Jump to content
Mr Nebojša

Istorijat Lexusa

Recommended Posts

U potrazi za savršenstvom

 

Uvek postoji samo jedna šansa da se ostavi prvi utisak. Ovo je rekao Dave Illingsworth generalni menadžer marke Lexus u SAD. Međ

 

Krajem devetnaestog veka za vreme velike industrijalizacije Japana, Sakichi Toyoda je patentirao svoje prve mašine za tkanje. Ispočetka su to bili ručni razboji da bi nešto kasnije bio proizveden revolucionarni automatski model. Kada je 1930. godine Sakichi umro Toyoda Loom Works (Toyoda mašine za tkanje) je bila veoma velika kompanija.

 

Neposredno pre smrti osnivača, mladi inženjer i direktor u sektoru za istraživanje pomenute porodične firme, Kiichiro Toyoda odlazi u Detroit kako bi se bolje upoznao sa novim procesima u mašinskoj industriji.

 

Impresioniran onim što je video u Americi, dolazi na ideju da započne proizvodnju automobila.

 

Decembra 1933. izlazi pred bord direktora porodične firme i izlaže svoju ideju. Kiichiro uspeva u svojoj nameri, a kompanija je 1936. dobija novo ime - Toyota (delimično zato što se na japanskom reč Toyota piše u osam poteza, što se pak u zemlji izlazećeg sunca smatra srećnim brojem). Tako je od porodične firme nastala vrlo uspešna kompanija.utim, priča o ovoj luksuznoj marki počinje daleko pre njenog zvaničnog pojavljivanja na tržištu.

 

U februaru 1984. godine pred razvojni tim Toyote, sačinjen od petnaest ljudi, postavljen je imperativ stvaranja superiornog. Ova grupa dobila je potpuno odrešene ruke i neograničena finansijska sredstva. Do kraja 1984, na ”projektu F1” već se uveliko radilo, pri čemu je F1 u oznaci projekta dolazilo od ”flagship number one”, odnosno ”perjanica broj jedan”. Nosilac projekta bio je glavni inženjer Ishiro Suzuki, koji je u glavi imao osnovnu ideju o potpuno novom automobilu. Nazvao je to projekat Nemoguće, zbog kontradiktornosti koje je trebalo pomiriti.

 

Lexus je jedna od automobilskih marki koja teži perfekciji. I tu nema dileme. Visoki kriterijumi i standardi svega što je povezano sa imenom ove luksuzne marke Toyote su imperativ. Međutim, jedno je ono čemu se teži, a drugo je ono što se susreće u praksi. Kod Lexusa je ta razlika veoma mala, ali uvek se, čini mi se, sasvim opravdano postavlja pitanje - da li je zaista moguće da postoji nešto idealno?!

Idealno-težnja svakog Lexus automobila

 

Ponekad čudne relacije već u drugom krugu razmišljanja dobijaju kristalno jasan smisao. Shvatajući važnost imidža same marke stratezi Toyote su otkrili da je imidž same marke nešto što se veoma teško stvara, a proces pozicioniranja traje decenijama. U svom radikalnom stilu osnivaju zasebnu marku koja sa gradnjom imidža kreće od same nule. Naravno, uslovno shvaćeno.

 

Postoje nule i ”nule”, a Lexus je startovao od one malo povoljnije. Tehnološki i, naravno, budžetski, pupčanom vrpcom vezana za Toyotu, ova marka sa mnogo manje osnovnih problema krči sebi put.

 

Lexus je postavljen po principu satelita oko velike planete, čija gravitacija mu garantuje stabilnu orbitu, energiju i ubrzanje kad zatreba. Kao marka definitivno najpopularniji u Americi, u kojoj prodaje oko 300.000 vozila godišnje, Lexus pokušava da prodre na druga svetska tržišta i tako stvori što balans, što imidž globalnog igrača.

 

izvor VG

Podeli ovaj post


Link to post

×