Jump to content
risp73

Pokazivač nivoa goriva

Recommended Posts

Yaris 1.1, 2006. god.

 

Zna li neko koliko u rezervoaru ima goriva kada počne da blinka onaj posljednji (najdonji) kvadratić pokazivača nivoa?

Prema tehničkim podacima proizvoðača rezervoar ima zapreminu od 42 l pa bi to, ako je pokazivač podijeljen na osam nivoa, trebalo da znači da je na početku blinkanja u rezervaru ostalo još 42/8=5.25 l.

Da li je neko ovo provjeravao? I koliko je ostalo kad počne "brže da blinka"?

 

Podatak o kilometrima koje još mogu da preðem sa preostalim gorivom u rezervoaru je, barem za mene, nepouzdan i praktično nepotreban - vjerovatno je odabran zbog onih koji stotinama kilometara voze uz približno konstantnu potrošnju, na dugim turama autoputem. A meni se to dešava otprilike jednom godišnje. Taj podatak na pokazivaču se očigledno dobija dijeljenjem preostale količine goriva prosječnom potrošnjom. Bilo bi mnogo korisnije da Yaris, kad već zna tu preostalu količinu goriva, ispiše na displeju a da računicu prepusti meni, znao bi na čeme sam - od njegove računice mi slaba korist.

 

Možda je najjednostavnije da ono što je Yaris izračunao vratitimo na ono od čega je krenuo pa dobijemo ono što nas interesuje:

Npr. ako na pokazivaču piše da je prosječna potrošnja 5 l/100km i da se sa raspoloživim gorivom može preći još 150 km trebalo bi da znači da je u rezervoaru ostalo još 5/100 x 150 = 7.5 litara.

čini mi se da je ova računica tačna, ne vidim drugog načina na koji bi on mogao da predvidi koliko kilometara bi se moglo preći sa preostalim gorivom.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

ne ulazim toliko u ''računicu'' , ali smatram da mi nakon prelaska na rezervu ostaje približno 50 km u uslovima gradske vožnje (potrošnje)

Podeli ovaj post


Link to post
Yaris 1.1, 2006. god.

 

Zna li neko koliko u rezervoaru ima goriva kada počne da blinka onaj posljednji (najdonji) kvadratić pokazivača nivoa?

Prema tehničkim podacima proizvoðača rezervoar ima zapreminu od 42 l pa bi to, ako je pokazivač podijeljen na osam nivoa, trebalo da znači da je na početku blinkanja u rezervaru ostalo još 42/8=5.25 l.

Da li je neko ovo provjeravao? I koliko je ostalo kad počne "brže da blinka"?

 

Podatak o kilometrima koje još mogu da preðem sa preostalim gorivom u rezervoaru je, barem za mene, nepouzdan i praktično nepotreban - vjerovatno je odabran zbog onih koji stotinama kilometara voze uz približno konstantnu potrošnju, na dugim turama autoputem. A meni se to dešava otprilike jednom godišnje. Taj podatak na pokazivaču se očigledno dobija dijeljenjem preostale količine goriva prosječnom potrošnjom. Bilo bi mnogo korisnije da Yaris, kad već zna tu preostalu količinu goriva, ispiše na displeju a da računicu prepusti meni, znao bi na čeme sam - od njegove računice mi slaba korist.

 

Možda je najjednostavnije da ono što je Yaris izračunao vratitimo na ono od čega je krenuo pa dobijemo ono što nas interesuje:

Npr. ako na pokazivaču piše da je prosječna potrošnja 5 l/100km i da se sa raspoloživim gorivom može preći još 150 km trebalo bi da znači da je u rezervoaru ostalo još 5/100 x 150 = 7.5 litara.

čini mi se da je ova računica tačna, ne vidim drugog načina na koji bi on mogao da predvidi koliko kilometara bi se moglo preći sa preostalim gorivom.

 

 

U pravu ste. Ne možete se oslanjati na proračun kompjutera, ako ne nastavljate vožnju u istim uslovima i istim tempom.

Podeli ovaj post


Link to post

Poznaje li neko pumpadžiju koji bi bio spreman da pomogne?

Vozač sjedi u autu i gleda u pokazvač goriva - kad se upali novi segment kaže pumpadžiji da pročita koliko je do tada nasuo.

I tako segment po segment. Vrlo jednostavno, ako bi imali te podatke lako bi mogli da znamo koliko goriva imamo u rezervoaru.

Ovako znamo samo da "polovina" ni slučajno nije "polovina", gornja "polovina" rezervoara je znatno veća od donje. U početku me je to varalo, vidim imam još pola rezervoara kad ono časom on prazan.

Prosto ne mogu da vjerujem da u Toyoti nisu vodili računa o tome, rješenje je više nego jednostvno - potrebno je samo znati "geometriju" rezervoara i sa par dodatnih linija koda ispraviti ovaj nedostatak.

Ni Japanci nisu što su nekad bili.

Podeli ovaj post


Link to post

Сви ће се сложити да није добро возити на резерви из више разлога. Она служи да "изда последње упозорење" возачу да је крање време за допуњавање резервоара. Какве смо ми "рачунџије" да пише и 2 л да је резерва ми би возили да видимо "може ли да издржи". Неко је дао добар савет пре мене, сипај на време, ћути и вози и не рачунај много колико троши, ако је све у реду, од 5-7 на отвореном (регионални и ауто пут) и од 6-8 град. Горње границе су са климом, доње без укључене климе. :D

Podeli ovaj post


Link to post

Već desetu godinu vozim Yarisa i još nikad nisam "spao na rezervu", nije dakle to u pitanju, problem je što grafički pokazivač količine goriva solidno "laže". Kada vam on pokaže da imate pola rezervoara ne vjerujte mu, imate osjetno manje.

 

Pogledajmo primjer.

 

Prije par dana sam vozio stotinjak kilometara normalnim putem, bez ikakvih situacija koje bi značajnije uticale na potrošnju goriva.

čitavo vrijeme sam "buljio" u pokazivač, prosječna potrošnja je varirala izmeðu 5.3 i 5.5 [l/100km], na kraju vožnje se zaustavila na 5.4 [l/100 km].

Sudeći po pokazivaču, s preostalim gorivom bi mogao da preðem još otprilike 216 [km].

I sve bi to bilo fino da prosta računica ne pokazuje da nešto s ovom njegovom računicom nije u redu.

ECU preostali mogući broj kilometara (autonomija) očigledno računa na osnovu preostalog goriva i prosječne potrošnje. U ovom primjeru je proračun izvršio na osnuvu preostalih 11.7 litara goriva (5.4 [l/100km] * 216[km] = 11.7 [l]) a grafički displej pokazuje da je ostalo pola rezervoara, dakle 21 litar. Isuviše velika razlika koja se ne može opravdati ni skromnom tačnošću grafičkog displeja. Da ne zamaram računicom, koga interesuje može i sam da se uvjeri.

 

Ona napomena da podatak o kilometrima važi samo orijentaciono ovdje ne igra baš nikakvu ulogu - greška s tim nema veze. Nije važno kako ću i da li ću uopšte nastaviti vožnju, problem je što ECU u jednom trenutku daje dva kontradiktorna podatka.

 

potr-512_zps9p4tomyg.png

Podeli ovaj post


Link to post

U mom jare versu nema mogućnosti izračunavanja preostale autonomije jer je model iz 2001 godine, ali sam se do sada uverio da pokazivač nivoa goriva odlično radi i da putni kompjuter skoro savršeno pokazuje potrošnju goriva. Otprilike to izgleda ovako: kad je vožnja umerena (magistralni put) sa 1 crtom preðem oko 100 km. što je otprilike 5 l, što odgovara i potrošnji po putnom kompjuteru. Na auto putu (sa klimom ili bez) od 70-80 km. maksimalno sa jednom crtom. Do sada sam više puta testirao na taj način potrošnju i uvek se pokazala kao tačna.

Podeli ovaj post


Link to post

×