Jump to content
TcS

Ulje za motor

Preporučite marku motornog ulja  

65 members have voted

  1. 1. Koje ulje koristite za vaš auto ?

    • ENEOS
      27
    • MOTUL
      3
    • CASTROL
      11
    • TOTAL
      7
    • MOBIL
      4
    • ESSO
      1
    • ELF
      0
    • SELENIA
      0
    • BP
      0
    • TOYOTA ulja
      7
    • LEXUS ulje
      0
    • LIQUI MOLY
      3
    • VALVOLINE
      0
    • SHELL
      1
    • TEXACO
      0
    • HAVOLINE
      0
    • MODRIČA
      1
    • LUKOIL
      0


Recommended Posts

@@pex77 dok cekamo da se expandable javi, ja sam mu sipao prvo polusintetiku eneos 10-40 i znao je da potrosi oko 200-300 gr na 5 k km. Sada mu sipam sintetiku 5-40 i nema greske, isto eneos. E sad, meni je cudno i ujedno da pitam @expandable u cemu je fazon sa eneosom? Do 5 k km ne potrosi ni grama, posle toga krene skoro 100 gr/ 1000 km.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

@@Mića To sam i mislio, da sipam sintetiku 5w-40. Imam dve budžet i jednu lux varijantu u toj gradaciji i izleteo je još jedan lux predlog na Mobil pretragu ulja za Rollu.

Budžet:

1. Eneos Premium Hyper 5w-40

2.Mobil Super 3000 X1 5w-40

Lux:

1. Eneos Sustina 5w-40

Lux(rezervna varijanta po preporuci Mobil-a):

1. Mobil 1 FS x1 5w-50

Nisam razmišljao o Motul-u, mada vidim da je @@AndrejaKG zadovoljan sa 6100. U Yarisa sipam Motul 8100 EcoNergy 5w-30 i baš sam zadovoljan. Ako ima nešto da bi @@Expendable predložio od Motula rado bih uzeo u obzir. Najviše bih voleo da se suzi izbor na jedan predlog ili kombinaciju jedno budžet i jedno lux ulje koje bi bilo najbolje za Rollu 4x4 sa 7-AFE motorom, pa šta ko voli . Hvala unapred.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Iskreno da ti kazem, ja bi presao sa eneosa na motul cisto da probam, ali u js servisu toce samo eneos pa ipak nema smisla da kad tamo uvek sve radim donosim svoje ulje, ipak oni zive od toga a vise nego maximalno su fer i korektni.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Na Yarisu koristim Motul, a na Rolli vidim u servisnoj da piše u delu za ulje samo Mobil 1, ništa konkretno koji tip i gradacija. Tako da zato mala nedoumica. Mada vidim da si ti baš zadovoljan sa Eneosom.

Podeli ovaj post


Link to post

 

 

E sad, meni je cudno i ujedno da pitam @expandable u cemu je fazon sa eneosom? Do 5 k km ne potrosi ni grama, posle toga krene skoro 100 gr/ 1000 km.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Pa jesam, svakako menjam ulje na 6-7 k km, ali mi nije jasna to sto posle 5k km pocne malo da pije ulje. Da je do motora trosio bi odmah, isti rezim voznje, naj normalnije bez teranja u visoke obrtaje.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Motul uvek malo potrosi skoro svaki auto ali brate podmaze za sce pare npr u daciu novu koju smo kupili sipam motul 8100 i ni gram vrv sto je nova a audi mi povuce bogami podosta ali takav je motor 2.0tfsi svaki trosi tako je fabricki

 

Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Nešto mi ne ide sa postovima ...

Ajd' još jednom.

 

@pex77

 

Mislim da ste sami sebi odgovorili (sa tri 5W-40 i jednom 5W-50 opcijom).

6100 bi moglo i u 10W-40 opciji, pri čemu je cenovno u rangu većine 5W-40 ulja, pa i više (blizu vaših lux opcija).

Naravno, kao ekonomično a dobro, bilo bi koristiti 10W-40 ulja.

 

Ulje koje je više od dve godine u motoru (bez obzira na km i izgled) ispustiti što pre (prvi lep i sunčan vikend, verovatno predstojeći).

Podeli ovaj post


Link to post

@Mića:

 

"skoro 100 g (ml) na 1000 km" ... to mi zvuči nešto najnormalnije (moguće).

Nulta potrošnja je (naravno) MIT i ništa drugo. Čak bih se više zabrinuo za motor da posle 7-8k km nivo ulja ne mrdne jer bi to značilo da je u ulju voda i/ili gorivo (da nadoknadi onih par dl koliko je realno da motor potroši).

 

Sa 10W40 je trošio od početka a sa 5W-40 nije ... zavisi od toga i kad ste ulje menjali i uslova vožnje, no malo je i do kvaliteta ulja (uobičajena je zabluda da motor mora da 5W-40 troši više, može i manje, kao što je vaš slučaj). Stvar je u tome da 5W-40 ulja imaju istu ili manju isparljivost od 10W-40 a i sadržaj polimera je sličan (obično je malo veći ali ne mora da bude, zavisi od korišćenih baznih štokova; ukoliko su to bazna ulja ind. visk. preko 130, može biti i manje polimera).

 

Posle 5k km počinje malo da troši ulje ... to je normalno (u mom "crvenom ferariju" (Z101) je to na oko 3000k km, bude "nula" pa onda 1 dl/1000km).

Ne bih rekao da je to do Eneos ulja (više je faktor (ne)sreće što se sa nekim drugim uljem ne dešava).

Kod 5W-40 ulja može biti da ne ispunjavaju "stay in grade" (budu "5W-30", no ne kao takva na početku, nego još lošija), što je naročito izraženo kod 0W-40 i 5W-40 (i nekih, uglavnom starijih, motora). Naročito uz mnogo gradske vožnje, ili ako posle mnogo grada sledi dug rad motora (duga relacija auto-putem ili slično). Može biti samo do uslova rada motora ... uglavnom ništa strašno, niti nešto što treba da brine.

Dakle, može (ali ne mora) biti do: razblaženja gorivom, (prethodne) kontaminacije kondenzatima (vodom), delimičnog razlaganja polimera (ovo je najmanje verovatno, tj. prosto je neverovatno za 5000km). 

U svakom slučaju ulje je bar donekle kontaminirano i sa (makar malo) nižim sadržajem aditiva, tako da je sve to o.k.

 

I da, ulje nije loše menjati na 7500km, eventualno 10k km ukoliko su km u gradu do 50%.

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala @expandable ulje uvek menjam na 6-7 k km, realno je jeftino a motor uvek ima da kazem sveze ulje i bolje podmazivanje

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Jedno pitanje za @@Expendable u vezi Eneos ulja Premium Hyper i Sustina, oba 5w40. Cene kod uvoznika su 928 za premium, odnosno 1570 rsd po litri za sustina. Sigurno da je razlika u kvalitetu ulja, pitanje je da li tolika razlika kao što je u ceni i koliko to znači za motor 1.3 vvti

Koliki sam gledao, firma Standard 001 iz NS koja prodaje Toyota ulja postoji od 2007. godine. 5w30 je 1061 dinar, 5w40 trenutno imaju u pakovanju od 5 litara i cena je 6000 rsd. Našao sam i da u Sloveniji jedna firma prodaje Toyota ulja, ostaje samo misterija originalnosti.

 

 

Sent from my SM-G531F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Sustina je klasa za sebe i serija ulja koja je verovatno najnaprednija trenutno.

No, nije nešto što će se primetiti u standardnom režimu upotrebe, tako da je Premium Hyper verovatno bolja kupovina (naravno, ko god može da priušti sebi Sustinu a ima i razlog za nju, npr. ide na Navak ili je taksi vozač i slično, treba makar da proba (u dva ciklusa) ovo izvanredno ulje).

Ne znam mnogo o "Toyota" uljima jer ih kriju kao zmija noge ... sigurno su o.k. i sigurno ih NE pravi Toyota.

Od svih navedenih Eneos ("običan") 5W-40 mi se čini kao najbolja kupovina (sigurno je originalno, Technolub je uvoznik).

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala na odgovoru. Do sada je servisiran automobil u Toyota ovlašćenom servisu, kada sam ga kupio, zamenio sam ulje, nasuto Motul 8100 X-cess 5w40. Dolazi vreme zamene (menjam na 10.000 km, godište prelazim 18.000 - 20.000 km), kupujem Sustina 5w40 i menjam.

Podeli ovaj post


Link to post

Vezano za Eneos Premium Huper 5W-40, u Technolub-u je cena 900din na 4l, a na Ubu sam nasao za 820 za 1l, stize iz Shopgroup-a, koji isto radi sa Eneos. Zanimljivo je da je cena veca kod glavnog uvoznika. Uglavnom ulje je Made in UK, kao i obicno.

Podeli ovaj post


Link to post

A sa popustom u AP Sport-u je 4 litre 3015 dinara. Technolub, cena 928 dinara. Sustina 5w40 u Keš auto centru, 4 litre 4840 dinara, skoro 1300 manje nego u Technolub.

 

Sent from my SM-G531F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Slazem se sa Expendable, nemas potrebu za nicim boljim od Premium Hyper. Ja ga koristim i prezadovoljan sam. Evo me na 4500km od zamene i ne fali kap. Uvek ga menjam na nekih 12000 i na tom intetvalu ako potrosi 0.3l. Auto radi pdlicno.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ista situacija i kod mene, ja menjam na 7-8 k km.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

U GT86 - Toyota 0W-20 ulje , Celica GT4 - Eneos 5w-30, Celica t23 - Eneos Sustina 5w-30

Dobio sam info da se u belog Subaru BRZ sipa isklucivo Eneos Sustina 0W-20.

Sa Eneosom nema greške.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

kakvo je ulje Comline? Ima neka akcija pa se razmisljam. Do sada sam sipao Castrol.

 

Poslato sa G630-U20 uz pomoć Tapatoka

Podeli ovaj post


Link to post

@emeritus ja nikad cuo za to  :viber14:  al  nzm zasto juriti neka nepoznata ulja i rizikovati  ako vec predpostavljam sa Castrolom imate ok iskustvo. :)  

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Ma cisto iz znatizelje pitam, navodno je 20% snizeno. Zadovoljan sam sa Castrolom.

 

Poslato sa G630-U20 uz pomoć Tapatoka

Podeli ovaj post


Link to post

Comline je engleska firma. Uglavnom rade delove kao budžet varijanta(jeftinjara). Ne znam nista o kvalitetu njihovog ulja ali cena dosta govori o tome.Mozda bi @Expendable nesto vise znao o njemu

 

Poslato sa HUAWEI P7-L10 uz pomoć Tapatoka

Izmenjeno od frank

Podeli ovaj post


Link to post

Comline -?! 

Iskreno, nikad čuo. Njih nema na "mapi" proizvođača maziva, što samo znači da to neko drugi radi za njih i lepi njihove nalepnice.

Pa sad, još jeftino, koliko to može biti dobro (i koliko će biti jeftino)?

Mislim, siguno nije njesra (jer radi neko od većih i poznatijih, makar po principu "što jeftinije") ali ...

Englez NIKAD (iako su gugl puta veće škrtice od nas) ne bi kupio ulje iz Srbije (Istočne Evrope) ni pod kojim uslovima (za dž.), ni pod kojim dokazima (da su bolja od npr. tog Comline-a ili Comma-e ili da su ista kao Castrol), ni da ga biješ, a mi stajemo u red za neku kintu manje ... i posle njima ide a nama ne ide ... pa tako to ide.

Mogul u Češkoj ima cenu kao Castrol a kod nas je 2,5x (2-4) jeftiniji ... ništa (ali NIŠTA) nije bolji od nekih naših kompanija (ili delimično naših). Castrol je nekad pravljen u Modriči (kad cela Evropa nije imala pogon za HC) ali ni tada nismo poštovali naše.

Ne mora naše (ili "naše") ali pored toliko opcija* (Eneos, Mobil, Total/Elf, Motul, Liqui Moly, Kroon, G-energy, Texaco, Valvoline, Wolf, Lukoil,  ... itd. i sl.), ne vidim potrebu da na cca. 200 brendova maziva treba još jedan na (jadnom nam) tržištu Srbije.

Radi se (samo) o tome da uvoznik verovatno dobija ekstra rabat za prvu isporuku (ili prve godine), naročito ako distribuira i druge proizvode kompanije (da se lepo popuni šleper).

Ponavljam, verovatno je to (više nego) o.k. (kvalitet), cena sigurno povoljna (verovatno i jeste 20-30% od onih koje su trajno održive, ako ništa drugo ono zbog skupog transporta ... carina neće biti problem, čak i kad UK izađe iz EU, mi ćemo to lepo ostaviti "bezcarinski").

Meni se NE sviđa, ali svakako to "može da prođe" pa nek' svako odluči po svojim afinitetima.

  • Like 1
  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Danas svratih do prijatelja u servis pa vidim da imaju zanimljivo ulje za Toyotu imaju samo reci hvale za njega.

A ni cena nije strasna 3900 din, 4l

bff9f40b976817067ef9f3c38daeb400.jpg

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Izmenjeno od Seba
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

×