Jump to content
Musictalk

Ulje za menjac

Recommended Posts

neki post na newcelica forumu:

 

u pitanju je promena ulja na

Vehicle: Toyota Celica GT-S (7th Generation)

Engine: 2ZZ-GE

 

i kaze: I suggest Red Line's MT90. It has the specified weight and viscosity that Toyota says to use. I will, however, tell you to stay way from GL-5 gear oils, as they will deteriorate your syncros ! Lets start out with the first step, shall we ?

 

Jel zna neko vise o "GL" oznakama?

 

Podeli ovaj post


Link to post

Ja promenih ulje u menjaču, stavio sam ENEOS 75W-90 & GL5 (http://www.eneos.us/product/8 - to i piše u uputstvu za avensis). Što se GL oznake tiče, lepo su objasnili na CBC forumu, hej pa baš ti si stavio link  ;D.

 

Posle samo jednog dana vožnje, baš kao i kod Put-ina, primetio sam neko "olakšanje" kod motora. Takođe mnogo lakše nabija obrtaje i prilikom startovanja, ler gas drži na nekih 1500 o/min (pre je bilo oko 1300). Naravno, kad se zagreje, u leru je oko 500 o/min.

 

Za nijansu sada lakše upada u sve brzine, ali i dalje ponekad zapne prilikom ispadanja iz 1. brzine. Pratim situaciju, videćemo posle nedelju - dve dana kako će se ponašati kad sve nalegne :)

Podeli ovaj post


Link to post

Pa, novo, čisto ulje treba da spere malo eventualne mikronaslage. Staro je bilo zaprljano. Posle zamene ulja očekuje se bolje podmazivanje :) samim tim i bolje i lakše šaltanje i sl.

 

Kad stvari "nalegnu", videćemo  :P  :P  :P a da bi "nalegle" potrebno je da prođu "par dana"  8)

Podeli ovaj post


Link to post

Bas tako.

 

Po starom ulju se videlo da nije dugo menjano, sacekamo par dana pa cemo videti.

 

Ne mora uvek biti, upravo sam imao Suzuki Jimny kome je pukao nosac koji drzi pedale, i posto ide na sajle, nije moglo normalno da se ubacuje..Opet, sad je na dizalici Corolla Verso kojoj se cuju lezajevi menjaca, itd.

 

Znaci, ima puno faktora koji mogu da uticu na menjac, a opet Radoslavb je vozio EE90 pre ovog, a taj menjac je odlican, pouzdan, mek i made in Japan.

 

A sad je Avensis made in UK, tako da je mozda i do osecaja...

Podeli ovaj post


Link to post

Eh, pa da popijemo po jednu za stara dobra vremena, kad su japanci bili kosooki i imali harikiri....

Podeli ovaj post


Link to post

 

 

a opet Radoslavb je vozio EE90 pre ovog, a taj menjac je odlican, pouzdan, mek i made in Japan.

 

bas cudno kako su svi posle EE90 opet kupili toyotu :)

Podeli ovaj post


Link to post

Opet, sad je na dizalici Corolla Verso kojoj se cuju lezajevi menjaca, itd.

 

Smem li da pogađam - 1.8 motor?!

Podeli ovaj post


Link to post

A sta ima tu da nalegne posle zamene ulja???

 

Mislim da si ipak u pravu, nema tu šta da nalegne. Menjač se isto ponaša i zamena ulja meni nije mogla da reši problem. Stoji samo moja konstatacija da malo lakše motor "nabija" obrtaje u leru.

 

Posle svega mislim da je stvar potuno drugačije prirode, a evo i zašto: pošto auto definitivno nije japanac, u prethodnih 10 godina je došlo do pojave nekih mikronskih zazora u menjaču, pa je malo lošije upadalo (inače je menjač sa sajlama). Da se razumemo, nije to bilo loše, već se samo razlikovao kvalitet šaltovanja u odnosu na 20 godina stari menjač u EE90 (koji je pravi japanac). Promena ulja je samo malo poboljšala podmazivanje.

 

Diskutabilno je da li je bilo neophodno menjati ulje! U svakom slučaju nije loše, ne može da šteti i nije veliki novčani izdatak.

 

Problem teškog izbacivanja iz 1. brzine pri većim brojevima obrtaja je ostao, a ja sam stekao utisak da tada lamela ne odvaja kako treba, jer se tu dešava da broj obrtaja motora počinje naglo da opada. Dakle, utisak je da se izbacivanje iz 1. brzine vrši a da su zupčanici i dalje "uzubljeni" pa je potrebna malo veća sila na polugu menjača da bi se izvršilo izbacivanje.

 

Evo prilike za diskusiju, da čujem sada mišljenja stučnjaka  ;)

 

Podeli ovaj post


Link to post

Nisam pratio od pocetka, tako da sam propustio ako si ranije napisao kada i pri kojim obrtajima se to desava.

Ali eto informacije koja moze da pomogne u pronalazenju kvara.

 

Da li opada broj obrtaja kada stojis u mestu i izbacujes iz prve brzine? Jer ako lamela losije odvoji isto ce se desavati i na ler gasu i na visokim obrtajima.

 

Mada ja mislim da to nije strasno, samo malo prilagodis stil menjanja brzina, veliki je trosak skidati menjac, rastavljati ga, menjati potrebne delove, a pri takvim simptomima obicno se menja ceo set za zabravljavanje prve brzine. a to nije ni malo jeftino.

 

A pored svega toga, ne moze svaki majstor da radi menjac, tako da izabrati majstora skoro pa kao dobiti sedmicu na lotou.

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

@Vladimir Korac: potuno si u pravu. I nije veliki problem, već sam se navikao, prilagodio, iz prve u drugu šaltam takoreći odmah i nema problema. Samo me ponekad nervira kad je potreban energičan start, pa posle toga teško ispada iz prve, pa moram da "malo" zapnem ...

 

I kad smo kod lamele, pitanje glasi: kako da prepoznam da je lamela istrošena i da je vreme za zamenu? Rekli su mi da se lamela menja tek kada nastanu poteškoće. Koje i kakve?  :-\

Podeli ovaj post


Link to post

Kad proklizava, tj. kad nacepis po gasu, obrtaji skoce, a ti nisi ubrzao, kao da stojis u mestu, i onda krene da ide...

Podeli ovaj post


Link to post

Bogme Trio, to su poslednji izdisaji lamele, ja bih to ranije promenio...

Podeli ovaj post


Link to post

Ma, da, vratish se kroz vreme i promenish ranije lamelu... :D :P

Podeli ovaj post


Link to post

E baš to, cool, kako da se vratiš kroz vreme i na vreme prepoznaš crkavanje lamele?! Kad počnu da skaču obrtaji a ti stojiš, tad je već i korpa u korpi za otpatke a ne samo lamela!  ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Pa ništa, pošto imate toliko iskustva da ne znate kada nešto nevalja prilikom kretanja ili potezanja u toku vožnje, onda vam preostaje samo da se vratite u laboratoriju i započetne projekat "povratak u prošlost"...

Podeli ovaj post


Link to post

Lamela se tako manifestuje, druk lezaj huji, a korpa trese, to su neki najtipicniji simptomi, ali svakako, kad bilo sta od toga crkne, najpametnije je staviti ceo set, jer svakako placas ruke majstora da se skine/vrati menjac, menjanje samo jednog segmenta nije dugorocno resenje + pametan majstor nece dati garanciju na svoj rad(tj. nece uzeti posao ako se ne radi sve). To je ujedno i EXEDYjev zvanican stav, nema garancije na reklamacije ako se ne menja set.

 

Remont istih ni ne komentarisem, to nikad ne bih radio, a preporuka bi bila da se zameni i zadnji semering radilice, kad se vec radi kvacilo, jer cesto procuri, a semering kosta do 1000 dinara, ali te ruke kostaju isto kao da si skidao i vracao menjac, zato je najbolje odjednom...tako barem uradi vecina mojih kupaca.

Podeli ovaj post


Link to post

Hej Trio, ako sam dobro razumeo, ako se ishaba lamela => ne menja se samo lamela, nego sve u paketu (lamela + druk lager + korpa)?

 

Ja sam pošao od pretpostavke da bi zamena istrošene lamele na vreme, mogla da spasi korpu, a sad vidim da nema svrhe. Dakle, vozi dok ide, kad počnu problemi - menjaj sve! Baš kao što sam već čuo.

 

Moj slučaj možda navodi na to da je lamela "počela" da crkava ili se možda varam?!

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno da moze sve posebno, ali ti ruke placas svakako, sad zamenis lamelu, za 10000 km ti dodje na red korpa za zamenu, i ti opet moras da  placas ruke za skidanje/vracanje menjaca....

 

Ako nije stavljena samo lamela, npr.samo da se samo proda, pa bude jeftinije, kad menjas, menjas onda ceo set, i znas sta si uradio...

 

Jel ti visoko pedala?Jel ima velik otpor kad treba da stisnes pedalu?

 

Jel ti smrdi na paljevinu kad kreces?Jel krece odmah, na pola kvacila, kako pustis kvacilo, ili ima mala pauza pri kretanju?

Podeli ovaj post


Link to post

U pravu si, auto je proš'o skoro 200 k tako da menjanje lamele bez korpe i druk lagera nema nikakvog smisla.

 

A što se tiče kvačila, mislim da je OK, odnosno:

- pedala je visoko

- normalan otpor kada se stisne pedala (mada bih rekao, nešto veći u odnosu na EE90, odnosno, "tvrđe" kvačilo)

- ne smrdi na paljevinu

- kreće na pola pedale (mislim da je kvačilo samoštelujuće, tako da bi u tom slučaju skoro do kraja eksploatacije trebalo da kreće baš na pola - ispravi me ako grešim)

- nikakve pauze nema

 

Sve ovo ukazuje da je kvačilo za sada OK. Preostaje mi samo da vozim, već sam se navikao, pa kad dođe vreme i počne da pokazuje neke od nabrojanih simptoma, eto mene kod tebe!  :)

Podeli ovaj post


Link to post

Vidi, tebi nije bar problem da se provozas do mog servisa, proverimo, provozamo, pa cemo ti reci.. :P

Podeli ovaj post


Link to post

Da se i ja priključim diskusiji.

Kada sam kupio moju seliku (ST182), pored velikog servisa sam promenio i ulje menjača. Kao što su prethodnici izneli, navodno je DEXRON II odgovarajuće ulje, ali me je bunilo što je za automatske manjače.

Dok je ispuštao staro ulje, majstor je zaključio da je prilično gusto i da će pre biti da se radi o hipoidnom ulju. I njemu je bilo jako čudno da ide ulje za automatske menjače.

Ja imam original dokumentaciju za moju seliku koja je kupljena u Švajcarskoj, pa je ista na nemačkom. Evo šta ta dokumentacija kaže:

dsc00402sj.th.jpg

Pored toga, pri samom vrhu haube imam prilepljenu sledeću nalepnicu:

dsc00412c.th.jpg

E sad neka svako za sebe izvuče zaključak. Moj majstor mi je sipao hipoidno zbog ovoga što piše na nalepnici i zbog toga što je ubeđen da je u menjaču već bilo hipoidno. U svakom slučaju, nisam imao nikakvih problema od zamene.

Mene zanima na koliko bi trebalo menjati ulje u menjaču?

 

Pre jedno pola godine počne da mi se čuje menjač i da teško prebacuje kada vraćam iz treće u drugu, a da nisam usporio maltene do zaustavljanja. Kako je postajalo sve gore i gore odlučim da promenim ulje u menjaču, iovako mu je četiri godine.

Opet ista dilema, da li 75w90 za hipoidne menjače ili ATF?

Evo šta kaže uvaženi član cbc forma za ulja:

 

"Malo čudna preporuka ... Em GL-3 u 75W-90 viskozitetu nećeš ni naći (eventualno neki TDL koji ispunjava GL-3 do GL-5 ili GL-2 do GL-5, što imaju OMV, Kroon i Castrol ... kod nas više niko), em nije jasno zašto se 75W-90 (uopšte) spominje.

Koliko nabadam nemački (pa provera na google-u) lepo piše da se ne koristi GL-3 opšte namene nego (ATF) Dexron II. Zapravo IID, a može i Dexron III koji su unazad kompatibilni.

Obzirom na dostupnost i cenu Dexron IID ATF je ono što vam treba.

Imate veliki izbor i N.S. od Shell-a i Fuchs-a (Multicompany), Motul (Mass), Mobil (Plattner), preko pumpara (OMV, MOL, NIS, EKO ...).

ATF je zapravo nešto kao 75W a ne 75W-90 ali je očigledno greška u vašem uputstvu (jer lepo piše šta se stavlja, viskoznost je samo copy/paste od ostalih preporuka, pa niko nije video grešku ... toliko o slepom verovanju uputstvima vozila).

Pozdrav!"

 

Poslušao sam i nakon promene na ATF DEXRON IID, problem sa sinhronom se izgubio, a menjač opet radi kao i kada je auto kupljen.

Koga zanima malo više može pogledati celu temu na cbc forumu.

Podeli ovaj post


Link to post

×