Jump to content
Put-In

Yaris 1.0 na TNG(tečni naftni gas)

Recommended Posts

Pozdrav svima sa ovog foruma. Hteo bih da kažem da su mi vaša iskustva veoma pomogla u izboru automobila. Naime... nedavno sam kupio polovnog Yarisa 1.0 2007god. pošto mu je prošla garancija usudio sam se da razmišljam o ugradnji plina u njega. Znam, znam... sada će većina reći "šta će ti plin u auto koji malo troši?".

E pa, navikao sam da vozim na plin (to radim zadnjih 10god i imam veoma pozitivna iskustva sa prošlim automobilima (svi su bili sequent), a i što bih plaćao 7x120=840din ako mogu da plaćam 7.5x55=412din što mu doðe duplo jeftinije.

 

Znači, pitanje je sledeće, da li neko ima iskustva sa ugradnjom sequent plinskog ureðaja u Yarisa 1.0 (motor sa 3 klipa), i koja su iskustva? Na internetu sam pronašao da je Toyota u saradnji sa Landi Rencom počela prodaju novih Yarisa 1.0 sa pogonom i na LPG (iliti TNG) što znači da je konverzija moguća.

Podeli ovaj post


Link to post

Moje licno misljenje je da u taj motor nema potreb da se ugradjuje plin. Automobil ima 3 cilindra i veoma malo trosi.

 

Da li se pitate koliko ce snage izgubiti, s obzirom da ima tri cilindra.

Podeli ovaj post


Link to post

Poštovani. Pošto se u plinske instalacije delimično razumem znam da se gubi odreðena snaga na motoru, ali samo u višim obrtajima, u nižim obrtajima (2000-3000 obrtaja) se dobija više snage nego na benzinu zbog jače eksplozivnosti plina. Zato većina ljudi koji voze na TNG kažu da im "auto bolje radi na plinu"

Svejedno, znam da taj motor nema dovoljno snage, ali ušteda bi bila dupla (bez obzira koliko trošio)

U svakom slučaju me ispravite ako grešim (nisam ekspert).

A ako bi neko mogao da podeli svoje iskustvo samnom, bio bih mu zahvalan, isto kao što sam zahvalan adminu na brzom odgovoru.

Podeli ovaj post


Link to post

OK, slazem se sa Vama, s obzirom da ni ja nisam ekspert za plin.

 

Usteda je definitivno velika. Iskreno, ja ne znam nikog ko je u "Jareta" 1.0 stavio plin.

Podeli ovaj post


Link to post

U svakom slučaju odlučio sam se za ugradnju plina u mog "Jareta". Obavestiću vas kako je to ispalo i da li zaista vredi ili ne, tako da bi drugi mogli da razmišljaju (ili ne) o ugradnji.

Podeli ovaj post


Link to post

SEQUENT je turen u Jareta :D

Pošto je instalacija bila završena sinoć u 22 i 30 a uraðeno je samo bazično podešavanje mape još neznam kako će se ponašati, ali prvi utisci su ODLIčNI. Ja ne vidim razliku,plinske dizne se ne čuju, auto ide isto kao na benzinu. Sutra idem na ponovno podešavanje ureðaja (fino podešavanje), jer je potrebno proći najmanje 100km pre finog štelovanja.

Podeli ovaj post


Link to post

Jeste plin ,duplo jeftiniji ,pod sledecim uslovima:

-da mi tata od njegove plati ugradi,plinsku instalaciju,ili da mi je ugradi neko za dzabe,

-i da mi tastina rodjaka placa odrzavanje plinske instalacije,kao i sve popravke koje bi mogle nastati na sistemu tokom upotrebe.

e ondase slazem da se isplati ugraditi plin,u motor 1.0,na yarisu,i jos ako na to doadmo da covek predje godisnje 10 000 km, evidentna je potreba i ekonomska isplativost uraditi tako.nesto.

 

Ako te neko nekad bude pitao,automobil koji ima najejeftiniji predjeni kilometar ,na svetu, kad se sve lepo i posteno stavi an papir,je toyota Yaris, 1.4 d 0.29 centi po predjenom km,ako je cena goriva na nivou cene iz 2008 .

ako ti je vec zao novca dok vozis automobil.

meni je zao para pa zato vozim najjeftiniji.yarisa 1.4d

:D

Podeli ovaj post


Link to post

:shock: :shock: :lol::lol::lol:

 

Po meni je osnovni faktor u slucaju ugradnje u 1.0 to koliko se prelazi kilometara. Ako neko prelazi 10.00 km godisnje, siguran sam da se NE isplati, jer ce mu niti potrebno da vozi automobil 7-8-9 godina da bi isplatio plinski uredjaj i njegovo odrzavanje, preko razlike u ceni goriva i potrosnji.

 

Jednostavno, sve treba staviti na papir i dobro iskalkulisati.

Podeli ovaj post


Link to post

Stavljno sve na papir...

ukupna instalacija će otplatiti samu sebe kroz 12 meseci (ako se računa sadašnja cena benzina i plina). Inače, instalaciju sam platio 420e plus 4500din za flashlube kapalicu, koja je obavezna za sva Toyotina vozila (štiti izduvne ventile od pregrevanja jer plin stvara veću temperaturu prilikom sagorevanja). Ne mogu reći da li je sve ok ili ne jer sam prešao jedva 150km od instalacije, ali za ovih 150km je sve ok (ne pali se nijedna lampica, auto radi normalno, ide normalno...). Što se samog ureðaja tiče, to nije toliko bitno koji je, mnogo je bitnije ko ga ugraðuje, pošto je moj prijatelj extra majstor za plin on mi je ugradio po ovoj ceni, a kod drugog bi prošao oko 150e skuplje.

Mislim, šta reći, obavesticu vas naknadno o svemu.

 

P.S. Nov sam na forumu, i potrudiću se da pomognem drugima isto kao što je i ovaj forum pomogao meni pri izboru auta.

Podeli ovaj post


Link to post

460?

Ovako na brzinu,bez tupljenja,moras preci najmanje 20 000 km, da bi bio na nuli.

Hoces da kazes da taj "orginalni" sistem ugradjen od strane nesertifikovanog amjstora,radi dvadeset hiljada km bez ijedne popravke?

Ajd i to cudo da vidim.

I opdmah idem da spalim mog dizela,i dilera toyote koji mi ga je prodao ,i sve ostalo....

:D

Podeli ovaj post


Link to post

"SINGAPURCANAC"

Da znaš o čemu pišeš onda ne bi tako pisao. Sistem je AC/Tomaseto a majstor je sasvim OK jer inače nebi moj auto išao kod njega. Sa prošla 2 auta sam prešao ukupno 150.000km a oba su išla na plin. 150.000km bez IKAKVOG kvara na instalaciji ili zamene nekog dela plinske instalacije, naravno da su motori takoðe bez greške i dan danas. Npr, Fiat Stilo koji je bio zadnji koji sam posedovao sada vozi moj brat(na plin), naravno bez ikakvih problema. U svakom slučaju, jel znaš koliko košta jedna dizna za tog tvog "najmanjetrošećeg" Yarisa, skoro isto kao moja cela plinska instalacija. Koliko košta kad rikne turbina(samo remont najmanje 300e)?! Da ne govorimo o plivajućem zamajcu koji košta kao da je od zlata (a potrošna je roba).

 

Što se "sertifikovanih" majstora tiče... jedno pitanje, ko to u Srbiji ima sertifikat od naše države? Sam majstor koji je meni ugraðivao ureðaj ima isto AC na svom autu, iako može da stavi BRC ili Landi ... A majstor može da stavi nakaradno i najskuplji ureðaj i da auto ne radi kako treba (i obratno), od 2000god vozim na plin bez ijednog kvara, i jedno sam shvatio, biraj majstora, ne ureðaj.

 

Ja znam koliko moje Jare troši benzina, plina troši za nijansu više, tako da je veoma lako videti za koliko mogu da isplatim ureðaj (ako prelazim km koliko i sad).

 

Evo i računice, da ne pričamo bezveze.

za 100km plaćam 830din za benzin, a 440din za plin, ušteda je 390din. Mesečno prelazim najmanje 1000km a to je 3900din uštede x 12 meseci=46.800 dinerosa. Ovde sam računao potrošnju od 7 lit benzina i 15% veću potrošnju na plinu. Mislim... računica je veoma jasna. Ali u kakvoj državi živimo ne bi bilo čudo da za 2-3 meseca TNG bude 120 din zbog taksi (kao i benzin)

 

Normalno je da čovek koji vozi dizela ne voli plin, ali kako rekoše neki... "na plin se kuva, na naftu se greje, a na benzin se vozi" hehe tako da možda oboje nismo u pravu. :D :D :D

Podeli ovaj post


Link to post

ko na miguna krene iz mesta je na****(auto recenzija)..,. :lol:

Podeli ovaj post


Link to post

Posto se razumem u tematiku, plin nije pogodan za motor 1.0 niti 1.33 vvt-i.

 

Toyotini motori jednostavno ne vole plin, pogotovo ovi koje sam pomenuo.

 

Ima vise razloga, koji ce se manifestovati vremenom.

 

Da ne bude skuplja dara nego mera.

 

Ali dobro, svako odlucuje o svom automobilu pa necu da se mesam u tvoju odluku da stavis plin.

Podeli ovaj post


Link to post

I ja sam se dvoumio da li ili ne stavljati plin u Yarisa 1.0, ali kada sam video da se u Italiji prodaju u salonima novi sa fabrički ugraðenim plinom Landirenco... onda sam i ja prelomio. Kapalica je tu da spreči ukopavanje ventila, a majstor je taj koji garantuje da će ureðaj besprekorno raditi u naredna 24 meseca. Eh, ajde onda da kažem i ja posle preðenih oko 1000km, pa šta reći osim da se plin dosta oseća, ali po džepu, a ovako neznam da li vozim na plin ili benzin :D

Podeli ovaj post


Link to post
Guest oggycc

Ja nisam stavio plin u Yaris jer je greota busiti ovako mali auto.Plin je mnogo lepa stvar i treba naci dobrog majstora da sve to nasteluje(nije to tamo neki karburator sistem).Svaka cast za ugradnju al ja ga ne bih dirao kad vec ne trosi mnogo( i benzina a tek zivaca)

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam vozio zadnjih 5 god Mitsubishi na TNG i sada sam pazario Yaris 1.0 sa fabričkim sekvent autogas sistemom iz Italije i naravno sam prezadovoljan. Samo sipaš i voziš. 7L/100km po gradu plina.

Posebno me je oduševilo što nije bušen branik za priključak za točenje gasa vec se nalazi ispod poklopca rezervoara kao i za benzin.

Podeli ovaj post


Link to post

Meni je takoðe utičnica za plin na mestu gde je i za benzin. Najsmešnije mi je kad odem na pumpu, pa dok izaðem iz auta, a onaj pumpadžija se vrti sa onim pištoljem oko auta i traži utičnicu, a ja ga pitam "šta radiš bre to, sipa se tamo gde treba a ne u braniku ili ispod auta" :D

Podeli ovaj post


Link to post

haha ista prica

dok ja izadjem majstor vec legao pod auto i trazi gde da ga prikljuci ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Imam Yaris 1.0, 2006, hteo bih da ugradim TNG u njega. Ovo je prvi auto posle 20-tak godina koji vozim a da nema gas ili da nije dizel pa je prilicno skupa zanimacija, inace trosi mi u gradu /Bg voznja/ 6.5 lit. benzina.

Imam prijatelja koji ima vec 1.5 god. ugradjen gas u 1.0 i prezadovoljan je. Ugradio je kod nekog majstora u Jagodini ali mu se cesto pali lampica "check engine" sama se i ugasi, nema pravila. Hteo bih da vas zamolim za kontakt telefon majstora kod koga bih i ja ugradio TNG. Pozdrav

Hvala

Podeli ovaj post


Link to post

×