Jump to content
mikkoman

Menjac na Yarisu

Recommended Posts

Imam Toyotu Yaris 1,33 VVTI HB 5D.

Presao je oko 20,800.

Kupljen u salonu u Nisu, bio u vlasnistvu salona. Prvi servis radjen na oko 10,300 (posle godinu dana). Tom prilikom je i kupljen.

Zanima me da li je inace kod Yarisa normalno da je menjac malo tezi (kruci) i ne bas uvek precizan. U mom slucaju je to posebno primetno prilikom prebacivanja u trecu brzinu (bilo iz druge bilo iz cetvrte), prilikom prvih dvadeset minuta voznje. Cak i posle dvadeset minuta, ne mogu da se pohvalim najpreciznijim i mekanim upadanjem u trecu brzinu.

Sta ciniti?

(Uskoro mi se priblizava i srugi servis (posle dodatnih predjenih 15000 km)

Podeli ovaj post


Link to post

Ne bi trebalo. Menjac na Yarisu prilicno dobro ide, mozda je najbolje da odes do servisa pa ce ti reci sta je.Ovako napamet tesko

Podeli ovaj post


Link to post

Pretpostavljam da se radi o onom starijem menjacu sa 5 brzinaza, ovi noviji od pocetka prosle godine mislim da imaju 6. Ja takodje imam nekih manjih problema ali ne istih, ubacivanje u sve brzine je uvek ok kod mene, osim u rikverc, tu se desava da menjac jednostavno "nece" da udje tj propadne do kraja. Kad se to desi ako pustim kvacilo malo brze onda se desi da se cuju zupcanici i auto nece da krene, vec moram da setam menjac u prvu, petu i razne druge brzine dok ne pusti rikverc mada ni to uvek ne pali, ili da mrdnem malo auto prvom pa opet da probam, ili da sasvim malo pustim kvacilo kad tako upadne samo do pola u rikverc, i onda se auto mrdne milimetar a menjac onda sam upadne skroz u rikverc, ali to moram vrlo polako inace kao sto rekoh cuju se zupcanici. To je jedini problem koji imam sa menjacem. Bio sam reko majstoru za to na proslom servisu ali on nije mogo bas da reprodukuje problem jer jednom kad upadne lepo u rikverc onda uvek upada ok dok se malo ne vozi a i rece da tu ima dosta posla sa sajlama i da je mozda nesto tu problem, pa ja reko da sam vec naviko i bolje da ga ne diromo da se jos nesto ne pokvari. Ako jos neko ima slican problem neka javi da znamo da li je to cest sluzaj ili mozda cak i normalna stvar.

Podeli ovaj post


Link to post

I meni isto teze idu treca i rikverc. Kod trece resavam tako sto ne prebacujem direktno iz druge u trecu, vec iz druge u ler pa malo sacekam (sekundu, dve), pa u trecu. Problem se cesce javlja zimi nego leti. A sto se tice rikverca, auto mora u potpunosti da stane i da obrtaji padnu na minimum da bi se lepo prebacilo u rikverc, bez problema.

Podeli ovaj post


Link to post

Menjac je noviji, sa sest brzina. Rikverc je u redu.

I ja prebacujem preko lera, ali nisam probao da sacekam sekundu-dve do sada.

Probacu.

Podeli ovaj post


Link to post

Zamolio bih MIKKMENA da mi kaze koliko je star auto, koliko je presao i da li je nekih problema sa menjacem bili kad je preuzeo auto. Pade mi na pamet da je nesto bili pokvareno vec kod prvog vlasnika. Mislim, ipak je to toyota, ne bi trebalo nikako toliko problema sa menjacem da bude, pa to ispade gore nego Yugo

Podeli ovaj post


Link to post

2009 godiste. Kupljen aprila 2010, kada je presao oko 10,500 km. Sada je presao 20,800. Vise nisam ni siguran da li sam problem prepoznao od pocetka. 'Ladno se tripujem da ja ne umem uvek da "ubodem" glatko trecu i da zato ponekad imam problem sa tvrdjim hodom kada je rec o ovoj brzini.

Podeli ovaj post


Link to post

Moje misljenje je da su u principu svi menjaci kod savremenih automobila prilicno sofisticirani i nezni. Kad uzmes nov auto, ako ga prvi vlasnik lepo razradi i *navikne* na odredjeni rezim rada on tako i nastavlja da radi. Takodje i suprotno ako je auto bio probni mozda je neko to malo grublje menjao pa se tu nesto malo ostetilo. Tu postoji dosta stelovanja i nekih sajlica, to majstori ne vole i izbegavaju ali ako ti se taj problem nastavi to se ipak moze dostelovati i popraviti, naravno kod dobrog majstora ili u servisu. Ako to bas nije preterano izrazeno, to ti sam najbolje znas, na tvom mestu ja bih ga vozio tako, i jednostavno pratio stanje, pa ili ce se pokvariti ili ce malo da *legne*.

 

Pozdrav

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala! Za sada ga vozim ovako. Jos par hiiljada kilometara do redovnog servisa, pa se onda mozda i time pozabavim.

Podeli ovaj post


Link to post

imam novog yarisa sa menjacem od 6 brzina ..po meni je menjac mekan i istina da nije bas precizan nasprem suzukija sx 4 sto mi tata ima ..ali u yarisovoj klasi postoje auti kojima je menjac mngo losije radi ...slazem se da odradi svoj posao .. i ako nije 100 posto pecizan i sigurno ne moze da se pokvari .. 6 brzina je nesto fenimenalno kada auto sa 3100 obrtaja ide 140 km/h i potrosnja je oko 6litara ....i osecaj u kolima je dobar relativno tih

jedino malo teze ulazi u likverc a vazno da ne sa snagom ubacujemo u likverc nego da pustimo kvacilo pa opet da stisnemo i onda vec laganu ulazi i u tu brzinu .

Podeli ovaj post


Link to post

UH imam iti problem kao SERLOK sa rikvercom, citam ovo i kao da se meni desava..!

Mislio sam da sam jedini, sad mi je lakse....

Sry za off

Podeli ovaj post


Link to post
UH imam iti problem kao SERLOK sa rikvercom, citam ovo i kao da se meni desava..!

Mislio sam da sam jedini, sad mi je lakse....

Sry za off

 

Sad je i meni malo lakse :) Inace problem jos uvek imam i mozda je za nijansu i gori. Inace sam upravo pre mesec dana izasao iz garancije, dvoumio sam se da li da trazim da rastura menjac ili ne, ali sam na kraju prelomio da ipak ne, jer mozda i srede rikverc, pa mi onda teze upada u trecu brzinu ili nesto drugo sto mi je mnogo bitnije. Ovako rukverc i nije toliko bitan a i trudim se da se ne zaboravim, pa ce valjda tako da gura dalje.

 

Lepo bi bilo ako admin uspe da nadje nekog mehanicara koji npr tacno zna o cemu je problem i uveri nas da se lako popravlja, ovako kad sam pricao sa majstorom u servisu on nije znao tacno sta je problem vec je reko da bi morao da rastura menjac itd pa da vidi o cemu se radi, i ja tu odustanem.

 

Moguce da je ovo vezano samo za TS modele, ko zna.

Podeli ovaj post


Link to post

nikao ti nije probel sa menjacem .. toyota kao i motor menjac i kopletan auto je kvalitet sto ne moze da s e unisti .. no normalo da ni ne treba pokusavati posto svako voli svojk auto . problem je sa rucicom i sa mehanizmom iz kabine do menjaca .. a sam menjac nikako ne sme da se dira i nedaj boze da s e rastavlja !! jel delovi i zubcanici su uhodani jedan u drugi a ako se ponovo sastavi bilo koji majstor menjac ne ce biti dobar i bice bucan zuja ce kao da vozis yugo 45 u 4 brzinu sa 100 km na sat ... secate se da ja zvuk uzasan ...

Podeli ovaj post


Link to post
nikao ti nije probel sa menjacem .. toyota kao i motor menjac i kopletan auto je kvalitet sto ne moze da s e unisti .. no normalo da ni ne treba pokusavati posto svako voli svojk auto . problem je sa rucicom i sa mehanizmom iz kabine do menjaca .. a sam menjac nikako ne sme da se dira i nedaj boze da s e rastavlja !! jel delovi i zubcanici su uhodani jedan u drugi a ako se ponovo sastavi bilo koji majstor menjac ne ce biti dobar i bice bucan zuja ce kao da vozis yugo 45 u 4 brzinu sa 100 km na sat ... secate se da ja zvuk uzasan ...

Mozda se nisam izrazio pravilno, ne znam sta je tacno hteo majstor da radi, secam se da je pominjao neke sajle i da mora da skida dosta stvari da vidi to sve lepo. To je inace bilo pre godinu u po dana.

Podeli ovaj post


Link to post

Jos uvek nemam velikih problema tako da to zanemarim kada se desi, obicno pomogne ubavivanje u prvu pa onda malo napred, da prezupci, pa tek ponovo u rikverc. Verujem da je to pocetni stadijum.

Po kupovini auta nisam imao taj problem, sigurno pola godine. Ali cu svakako otici do "mojih" da vidim da li imaju resenje i kakvo je.

Podeli ovaj post


Link to post

Nisam jedini, i niste jedini. Imam slican problem naime moj Yaris je 2002 god menjac 5 brzina. Problem je ubaciti u prvu kada je automobil hladan tj kad je jako niska temperatura, skoro moram da zaustavim auto da bi iz druge ubacio u prvu. Ali kad se dobro zagreje problem nestane. Drugi problem je povremen, ubaciti u rikverc. Osetim pod rukom kad upadne a kad ne upadne dovoljno je za mm pomeriti auto napred u prvoj i onda upada bez problema.

Inace menjac radi odlicno, za menjanje iz brzine u brzinu potreban je delic sekunde sve ide glatko :)

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da je ovo odlika većina japanskih automobila. Kada je automobil hladan, menjač je previše tvrd. Mislim da tu nema problema, i da je sve OK. :wink:

Podeli ovaj post


Link to post

×