjem i mislim da je Auris 1.33 i napravljen upravo za takve vrste potreba.

Podeli ovaj post


Link to post

@BBRS, cestitam na kupovini i nek te dobro posluzi! Dizel je definitivno za ljubitelje dizela, koji hoce da auto povuce u stepenu prenosa u kom inace voze i za one koji prelaze preko 25000 godisnje, pod uslovom da auto kupe nov i voze narednih 10god. Ukoliko ga prodaju posle 5-6, moraju da voze preko 35000 godisnje da bi imalo efekta. Razlog je sto ga posle 5 godina prodaju za gotovo isto koliko i benzinca, jer se ljudi plase skupih kvarova, a ne znaju sto ga vlasnik prodaje. Plin-hm, kako se kome zalomi. Meni je jedan motor na plin eksplodirao kad sam mu pomerio kabal svecice i perjanu jaknu mi izbusio kao sito. Srecom me ni jedan deo nije pogodio u oci ili lice koji su mi bili otkriveni, a posto je plastika u pitanju, nije mogla duboko kroz perjanu jaknu. Da ne pricam koliko me je kostala popravka. Na drugom autu sam imao vise srece, ali u proseku sam ustedeo, koliko me je sve to kostalo. PRELAZIS MALO (15ak hiljada/god) - VOZI NA BENZIN!

@Decode, ja licno ne primecujem veliku razliku izmedju Yarisa i Aurisa sa 1.33. Testirao sam oba i u Yarisu nas je bilo dvoje, a u Aurisu troje, medjutim Auris me nije razocarao. Preduslov je da vozac pre toga nije vozio dizela. Ja sam navikao na benzinca na plin i tesko da me nesto moze razocarati. Kad prilazim kolima koja cu da preticem, ostajem u istoj brzini i dodajem gas kad krenem u preticanje, a ako vozim istom brzinom, obavezno vratim brzinu nize, pa gas. To je nekako prirodno za slabije atmo benzince(od 1.2 do 1.6), a Auris 1.33 ne iskace iz tih okvira nacina voznje.

Vozio sam Corsu 1.2 sa plinom i bila je zvrk za po gradu, medjutim, kad krenem iz Bubanj potoka, srednja traka je moja. Ali je trosila malo, a uz Bubanj potok sam isao jednom u 2 meseca, pa za toliko moze strpljivo. E sad, ko voli da u levoj traci blica Golfovima, za njega sigurno nije Auris 1.33, a ni 1.6.

Podeli ovaj post


Link to post

Ranije sam bio pobornik jacih motora i slabije opreme, ali kako starim, nakon 4 nova auta koja sam izmenjao, sa vozackim afinitetima kao gore opisani, i ja bih isao na varijantu bolja oprema (kamera za voznju unazad, touch, bolji materijal za sedista i sl...) jer to su detalji sa kojima uzivam dok sam u vozilu.

 

Onih 20% sto provedem na autoputu, pa znam koje su mogucnosti i skladno njima vozim, pa makar morao da saltam i u 2. brzinu :-)

 

Mada, ako se ima malcice vise para najbolje je 1.6 motor i Luna paket definitivno. Imao sam starog Aurisa sa 1.6 i stvarno je uzivanje i na magistrali i na autoputu.

Podeli ovaj post


Link to post

Jedno pitanje za @AdminToyota: Znate li mozda nesto detaljnije o Auris Model year '14? I ujak bi da kupi Aurisa, a i kolega se interesuje. Kod mene je pomama za Toyota automobilima :D

Podeli ovaj post


Link to post
Jedno pitanje za @AdminToyota: Znate li mozda nesto detaljnije o Auris Model year '14? I ujak bi da kupi Aurisa, a i kolega se interesuje. Kod mene je pomama za Toyota automobilima :D

 

Decode je već poslao link :D Ako vas interesuju dodatne informacije, stojim na raspolaganju.

Podeli ovaj post


Link to post

Na ovo sam mislio http://www.toyotaadria.com/rs/pdf/cenovnik_vozila/auris.pdf

To su novi MY14 paketi. Na sve pakete je dodat senzor pritiska guma, na sve sa touch je dodat touch2, na Luna i Style zadnji podizaci, a samo na Style i sportska sedista, zatamnjena zadnja stakla i kozni detalji na instrument tabli. Cene su za Terra, Luna i Style nepromenjene, sem sto je Luna 1.33 skuplji 200 eur.

Podeli ovaj post


Link to post

Šta ti je poslovna politika :(

 

Prošle godine sam uzeo 1.6 Style, a sad dodali stvari koje je auto trebalo da ima u startu, podizače pozadi i senzor pritiska. Touch 2 manje-više, pitanje je koliko bi kod nas funkcionisale sve te mambo džambo navigacija funkcije, što se tiče ostalih opcija to ima i Touch 1 samo su sada lepše skockane.

Podeli ovaj post


Link to post

Navigacija je bolja na touch2, a sam uredjaj je slican. Touch2 ima lepsi meni, plavi sa grafikom vece rezolucije i graficki je prikazano gde duva ventilacija i malo je lepse prikazan trip info. Senzori pritiska su dobri, ali tad nema kombinacije dva seta felni, tj. ima, ali su ventili sa senzorima skupi. Podizaci pozadi su odlicna stvar i bas bih voleo da ih imam. Sportska sedista su tvrdja, ali stabilnija, sto je nekome prednost, a nekome mana. Po meni, kozni detalji na instrument tabli nisu prednost, jer mi se vise svidjaju metalni. Zatamnjena stakla su dobra za vrucine, ali i bez toga se zivi :) Sve u svemu, zadnji podizaci imaju dobru funkcionalnost, a ovo drugo moze, a i ne mora.

Podeli ovaj post


Link to post

Auris je preuzet. :mrgreen: Svidja mi se, ali baaaas. Razlika u izgledu Terra i Luna paketa je velika, iako su samo sitni detalji u pitanju. Bela mu odlicno stoji. Jednom reci, auto po mojoj zelji. O potrosnji jos ne znam previse. Za sad 85km autoputa i isto toliko gradske voznje, potrosnja po bordu je 6,8 l/100km. Ostaje da predjem jos neku stotinu, pa da dopunim i proverim koliko stvarno trosi. Jedina zamerka svim prodavcima, i salona u kom sam kupio auto i svim ostalim sa sajma je sto su mi davali pogresne informacije o ceni novih MY14 paketa. Sad mi je malo zao sto nisam odabrao novi Style paket, za 700 eur vise (najavljivano od 1200 - 1500 eur vise). Ostalim sam zadovoljan. Auto ide lepo, kako sam i mislio, tj. kako sam stekao utisak na testu.

 

PITANJA:

1. Koja sijalica ide za kratka-duga svetla? Ja sam kupio H11, tako su mi rekli u salonu, a u uputstvu pise H16.

2. Da li su po vazecim zakonima o saobracaju u Srbiji, dovoljna LED dnevna svetla za voznju po danu ili ipak moram da ukljucim tzv. kratka.

3. Ima li novih utisaka o Toyota protect-u? Voleo bih da zastitim auto i da dugo ovako sija :D

Podeli ovaj post


Link to post

Bolje sto nisis Style, koji nema rezervni tocak :D

 

Na starog Aurisa je isla H11, za novi moras da vidis u uputstvu.

 

Dozvoljena su dnevna svetla ukoliko ih imas fabricki ugradjene, znaci LED. Provereno kod saobracajaca koji su me cimali nesto oko toga.

 

Sijace ti dugo i bez protecta, i imaces jos oko 200 eur u dzepu za neki fini put do Beca ili Budimpeste.

 

Meni je Auris sijao i posle 3,5 godina, uz rewdovno pranje i voskiranje ponekad. Oziljke od kamencica verovatno neces moci da izbegnes protectom, vec samo one od grana i sl.

 

Takodje, citao sam po forumima da pranje hemijom ume i da osteti / skine protect i slicne nano proizvode.

Podeli ovaj post


Link to post

Izvadio sam sijalicu i H11 je u pitanju. Da, Style nema rez. tocak, ali ima mesto, pa moze da se kupi za 50ak eur. Ujak je hteo neki od novih, ali posto saloni nisu znali kad ce stici, kupio je Civic-a. Zurilo mu se dok je u Srbiji, tj. pre povratka u USA. Kasno mi je na pamet pala ideja, da on kupi mog Aurisa, a da ja porucim sa Style paketom.

Sta se desilo sa tvojim, @ikac2000, posle 3,5 godine, ne sija vise ili si ga prodao?

Podeli ovaj post


Link to post

Prodao.

 

Kupio sam Ceed-a 1.6 GDI, ali mi je Auris stara ljubav :-).

 

Za Hyu je rezervni tocak oko 12,000 RSD mislim bez gume, samo felna. Za Kiu u Bugarskoj je ta mala felna oko 130 EUR, pa ti vidi koliko bi bilo za Aurisa.

 

Mislim da Style ima spustenije dno gepeka zbog seta za reparaciju, ali nisam siguran. Ako ima, ne moze da stane copavac.

Podeli ovaj post


Link to post

Style, Sport i Sol imaju dva nivoa dna prtljaznika, a Terra i Luna imaju plastiku sa pregradama izmedju ta 2 nivoa i da bi se itison spustio na dno, moraju da se odsrafe 4 srafa koji drze tu plastiku. Kad se izvadi plastika, onda nema gde da se odlozi dizalica, kljuc, trougao, prva pomoc, rez. sijalice itd. Kod Style i jacih paketa, slicna plastika stoji u rupi za tocak i tu moze da stane tocak, ali ostalo opet mora da seta po gepeku.

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala Vam što vozite Toyotu.

 

Meni lično je Auris pravi izbor, jer objedinjuje sve u jednom.

 

Što se tiče sijalica, pridržavajte se uputstva.

 

LED dnevna svetla su dovoljna i prema našem zakonu o saobraćaju.

 

Pozdrav. Stojim na raspolaganju za sva dodatna pitanja.

 

Ukoliko želite da postavite fotografije vašeg Aurisa na forum, stojim na raspolaganju.

Podeli ovaj post


Link to post

Evo, ako nekoga interesuje potrosnja. Otvoren put, od 60 do 90 na sat, 250km sa 4.8 po bordu, odnosno 4.84 po sipanju. Po gradu mi je prosek izasao na tacno 8 po bordu, ali nisam sipao, da bih znao stvarno, ali ukupno pre puta od 250km potrosnja je bila 7,04 kombinovano, sa oko 100km auto puta, 100km otvorenog puta i 200km (beo)gradske voznje i par pravih spiceva i klomom samo povremeno. Zakljucak: Moze da se na otvorenom vozi sa potrosnjom ispod 5, a kroz grad sa cestim naglim ubrzanjima i preko 10. To govori da auto ima tezinu za motor 1.33, odnosno, moze da trosi kao i 1.6 ako se puni gas, a moze i dosta ekonomicnije.

Podeli ovaj post


Link to post

Da li ovaj novi Auris ima nekih mana? Na ovoj temi se da primijetiti da je stara verzija imala tipskih problema sa skripanjem kocnica. S obzirom da od izlaska novog Aurisa vec ima nekoliko mjeseci neki problemi bi se vec pokazali.

Podeli ovaj post


Link to post

Mozda ima "iskusnijih", ali ja sa 1500km nisam jos nista lose primetio. Moji minusi se odnose na naslon za ruku na vratima, koji je nizak. I centralni je mogao biti visi. Mesto za desnu nogu za krupnije ljude je lose. Ja npr. moram da odmaknem sediste da bih mogao nogu da oslonim na plastiku pored menjaca ili da primaknem da bih naslonio na plastiku koja se spusta od instrument table, a kad sam udaljen koliko mi odgovara, noga mi se naslanja na prelaz te 2 plastike i to mi zulja nogu i naporno je. Vozio sam malo Chevrolet Cruze i kod njega je to mnogo bolje reseno. Nasloni su toliko visoki, da su ruke naslonjene dok su na volanu, a noga moze da se nasloni u bilo kom polozaju sedista.

Sto se tice motora 1.33, nije toliko slab, koliko sam mislio. Nema nikakve veze sa onim sto sam citao o prethodnom modelu. Juce iz Bubanj potoka, nas dvoje u kolima, pun gepek i izasli smo sa preko 100km/h bez gasa do kraja. Verujem da 1.6 ispunjava apsolutno sve zelje prosecnog vozaca.

Generalno sam veoma zadovoljan funkcionalnoscu, izgledom i usluznoscu mog auta. Verujem da ce dugo ostati u mom vlasnistvu, sem ako se pojavi nesto neverovatno novo od Toyote.

Podeli ovaj post


Link to post

To je poznati problem koji pokriva garancija. I kod mene se isto desilo nakon 2,5 godine. Odvezite automobil u servis i zameniće volan.

Podeli ovaj post


Link to post

Волан сам приметио да се љушти врло брзо код свих новијих возила, не само на Тојоти. Само што Тојота то признаје у гаранцији.

Али ако нисте у гаранцији има решења, пресвлачење или фарбање...

Podeli ovaj post


Link to post

×