Jump to content
magyshadow

Yaris 1 throttle body ciscenje lakse nego sto mislite

Recommended Posts

Ko god zna da odvrne i zavrne sraf trebalo bi da odradi ovo bez problema. Konkretno je na snimku Yaris prve generacije, mada mislim da je manje vise isto i kod novijih Yarisa.

Lik na snimku je neki Indus sa stucavim engleskim, pa cu vam ceku proceduru prepricati.

 

Od alata Vam treba:

-Kljuc 10

-Gedora 13 sa nastavkom

-Zvezdasti srafciger

-Kljesta sa dugim kljunom.

 

Kupite Throttle body cleaner, sa njim je najbrze i najlakse ovo da se odradi, mada mozete kao i Indus sa snimka, kfu benzina i udri.

 

Skidanje:

1.Skinite masu sa akumulatora (Kljuc 10)

2.Skinite crevo za vazduh koji vodi do filter kutije - ovo je radi lakseg pristupa

3. Skinite crevo od filter kutije do usisa

4. Skinite sajlu gasa

5. Raskacite el. kontakte (ovo mozete i nakon skidanja throttle body, ako Vam ne ide dok je montiran.

6. Gedorom 13 sa nastavkom skinite throttle body

7. Ukoliko niste uspeli da skinete kontakte uradite to sada. Trebalo bi da imate dva prikljucka, jedan za polozaj leptira u drugi za IAC.

8. Do IAC ventila idu dva crevca, ovde budite pazljivi...

Skinite osigurace sa creva i probajte prvo kruznim pokretima, malo da ih pokrenete. Kroz creva ude rashladna tecnost i velika je verovatnoca da su malo zapekla. U svakom slucaju ne zurite sa skidanjem creva i ne skidajte ih na silu.

PAZNJA!!! Nakon skidanja creva pocece da curi rashladna tecnost. Odprilike iscuri pola litre rashladne tecnosti, a ako ne zelite da Vam se to desi, crevca mozete ili zapusiti, ili ih namestiti da stoje visoko.

 

Trebalo bi da je throttle body sada slobodan i samo ga skinite sa usisne grane.

 

Ciscenje IAC-a

1. Skinite senzor leptira i IAC snzora, tacnije dva dela koja imaju el. prikljucke. Ovo se radi da se prilikom ciscenja ne bi ostetili el komponente.

2. Skinite IAC ventil (onoaj deo gde su isla creva za vodu) Ovde obratite paznju, srafovi su jako stegnuti pa ih malo naprskajte WD-om i koristite dobar alat. Ukoliko uspete da skinete ocistite IAC kao na snimku. Ukoliko ne uspete ili ne zelite da skidate IAC, pronadjite mali otvor ispred leptira. U taj otvor naprskajte cleaner. Sa druge strane leptira bi trebali da vidite gde cleaner izlazi. Prskajte tako da se tecnost sto duze zadrzi unutar samog ventila, znaci okrenite tako da IAC bude na dole. Istovremeno okrecite polugicu na sa magnetom (kao na snimku) dok se ne okrece apsolutno bez otpora. Kad kazem bez otpora bas tako i mislim, dakle kad ga zavrtite, trebalo bi da se vrti jos neko vreme pod inercijom. Ovim ste ocistili Vas IAC ventil, tacnije omogucili motoru bolje i preciznije regulisanje protoka vazduha prilikom rada u leru.

 

Ciscenje leptira:

Generalno ovde nemam sta da objasnjavam, sprej u ruke, staru cetkicu i trljajte dok se leptir i unutrasnji deo ne sijaju ko da su novi. Ono sto je bitno napomenuti je sledece:

Kada je leptir u skroz zatvorenom polozaju, ne bi trebalo da propusta nista, pa cak ni svetlost. Tako da okrenite throttle body prema izvoru svetlosti i ako vidite da prolazi svetlost, podesite srafcic koji regulise otvor leptira tako da se apsolutno ne vidi nikakva svetlost.

Objasnjenje:

Prilikom rada motora u leru jednu i jedinu kontrolu vazduha vrsi IAC i uz pomoc senzora leptira regulise rad motora (ovo je uprosceno objasnjeno) Dakle racunar podrazumeva da ukoliko ne stiskate gas ne postoji protok vazduha izmedju leptira i tela i tako podesava rad motora. Svako variranje rada motora u leru, rupe pri malom broju obrtaja, nemiran rad mogu biti posledica zaprljanog IAC ventila ili leptira gasa.

 

Sklapanje:

 

Generalno obrnut postupak od skidanja, ne vidim neke stvari na koje bi trebalo da obratite paznju osim da sve redom vratite kao sto ste i skinuli. Throttle body cleaner e izuzetno isparljiva tecnost, tako da ne treba cekati da se deo osusi. Ukoliko ste koristili neku drugu metodu ciscenja, samo obratite paznju da sve bude suvo prilikom vracanja na motor.

 

Na kraju jos jednom proverite da li ste sve vratili na svoje mesto, el. kontakte, sve srafove, creva za vodu, sajlu gasa, usisna creva. Tek nakon provere da je sve ok vratite masu na akumulator.

 

Prvo paljenje !!!

Ceo postupak sve zajedno sa ciscenjem traje od pola sata do sat i po, zavisi od spretnosti i raspolozenja. Tokom ovog vremena Vas racunar se verovatno resetovao i ponovo treba da nauci parametre rada motora. Ovo je ujedno i obavezno cim se radi nesto na motoru.

Upalite auto i sacekajte da postigne radnu temperaturu.

NAPOMENA!!!!

Bez panike ukoliko auto neko vreme radi cudno. Nakon nekih 10-15 min ugasite Vas auto. Skinite ponovo masu sa akumulaora na 30 sekundi. Upaite i ugasite auto.

Sada bi trbalo da Vas auto radi normalno u leru, krenite u test voznju i vozite auto jedno 10-ak kilometara.

Opet napominjem, ne panicite ukoliko tokom ove voznje auto malo secne, pa nekad nece da povuce, itd. Sve je to normalno dok u potpunosti ne pokupi sve parametre voznje.

Ja volim prilikom ciscenja koje radim 1-2 puta godisnje da nakom kratke voznje po lokalnim ulicama izadjem na autoput i malo drzim motor na 4.000-5.000 obrtaja.

 

Sutradan kad krenete na posao obradovace Vas znatno mirnij i na gas osetljiviji autic.

 

Throttle body ciscenje je samo jedna od stvari koje mozete sami uraditi na autu uz minimalno napora. Ciscenje MAF senzora, PCV ventila i svecica je jos jednostavnije i trabli bi da ih radite pred svaku smenu vremena zima/leto.

 

Sve nabrojano kad se izvezba moze da se zavrsi za max. dva sata, a Vas ljubimac ce Vam biti jako zahvalan sto ce Vam i pokazati svojom potrosnjom i lepsim radom.

 

Video link:

Podeli ovaj post


Link to post

Svaka čast na detaljnom i jasnom objašnjenju. Pre više od godinu dana čistio sam leptir gasa, klapnu kako već ko zove i rezultati su zaista mirniji,tiši rad motora, lako primanje gasa, manja potrošnja goriva. Sada bih trebao da ponovim ceo postupak. Neka nekoga ne zbuni video na kome je prikazano kako se radi postupak čišćenja kod 2 NZ-FE motora koji je zastupljen kod Yaris Versa i u manjoj meri kod Yarisa. Mislim da na osnovu objašnjenja postupka od strane Magyshadow-a nikome neće predstavljati problem da sam uradi čišćenje kako treba.

Podeli ovaj post


Link to post

poštovani,da li se ove mere rade kao predostrožnost ili tek kad primetim loš rad motora.Moj Yaris je prešao 170000 mislim da nikad nije čišćeno ništa ,meðutim ja sam prezadovoljan kako motor radi, da li bi i pored toga bilo dobro očistiti sve te delove što ste nabrojali

Podeli ovaj post


Link to post

Obicno ljudi kazu da ako je sve ok....ne diraj nista :roll:

 

Malo mi je cudno da na 170.000 bas nista nije cisceno, pa ni MAF senzor, ali sve je moguce.

 

Ovo je preporucljivo za ljudi koji imaju problema sa nemirnim radom motora ili takozvanim "knedlama" prilikom kretanja u 1. brzini. Naravno ove simptome mogu da izazovu i druge stvari, ali najbolje je eliminisati ono sto mozete sami da odradite.

 

Da li preventivno ovo raditi....? Pa kako ko zeli.

Ja svake godine menjam ulje (10-12.000km) pa taman dok cekam da se lagano cela kolicina izlije odradim i ovo. Istovremeno ocistim i PCV ventil, svecice proverim ocistim/zamenim.

MAF senzor cistim istovremeno sa zamenom filtera za vazduh dakle otrpilike na svaka 3 meseca. I to iskljucivo samo prskanjem contact cleanerom!!!

Tako da realno gledano jeste preventivno. Ne kosta mnogo, nije komplikovano i ne oduzima puno vremena. Ako se redovno cisti, ni ne stigne da se zaprlja toliko, tako da zadnji put npr. nisam ni morao da trljam nista, garez se samo isparala prskanjem.

Podeli ovaj post


Link to post

na jednom snimku sam video da frajer ne čisti PCV ventil nego ga menja,auto sam kupio pre dve godine sa preðenih 149000 i ja mu ništa nisam čistio ,da li je pre toga nešto čišćeno ne znam,ja redovno u gorivo sipam onaj kliner u gorivo.Poslušaću tvoj savet i očitiću te elementa čisto iz radoznalosti,koja sredstva mi preporučuješ za čišćenje

Podeli ovaj post


Link to post

PCV ventil se sastoji od jedne opruge i plocice koja ima ulogu ventila, zapravo nesto kao jednosmerni ventil. Tu realno nema sta da se pokvari osim da oslabi oprugica. Ciscenjem se uklanjaju naslage nastale prolaskom uljnih isparenja. Kod PCV ventila je jako opasno ako se skroz zapusi, pa motor nema odusak i postoji mogucnost da procuri ulje na nekom mestu. Isto tako nije dobro ni ako je konstantno skroz otvoren, dolazi do nekrontrolisanog ulaska vazduha u usis. Obicno su skroz otvoren/zatvoren slucajevi jako retki.

Ako nadjes novi, stavi novi i ja bih voleo :P

Inace cisti se veoma lako naprskas ga bilo kojim sredstvom za ciscenje i muckas ga. Sve dok ne prestane da izlazi prljavstina iz njega i trebalo bi da zvecka ko zvecka dok ga treses.

 

Sredstva za ciscenje...

 

Svi delovi koji nemaju el. komponente i gumene zaptivke

-Throttle body cleaner

-Carb cleaner

-Benzin

-WD (nekako mi Srbi volimo WD ali ja bih ga za ove stvari stavio na zadnje mesto)

 

Rekao sam koji nemaju gumene zaptivke, ali ne treba se drzati toga ko pijan plota, jednostavno samo treba izbegavati da bilo sta gumeno bude dugo u kontaktu sa agresivnim sredstvima za ciscenje.

Koje marke i proizvodjaci , mislim da je totalno svejedno, svi rade posao dovoljno dobro.

Samo jedna napomena za celanere.... jako su agresivni pa bih preporucio nosenje rukavica ili bar operite ruke nakon rada sa njima.

 

Za MAF senzor samo i jedino Contact cleaner!!! Moze i vazduhom pod pritiskom, ali nikako bilo kojim agresivnim sredstvo za ciscenje. Senzor, unutar MAF-a ima zastitni film preko tela, tako da se tretiranjem agresivnim sredstvima moze ostetiti. Imas na youtube dosta o tome kako se cisti MAF, ali ajde da napomenem samo nesto bitno. Osim zice koju vidis cim skines MAF i koja je ocigledna, unutar samog MAF-a (onog otvora) postoje jos dva senzora, dakle treba spricati i unutra. Obavezno ostavi da se MAF dobro osusi.

Podeli ovaj post


Link to post

hvala ti na iscrpnom odgovoru,savet majstora je da ne treba ništa dirati dok dobro funkcioniše,ali ću u svakom slučaju ukoliko doðe do nekih promena prvo očistiti ove delove pa tek onda ići dalje

Podeli ovaj post


Link to post

×