Jump to content
TcS

Ulje za motor

Preporučite marku motornog ulja  

42 members have voted

  1. 1. Koje ulje koristite za vaš auto ?

    • ENEOS
      21
    • MOTUL
      3
    • CASTROL
      6
    • TOTAL
      3
    • MOBIL
      4
    • ESSO
      1
    • ELF
      0
    • SELENIA
      0
    • BP
      0
    • TOYOTA ulja
      2
    • LEXUS ulje
      0
    • LIQUI MOLY
      1
    • VALVOLINE
      0
    • SHELL
      0
    • TEXACO
      0
    • HAVOLINE
      0
    • MODRIČA
      1
    • LUKOIL
      0


Recommended Posts

Evo jedne jako zanimljive teme koja glasi: "Kojim uljem obardujete vašeg ljubimca posle određenog broja kilometara, da bi motori bili dugovečni i pouzdani?"

 

Evo nekih preporuka, a ostali neka se nadovežu. Fabrika TOYOTA preporučuje inače "TOYOTA" ulje, u WRC-u su koristeni CASTROL ulja, dok na LeMan-u i F1 ESSO.

  • TOYOTA Lubricants
  • Castrol
  • ESSO

 

Odgovori sa starog foruma:

=====================================

Truly:

Prvi servis sam uradio kod ovlašćenog servisera. Stavili su mi neko ESSO 10w-40.

Nakon 7000 km je ulje bilo na minimumu.

Promenio sam na sledećem servisu na MOTUL 10w-40 i ista priča. Kao da razbije ulje posle nekin 5000 km. Do tada ne troši ni malo, ali posle toga mi treba dodatna litra da bih dogurao do naredne zamene ulja.

=====================================

skyline:

ne vozim Toyotu, ali po nagovoru drugara sa honda club serbia sipam Motul 6100

=====================================

vojislavbb:

Ja sam sipao Castrol Magnatec 10W40 po savetu bivseg vlasnika.

Od menjanja do menjanja ulja ne potrosi mi ni gram ulja...

=====================================

Vladimir Korac:

Motul 4100 turbo light 10w-40

 

PREZADOVOLJAN, za 9 meseci i predjenih 5000km nije ni mrdnulo, jedino sto ga ja dobijam od drugara iz CH tako da je sigurno oroginal

=====================================

Nasud E100:

Mobil M 15-40, koje menjam na 5000km i ne troši ni gram!

=====================================

vojislavbb:

Da, 15-40 je ok, jer je uvek novo ulje u motoru...Naravno ko je toliko disciplinovan da promeni na 5000km

=====================================

Nasud E100:

Ja, kao i većina ljudi koji mi dolaze u servis... :D

=====================================

Celica STi:

Pa naravno Motul Surprised i to 6100 10w-40

=====================================

 

Napomena:

Zbog nemogućnosti dobijanja prava na korišćenje baze forum softvera nismo bili tehnički u mogućnosti da prekopiramo korisnike i poruke. TcS je odlučila da sve poruke koje su od veće važnosti, nađu svoje mesto, ponovo, na forumu, ali u malo izmenjenom obliku. Nakon početne poruke, svi odgovori će biti dodati u nizu, kako su postavljani na forumu. Kao dodatak postojaće .PDF fajl koji će stajati kao dokaz o orginalnoj temi.

TcS Administracija

koje_ulje_koristite.pdf

Podeli ovaj post


Link to post

Mozda malo kasno postujem ovo ali trenutno mogu da kazem da Yaris koi imam sam prvi gazda automobila i od kada ga imam can i na redovnim servisima sam nosio svoje ulje da mi promjene. Uvek koristim Total 8000 5W-40. Podmazivanje fantasticno a potrosnja ulja moglo bi se reci i da nema.

Podeli ovaj post


Link to post

Nije kasno za postovanje ove teme tako da samo izvolite.

Podelite sa nama koje ulje preporučujete za naše Toyote

Podeli ovaj post


Link to post

za moju Corollu TS ide Castrol EDGE Sport 10w60

Podeli ovaj post


Link to post

Jeste culi za ENEOS?

 

Probao Catrol, Mobil i Motul, prvi trosio previse, pa malo manje, pa Motul jos manje, a sada sa ENEOS-om sam presao 1800 km i dalje je na sredini sipke, a ja vozim stalno u crveno...

 

ENEOS je brand od NIppon Oil Corporation, japanskog NIS-a..  http://www.eneos.co.jp/english/

 

Inace, glavni je sponzor Toyotinog Le Man tima za 2008, i njihovog GT sampionata, voze Lexus SC430 V8...

 

Imaju i lude gradacije, koje niko nema u Srbiji, tipa 0w-20, 0w-50, itd, ja to stavljam u EVO 6, S2000, 200SX drift itd, takve masine, a i moj majstor Robi sipa sve to u japance i korejance koje servisira...

Podeli ovaj post


Link to post

Jeste culi za ENEOS?

 

Probao Catrol, Mobil i Motul, prvi trosio previse, pa malo manje, pa Motul jos manje, a sada sa ENEOS-om sam presao 1800 km i dalje je na sredini sipke, a ja vozim stalno u crveno...

 

ENEOS je brand od NIppon Oil Corporation, japanskog NIS-a..  http://www.eneos.co.jp/english/

 

Inace, glavni je sponzor Toyotinog Le Man tima za 2008, i njihovog GT sampionata, voze Lexus SC430 V8...

 

Imaju i lude gradacije, koje niko nema u Srbiji, tipa 0w-20, 0w-50, itd, ja to stavljam u EVO 6, S2000, 200SX drift itd, takve masine, a i moj majstor Robi sipa sve to u japance i korejance koje servisira...

 

Zar Robi ne radi sa motulom? Poslednji put mi je sipao 10w-40 2100. Pojela ga ko da je vodu sipao :)

Podeli ovaj post


Link to post

Jeste, radio je, Motul je sipao u Honde, a u ostalo Mobil, ali sad sam ga presaltao na ENEOS, to sipa i u Honde i u ostale, i on je radio sebi motor, pa proba sada ENEOS, kaze da mu odgovara...

Podeli ovaj post


Link to post

Po meni je ovo oko potrošnje ulja više subjektivno nego objektivno. Kao jednog ulja troši dosta,drugog manje, a trećeg nikako...

Za ulje je bitno da je original, i naravno odgovarajućeg viskoziteta, dok će potrošnja u mnogim slučajevima zavisiti i od stila vožnje.

Sva ova ulja su dobra, jer su danas norme koje moraju ispunjavati strožije nego prije. Naravno kod nas sa foruma se u većini slučajeva radi o malo jačim motorima, kojima ulja npr 10w40, odgovaraju kako ljeti, tako i zimi, i nema potrebe kupovati sad neka extremno skupa, osim ako vas ne svrbi džep.

Toyota sama preporučuje i reklamira Castrol, sa kojim sigurno nećete pogriješiti, naravno pod uslovom da je original, koji je teže naći.

Ono što je dobro kod ovih manje poznatih marki, je to da je mogućnost falsifikovanja svedena na minimum, i otuda možda dobri utisci.

Naravno ako na benziskoj pumpi vidite da se prodaje litar Castrola 10w40 po cijeni od 4€, budite sigurni da je falsifikat, dok recimo kod cijene od npr. 10€ može značiti da je original ali i nemora.

Najpametnije je kupovati ulje samo kod ovlaštenog distributera, i nećete imati problemaem sa većinom navedenih marki.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

20090812120909photo0.jpg

 

 

Vodećom u poslovima sa naftom na japanskom tržištu i velikim udelom u državama Dalekog istoka, maziva Eneos se fabrički ulivaju u motore svih novih vozila koja se proizvode u Japanu – Toyota, Honda, Suzuki, Mazda, Mitsubishi, Daihatsu, Nissan, Isuzu, kao i u vozila korejskih proizvođača Hyundai i Kia, ukratko nalaze se u takozvanom «prvom punjenju» bezmalo svih marki proizvedenih na Dalekom istoku. Od 2005. do 2008. Nippon Oil je bio ovlašćeni snabdevač mazivima Hondinog bolida Formule 1, dok danas Nippon Oil i Toyota (Lexus) uspešno biju bitku sa ostalim ‘’samurajima’’ japanskog Super GT šampionata.

 

Kupcima na našem tržištu će biti ponuđena osnovna paleta Eneos maziva. Motorna ulja Eneos Premium Ultra 0W50 i Eneos Premium Ultra 0W20 - Eneos Premium Ultra 0W50 je vrhunsko, potpuno sintetičko motorno ulje za benzinske motore velike snage. Ovo mazivo održava uljni film stabilnim i pri najekstremnijim uslovima rada, kakvi su, recimo, na takmičenjima japanskog Super GT šampionata. Pri niskim temperaturama omogućava lagan start motora i efikasnu iskorišćenost pogonskog goriva. Kod nas će se prodavati po obavezujućoj maloprodajnoj ceni od 2.000 dinara po litru.

 

Eneos Premium Ultra 0W20 je potpuno sintetičko motorno ulje za benzinske motore, koje maksimalno smanjuje trenje između spregnutih površina u motoru, što utiče na smanjenje potrošnje goriva i emisije ugljen-dioskida (CO2). Ovaj ekološki podoban proizvod će se prodavati po obavezujućoj maloprodajnoj ceni od 1.650 dinara po litru.

 

 

51226906.jpg

Podeli ovaj post


Link to post

Kao što već rekoh - Corolla prešla, sad već preko, 255.000, od toga 25.000 na plinu... Evo kako su bregasta i klackalice izgledali na tačno 250.000...

 

image039vw.jpg

 

znači Mobil, znači mineralno, znači na svakih 5.000, znači ne troši ni gram ulja! :D 8)

Podeli ovaj post


Link to post

Naleteo sam na jedan zanimljiv tekstm, pa sam našao zashodno da ga podelim sa vama. Možda se neko i ne složi sa dole navdenim, možda da, zato ga upravo i postavljam kako bi nastavili polemiku:

 

 

 

"  Motorna ulja: Dobro podmazivanje za duži vijek motora

 

 

Mnogi zanemaruju redovno kontrolisanje nivoa motornog ulja, zbog čega se motor može oštetiti i uništiti. Svaki motor troši ulje, jer treći klipni prsten ne ostruže cjelokupni sloj ulja sa stranica cilindara i ono potom sagorijeva. Dopuštena potrošnja ulja je od 0,2 do 0,6 odsto potrošnje goriva, dakle do pola litre na 1.000 kilometara.

 

Ulje se gubi i na ventilskom mehanizmu te na dihtunzima i semerinzima (posebno kod starih motora). S vremenom se povećava i trošenje i gubljenje motornog ulja te je preporučljivo prilikom svakog dolijevanja goriva provjeriti nivo motornog ulja.

 

Za sigurnost je važno redovno provjeravati i pritisak u gumama te je dobro uvesti rutinu da se bar na svakih stotinak potrošenih litara goriva provjeri i vazduh i ulje.

 

Sve više novih (skupljih) automobila ima elektronsku kontrolu nivoa ulja, koja se očitava na instrument tabli. Ipak, i tada je preporučljivo povremeno kontrolisati ulje.

 

Prilikom sipanja ulja ne smije se pretjerivati, jer je štetno ako se premaši gornja oznaka - maksimum. Naravno, nekoliko milimetara nije problem, ali ako se pretjera mogu nastati neugodne posljedice i štete na automobilskom motoru. Najbolje je da ulje bude između oznaka min i max.

 

U zimskom periodu je, radi bržeg zagrijavanja, preporučljivo da nivo ulja bude na sredini, a ljeti oko maksimuma. Važno je ulje redovno kontrolisati te ga prema potrebi dolivati i u garantnom roku, jer nerazrađen motor troši više ulja od potpuno razrađenog.

 

Preporučljivo je, bez obzira na preporuke proizvođača, prvo motorno ulje izmijeniti nakon 10.000 km, jer je to zasigurno vrlo korisno za novi automobilski motor. Pritom treba izmijeniti i filter, koji u sebi zadržava nečistoće iz ulja. Loše je štedjeti na motornom ulju, a još gore na uljnom filteru. Neoriginalan i jeftin filter ulja može poremetiti podmazivanje i ubrzati trošenje motora. Takvi filteri po pravilu imaju znatno manje mase za filtriranje i samo su spoljnim izgledom slični originalnima. Griješe oni koji voze s uljem ispod minimuma dok ne nabave ulje identično onom u motoru.

 

Tako se izlažu opasnosti velikog oštećenja, u drastičnim slučajevima i uništenja motora. Motorna ulja mogu se miješati i ako nemate istovrsno ulje. Izuzetno je važno ukloniti predrasudu o štetnosti miješanja motornih ulja. To datira iz starih vremena, kad dodaci motornom ulju nisu bili potpuno kompatibilni. Danas su svi aditivi i sva ulja na tržištu potpuno kompatibilna te nema nikakvih problema s miješanjem.

 

Pogotovo je besmisleno zazirati od prelaska s jednog na drugo motorno ulje. Neka se ovo ne shvati kao reklamiranje domaćeg proizvoda, ali recimo "Modričina" ulja zasigurno nude solidan kvalitet i povoljan odnos plaćenog i dobijenog. Dakle, nezavisno o tome koji automobil imate, od fijata do mercedesa, i utvrdite manjak ulja, na prvoj pumpi kupite i dolijte sintetično ulje viskoznosti 5W 40.

 

Višak ulja - Uništava katalizator i lambda sondu

 

Kad u motoru ima malo više ulja, nema velike štete - taj će se višak za od pet do 10 sati vožnje normalizovati, jer će se potrošiti na uobičajen način, kako se i inače troši ulje u motoru. Prepoznaje se po plavkastom dimu i mirisu izgorjelog ulja. Kad u motoru ima osjetno više ulja, nastaje problem, jer se nikakva kontrolna lampica neće upaliti i signalizirati opasnost.

 

Kad u motoru ima znatno više ulja od maksimuma, pri kritičnom broju obrtaja dio ulja iz kartera ulazi u komoru za sagorijevanje, preko sistema za provjetravanje bloka motora i preko sklopa klip-cilindar.

 

Tad u komori za sagorijevanje, osim začađenja, neće nastati velika šteta, ali se mogu onesposobiti i uništiti katalizator i lambda sonda. Veća je opasnost kod dizel motora, jer se može oštetiti filter čestica čađi, napuniti usisni kolektor s uljem i izazvati hidraulički udar u motoru. Kad ulje iz kartera dospije u komoru za sagorijevanje, motor počinje sam od sebe nekontrolirano ubrzavati, jer se motorno ulje u komori za sagorijevanje ponaša slično kao dizel gorivo. Tad motor prestaje reagovati na papučicu gasa, ne može se zaustaviti isključenjem paljenja (kontaktnim ključem) te se doslovce može razletjeti.

 

Manjak ulja - Korak do uništenja motora

 

Kad se nivo ulja spusti ispod minimuma, nastaje opasan manjak koji se prepoznaje po paljenju lampice pritiska ulja. Lampica se najprije pali pri naglom kočenju ili u vožnji u krivinama, jer inercijske sile izguravaju ulje prema zidu kartera, pumpa za ulje usisava vazduh i pali se lampica ulja. Kad se situacija stabilizuje, uljna pumpa opet normalno usisava ulje. Nije dobro kad motor povremeno ostaje bez potrebnog tlaka ulja, odnosno podmazivanja. Manjak ulja u motoru štetan je jer se mala količina ulja više zagrijava od normalne količine. U maloj količini ulja veća je koncentracija nečistoća i krutih čestica, što svakako ne pogoduje motoru.

 

Najpogubnije stanje nastane kad se nivo ulja toliko snizi da pumpa za ulje nema šta usisavati pa lampica stalno gori. Tada pritisak ulja pada na nulu i podmazivanja nema. Ako vozač nakon paljenja signalne lampice ne prepozna opasnu situaciju i odmah ne ugasi motor, već za nekoliko kilometara u njemu nastaje prava drama. Kad nema podmazivanja, razvijaju se ekstremno visoke temperature, koje dovode do pucanja uljnog filma. Nastaje suvo trenje, koje izaziva taljenje metalnih dijelova motora - kliznih ležajeva, rukavaca radilice, kliznih površina cilindara, klipnih karika, bregastog vratila...

 

Kontrola na ravnoj podlozi

 

Ulje kontrolišite dok je automobil na ravnoj podlozi, a motor ugašen. Treba pričekati par minuta, dok se ulje iz gornjih dijelova motora potpuno ne slije u karter. To je najbolje napraviti ujutro prije paljenja motora, jer je tad mjerenje najpreciznije, a šipku nije potrebno prethodno izvući i obrisati od ulja. Dobro je imati kanticu ulja u prtljažniku kako bi se, prema potrebi, ulje moglo odmah doliti. Ulje nije lako izvaditi iz motora te ga je preporučljivo dolijevati u više koraka uz mjerenje nivoa.

Kako izvršiti pravilan izbor ulja

 

Preliminarni odabir motornog ulja zavisno o potrebnoj viskoznosti može se odrediti za većinu vozila.

 

U slučaju kada motor ima do 25 odsto radnih sati u odnosu na projektovani vijek trajanja, govorimo o novom motoru i potrebno je upotri****(auto recenzija)ti multigradno ulje SAE 5W-40 ili SAE 10W-40.

 

Kada motor posjeduje oko 25 do 75 odsto radnih sati u odnosu na projektovani vijek trajanja motora, govorimo o srednje iskorištenom motoru, preporučljivo je upotri****(auto recenzija)ti SAE 10W-40 ili SAE 15W-40 u ljetnim uslovima, te SAE 5W-40 ili SAE 10W-40 zimi, odnosno gradaciju viskoznosti SAE 5W-40 kroz cijelu godinu.

 

U slučaju starog motora preporučljivo je koristiti ulje viskoziteta SAE 15W-40 ili SAE 20W-40 u ljetnim uslovima, te SAE 5W-40 ili SAE 10W-40 pri zimskim uslovima.

 

Sva ulja koja ispune zahtjeve za upotrebu u BMW, VW i Porsche vozila predstavljaju temelje za upotrebu kod ostalih proizvođača motora. Preporuke proizvođača kao što su MAN, "Volvo" i "Scania" predstavljaju ocjenu najboljeg ulja za upotrebu u teretnim vozilima. U slučaju kada ulje zadovoljava zahtjeve Mercedesa, znači da se takvo ulje može koristiti kod svih evropskih proizvođača motora.

Funkcije motornog ulja

 

Automobilska industrija je najveći potrošač maziva. Da bi se proizvela maziva koja zadovoljavaju zahtjeve novodizajniranih motora, potrebna su neprekidna istraživanja. Da bi motor automobila ispravno funkcionisao, motorno ulje mora ispuniti pet osnovnih zadataka:

 

1. Podmazivanje

 

Glavna funkcija motornog ulja je ta da omogući lakše klizanje jedne površine po drugoj, tj. da smanji trenje. Smanjenjem trenja smanjuje se trošenje dijelova motora i štedi energija. Do najvećeg trošenja motora dolazi prilikom pokretanja - prije nego što ulje dosegne sve kritične dijelove. Kada se motor zagrije, ulje ne smije postati previše "rijetko" jer uljni film mora biti dovoljne debljine za kvalitetno podmazivanje motora. Otpor ulja prema tečenju se naziva viskoznost. Ulje niske viskoznosti obično nazivamo rijetkim, a ono visoke viskoznosti gustim. Uticaj temperature na viskoznost motornog ulja je vrlo različita, zavisi od vrste ulja. Višu cijenu sintetičkih ulja višestruko nadmašuju korist i uštede koje ona omogućavaju.

 

2. Odvođenje topline

 

Energetska iskoristivost savremenih motora kreće se oko 40 odsto, što znači da se približno 60 odsto ukupno razvijene toplotne energije nastale sagorijevanjem goriva u motoru odvodi u okolinu preko sistema za hlađenje motora. Dok se gornji dijelovi motora hlade tako da se toplina prenosi direktno na rashladno sredstvo, pokretni dijelovi motora, poput radilice, ležajeva, bregaste osovine, klipova i sl. hlade se optokom ulja.

 

Ukoliko dođe do sužavanja uljnih kanala, dotok ulja je smanjen i motor neće biti ispravno hlađen.

 

3. Održavanje čistoće motora

 

Zbog cijelog niza razloga gorivo u benzinskim i dizel motorima ne sagorijeva u potpunosti. Jedan dio neizgorenog goriva ulazi u cijeli niz složenih hemijskih promjena i pod određenim uslovima formira čađ i garež. Veći dio neizgorenog goriva odlazi kroz izduvni sistem u obliku čađi, ali jedan dio se probije i u kućište motora. Spajanjem čađi i vode nastaje talog, mulj. Talozi zatvaraju uljne kanale i time smanjuju njegov protok.

 

Bazna ulja imaju vrlo ograničenu sposobnost sprečavanja ovih onečišćenja da formiraju taloge, pa su zato sastavni dio paketa aditiva i detergenti, koji imaju zadatak da uklone postojeće taloge i spriječiti nastajanje novih.

 

4. Zaštita od korozije

 

Kvalitetno motorno ulje smanjuje trošenje dijelova motora na taj način što sprečava dodir kliznih površina. Uprkos tome još može doći do hemijskog trošenja odnosno korozije. Jasno je da motorno ulje ne smije izazivati koroziju, već mora štititi površine u motoru od bilo kakvog oštećenja koje bi mogli izazvati voda, kiseline ili druge štetne nečistoće.

 

5. Održavanje kompresije

 

Površine klipnih prstenova, prstenskih utora i zidova cilindara nisu posve glatke, što bi se jasno moglo vidjeti pod mikroskopom kao mali vrhovi i udoline. To je razlog zašto u potpuno novom ili renoviranom motoru potrošnja ulja često bude relativno velika sve dok se ove površine ne izglade i omoguće ulju da dobro dihtuje. Sami prstenovi nikada ne mogu u potpunosti spriječiti "produvavanje" nastalo zbog visokog pritiska pri sagorijevanju i kompresiji, u kućište motora gdje vlada niži pritisak. Motorno ulje ispunjava ove neravnine i značajno poboljšava dihtovanje.

Upozoravamo

 

Ako je ulje ispod minimuma tada odmah dolijte odgovarajuće ili bilo koje drugo motorno ulje. Ako se upali lampica ulja tokom vožnje, odmah zaustavite motor i ne pokrećite ga dok ne dolijete ulje."

 

 

 

izvor:  nezavisne.com

Podeli ovaj post


Link to post

Zdravo drugari,

 

Imam pitanjce. U mojoj Carini 4afe je do sada bilo ulje Adinol 5W-40 sintetika. Hteo bih da ga promenim i da sipam Castrol Magnatec sintetiku 10W-40. Šta mi vi preporučujete?

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Castrol je vrhunsko ulje, nećeš pogrešiti, samo pošto je opšte poznato da je sam top ponude, puno ga kopiraju. Raspitaj se ko je glavni uvoznik za njega u našoj zemlji i kupi ga u radnji koja ima etiketu upravo tog uvoznika na Castrol pakovanju ;)

Podeli ovaj post


Link to post

ja dajem glas za castrol, inače sipam castrol magnatec 10w-40 i osjeti se razlika u potrošnji jer sam prije imao midland avanzu i nisam nikako bio zadovoljan

Podeli ovaj post


Link to post

I ja glasam za castrol, koristio sam isto to ulje, i potpuno sam bio zadovoljan.

 

Ali, potrosnja ulja je jako diskutabilna tema, evo zasto:

 

Po nekim teorijama, ulje koje "se trosi" u odnosu na ono koje se "ne trosi" je za nijansu redje. Dakle ulje manje viskoznosti ulazi lakse u sve "pore" unutar motora. Sto je bolje, motor se bolje podmazuje, i time se manje haba. Opste je poznato da i novi motori pomalo, ali zaista pomalo trose ulja.

 

Tom teorijom vodjen, sto nije dokazano da je istina, covek treba da sam odluci sta mu je bitnije, da ima bolje podmazivanje ili da mu nivo ulja od menjanja do menjanja ne padne.

 

Upravo iz tog razloga sam presao sa castrola na mobil, i jos uvek nisam presao dovoljno kilometara da bih komentarisao, pa kad promenim ulje javicu se...

Podeli ovaj post


Link to post

Po nekim ozbiljnim testovima za high-performance japanska vozila:

 

1. ENEOS

2. MOTUL

3. RED LINE

4. MOBIL

5. CASTROL

 

Istina ili ne...Mislim da jeste. Eneos je na listi ubedljivo najskuplje ulje.

 

Na pr. u CS je Mobil 1 0W40, u WRX STI je Motul 300V Competition 15W50. Kod prve zamene sigurno prelazim na Eneos 0W50... da se proba.

Podeli ovaj post


Link to post

a gde moze da se nadje Eneos kod nas ?

Podeli ovaj post


Link to post

Heh, ne znas sta valja, skoro 1800 din litar, ali vredi...Ja turam u EVO i S2000 0W20 od ENEOS, a jos nismo nasli interesenata za 0W50...:)

Podeli ovaj post


Link to post

Cim Motul protrci 5000km, eto interesenta...za 0W50. Bitno je samo da ima, da se ne rasproda.

Podeli ovaj post


Link to post

Nešto švrljam po netu pa me interesuje jedna stvar. Da li je Castrol Magnatec 10W-40 sintetika ili polusintetika? U svim opisima piše da je to ulje sintetičke osnove

Podeli ovaj post


Link to post

×