Jump to content
AdminToyota

Novi Toyota Aygo 2014

Recommended Posts

8ydc2g.jpg

 

Nova Toyota AYGO doživeće svetsku premijeru na predstojećem salonu automobila u Ženevi 4.-16. marta 2014. Dugo očekivani urbani novitet zauzeće centralno mesto na Toyotinom izložbenom prostoru.

 

Nastao iz dizajnerske teme 'J-Playfull', očekuje se da donese novi nivo zabave i razigranosti u A-segmentu vozila. Glavni inžinjer David Terai povećava našu znatiželju: "Ono što sam želeo da kreiram je automobil koji se ističe, na japanski način, a koji će svojom jedinstvenošću rasplamsati maštu i zaintrigirati kupce širom Evrope. Moje nadahnuće je bila današnja kultura mladih u Japanu. "

 

Toyota AYGO će biti premijerno predstavljen na konferenciji za medije 4. marta u 08:30 sati.

 

Istovremeno, premijerno u Evropi, biće predstavljen Toyotin koncept FCV (vodonik), kao i FV2, koncept buduće mobilnosti kojim se istražuju novi načini interakcije izmeðu vozača, automobila i okoline.

 

Toyota Srbija

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo su zvanične fotografije i informacije:

 

2130y1i.jpg

 

Iza razvoja novog AYGO-a stoji ideja Akia Toyote da napravi još bolje automobile, koji su još zabavniji za vožnju. On se oslanja na kvalitete sadašnjeg AYGO-a, kao što su atraktivan dizajn i užitak u vožnji, ali uz novu, još zabavniju dimenziju. Dizajn novog AYGO-a je nazvan 'J-Playful', što ga povezuje sa modernom japanskom mladalačkom kulturom, koja favorizuje snažne i naglašene oblike i forme.

 

Od kultnog novog 'X' dizajna prednjeg dela, do čitave lepeze opcija prilagoðenih vlasniku, kompletan 'stajling' i inženjerske odluke oko novog AYGO-a su osmišljene da budu zabavne.

 

„Moj najveći izazov je bio da stvorim automobil u koji će ljudi da se zaljube“, rekao je David Terai, glavni inženjer novog AYGO-a. „Tradicionalno, izgled automobila iz A segmenta je ograničen praktičnošću i kompaktnim dimenzijama, kao i cenom. Ali ti automobili uglavnom nisu poželjni. Elementi zbog kojih zaista želite automobil i zbog kojih iznova i iznova čitate katalog dok odlučujete o kupovini, često su predmet kompromisa. Dizajn je u drugom planu i ne možete da odaberete previše opreme.“

 

2ql738o.jpg

 

Ovaj pristup objašnjava zašto se novi AYGO bazira na nasleðu prve generacije, kod koje su već odbačeni neki osnovni stereotipi A segmenta. Bez obzira na kompaktne dimenzije, on je bio atraktivan, sa dramatičnim i prefinjenim, a opet zabavnim linijama. Njegov dizajn je terao ljude da se opredele; on se nije svakome dopadao. A David Terai objašnjava da je upravo takav dizajn nameravao da postigne.

 

„Ako želite da postignete emocionalnu vezu izmeðu kupca i dizajna, morate da prihvatite da se ukusi razlikuju“, on je rekao i dodao „na prenatrpanom tržištu, bolje je imati dizajn koji polovina ljudi apsolutno obožava, nego dizajn na koji niko ne obraća pažnju. Zato novi AYGO želi da se izdvoji iz mase."

 

I uspeva u tome. Unutrašnji i spoljašnji dizajn su osmišljeni na način koji dopušta veliki broj različitih izvedbi. Stoga, sada AYGO nije samo zabavan za vožnju, već takoðe može da se na zabavan način prilagodi vašem besprekornom stilu. Jedna od njegovih ličnosti će pristajati specifičnom ukusu svog vlasnika.

 

Osim toga, otprilike 10 delova na vozilu može lako da se zameni za drugu boju ili oblik, što kupcima omogućava da odaberu svoj jedinstveni AYGO. Pametna konstrukcija i pažljivo osmišljen način instaliranja omogućava cenovno prihvatljivu i jednostavnu personalizaciju, što garantuje da će cena i vreme isporuke ostati u okvirima A segmenta.

 

fu46r5.jpg

 

Život za volanom nikada nije bio bolji, zahvaljujući većem prostoru u kabini i obilju inovativne opreme dizajnirane da se uklopi u stil života mlaðih kupaca, upravo onih koji treba da prihvate novi AYGO. Najatraktivniji primer je x-touch multimedijalni sistem. Njegov 7-inčni ekran u boji osetljiv na dodir kontroliše brojne sisteme u automobilu, dok „MirrorLink“ konekcija sa pametnim telefonom omogućava da se automobil jednostavno poveže sa užurbanim „onlajn“ životima, koje većina nas živi ovih dana.

 

Novi AYGO je opremljen poboljšanom verzijom Toyotinog nagraðivanog 3-cilindarskog, 1,0-litarskog VVT-i benzinskog motora. I dalje jedan od najlakših motora u klasi, ovaj izvanredan agregat je podvrgnut brojnim poboljšanjima, kako bi se povećale performanse i postigla najniža u klasi potrošnja goriva i emisije CO2.

 

Kako je novi AYGO sada spreman za prve kupce, glavni inženjer Terai je srećan čovek: „Želeo sam da izbegnem tradicionalne kompromise karakteristične za A segment, tako što sam stvorio nešto na šta zaista mogu da budem ponosan. Kada pogledam ovaj novi automobil, izmami mi osmeh i odmah se zaljubim. Zato mislim da sam uspeo.“ Toyota se nada da osmesi ne završavaju ovde i da će novi AYGO doneti beskrajnu zabavu vozačima i putnicima.

 

'J-Playful' dizajn

 

Novi AYGO je dizajniran da zavodi. Njegov dizajn je nazvan ‘J-Playful’. On je inspiraciju dobio iz moderne japanske mladalačke kulture, koja favorizuje snažne i naglašene forme i oblike.

 

Kompaktne dimenzije su do ključnog značaja za urbane kupce novog AYGO-a. Ukupna dužina je povećana za samo 25 mm na 3.455 mm, zadržavajući kompaktnost po kojoj je AYGO lider u klasi. Bez obzira na 7 mm veći prostor za glavu napred, visina vozila je smanjena za 5 mm radi veće ćrodinamične efikasnosti. Razmak izmeðu točkova je proširen za 8 mm, kako bi novi AYGO imao stabilniji stav.

 

Iako je kompaktna i razigrana, spoljašnjost odiše robustnim stavom. To nije slučajno, jer Nakamura objašnjava: „Dizajniranje kompaktnog automobila poput ovog nije lako. Želite da bude privlačan, ali u isto vreme mora da bude prilagoðen za gradske ulice. Stoga, mora da izgleda čvrsto i snažno, da ima u potpunosti iskorišćen prostor i upečatljivu pojavu na putu.“

 

Udobnost

 

Kod dizajna unutrašnjosti, fokus je na trapezoidnoj središnjoj konzoli, čiji se dizajn reflektuje širom kabine kroz elemente kao što su otvori ventilacije, obloge vrata i okruženje ručice menjača. Konzola „nosi“ široku kontrolnu tablu koja ima mat završnu obradu što smanjuje refleksiju. Instrumenti imaju dizajn sa meračima u obliku koncentričnih krugova. Stalno osvetljeni, oni imaju ugraðen centralni multiinformacioni ekran sa velikim fontom, radi optimalne vidljivosti.

 

Kao i na spoljašnjosti, brojni unutrašnji elementi mogu da se prilagode.

 

„Mnogo smo radili na ergonomiji“, rekao je glavni inženjer Terai. „Imajući na umu mlaðe kupce u ovom segmentu, smanjili smo ugao upravljača sa 28 na 26.6 stepeni, snizili prednja sedišta za 10 mm i opremili vozačevo sedište podešavanjem po visini. Stoga, nalaženje idealnog položaja bi trebalo da bude veoma lako.“

 

Bez obzira na nepromenjeno meðuosovinsko rastojanje od 2.340 mm, dužina putničkog prostora je povećana za 9 mm, uz 20 mm šire naslone za ruke, što dodatno doprinosi komforu na prednjim sedištima.

 

Konačno, zapremina prtljažnika je povećana za 29 litara, na 168 litara. Takoðe je olakšan pristup, zbog 75 mm šireg otvora prtljažnog prostora.

 

1zd3ry1.jpg

 

STVORITE SASVIM SVOJ AYGO: PAMETNO PRILAGOÐAVANJE

 

Standardna oprema na novom AYGO-u je veoma bogata. Svi automobili imaju AM/FM audio sistem sa USB i AUX priključcima, LED dnevna svetla, sistem kontrole stabilnosti vozila i sistem pomoći pri kretanju uz brdo.

 

Uz sveobuhvatan izbor jednostavnih, cenovno prihvatljivih i lako dostupnih opcija za prilagoðavanje, novi AYGO kupci mogu da skroje prema svom ličnom ukusu.

 

Promenljivi delovi eksterijera (prednja maska u obliku slova X, umeci na zadnjem braniku, ukrasne lajsne na prednjim blatobranima i aluminijumski naplaci) i enterijera (kontrolna tabla, središnja konzola, otvori ventilacije i okruženje ručice menjača) mogu lako da se promene za kratko vreme, čak i nakon nekoliko godina vlasništva.

 

Paketi

 

Kupci koji žele da njihov novi AYGO bude poseban, a ne žele da biraju svaki deo opreme posebno, mogu da odaberu jedan od paketa za spoljašnjost i unutrašnjost.

 

Jedan paket omogućava kupcima da promene boju umetaka za zadnjem braniku i prednjoj masci u obliku slova X. Drugi se sastoji od nalepnica koje naglašavaju donji deo automobila, napred, pozadi i na bočnim stranama. Uz unutrašnje pakete moguće je promeniti boju otvora za ventilaciju i okruženja ručice menjača ili izgled kontrolne table i središnje konzole.

 

vse7t2.jpg

 

Beskrajno nebo

 

Novi AYGO 'x-wave' je opremljen velikim, električno pokretanim platnenim krovom sa velikodušnim otvorom dimenzija 785 x 730 mm; to je samo jedan od primera dodatne opreme dizajnirane da zadovolji sve probirljivije kupce iz A segmenta.

 

Svetlo koje vodi put

 

Standardno na svim novim AYGO modelima, prednji farovi imaju poli-elipsoidni tip halogenih svetala radi jačeg osvetljenja, kako na kratkim, tako i na dugim svetlima, kao i LED poziciona svetla koja AYGO-u daju jedinstven pečat, prepoznatljiv iz daljine.

 

Ostanite bezbedni

 

Novi Toyota AYGO je opremljen različitim sistemima aktivne i pasivne bezbednosti.

On, kao standardnu opremu, nudi ABS (sistem protiv blokiranja točkova), EDB (elektronsku raspodelu sile kočenja), VSC (sistem kontrole stabilnosti vozila), vazdušne zavese, Isofix sistem postavljanja dečjeg sedišta, sistem kontrole pritiska u gumama, prilagodljivi limter brzine i novouvedene sisteme pomoći pri kretanju uz brdo (HAC) i signala kočenja u slučaju nužde.

 

Izuzetno otporna školjka novog AYGO-a ne samo da minimalizuje deformaciju kabine u slučaju frontalnog i sudara od pozadi, već takoðe apsorbuje energiju u slučaju sudara sa pešacima.

 

308xlw1.jpg

 

x-touch – SVET POD VAŠIM PRSTIMA

 

Multimedijalni sistemi po prihvatljivoj ceni otvaraju novo poglavlje uz Toyota 'x-touch'. Kupcima novog AYGO-a on nudi neprevaziðenu kombinaciju multimedije u automobilu i povezivanja sa pametnim mobilnim telefonima.

 

'x-touch' koristi 7-inčni ekran u boji osetljiv na dodir, koji je u potpunosti integrisan u kontrolnu tablu. To je prvi sistem u segmentu koji ima kameru za vožnju unazad kao standard.

 

Meni 'audio izvori' objedinjuje AM/FM radio, opcioni DAB prijemnik, prenos muzike preko Bluetooth-a, i AUX i USB priključka, uz mogućnost prikaza slike sa omota albuma.

 

Kada je audio sistem isključen, prikazuje se veliki digitalni sat sa 'retro' preklopnim brojevima, što sistemu daje zabavnu notu.

 

Preko funkcije 'telefon' vozač može da pristupi imeniku, obavi telefonske razgovore ili prima/šalje tekstualne poruke preko ekrana.

 

Nova „MirrorLink“ funkcija može da se aktivira preko menija 'povezivanje'. Kada se konektuje kompatibilan mobilni telefon, „MirrorLink“ će preneti ekran telefona i kompatibilne aplikacije na ekran 'x-touch' sistema. Funkcijama pametnog telefona može lako da se pristupi preko samog ekrana sistema.

 

Meni 'informacije o automobilu' na jednom mestu prikazuje sve informacije o vozilu, dok ekran putnog računara prikazuje preostali domet, trenutnu i prosečnu potrošnju goriva, proteklo vreme putovanja i podatke o prethodnim vožnjama.

 

Konačno, velik izbor kompatibilnih aplikacija omogućava vozačima da pristupe navigaciji i društvenim mrežama.

 

t0q5nr.jpg

 

Motori sa karakterom

 

Nijedna grupa vozača nije lojalna benzinskim motorima kao u A segmentu, gde ga bira 85% kupaca. Uz sveobuhvatno izmenjenu verziju Toyotinog nagraðivanog 3-cilindarskog motora, novi AYGO daje upravo onu kombinaciju agilnosti i efikasnosti koju kupci traže.

 

Lista promena na ovom agregatu zapremine 998 cm3 je veoma dugačka.

 

Prvo, komora za sagorevanje je poboljšana. Stepen kompresije je povećan sa 11.0:1 na 11.5:1. Komora za sagorevanje sada ima bolje hlaðenje, dok revidiran usisni ventil garantuje optimalnu mešavinu vazduha i goriva u cilindru. Program promenljivog otvaranja ventila je takoðe optimizovan.

 

Potom, gubici zbog trenja su smanjeni ugradnjom pogonskog lanca niskog trenja sa automatskim zatezanjem. Karbonski podizači ventila sa strukturom poput dijamanta i karter sa dvostrukim tankom dodatno doprinose smanjenu unutrašnjeg otpora.

 

Konačni, jedan od najlakših motora ovog tipa je ugradnjom glave cilindra sa integrisanom izduvnom razvodnom granom postao još lakši.

 

Motor sada ima više snage i obrtnog momenta - 51 kW (69 KS) pri 6.000 o/min i 95 Nm pri 4.300 o/min. 85 Nm obrtnog momenta je dostupno već na 2.000 o/min.

 

Novi AYGO dolazi u standardnoj i eko verziji. Poslednja ima duži 4. i 5. stepen prenosa i niži koeficijent otpora kotrljanja.

 

Standardna verzija troši manje goriva od sadašnjeg modela, pa potrošnja varira od 4,1 do 4,4 l/100 km, što dovodi i do 7* g/km manje emisije CO2, pa ona sada iznosi 95 g/km*. Eko verzija ima još bolje rezultate, uz potrošnju goriva ispod 3,9 l/100 km* i emisije CO2 manje od 90 g/km*.

 

Bez obzira na sva ova poboljšanja, velika pažnja je posvećena energičnom karakteru motora. On se i dalje rado vrti u visokim obrtajima, pa iako je zvučna izolacija poboljšana, prepoznatljiv sportski zvuk je i dalje tu kada se 'nagazi' papučica gasa.

 

Konačno, velik posao je uraðen po pitanju ćrodinamike automobila, kako bi se dodatno povećala efikasnost. To uključuje optimizaciju protoka vazduha oko karoserije, kako bi se smanjio otpor vazduha, ugradnju prednjih i zadnjih spojlera, poklopaca ispod poda vozila i zadnjih krilaca koja kontrolišu protok vazduha, kao i četvorostrane cevi koja optimizuje protok vazduha u kućište motora.

 

Rezultat je smanjen koeficijent otpora vazduha sa Cd 0,30 na Cd 0,29, uz dodatno redukciju na Cd 0,28 u eko varijanti.

 

Toyota Srbija

Podeli ovaj post


Link to post

Kada se ocekuje u prodaji? Negde sam video jun ali mozda se to ne odnosi na nas?

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala. Pretpostavljam da se nezna cena, i da ce verovatno biti skuplji od trenog modela?

Podeli ovaj post


Link to post

×