Jump to content
toyosa

Zrak u sistemu hladjenja

Recommended Posts

Auris 2.0 D, 2007 god., 105000km

 

Pojavio mi se zrak u sistemu hladjenja, odnosno nabija pritisak u prelivnoj posudi sto uzrokuje izbacivanje antifriza na sigurnosni ventil prelivne posude.

 

Da li je neko imao takav ili slican problem i kako ga je rijesio?

Podeli ovaj post


Link to post

Moguće je da je potrebno samo "ozračiti" sistem za hlaðenje motora. Predlažem ovlašćeni servis, kao i uvek. :wink:

Podeli ovaj post


Link to post

Na zalost, ne radi se samo o tome. Navodno, prva serija motora u Aurisu su sa fabrickom greskom koja rezultira pojavom zraka. Da li je moguce preko vas utvrditi tacno o kojoj vrsti greske se radi? Hvala.

 

Da li je tacno da zbog tog razloga Toyota besplatno popravlja auto i van garantnog roka?

Podeli ovaj post


Link to post

Tako je @Decode.

 

Radi se o 1AD 2.0D motoru iz 2007. godine. Stvarno je sramota da propisti dihtung glave motora na 100k km.

 

*Za sada je to predpostavka majstora.

Podeli ovaj post


Link to post

Koliko znam, Toyota je ove agregate razvila od "nule" tako da se odredjeni "propusti" i mogu tolerisati ( nisam uspeo da nadjem podatak koji procenat ovih motora je imao iz linka navedene probleme/ verujem manji broj u seriji 1AD. U GB je postojala neka vrsta tkz. precutne produzene garancije od 7 godina gde su klijentima izlazili u susret i u pojedinim slucajevima menjali polumotore/ motore.

Ne znam kakva su iskustva imali ovlasceni servisi u Srbiji po ovom pitanju pa sam iz tog razloga zamolio Admina za info.

@toyosa: U potpunosti se slazem sa tobom u vezi pomenutog dihtunga. U svakom slucaju bih posetio Toyo servis i pokusao sa njima da resim problem (nekako jos uvek verujem u mogućnost da se neke, vec poznate, fabricke greske mogu otkloniti o trosku proizvodjaca uz puno uvazavanje klijenta, a narucito kada je vozilo odrzavano u ovlascenom servisu...mozda gresim).

Podeli ovaj post


Link to post

Posto sam uspeo da rijesim problen na Aurisu, hocu da i vama kazem. Problem je rijesen zamjenom dihtinga bloka motora. Naime na dva mjesta je mikroskopskom velicinom napravljena pukotina na metalnom dihtungu te je dio kompresije tuda izlazio u sistem za hladjenje sto je uzrokovalo povecanje pritiska i izbijanje rashladne tecnosti.

 

Skinut blok motora, ociscen, nisu zamijenjeni tefloni jer su bili ok, vrlo malo poravnato jer se nije blok deformisao, stavljen novi dihtung 40Eura i to je to.

 

Ukoliko radite servis van ovlastenog servisa, preporuka je da se odmah skine cijeli motor jer je puno lakse radit.

 

Pozdrav.

Podeli ovaj post


Link to post

×