Jump to content
Sign in to follow this  
AdminToyota

Toyota GT86: Turbo NE, elektromotor DA!

Recommended Posts

57622907.jpg

 

Dolazak snažnije verzije sportskog modela Toyota GT86, samo je pitanje vremena. Do sada je sve bilo na nivou spekulacija, ali kada se u debatu uključi neko direktno iz kompanije Toyota, onda stvari postaju jasnije. Taj "neko" je Tetsuya Tada, koji vodi razvojni program modela Toyota GT86.

 

U razgovoru za britanski magazin Top Gear, inženjer Tetsuya Tada je otkrio svoje mišljenje o snažnijoj specifikaciji modela GT86: "Ne mislim, da je verzija sa turbom, 300 konja i 200 grama CO2 bila najbolja za današnje vreme. Uostalom, turbo bi značio gubitak jedinstvenosti za GT86."

 

Tetsuya Tada je potvrdio da Toyota razmatra druge mogućnosti, kao što je hibridni sistem, po uzoru na takmičarski prototip Toyota TS030, koji je ove godine nastupao u Le Manu. Takav sistem bi više podsećao na KERS iz Formule 1, nego na hibridni sistem koji se ugraðuje u serijske Toyota automobile. Elektromotor bi ovde bio samo u ulozi "pomoćnika" za kratkotrajno povećanje snage. Karakter dvolitarskog motora, koji "voli" visoke obrtaje bi ostao, isto kao i šestostepeni manuelni menjač i pogon na zadnje točkove.

 

Dakle, novi pogonski sistem na Toyoti GT86 neće biti potpuni hibrid, već rešenje slično onom koje smo isprobali na modelu Honda CR-Z, samo što će u slučaju modela GT86 pogoniti zadnje točkove.

 

Ovo bi mogla biti ključna tačka, gde se Toyota i Subaru razdvajaju po pitanju razvoja modela GT86 i BRZ. Subaru BRZ će dobiti snažniji Turbo motor, koji bi mogao imati oko 300 KS, a Toyota će se verovatno odlučiti za povećanje snage pomoću elektromotora, koje će, takoðe, obezbediti veliku "porciju" obrtnog momenta.

Podeli ovaj post


Link to post
Sign in to follow this  

×