Jump to content
janjicde

Problem sa sondama ili ... ???

Recommended Posts

Postovani

Imam jedan problem pa resih da Vam se obratim sa nadom da ce Te mi pomoci.

Ustvari nisam siguran da li je u pitanju problem ili nedoumica ali bolje da objasnim sta je u pitanju.

Naime , posedujem Toyotu Corollu Verso 2003-ce godiste , 1.6 benzin , presao 143.000km. Auto imam dve godine i do skora me je sluzio bezprekorno , redovne servise na svakih 10.000 km obavljam u Toyota centru u Skoplju .

E da ne bude sve idilicno pobrinuo se sledeci slucaj. U toku Decembra meseca prilikom puta do Nisa usred voznje upalila mi se "check engine" lampica i ujedno sam primetio da mi auto trosi do 1l vise nego obicno. Inace u auto sipam Euro premijum . Po povratku sa puta otisao sam kod majstora u Vranju , stavili auto na komp i isti je pokazao sledecu gresku :

P0420

Catalytic Converter System - Efficiency Below Treshold

( Efikasnost katalizatora ispod praga )

Majstor mi je rekao da je uzrok tome lose gorivo i predlozio brisanje greske na sta sam ja pristao. Narednih mesec dana sam auto vozio bez problema , isao na redovni servis u Skoplje i rekao im sta mi se desilo . Isti su proverili putem dijagnostike rad sondi i rekli da one rade , "malo su lenje" ali je u principu sve ok.

Narednih mesec dana sam nastavio da koristim auto ali mi i dalje mira nije davala povecana potrosnja. Pre nedelju dana sam otisao kod drugog mastora kako bi mi dijagnostikom proverio rad motora i da li je sve ok i ispricao mu svoje dogodovstvine . Na dijagnostici auto nije pokazao ni jednu gresku a majstor mi je savetovao da sipam "obican" bezolovni . Naveo mi je da postoji mogucnost da aditivi koji se dodaju u benzin radi povecanja oktanske vrednosti mogu izazvati smetnje u radu sondi i da je vec imao slican slucaj.

Poslusao sam ga i pre kretanja na put sipao obican bezolovni , potrosnja je vracena na prethodni nivo , oko litre manje nego do tada , ali mi se opet upalila lampica sa istom greskom !!!

E sada Vas molim da pokusate da mi objasnite u cemu bi mogao biti problem.

Izvinjavam se zbog duzine "objasnjenja" .

Unapred zahvalan

Dejan

Podeli ovaj post


Link to post

Što se paljenja iste greške tiče, iskustvo mi govori da to može biti lošiji kvalitet goriva.

 

Najmerodavnije objašnjenje će dati u servisu.

Podeli ovaj post


Link to post

Vec sam naveo sta su mi rekli u servisu kada sam im se obratio povodom toga. Plasim se da necu cuti nista novo.

Ako je neko imao slicno skustvo ili da je cuo za isto neka javi.

Meni samo preostaje da dockam neki put na jug i sipam ljudsko gorivo u Grckoj.

Hvala na odgovoru i , kao sto rekoh vec , ako neko jos nesto zna ili je cuo...

Podeli ovaj post


Link to post

tema je interesantna.meni se isto desava,mada vozim i na plin i nema razlike,lampica se pali isto.u servisu mi kazu da je verovatno lose gorivo i samo izbrisu gresku.ja se ne mirim sa time i nervira me,ali bolim se da u mom gradu nema dobar majstor za toyotu,moram nekoga pronaci da me ubedi da je to do loseg goriva.Ovlasteni servis mi uopste ne uliva poverenje na zalost i ne bih zeleo da se upustim u trosak jer se bojim da ce to biti skupo.Naime,mislim da rade na principu eliminacije,ako nije ovo onda je ono...a to kosta. :roll:

Podeli ovaj post


Link to post

I mene žešće počinje da nervira . Juce sam bio do Grcke , sipao dole gorivo i razlika je odmah primetna u radu motora. Kao prvo mirnije radi , kazaljka obrtomera stoji u mestu , bolje vuče , manja potrošnja.

Ali kako jedna nevolja ne ide sama... Neki dan sam promenio filter goriva i od tada imam problem da upalim auto kada je parkiran uzbrdo ili nagnut na stranu. Kao da nema goriva pa dok povuče. Da li je problem filter ?

Pmagajte ljudi :cry:

Podeli ovaj post


Link to post

Dotična motorna greška se pali zbog više stvari...

Predlažem prvo čišćenje brizgaljki goriva pa dalje ispitivanje, katalizator može biti zagušen, oksigen senzor može da ne radi itd...

Podeli ovaj post


Link to post

danas sam bio u toyoti u Subotici i rekli su mi da je katalizator!zbog njega mi se pali chek engine lampica,za jedno sa VSC lampicom i jos jednom,mislim za proklizavanje.Ima li tu nekog leka osim zamena katalizatora?Ne nameravam potrositi tolike pare na katalizator.... :(

Podeli ovaj post


Link to post

A sta su Ti rekli , koliko kosta to cudo od katalizatora ?

Meni su u Toyota servisu u Skoplju , na ova moja desavanja , auto prikljucili na dijagnostiku i rekli da su sonde ok , kao malo su lenje ali je ok. Nisu mi spomenuli mogucnost da je katalizator pun :(

Podeli ovaj post


Link to post

:shock: :shock: :shock: :shock:

Nije meni katalizator u pitanju :roll:

Salim se ali ponekad i vise nego da preteruju.

Sto se tice ovlascenog servisa i odrzavanja auta kod njih , ja vec napisah da idem kod njih na redovne servise i sta su mi isti rekli povodom greske koja se javila.

Iskreno , majstor koji mi je menjao filter benzina je moj prijatelj iz detinjstva a pre svega odlican majstor pa sam zato pomislio da mozda nije nesto u redu sa filterom.

A dogodovstvina iz ovlascenog servisa ima itekako ali t nije tema ovde.

Nego hajde jos neko misljenje ukoliko ga ima .

Interesuje me da li i koliko vredi koristiti ona sredstva za ciscenje koja se sipaju u gorivo ?

Podeli ovaj post


Link to post

Nikako da stignem da napisem sta ima novo .

Lampica se vise ne pali :D

Vise puta sam nailazio na forumima da je jedan od mogucih faktora za paljenje lampice prljavi lezajevi ventila od garezi koja se vremenom skuplja.

Pre oko dva meseca isao sam do Ohrida i na pun rezervoar sipao Wurth sredstvo za ciscenje sistema za gorivo , brizgaljki , ventila ... Tokom puta mi se lampica upalila i moram da priznam da sam se bas iznervirao i pomislio da je pokusaj bio uzaludan. Medjutim sutra dan , po povratku sa puta , kada sam upalio auto lampica se sama ugasila . Od tada sam vec dosta putovao ali vise se nije upalila . Moguce da je ovo sredstvo doprinelo ciscenju naslaga garezi koje su na neki nacin uticale na kvalitet izduvnih gasova.

Nadam se da ce moj slucaj biti jos nekom od pomoci.

Pozdrav

Podeli ovaj post


Link to post

A mozda i ne postoji :(

Cisto da se nadovezem na prethodni komentar .

Nazalost i dalje isti problem samo jednostavno nisam imao vremena da potrazim jos neki savet ovde. Zato evo me sada sa rekapitulacijom ucinjenog do sada.

Iako sam mislio da sam resio problem , navedena greska se opet javljala i to bez ikakvog pravila , da li je u pitanju kraci ili duzi put. I u Toyota servisu u Skoplju mi kazu da je katalizator u pitanju i da se treba menjati. Uzgred mi rekose kako mi je sonda malo lenja ali "nije to nista opasno" .

Elem , zamenim Ti ja katalizator ( koji je bio u sasvim dobrom stanju sa ocuvanom resetkom i odlicnom prodnoscu), stavim univerzalni i u nadi da sam najzad resio problem krenem na put. I svo raspolozenje splasne nakon ponovnog paljenja proklete lapmice i ocitavanja iste greske.

U medjuvremenu, i pored seme izduva koju su mi poslali iz servisa , utvrdimo da ima jos jedan katalizator na autu . Sada na njegovo mesto ugradim onaj sto sam prethodno skinuo mada i ovaj sada skinuti je , mogu slobodno reci , odlicnom stanju . Sve u svemu problem nije bio do katalizatora .

Jedino sto mi je ostalo da proverim je sonda koja dolazi nakon katalizatora i za koju su mi rekli jos u servisu da je malo lenja . Doduse , kada sam u pocetku nastanka problema isao u servis ovde u VR na dijagnostici mi je majstor rekao da je sonda oslabela i da nema konstantnu amlitudu u radu vec je ravna crta na grafikonu.

Koliko je sve to tako mozda moze da mi pomogne neko od Vas ko je imao slicno ili isto iskustvo.

Takodje , zanima me gde se moze nabaviti navedena sonda , koja je cena , da li je odgovarajuca originalu ...

Unapred zahvalan na bilo kojoj vrsti pomoci.

Podeli ovaj post


Link to post

hm,koliko te je kostalo to menjanje katalizatora?zasto nasi majstori po pravilu idu sistemom eliminacije.Ako nije to,onda je ovo,ako nije ni to,onda je ovo....

Podeli ovaj post


Link to post

Sve ukupno sa radom majstora oko 100e . E sada barem da sam rešio problem pa da mi nije zao. Ovako cu morati da probam jos sa sondom pa se nadam da vise necu imati problema.

Podeli ovaj post


Link to post

Vozim auto 5 dana...u pitanju je 2.0 dizel 2004 godiste...prilikom kupovine majstor pregledao auto,odradio dijagnostiku sve ok...posle tih pet dana ja bas taj dan peti seti put krecem negde i u isto vreme mi se upali TRC OFF VSC I ona zuta signalizacija kao pumpica...msm da je za izduvne gasove..vozio auto jos 15-ak km, palio dva tri puta..vuce normalno,ne trza...sta bi moglo biti...napominjem sve tri lampice u isto vreme.Stisnem ono dugme trc off ali i dalje je upaljeno...pomozite, poludeo sam...jedva skrpio pare da kupim kad ono...

Podeli ovaj post


Link to post

Najbolje da staviš na dijagnostiku i vidiš koju grešku ce da javi. Ono sto sam čitao i slušao je da kod dizelasa su mnogo redji problemi sa katalizatorom.

Ja stavio novu drugu sondu pa čekam neki duži put. Na kracoj vožnji je za sada ok.

A reci mi jel si auto kupio na placu u NS sada posle praznika za oko 5000e , novi model? Gledao sam jednu takvu i razmišljao joj se ...

Podeli ovaj post


Link to post

Sutra idem kod majstora da proveri...jesam u Ns-u...toliko ih malo ima da nije tesko provaliti :) ...imas neke informacije o istoj?

Podeli ovaj post


Link to post

Malo je falilo da posle praznika odem gore i i kupim je. Ja sam sondu platio 70e , Denso i laka je za zamenu.

Podeli ovaj post


Link to post

×