Jump to content
AdminToyota

Toyota RAV4: Od sada AWD pogon i za motor 2.0 D-4D

Recommended Posts

dczxio.jpg

 

Toyota u Evropi proširuje ponudu verzija modela RAV4. Toyota RAV4 za modelsku godinu 2014 dobila je pogon na sve točkove i u kombinaciji sa osnovnim dizelikim motorom 2.0 D-4D, koji razvija maksimalnu snagu od 91 kW i maksimalni obrtni moment od 310 Nm.

 

Agregat zadovoljava Euro 5 ekološku normu i do sada je bio dostupan samo u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove. Dobra vest je da se u ponudi modela RAV4 2.0 D-4D pojavila i verzija AWD, koja može poslati do 50 % obrtnog momenta na prednju osovinu.

 

2r6juxi.jpg

 

Kao i do sada, automobil će biti dostupan sa manuelnim šestostepenim manječem, dok je automatizovani prenosni sistem MultidriveS rezervisan za benzinski motor 2.0 Valvematic. Aktuelna verzija sa pogonom na prednje točkove prosečno trošo 4,9 l/100 km i emituje 127 grama CO2 po preðenom kilometru. Potrošnja verzije sa sistemom pogona na sve točkove sigurno će biti veća, ali u ovom trenutku nije nam poznato koliko.

 

2d0e5nn.jpg

 

Toyota RAV4 za modelsku godinu 2014 nije dobila samo nove mogućnosti kombinovanja pogona na sve točkove. U ponudi će se pojaviti i nova nova crna boja karoserije kao i novi dizajn felni prečnika 18 inča. Blago je promenjen enterijer, koji je dobio svoju bež verziju. Tkanina i kožne obloge su ostale iste.

 

303iqer.jpg

 

Promene je pretrpeo i multimedijalni sistem sa displejem u boji osetljivim na dodir. Prema dostupnim informacijama, displej ima bolji kontrast, nove funkcije i šest novih jezika. Novina je i sistem RCTA (Rear Cross Traffic Alert), koji upozorava vozača na kretanje drugih vozila, u situaciji kada izlazi unazad sa parkinga.

 

2i709xx.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Moram da se nadovezem, vezano za novi RAV.

 

Kupljen ove godine, naravno, na satu 17.500km za 6 meseci.

Prethodno vozio novog Aurisa, 3 god, 1.6 VVT valvematic (prezadovoljan), doplatio i menjao za RAV (GotaCar)

 

Vezano za RAV u mojim rukama, ima osnovni paket (sve sto treba od opreme) 2.0 dizel i prednji pogon.

-kao prvo, o gore pomenutoj potrosnji, ja sam postigao i 4,5l/100km za 40tak predjenih km izuzetno lagane voznje u nerealnim uslovima za svaki dan, ali ...

i dalje je mozda najstedljiviji poluterenac, posto je 2wd :)

-umerena voznja u gradu, leti 7l/100km, nema sanse da predje 7,3

-na otvorenom, van grada, agresivnija voznja, ne umem drugacije, 140-160km/h na auto putu, van autoputa drugi gutaju vasu prasinu... potrosnja 6,5l/100km !?!? za auto takvih gabarita, tockovi 225/65 r17... extra ! i pri tom ide i vuce odlicno, startan...

 

PLUS

 

-startnost, povlacenje na usponu, obrtni momenat fantastican, motor stvarno ide

ODLICNO

-stabilnost na nivou limuzine, nema ljuljanja, srednje tvrd, taman kako treba, lezi na putu savrseno, za nase puteve (rupe i zakrpe idealan)

-necujan u kabini

-prostor jezivo velik, zadnja klupa ima preterano puno mesta za noge, treba videti, obara se - ima podesiv ugao

-gepek ogroman, iskorisceno je svih 20cm koliko je duzi od prethodnog modela i jos vise, sto se vidi u prostoru i kod zadnje klupe i kod gepeka

-standardni farovi odlicni

-retrovizori kao kod kombija, i treba, vrlo pregledni

-komande na volanu

-ima dva "upaljac" prikljucka, jedam za navigaciju a drugi za mobilni npr.

-ima Usb i Aux za muziku, zbogom CD :)

-bluetooth radi posao besprekorno

-senzori za pritisak u gumama rade posao, cim padne pristisak jedne gume za 0,2 bara svetli, provereno, vrlo korisno

-itd... osnovni paket ima po meni SVE (ponekad mi zafali tempomat ali...)

Generalno udobnost, prostor, oprema, dizajn, potrosnja !

 

 

MINUS

 

-zimska Michelinka je 210eur komad, cirka 840eur komplet (225/65 r17), ali to nema veze sa samim autom jel...

-mene sistem Start-stop strahovito nervira i iskljucujem ga svaki put na dugme kada sednem u auto

-senzori na zadnjoj klupi piste, tj rade svoj posao kakokad, malo rade malo ne rade, i njih bi iskljucio da mogu

-opet senzor, tj. ne mozete slusati muziku i imati otvorena vrata, glupost, muzika ne radi bez kontakta a vrata otvorena sa kljucevima u kontakt bravi signaliziraju pistanjem

-zadnje fabricke gumene patosnice, male su i nedovoljno fiksirane (npr. na Aurisu je to reseno savrseno)

...nista vise mi ne pada na pamet...

 

 

Topla preporuka za novi RAV svima onima koji o njemu razmisljaju !

 

To bi bilo to,

Pozdrav za fofumase i ljubitelje Toyote :lol::lol::lol:

Podeli ovaj post


Link to post

Da li ovaj unaprijedjeni 2.0 d4d motor (124 ks) koji je uparen sa AWD pogonom koristi zupcasti kais ili lanac ?

Podeli ovaj post


Link to post

Ostaje pitanje kako se ovaj motor nosi sa karoserijom teskom oko 2.1t (ako se ne varam), polazim od toga da slican/isti agregat koristi i Auris 1/2 sa cca 500/600 kg manjom tezinom?

Potrosnja koju swift021 pominje je za svaku pohvalu/poštovanje...

Podeli ovaj post


Link to post

Pitanje je na mjestu, no taj motor pripada optimal drive seriji i sa svojih 124ks i 310 NM bi trebao da bude sasvim ok sa tom tezinom vozila. Nausput, masa od 2.1 t koju si naveo je bruto masa kada je vozilo pod punim opterecenjem dok je masa praznog vozila nekih 1,53t-1,62t zavisno od izvedbe :) . U ovoj konfiguraciji su najvise 'ustinuli' na kapacitetu vuce sto je popularno u zapadnoj evropi pa u izvedbi sa 2,2 motorom vuce do 2t a u ovoj izvedbi sa 2.0 motorom 'samo' 1,6t :) U svakom slucaju i 2.0 motor je zasigurno rastereceniji od 1.6 dizela koji idu u crv i novi x-trail tako da nesto ne vjerujem da su se toyotini inzenjeri preracunali u kalkulacijama :lol: U svakom slucaju ovaj motor je vjerovatno dobra karta za kupce u istocnoj evropi gdje zbog platezne moci i nameta na kubikazu kupac opet dobija pristojan dizel motor sa relativno malom potrosnjom i troskovima registracije a sa druge strane vucni kapacitet je smanjen na 1.6t pa ne mozes vuci neku veliku prikolicu....Pozdrav! :)

Podeli ovaj post


Link to post

×