Jump to content
pboricic

Problem sa upravljivoscu i run flat pneumaticic

Recommended Posts

Zdravo

 

Pre 20tak dana kupio sam i montirao na svom vozilu Michelin Run Flat ZP pneumatike 205/55/16

 

Od tog trenutka volan je poceo drugacije da se ponasa neko ranije, pri malim brzinama -do 45-50km/h.

Kao da automobil "pliva"

Pri vecim i velikom brzinama auto se potpuno normalno ponasa.

Za svaki slucaj uradio sam reglazu trapa i kompletnu proveru prednjeg trapa-sve je ok!!

 

Moja predostavka je da se zbog vece tezine run flat pneumatika ( oko 40%) u odnosu na standardne pneumatike, doslo do drugacijeg odnosa masa/ugaona brzina pa samim tim i promenila osetljivost upravljaca.

 

Da li neko moze da mi da savet iu vezi ovoga.

 

Predpostavljam da jako malo ljudi je uopste vozila i montirala ovakvu vrstu pneumatika.

 

Hvala

Podeli ovaj post


Link to post
Zdravo

 

Pre 20tak dana kupio sam i montirao na svom vozilu Michelin Run Flat ZP pneumatike 205/55/16

 

Od tog trenutka volan je poceo drugacije da se ponasa neko ranije, pri malim brzinama -do 45-50km/h.

Kao da automobil "pliva"

Pri vecim i velikom brzinama auto se potpuno normalno ponasa.

Za svaki slucaj uradio sam reglazu trapa i kompletnu proveru prednjeg trapa-sve je ok!!

 

Moja predostavka je da se zbog vece tezine run flat pneumatika ( oko 40%) u odnosu na standardne pneumatike, doslo do drugacijeg odnosa masa/ugaona brzina pa samim tim i promenila osetljivost upravljaca.

 

Da li neko moze da mi da savet iu vezi ovoga.

 

Predpostavljam da jako malo ljudi je uopste vozila i montirala ovakvu vrstu pneumatika.

 

Hvala

 

Run flat gume zahtevaju posebnu vrstu felni i ne smeju se montirati na standardne felne. Obrnuto može. Dovodite sebe u opasnost!

Podeli ovaj post


Link to post

Evo odgovora strucnjaka (inace felne su standardne-ne posroje spec. felne za ove pneumatike)

 

CITIRAM E-MAIL

 

"Postovani,

Sto se tice drugacijeg ponasanja vaseg vozila - osecaja podloge

to u svakom slucaju zavisi od vrste pneumatika. Run Flat pneumatici

imaju ojacane bocnice sto znaci da je njihova krutost veca no kod

standardnih pneumatika. Samo to daje drugaciji osecaj u voznji. Takodje

ukoliko ovi pneumatici nisu dovoljnoi dobro napumpani dolazi do toga da

je raspored pritisaka na gaznoj povrsini fokusiran na bocne sare

pneumatika, dok je sredina rasterecena - pneumatik se vozi na bocnim

blokovima. Pri vecim brzinama usled centrifugalne sile ova situacija se

menja tako da je raspored pritisaka povoljniji - cela gazna povrsina

naleze na podlogu.

Ovo su moguci uzroci izmene osecaja pri voznji sa novim i RFT

pneumaticima ali nisu jedini.

 

Moram da napomenem da upotreba RFT pneumatika kod vozila koja

nemaju senzor pritiska u pneumaticima nije preporucljiva jer u slucaju

gubitka pritiska u pneumaticima nemate osecaj da je pnaumatik bez

pritiska sto vas moze prevariti i pri ulasku u krivinu sa vecom brzinom

moze doci do svlacenja pneumatika sa naplatka, sto bi moglo da dovede do

daljih problema.

 

Nadam se da sam vam unekoliko pomogao.

 

 

Best regards/S postovanjem

Goran Kocovski

Country Manager - Serbia, Montenegro

Bridgestone Austria GmbH"

 

 

Pozdrav

 

Peda

Podeli ovaj post


Link to post
Evo odgovora strucnjaka (inace felne su standardne-ne posroje spec. felne za ove pneumatike)

 

CITIRAM E-MAIL

 

"Postovani,

Sto se tice drugacijeg ponasanja vaseg vozila - osecaja podloge

to u svakom slucaju zavisi od vrste pneumatika. Run Flat pneumatici

imaju ojacane bocnice sto znaci da je njihova krutost veca no kod

standardnih pneumatika. Samo to daje drugaciji osecaj u voznji. Takodje

ukoliko ovi pneumatici nisu dovoljnoi dobro napumpani dolazi do toga da

je raspored pritisaka na gaznoj povrsini fokusiran na bocne sare

pneumatika, dok je sredina rasterecena - pneumatik se vozi na bocnim

blokovima. Pri vecim brzinama usled centrifugalne sile ova situacija se

menja tako da je raspored pritisaka povoljniji - cela gazna povrsina

naleze na podlogu.

Ovo su moguci uzroci izmene osecaja pri voznji sa novim i RFT

pneumaticima ali nisu jedini.

 

Moram da napomenem da upotreba RFT pneumatika kod vozila koja

nemaju senzor pritiska u pneumaticima nije preporucljiva jer u slucaju

gubitka pritiska u pneumaticima nemate osecaj da je pnaumatik bez

pritiska sto vas moze prevariti i pri ulasku u krivinu sa vecom brzinom

moze doci do svlacenja pneumatika sa naplatka, sto bi moglo da dovede do

daljih problema.

 

Nadam se da sam vam unekoliko pomogao.

 

 

Best regards/S postovanjem

Goran Kocovski

Country Manager - Serbia, Montenegro

Bridgestone Austria GmbH"

 

 

Pozdrav

 

Peda

 

Kolega jeste upravu, ali to znači da je Bridgestone uspeo da proizvede RFT za standardnu felnu. Dok sam radio za prošli brend (neću reći koji :) išle su posebne felne za njihove RFT. Toyota ih ne koristi osim za RAV4 DCAT ali to je drugi sistem sa specijalnim prstenom.

Podeli ovaj post


Link to post

×