Jump to content
Matrix31

Polovni Auris nova serija - da li se isplati?

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

Treba uskoro da kupim auto i vodi se polemika oko polovnog Aurisa 1.6 vvti (130ks) starog 2 godine i Golfa 6 ili (novog) 7 (1.2). Ranije sam vozio Golf 4 dizelasa i bio sam zadovoljan autom, a posebno niskom potrosnjom. Upravo me potrosnja i brine kod Aurisa; koliko sam shvatio citajuci komentare, auto trosi oko 7-8 litara u gradu i nesto manje na otvorenom putu. Neki su cak pominjali da im trosi i do 10 litara u gradu.

 

Zanimaju me misljenja svih (a posebno vlasnika Aurisa) da li se taj auto isplati uzeti polovan i koje su mu prednosti i mane u odnosu na recimo Golfa 6? Verujem da je na otvorenom putu zmaj i pravo uzivanje za voznju (zbog cega mi se najvise dopada), ali sto se tice grada i potrosnje, cini mi se da ne moze da parira golfu. Takodje se, u ovom slucaju, kod svih vrti stara prica u pogledu kvaliteta (Toyota-VW). Sta mislite?

 

Pozz i hvala!

Podeli ovaj post


Link to post

Golf za postprodaju ce ti dati brzu prodaju i vecu cenu.

 

Novo je novo, i ako mozes kupi Golfa 7 1.2. On je daleko veci pomak od Golfa 6.

 

Meni je Auris 1.6 trosio 8.5-9.5 u gradu.

Podeli ovaj post


Link to post
Pozdrav svima,

 

Treba uskoro da kupim auto i vodi se polemika oko polovnog Aurisa 1.6 vvti (130ks) starog 2 godine i Golfa 6 ili (novog) 7 (1.2). Ranije sam vozio Golf 4 dizelasa i bio sam zadovoljan autom, a posebno niskom potrosnjom. Upravo me potrosnja i brine kod Aurisa; koliko sam shvatio citajuci komentare, auto trosi oko 7-8 litara u gradu i nesto manje na otvorenom putu. Neki su cak pominjali da im trosi i do 10 litara u gradu.

 

Zanimaju me misljenja svih (a posebno vlasnika Aurisa) da li se taj auto isplati uzeti polovan i koje su mu prednosti i mane u odnosu na recimo Golfa 6? Verujem da je na otvorenom putu zmaj i pravo uzivanje za voznju (zbog cega mi se najvise dopada), ali sto se tice grada i potrosnje, cini mi se da ne moze da parira golfu. Takodje se, u ovom slucaju, kod svih vrti stara prica u pogledu kvaliteta (Toyota-VW). Sta mislite?

 

Pozz i hvala!

 

Po mom ličnom mišljenju, ova dva automobila se jednostavno ne mogu porediti. Japanska filozofija proizvodnje automobila je značajno drugačija. Tako, na primer, u Toyoti sugurno nećete pronaći mali benzinski motor opremljen turbinom, već isključivo atmosferski benzinski motor nešto veće zapremine. Dakle, dok se konkurencija trudi da iz male zapremine, uz pomoć turbo punjača, izvuče veću snagu, Toyota je ostala verna tradicionalnom konceptu proizvodnje benzinskih motora. Provereno i zato je najpouzdanija na svetu. Takav motor sigurno nećete pronaći u Toyoti. Možda nekada u budućnosti, kada u Japanu budu sigurni da pouzdanost može biti na istom nivou. :wink:

Podeli ovaj post


Link to post

Zar Auris (FL 2) ne dolazi i sa novim1.2 turbo benzinskim motorom?

Podeli ovaj post


Link to post

Na zapadu da, ali za nase trziste jos uvek ne jer su zabrinuti za kvalitet goriva.

 

Pise u najnovijem SAT-u.

Podeli ovaj post


Link to post

Htedoh reci da se Toyota ipak pozabavila malim turbo benzincima i da ih ima u svojoj ponudi, u Slo npr. Verujem da ce 1.2 od 116 ks bolje "nositi" Aurisa od anemicnog 1.33.

Podeli ovaj post


Link to post

@Matrix31, zavisi od cene i stanja polovnog. Ako je 2 godine star, morao bi biti u odlicnom stanju i cene 3000 i preko nize od novog. Sve ispod toga je neisplativo. A da li ces naci takvog, ne znam. Npr. moj novi Auris je kostao 13500 i za 10 god. bih mogao da ga prodam za 2500-3000, sto je malo vise od 10000 eur za 10 godina, odnosno 1000 godisnje. Ali nemoj nikako porediti prve dve godine sa onima blizu 10. jer auto je potpuno nov, sto je ugodjaj za sebe, apsolutno mu nista ne fali i znas da je sve 100% original, pod garancijom je i imas eurocare. Sam izracunaj koliko ti se isplati da das za polovan, pa proceni.

Sto se motora tice, ja vozim 1.33 i upoznao sam ga dovoljno da mogu da preteknem bezbedno kada imam potrebu. Lep je osecaj kad sednem u bratov I30 1.6 turbo koji je cipovan i svaki dodir gasa prenosi na tockove, ali meni to stvarno nije neophodno. Ali svako ima svoj stil voznje, pa prema tome bira auto.

Podeli ovaj post


Link to post

Ljudi, a sta mislite o kupovini polovnog auta za do 10000e, da li se to uopste isplati u Srbiji? Svi kažu da je u tom slučaju bolje dodati 2-3 hiljade i uzeti nov auto. Šta biste preporučili?

Podeli ovaj post


Link to post

Prodajna cena novijih auta se ne racuna po nekoj tablici nabavna - starosni gubitak vrednosti = cena polovnjaka. Kod auta starih 7-8 i vise godina, postoji cena nemetnuta trzistem, tj. ponudom. Npr. ne mogu ja da prodam auto za 6000, ako isti takav ostali prodaju za 5000 ili manje. Kod novijih, do 2-3 godine starih situacija je drugacija. Takvih kola je svega par na trzistu. Konkretno Toyota Auris do 2 god. se nadje u oglasima 1. ili nijedna i jos nisam video 2 istovremeno. Znaci trziste nepostoji. Cena je zapravo balans izmedju onoga koliko je prodavac spreman da izgubi jer je vozio nov auto 2. god. i onoga za koliko je kupac spreman da se odrekne tog zadovoljstva. Npr. za mene je to zadovoljstvo, voziti nov auto prve dve godine vredno bar 4000 eur, sto znaci da Aurisa od 13500 ne bih kupio 2 god starog za vise od 9500. E sad, da li cu naci nekoga ko ce da se odrekne 4000 i proda mi za 9500, to je vec pitanje.

Jos jedna stvar je problem u tim situacijama. Pad cena novih. Ja sam isto hteo auto do 2 god i nasao sam jedan za 9800 kao najnizu cenu i bio je stariji model. U tom momentu je nov model u salonu kostao 12490. Razlika 2700 i jos je stari model, a kod novog jos puno novotarija, noviji dizajn i sl. Kad sam pitao coveka da jos spusti, on mi kaze "Ne mogu ni evro nize, ja sam ga platio 15800". Da ga proda za te pare, on gubi 6000 za 2 godine, a ja bih ustedeo 2700 u odnosu na nov koji je i nov model. Jasno je da tu do dogovora ne moze da dodje. I ne znam da li ga je uopste prodao. Zato se u poslednje vreme i rade restilizacije bar svake 2 godine, da bi se dala dodatna prednost novim kolima.

Podeli ovaj post


Link to post

Kod kupovine novog vozila nema "matematike", uvek se gubi najvise. Jednostavno odlucis i ides dalje, bez "suvisnih" analiza.

Bio sam u slicnoj situaciji pocetkom prosle godine. Dilema: nov model 2.0 cca 19- k, model 2.0 star 5 godina (na satu 40+ k km/ kompletna servisna istorija) cca 50% manje, uz napomenu da je nabavna vrednost starog modela bila 22- k.

Jos nesto, nov model 1.6 bio je oko 15+ k tako da je i tu bila bogata doplata za uzivanje u novom :D.

Podeli ovaj post


Link to post

Uglavnom, za mene je nov auto gotovo uvek u prednosti, bez obzira na gubitak. Jednostavno, nikom vise ne verujem pri kupovini polovnjaka. Kad pogledam kako se divlja po putevima, pomislim da ce taj auto neko kupiti misleci da je dobar. "Nervozno preticanje" sa gasom do kraja, pa kocenjem do kraja ne moze biti beznacajno za ocuvanje auta. Pri takvoj voznji se gaze rupe, jer je bezbednost ispred obilazenja rupe. Uletanje u krivine punim autom, gas do kraja dok je hladan motor i jos mnogo toga oko cega ljudi ne paze, a da ne pricam o preskakanju servisa i zamenskim delovima turske i kineske proizvodnje uz nestrucnu i jeftiniju ugradnju. Ja o svom autu vodim racuna i znam da cu ga voziti duze i u tom periodu cu uziveti u cinjenici da mu znam kompletnu istoriju. Ali, ko nema para i mogucnosti da kupi nov auto, svakako ce kupiti polovan, a ako ima za nov, meni je besmislena usteda voziti polovnjak. Mene su kolege savetovale da kupim auto 4-5 godina star za upola manje para, a da ostatak ostavim za druga kad ova izgustiram. Medjutim, jedan malo kasnije rece da se pokajao zbog polovnjaka. Megane 2 dizel. Covek ne zna vise sta da radi. Mesecima mu resavaju probleme, koje po servisima dobro naplacuju, a problem je i dalje tu. Na kraju se vratio u prvi servis, na koji je najvise kukao, jer, kako kaze, od svih zla izabrao je najmanje.

Podeli ovaj post


Link to post

@nikolino Da, to je ono najgore, cini mi se, sto moze da te zadesi: das oko 10,000 za polovan auto (uopste nisu male pare u pitanju) i onda krene posle mesec dana da te zajebava i da se kvari, pa ga ti vozi u servise i natezi se, a svaki delic po 200 evra...da te zaboli glava jednom recju. A hoces nov auto, pa da ima multifunkcionalni volan, pa alu felne, automatsku klimu, touchscreen - eto ga na 15+ hiljada.. Tesko je biti pametan tu..

Podeli ovaj post


Link to post

Redovno i adekvatno servisirana toyota sa malom kilometrazom (pa i vecom) stara par godina tesko da moze imati bilo kakav ozbiljniji problem, tacnije postoji mala verovatnoca. Ovo pisem iz licnog iskustva, na osnovu dve nove kupljene u SRB. Naravno da covek treba da bude svestan da ipak kupuje polovno vozilo i da kao takvo nosi odredjenu vrstu rizika (dizel vise od benz verzije).

@Matrix31: upravo tako, bez 15+ k nema price, ili da pravis kompromise u odabiru motora. Kako god, obavezno pre kupovine testiraj modele sa razlicitim agregatima i sam odluci (obzirom da si vozio dizela). Srecno u svakom slucaju i ne zuri.

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo je kljucna recenica "Redovno i adekvatno servisirana toyota sa malom kilometrazom". Kome verovati da je redovno i adekvatno servisirana i da je sa stvarno malom kilometrazom. Na nekom slavlju slusam dva lika, taksistu i njegovog druga preprodavca, kako pricaju o prodaji. Ovaj vozi auto kao taksi, a ovaj drugi ga prevede na nekog penzionera, vrati kilometrazu (kosta ga 40 eur) kupi plastike, presvuce sediste itd za jos 50 i proda ga kao lepo ocuvan i redovno odrzavan auto. U Nemackoj npr. ima istoriju servisa do 100 hiljada, uveze ga ovde, taksira 200 hiljada i vrate kilometrazu na 130 i da ti auto sa servisnom knjigom, a za 3 godine presao 30 hiljada, vozila neka zena do pijaca itd. Ili uvezu auto iz Italije 2 god star. Bio sluzbeni i presao tamo 130 hiljada, oni ga ovde ulepsaju, vrate kilometrazu na 15 hiljada i prodaju par hiljada eur manje od novog. Kupac racuna da je dobio nov auto za dobre pare.

Ja sam tako gledao bas iz Italije jednog Seata Ibizu, sa negde oko 20 hiljada, 2 god. star, ali je garancija misteriozno izgubljena. Kostao 8000, a nov oko 12000. Znaci neko laze.

Podeli ovaj post


Link to post

Ako je vozilo kupljeno u SRB, redovno servisirano o ovlascenom servisu sa kompletnom servisnom istorijom + racuni za svaki servis (jos ako je od poznanika), ne vidim problem. Ovakvih kola ima sigurno ( toyo/ honda) samo treba sacekati pravu priliku, vozila iz uvoza mi nikada nisu bila u fokusu zbog raznih mahinacija koje si pomenuo.

Podeli ovaj post


Link to post

Samo ako je od superpouzdanog poznanika, u svemu drugom vidim problem. Kao sto rekoh negde gore, ljudi divljaju, lose voze,a neko ce taj auto da kupi. Moj kolega je kupio novog i30 sa 1.4 motorom i posto cesto vozi autoputem, kroz Hrvatsku i Sloveniju je vozio 150-160km/h, jer je tamo ogranicenje 130 + tolerancija 10% i onda presretaci ne jure do te brzine. Medjutim, on je tom brzinom vozio po 3 sata bez pauze i pored mojih upozorenja. E sad mu motor trosi ulje, a jos nema 6 godina. Redovno je servisiran u ovlascenom servisu, prava je kilometraza, fizicki izgleda kao nov, od 100 hiljada, 80 je vozeno autoputem. On ga nece prodavati, ali kad bi ga prodavao, kako prepoznati da je motor otisao. Ja sam naleteo na 2 takva polovnjaka. Prvome je merena kompresija u servisu, za drugog sam vodio svog majstora i opet sam se nasankao.

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam mog 1.6 Aurisa vozio do Lisabona, za 19 dana puta imao sam

nekoliko deonica od po 12 sati voznje sa kracim pauzama, gde je minimum dva puta dnevno po 4 sata bio na 140 kmh, i to sa petobrzinskim menjacem.

 

Nakon toga nije trosio ulje i naredne 3 godine.

Podeli ovaj post


Link to post

Naravno da ne sme da troši ulje, bez obzira da li je u pitanju autoput ili lokalne saobraćajnice. Ili da budem precizniji, može da troši ulje, ali u zanemarljivim količinama. Mislim da svaki proizvoðač propisuje odreðenu potrošnju ulja za svoje motore.

Podeli ovaj post


Link to post
Ja sam mog 1.6 Aurisa vozio do Lisabona, za 19 dana puta imao sam

nekoliko deonica od po 12 sati voznje sa kracim pauzama, gde je minimum dva puta dnevno po 4 sata bio na 140 kmh, i to sa petobrzinskim menjacem.

 

Nakon toga nije trosio ulje i naredne 3 godine.

 

Kljucna razlika je 1.6 Auris i 1.4 i30 i 140km/h i 150-160km/h. I ovaj je petostepeni. Inace, vozio sam bratov isti i30 samo sa 1.6 dizelom istim putem oko 150, a on je i brze i za mene je to prebrzo. Brat je zurio na neki sastanak, pa me zamolio da vozim 150, dok on dremne. Kakva buka od vetra... Tresu se brisaci, stabilnost vec na ivici bezbednog. Nekako mi se cini da taj auto nije za preko 150. Inace, taj dizel je vozen u istom rezimu, ali mu ne fali nista, verovatno jer je dizel.

A imao sam i ja situaciju da kupim polovnu Corsu 1.2 koja je odlicno izgledala, neudarana... ali je trosila 1l ulja na 500km. Majstori kazu da je upravo taj rezim od 150+ za takav auto smrt.

Podeli ovaj post


Link to post

×