Jump to content
Sign in to follow this  
AdminToyota

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Recommended Posts

b55h06.jpg

 

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi će se prodavati pod imenom GT 86. Japanska kompanija, danas je objavila prve zvanične informacije i fotografije novog sportskog modela, razvijenog u saradnji sa kompanijom Subaru. Koncept modeli su nosili oznake FT-86 i FT-86 II, a serijska verzija u Evropi će se prodavati pod imenom GT 86, a na domećem japanskom tržištu kao Toyota 86. Ciljna grupa kupaca je već odreðena. Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim.

 

Nasleðe

 

Toyota GT 86 asocira na nekoliko sportskih modela ove marke. Najpre na model Toyota 2000 GT, predstavljen 1965. godine, koji je imao slično naglo zakošen krov, kao i aktuelni model. Ali, glavna inspiracija je bila Corolla Levin ć86, poznatija kao Hachi-Roku, proslavljena po zadovoljstvu u vožnji, koje je pružala vozačima. Ovaj kompaktni model je bio lagan, a njegova masa je bila savršeno rasporeðena, zbog čega je Corolla Levin ć86 postala omiljeni "alat" na mnogobrojnim automobilskim takmičenjima i dostupan automobil za istinske entuzijaste.

 

Dizajn

 

osnovne dizajnerske linije automobila, definisali su ranije predstavljeni koncepti. Toyota GT 86 u odnosu na svoje koncept prethodnike, odaje umereniji utisak, a možemo reći i da je elegantnija od svog "dvojnika", modela Subaru BRZ. Nestao je agresivno dizajniran prednji deo koncepta FT-86 II sa lukovima od LED dioda integrisanim u branik, a za serijsku verziju je modifikovan i zadnji difuzor za vazduh. Felne su prečnika 17 inča i izraðene su od lake legure. Automobil meri dužinu od 4.240 mm i visinu od 1.285 mm, dok meðuosovinsko rastojanje meri 2.570 mm. U odnosu na koncept FT-86 II, serijski automobil je za 5 mm duži i 15 mm viši.

 

Enterijer

 

Unutrašnjost ima koncept 2+2 i usmerena je na maksimalne zahteve vozača. Toyota ističe savršenu ergonomiju i funkcionalnost svih elemenata, sa kojima vozač ima kontakt. Sedišta su konstruisana tako da pružaju maksimalnu podršku prilikom ubrzanja i bočnih ubrzanja. Sedišta vozača i suvozača su dizajnirana da imaju i optimalnu udobnost. Prečnik volana iznosi 365 milimetara, što je najmanji prečnik volana od svih modela Toyote u istoriji. Na instrument tabli dominira veliki obrtomer, a pojedinačni indikatori su dizajnirani tako da budu što bolje čitljivi. Sportski karakter pojačavaju i detalji od imitacije karbonskih vlakana, crveni šavovi, sportske komande na središnjem panelu i aluminijumske nožne komande.

 

Motor i menjač

 

Za pogon modela Toyota GT 86 se brine atmosferski četvorocilindarski agregat boxer konstrukcije, čija zapremina iznosi 1998 cm3. Kao što je ranije najavljeno, agregat razvija maksimalnu snagu od 200 KS pri 7.000 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 205 Nm pri 6.600 o/min. Agregat je rezultat zajedničkog razvoja kompanija Subaru i Toyota i ima tzv. kvadratnu konstrukciju, jer je prečnik klipa isti kao i hod klipa i iznosi 86 mm. Subaru je u razvoju učestvovao sa svojom konstrukcijom boxer motora, a Toyota je razvila tehnologiju ubrizgavanja D-4S (kombinacija direktnog ubrizgavanja goriva i indirektnog sistema ubrizgavanja). Rezultat ovakvog rešenja je veća snaga i obrtni moment, bez negativnih uticaja na potrošnju goriva ili emisiju. Motor se može pohvaliti sistemom sa dve brizgaljke goriva po jednom cilindru, D-4S (Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version), koji je razvila Toyota. Ovaj sistem smo prvi put mogli videti u automobilu Lexus, konkretno u modelu GS 450. Instalacija jedne brizgaljke u komoru za sagorevanje, a druge u usisni kanal, spaja prednosti direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i klasičnog dovoda preko usisnog kanala.

 

Motor se može kombinovati sa šestostepenim manuelnim, ili automatskim menjačm sa istim brojem stepeni prenosa. Toyota ističe, da manuelni menjač obezbeðuje veoma brzu promenu stepena prenosa, a hodovi su sportski kratki. Automatski menjač budi sportski mod vožnje, u kojem vozač sam može menjati stepene prenosa, preko polugica ispod volana.

 

Sa ciljem optimalne raspodele mase, agregat je smešten veoma nisko i što je više moguće pozadi, što je obezbedila njegova boxer koncepcija. Odnos mase izmeðu prednje i zadnje osovine, iznosu 53:47. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko samoblokirajućeg diferencijala. Elektronski program kontrole stabilnosti (VSC), podešen je tako da obezbedi dinamičku stabilnost na granici mogućnosti automobila, sa minimalnim uticajem na upravljanje. Zahvaljujući tome, vozač može istinski uživati u vožnji. Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi je dvostruko trapezoidno oslanjanje.

 

Svetska premijera modela Toyota GT 86 održana je na Tokio Motor Show, a prodaja će početi u leto 2012. godine. Nemački mediji najavljuju da će cena modela Toyota GT 86 iznositi oko 30.000 evra.

Podeli ovaj post


Link to post

Podsetimo, pokreće ga trocilindarski benzinac od 998 cm3 zapremine, sa 4 ventila po cilindru i 68 konjskih snaga, kojeg poznajemo iz modela Yaris, zaslužuje solidnu ocenu. U mališanu teškom svega 845 kilograma, nije preterano reći da je temperamentan i sasvim pristojno brz. Potrošnja motora je očekivano mala. Ukoliko respektujete indikator za optimalni trenutak promene stepena prenosa, potrošnja će se bez problema kretati ispod magične granice od 5L/100 km. Ipak, ovde treba istaći i manjak obrtnog momenta (91 Nm pri 4.800 o/min), pa se potrošnja može kretati i preko 6 L/100 km, ukoliko se u automobilu nalazi više osoba, pa je potrebno agregat "vrteti" u više obrtaje. Naš višednevni test realizovali smo uz prosečnu potrošnju od 5,8 L/100 km, ali sa pažljivijom desnom nogom na gasu, potrošnja se može spustiti i ispod 5 litara na 100 preðenih kilometara.

Podeli ovaj post


Link to post
Gost
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×