Jump to content
GoForit

Auris - crni dim iz auspuha

Recommended Posts

Danas sam primetio da mi se pojavljuje crni dim iz auspuha u momentima kada hocu naglo da ubrzam tj. jace pritisnem papucicu gasa. Vozilo je Auris 2.0 D-4D, preslo nesto ispod 43000 km i redovno je odrzavano u ovlascenom Toyota servisu (inace je kupljeno u SRB). Citajuci razne forume , razlozi mogu biti brojni (od onih zabrinjavajucih do bezazlenih tipa lose gorivo, zaprljan/prigusen filter vazduha itd.).

Nisam primetio da auto nesto losije vuce, ali je crni oblak bas izrazen. Pri mirnijoj voznji, po shiftu, sve je OK.

Mislim da ovaj model nema FAP/DPF filter i da tu nije problem.

Pojava crnog dima je i karakteristika motora sa vecom predjenom kilometrazom i loseg opsteg stanja istog.Racunam da je kod mene motor tek razradjen,ali .......

Da li je neko imao slican problem i na koji nacin je resen ?

Zaboravih jos jednu stvar, prilikom prvog jutarnjeg startovanja motora izrazen je neravnomerniji rad agregata koji traje neko vreme (vidno je manje podrhtavanje skazaljke obrtomera).

Podeli ovaj post


Link to post

Vec sam zakazao servis, verujem da ovo nije retka pojava kod diesel motora pa sam u tom kontekstu zeleo da "cujem" iskustva drugih, a za D-4D agregat. U svakom slucaju dijagnostika je neizbezna, za pocetak. Iskreno se nadam da necu biti razocaran stanjem redovno odrzavanog motora u ovlascenom Toyota servisu.

Podeli ovaj post


Link to post

U Toyota centru je izvrseno ciscenje EGRa i odradjeno remapiranje. Vozilo sam nakon toga, po preporuci servisera, malo "izduvao" auto putem i sve je OK tj. nisam primetio izbacivanje crnog dima u situacijama koje su opisane u pocetnom postu.

Jos ranije sam kupio Toyotin aditiva za ciscenje kompletnog sistema ubrizgavanja kod diesel motora (vidim da je sada na poupustu/akciji, jedna bocica je dovoljna za 15 h km) koji cu sipati u rezervoar pri prvoj dopuni goriva.

Podeli ovaj post


Link to post

Загушен ЕГР је последица лошијег горива и већином градске вожње.

Адитив је одлична ствар и треба га користити бар једном између сервисног интервала.Најбоље пред неки дужи пут сипати и на отвореном мало "причепити гас" и нема бриге!

Podeli ovaj post


Link to post

Sto se tice aditiva misljenja su podeljena. Sav "talog" koji aditiv pokrene mora negde da ode, deo kroz auspuh a deo ipak ostane u sistemu ubrizgavanja. Jos uvek sam u dilemi šta i kako u tom smislu. Kod dci agregata koristio sam redovno wurth-ov cleaner, par puta cistio egr i nakon toga sam ga zamenio, na cca 150 k km. Ne pregovaraju japanci slucajno sa BMWom oko diesel motora, njima ova vrsta pogona nije toliko u fokusu (diesel-e koriste uglavnom evropljani). Citajuci strane forume bilo je problema sa motorima 1AD FTV u pocetku proizvodnje, neki su i zamenjeni u garatnom roku iz raznih razloga. Taksisti vise vole 1CD koji je ugradjivan kod starijih D4D modela, ali su oni vec prevalili gomilu kilometara.U svakom slucaju, dosta zavisi od odrzavanja, goriva, nacina voznje, tipa motora ......... i srece (kada je u pitanju polovno vozilo, naravno), ali to je vec druga tema.

Podeli ovaj post


Link to post

Ne bih se složio u potpunosti, jer Toyotini dizeli su se odlično pokazali. Saradnja sa BMW-om nije samo u najavi, već je i počela realizacija, tačnije BMW dizel motor se već ugraðuje u Toyota Verso. Toyota će iskoristiti najnapredniju dizelsku tehnologiju, a BMW-u će pomoći da razija napredne hibridne sisteme, gde je Toyota broj 1 u svetu. :wink:

Podeli ovaj post


Link to post

Samo u osnovnoj verziji od 112 ks - 1.6 d-4d (zamena za 2.0 d-4d), verzije 2.2 (150 i 177 ks) ostaju po "starom" (ako sam dobro razumeo).

Odlican potez u svakom slučaju, za ljubitelje dizela :).

Podeli ovaj post


Link to post

×