Jump to content
VMB

Auris & brdo

Recommended Posts

Vozim Auris 1,33 od septembra prosle godine. Presao sam 38.000 km.

Mana i vrlina ima da se nabroji prilicno.

Medjutim, neverovatno je koliko ovaj auto nema snage pri svakom vecem usponu. Buban-potok, Begaljicko brdo, brdo prema Mladenovcu posle naplatne rampe su tuzna prica za ovog malisu.

A tek Cestobrodica! Uzas i muka.

 

Kakva su vasa iskustva sa brdima i slicnim stvarima kod Aurisa?

Podeli ovaj post


Link to post
Guest Vlajko

Zdravo.

Vozio sam Yarisa 1.33 koji se bolje malo ponašao pri navedenim uslovima , ali Yaris je lakši od Aurisa , tako da mislim da je to normalno. To jest mislim da je taj motor slab za Aurisa .

Poz.

Podeli ovaj post


Link to post

Vozac zeli da mu uz Cestobrodicu recimo auto ne ide kao baba od 88 godina neverovatno gubeci snagu, vec da uz brdo ide kako treba.

 

Totalni promasaj sa 1.33 motorom!

Podeli ovaj post


Link to post

Ocekivati da auto tezak skoro 1,3 tone moze IV ili V stepenom prenosa da izvuce uspone sa motorom koji je namenjen manjoj klasi (Yarisu) su nerealna.

 

Ovaj motor je bazni motor, zbog koje je vozilo vece klase dostupno za nizu cenu. Ocekivati cuda stvarno nije realno.

 

Drugo je bilo kada su Corolle sa 1.3 motorom i 900kg tezine samo zujale uz ta brda.

 

Sada je povecana bezbednost visestruko, svi sistemi su porasli pa su i automobili tezi za 300-400kg dok su motori ostali slicne snage ali uz peglanje momenta radi ekologije.

 

Za Auris je prava mera 1.6 ili 1.4 D-4D za opusteniju i bolju voznju a nizu cenu i dalje.

 

Nisi i napisao koja je brzina u tim uslovima i koji stepen prenosa. Corolla od 900kg tim usponima koje si opisao, uz puno opterecenje ide 100kmh u IV stepenu prenosa. Ali je i 400kg laksa! Medjutim, ukoliko put nije prazan i nema konstantne brzine i ja neretko moram voziti tuda III stepnom prenosa uz brzine od 80-90kmh - a to su i brzine ogranicenja na tim deonicama.

Podeli ovaj post


Link to post

Jedva ide i 60 uz Cestobrodicu. I to hoce da umre. :shock:

Da nisam totalno razocaran ovo ne bi ni pisao.

Podeli ovaj post


Link to post

Sve zavisi od afiniteta. Ja znam one koju su sasvim zadovoljni snagom motora. U niskom režimu obrtaja jesta anemičan, ali zato malo troši, a oni koji žele nešto više, voze u visokim obrtajima.

Podeli ovaj post


Link to post
Jedva ide i 60 uz Cestobrodicu. I to hoce da umre. :shock:

Da nisam totalno razocaran ovo ne bi ni pisao.

 

Onda ne vozis dobro. Drugi stepen prenosa moze da se ganja 80kmh.

 

Mozda ce da se dernja, ali njemu ne smeta ni 5000 obrtaja.

 

Ne vozis stalno tim obrtajima tako da povremen zalazak u veci broj obrtaja cak i godi motoru!

 

Dakle, obrtni momenat je na oko 5000 obrtaja a snaga na preko 6000. Slobodno ga tim usponima vozi u sto nizem stepenu prenosa prateci maksimalne dozbvoljene brzine za taj stepen prenosa. Mislim da u drugoj komotno mozes da vozis 80, a u trecoj i preko 120kmh.

 

Taj motor voli obrtaje pa kad zatreba snaga, mora i da se ganja u te obrtaje.

Podeli ovaj post


Link to post

Ispadoh neznalica a vi niste ni seli u Aurisa niti ga vozili uz Bubanj Potok ili Cestobrodicu.

 

Neverovatno je koliko je anemican. Voziti u tolikom broju obrtaja.....sjajan savet. :lol:

 

 

Elem, on NE MOZE uz jace, brdo, tacnije jedva ide.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam vozio Auris, doduse 1.6 i 1.4D-4D.

 

Ali kao sto vidis vozim Corollu sa 1.3 motorom i 75KS.

 

Performanse su slicne. Za dobro ubrzanje i ako hoces da dobro povuce na usponu sve ispod 5000 obrtaja je anemicno kod tih motora, uostalom kao i kod svih manjih atmo motora slicne zapremine i sa viseventilskom tehnologijom.

 

Motor koji imas u Aurisu jednostavno IMA NAJVECI obrtni momenat na 4000 obrtaja a najvecu snagu od 99KS na 6000 obrtaja.

 

Ti ne razumes filozofiju tih motora. Oni su korektni za normalnu voznju. Ali, da bi izvukao svu snagu iz tog motora mora se poterati na preko 5000 obrtaja inace neces dobiti zeljeno ubrzanje niti ce ti vuci uzbrdo.

 

Ne znam da li si ranije vozio japanski auto sa visokoturaznim motorom.

 

Jos jednom: tom motoru APSOLUTNO ne smeta visok broj obrtaja, on tek na preko 5000 obrtaja prodise pravom snagom.

 

Naravno neces voziti stalno tako vec samo kad zatreba velika snaga, kao na tim usponima ili pri preticanju.

 

Probaj, pa ces videti razliku.

Podeli ovaj post


Link to post

Tako je. Slažem se. Istu poruku sam želeo da pošaljem i mojim prethodnim komentarom, a to je da motor ima dovoljno snage, samo u različitim nivoima obrtaja.

Podeli ovaj post


Link to post

Ovaj motor ne da nema dovoljno snage nego mu fali najmanje 30ks, onaj stariji 1.4 je bio bolji po tom pitanju. Ne moze se auto voziti na 5000ob. jer mu je pored ostalog potrosnja na uzbrdici 13l/100km.Ako je i klima ukljcena to je sve jos losije. 1.6l je donja granica ako hocete da se iole pristojno vozite i da vas samo malo nerviraju ovakve stvari.

Podeli ovaj post


Link to post

Kao što sam rekao, to je stvar individualnih preferencija vozača. Što se potrošnje na uzbrdici tiče, SVAKI automobil troši preko 13 na uzbrdici :wink:

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno da ne trosi onaj koji ima 2000 kubika i vrti se na 3000ob, a ne mora na 5000ob

Podeli ovaj post


Link to post

Ma kako ne trosi - evo Caddy 1.6 TDI ovaj najnoviji na Bubanj Potoku (to je onaj najnoviji VW motor 1.6 TDI koji ide i u Golfa i Octaviu), bogami je pokazivao i citavih 15 litara na tom usponu. Iako se vrteo na manjem broju obrtaja.

 

Nema veze s obrtajima koliko je to veci uspon pa se svaki motor pomuci - cak sam primetio i da na TDI masini je bilo malo povuci potegni sa klimom na tom usponu (ok, Caddy je malo tezi ali 240Nm obrtnog momenta garantuje da odlicno vuce) pa je brzina bila oko 110kmh s tendencijom da padne da je uspon bio duzi (onaj pravac iz Nisa ka Bubanj Potoku ima mnogo veci nagib uzbrdo pa je svakom motoru teze).

 

A motoru 1.33 NE SMETA viskok broj obrtaja. Sve do crvenog polja (6500 obrtaja) mu nece smetati za bilo kakav uspon. I ti usponi nisu duzi od 2-3km, to nece uopste toliko podici prosecnu potrosnu, mozda za 0,1l na celom putovanju.

Podeli ovaj post


Link to post

voziti ovog Aurisa na 6500ob je teorija veruj mi, vozim ovog 1.4b vec 6 godina. Ako ni zbog cega drugog onda samo zbog buke, preko 4500 vec je buka takva da je neprijatno. A normalno je da motor sa vecom kubikazom na manjem broju obrtaja manje trosi nego motor sa manjom kubikazom koji se vrti na velikim obrtajima ako uporedjujes da prave istu snagu (snaga =obrtaji ×zapremina).i ovo se odnosi na voznju autoputem, kada nema situacija kreni stani.

Podeli ovaj post


Link to post

Moram da se složim sa cozmom. Moj lični utisak je, da svi automobili uzbrdo troše značajno više nego po ravnom.

 

Što se tiče vožnje na 6.500 o/min, ipak ćete se složiti da nema potrebe za toliko visokim obrtajima, i pored činjenica da je maksimalna snaga dostupna u visokim obrtajima, što je karakteristika za moderne benzinske motore bez turbopunjača.

Podeli ovaj post


Link to post

Ne mora da se vozi na 6500 obrtaja, nego do 6500 obrtaja je sigurna zona za motor.

 

Mislim da je na velikom usponu bolje voziti u polju izmedju 4000 i 5000 obrtaja u nizem stepenu prenosa sa tako malim motorom nego izmedju recimo 2000 i 3000 obrtaja u visem stepenu prenosa jer gusite i opterecujete motor.

 

Moj auto sasvim dobro podnosi 4500 obrtaja na usponu naprimer, a ne znam odakle vam to da je velika buka kad cak i u Corolli iz 1990 buka uopste nije izrazena i na visokom broju obrtaja (eventualno na 6000 obrtaaj), ali na 4500-5000 obrtaja milina je cuti kako se vrti motor jer mu je to podrucje najveceg obrtnog momenta i tada najbolje "povlaci".

 

Za bilo kakvu efikasnost mali motor mora biti u tom polju a to kod ovog Aurisa nije ispod 4000 obrtaja vec samo iznad. Takvim stilom voznje, kratki veci usponi nece biti problem.

Podeli ovaj post


Link to post

pa provozajte se malo Aurisom na preko 4000ob pa ce vam biti jasno sve o buci u kabini, a sama potrosnja itekako zavisi od obrtaja, to ne treba objasnjavati

Podeli ovaj post


Link to post

Priznajem da nisam vozio stari Auris sa 1.33 motorom ali novi jesam (sa 1.6) i buke nema ni na 5000 obrtaja - jednostavno je motor tamo "negde" u daljini.

 

Evo jednog lepog citata koji objasnjava sve:

 

"Kada doðe trenutak da se izvrši preticanje ili kada počnete da se penjete uz planinu, morate narušiti tu tišinu koja je vladala u kabini tokom ravnomerne vožnje. Kao i kod svih konkurenata u ovoj klasi, bilo da su iz Azije ili iz Evrope, kada su vam potrebni snaga i ubrzanje, skalu obrtomera morate držati preko vrednosti od 3 500 obrtaja. Ako vam to zvuči grubo, pogledajte sve one brojke u tehničkim specifikacijama, videćete da je motor jednostavno tako napravljen.

Maksimalnu snagu razvija na 6 200 obrtaja. Počinje da vuče tek od 3 800 obrtaja. To znači da ako pretičete vozilo koje se kreće brzinom od 80 km/h morate da prebacite u treću brzinu i da ne menjate stepen prenosa do samog kraja procesa preticanja. U suprotnom, preticanje će trajati duže nego što je bezbedno. Mislim da je važno da vozači koji su navikli da svoje automobile svakodnevno koriste u nižem opsegu obrtaja, kada se motor jedva čuje, znaju ovo. Oni se često plaše da udare po gasu kada je to neophodno zbog buke koja tada nastaje jer misle “da će motor da se ošteti”. Iako znaju da njihov auto ima 120 ili 140 konja, ne znaju da većina tih konja mirno spava sve dok se skala obrtomera ne potera preko 5 000 obrtaja."

 

Ovo vazi za ama bas sve atmosferske motore. Malo jaci broj obrtaja na nekim usponima NEMA SANSE da podigne nesto puno prosek potrosnje na putovanju.

Podeli ovaj post


Link to post

Forumi sluze za razmenu misljenja. Imam priliku da posecujem razne. Ekspert sam u nekim oblastima, ali se nikad nisam trudio da nekome (do)kazem kolika je neznalica ili da je zalutao u oblast o kojoj bi da polemise recimo ili da mu nametnem svoje misljenje. Neka svako zivi u ubedjenju da je najpametniji.

Citam ovo i ne verujem. Ali neka vam bude.

Nego kako je lep dan, a mene cekaju divne obaveze, jos sam radosniji sto cu mog lenjog Aurisa tako slatko pedalirati za dve nedelje.

Stize jace i brze vozilo. I naravno nije Toyota.

 

Prijatan dan,

Ziveli

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo nisu moje reci vec su citati test vozaca kojima je posao da testiraju i pisu zakljucke o nekim vozilima.

 

A ja sam vozim preko 20 godina i znam kako je potrebno voziti atmo motore manjih kubikaza.

 

Ukoliko ne zelite da prihvatite dobronameran savet, onda srecno s novim vozilom.

Podeli ovaj post


Link to post
Forumi sluze za razmenu misljenja. Imam priliku da posecujem razne. Ekspert sam u nekim oblastima, ali se nikad nisam trudio da nekome (do)kazem kolika je neznalica ili da je zalutao u oblast o kojoj bi da polemise recimo ili da mu nametnem svoje misljenje. Neka svako zivi u ubedjenju da je najpametniji.

Citam ovo i ne verujem. Ali neka vam bude.

Nego kako je lep dan, a mene cekaju divne obaveze, jos sam radosniji sto cu mog lenjog Aurisa tako slatko pedalirati za dve nedelje.

Stize jace i brze vozilo. I naravno nije Toyota.

 

Prijatan dan,

Ziveli

 

OK. Svako ima pravo na svoje mišljenje. Ali, pomenuti motor svakako nije merilo performansi. Toyota za one koji žele dinamičniju vožnju ima i druge motore, koje mogu i lično toplo da preporučim.

Podeli ovaj post


Link to post

×