Jump to content
TcS

Ulje za motor

Preporučite marku motornog ulja  

65 members have voted

  1. 1. Koje ulje koristite za vaš auto ?

    • ENEOS
      27
    • MOTUL
      3
    • CASTROL
      11
    • TOTAL
      7
    • MOBIL
      4
    • ESSO
      1
    • ELF
      0
    • SELENIA
      0
    • BP
      0
    • TOYOTA ulja
      7
    • LEXUS ulje
      0
    • LIQUI MOLY
      3
    • VALVOLINE
      0
    • SHELL
      1
    • TEXACO
      0
    • HAVOLINE
      0
    • MODRIČA
      1
    • LUKOIL
      0


Recommended Posts

Sta vise povoljno je... Da li je to "oridjiji" toyota ili je neko deseto for toyota?

Podeli ovaj post


Link to post

Kako sam razumeo imaju toyotinu licencu i ide u prvu ugradnju u Japanu. Raspitacu se vise pa cu da postavim. Mozda Expendable moze da nam kaze nesto vise o tom ulju.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Iskreno, nemam pojma. Samo na osnovu slike, još manje.

Koliko znam postoji Toyota OEM (koje narvno NE pravi Toyota). Bitno je poreklo da bi se pretpostavio proizvođač, ako je iz Japana onda je sva prilika da ga pravi Nippon Oil (Eneos) i/ili Idemitsu (nema treće opcije).

Ako je "made in EU" ... već ne bih bio siguran (i bežao bih od takvog kao đavo od krsta).

Toyota OEM (ako postoji takvo) iz neke od zemalja Zapadne Evrope, onda je verovatno Total-ovo ulje (možda čak i Shell kao što je Honda (možda i danas, ali je svakako bila jedno vreme). Ako je u USA nije teško pretpostaviti da je (najverovatnije) Mobil.

Tako to ide, veliki proizvođači angažuju samo najveće.

E sad, ako nije (a po svemu sudeći NIJE) Toyota OEM, onda je malo druga priča.

Hvale ga - ko? Trgovci?! Pa neće valjda da ga kude ili pričaju da je prosečno.

Toyota licenca (za maziva?!). To je verovatnije zvanično odobrenje (approval) koje kod Japanaca ide malo tajanstvenije (i teže je proveriti) ... u principu su svi proizvođači motora (vozila) totalni dunsteri (dileje, paceri ...) u odnosu na Mercedes koji to (već godinama) radi najbolje i svetlosnu godinu (razdaljine) je ispred svih ostalih. Zašto drugi to ne rade? Zbog OEM ulja?! Pa i MB ima takva pa im ne smeta ništa da licenciraju desetine proizvođača i stotine vrsta ulja po svakom od njihovih normi.

Zbog toga što kod drugih nije tako, uvek će biti "ovako" ili "onako", prilika za ekstra zaradu (proizvođača i/ili trgovaca).

Verovatno je to o.k. (cena nije ni (tako) preterana, čak) ali sigurno nije no. 1 izbor i/ili "jedini pravi". 

Može se (sigurno) uzeti u razmatranje ali bih bio oprezan. Jednostavno, roba čiji se proizvođač NE zna (možda je i naveden ali čisto (po)sumnjam) mi je uvek sumnivija nego ona čiji je proizvođač jasno naveden (valjda je i obavezno po nekim zakonima o zaštiti potrošača, ali kod nas će proći i bez toga).

Mož' bit da, mož' bit ne, ako je iz Japana* (stvarno) (ali na osnovu čega se to može tvrditi? garantovati (pogotovu)) onda pretežno DA, ako ne - pretežno NE (banalizovano, zašto ne kupiti (onda) Total ulje, koje je (za isto) malo i jeftinije).

 

* uz to da je onda dobar deo cene (bar još jedan PDV preko, tj. 20% ili više) samo transport odande (pa je tim delom bacanje para)

Btw, zašto onda ne Eneos (koji je verovatno proizvođač istog)? Naravno Eneos ulja (ovde dostupna) se prave u Evropi, ali Sustina je (još uvek) ekskluzivno iz Japana (bar koliko sam pratio, možda ni to više nije).

Podeli ovaj post


Link to post

P.S.

OEM (Toyota, Honda ili bilo koje drugo) ulje je naravno odličan izbor, ali takva ulja su pre svega zamišljena kao servisna ulja, pa je više nego o.k. takvo sipati u servisu (ovlašćenom). U slobodnoj prodaji ... osim pomenutog Mercedesa (koji i nije tako lako naći) za Mercedes, mi se takva ulja (jednostavno) NE sviđaju.

Za razliku od "robnih marki" proizvoda za široku potrošnju gde su takvi JEFTINIJI (od brenda proizvođača a proizvod je identičan) pa razloga za kupovinu (i) ima, kod maziva (motornih ulja pretežno) je obrnuto, "robna marka" je skuplji proizvod pa je razloga za kupovinu manje (Btw u servisima je obično cena pristojno niska pa ako već "ruke" plaćate više, bar ćete samo ulje platiti manje (nego u maloprodaji); pričam o principu ne znam da li je sa Toyota uljima (baš) tako).

 

I na kraju:

ako je prva ugradnja onda bi trebalo da je Toyota OEM, inače nema baš mnogo smisla.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Slazem se. Ne bi esperimentisao, ako ima neko ulje koje ti se pokazalo dobro, zasto menjati.

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

(dok sam (još) na (pri) doručku da dodam): da, lepo rečeno (prethodni post).

Toyota (kod novijih modela naročito) jasno definiše zahteve (API, ACEA, ILSAC) za svoje motore, pa OEM ili "OEM" (naročito van servisa) nema neki poseban značaj (naročito ako treba da se doplati za tako nešto).

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Nije me mrzelo da skocim danas do radnje i uslikam specifikaciju glavni i odgovorni nije bio tamo tako da nisam uspeo da dodijem jos neku informaciju.

Po specifikaciji se vidi da se radi u EU.

06a91dfd330eaa374bfb4709fcf6975f.jpg99670d746d03f037ae2cb2220f7ebaf0.jpg

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

švapska marka. Litvanska rafinerija. Ja bih to zaobišao. To je nešto ala naš galax.

Htedoh reći, možda i nije loše, ali bolje da do tog zaključka dođu drugi :)

 

sad proverih za jtd motor preporuku i na sajtu im stoji da je oem preporuka 5w-30 što nije tačno.

Izmenjeno od maxy
  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Obozavam ove varijante - - "for Toyota"

- made in EU

- Pribalticka rafinerija

- Nemacki distributer

Sa engleskim i ruskim uputstvom

- i japanskom (kineskom, korejskom...) (?) specifikacijom :D

 

Pa j_b_s ga, ili je prevara, ili je narucilac izuzetno neozbiljan u opremanju ambalaze ;)

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Sto kaze Expendable, preporucuje prodavac, njegovo je da proda. Ne mora da je lose , ali bolje ne experimentisati.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Fanfaro zvuči pre smešno nego ozbiljno ... iako je relativno dugo u poslu.

Naravno to je samo distributer.

Ovo je praktično Mannol ulje ali u lošijem izdanju (bez brenda, preko SCT Lubricants koji je vlasnik istog).

Osim toga, Made in Litvania nije posebno bolje nego made in Serbia (da ne kažem da je do skora bilo "nebo i zemlja" u našu korist).

Galax mi i dalje zvuči bolje (imaju i neka nova ulja, ali to je druga tema).

Galax - što da ne, ili FAM ... bar su domaći ... NIS je makar 30% domaći i "made in Serbia".

Znate li kad bi Litvanci kupili naše ulje? Ni za DŽ (jer smo "Rusofili" ili nas tako doživljavaju).

Ne kapiram (doduše) Ruse zbog kojih SCT uopšte i postoji i radi (kao i još par "Nemačkih" brednova, koji se (po pravilu) NE prave u Nemačkoj ili u nemačkim "garažama"). Uz svoje Lukoil (tamo i za nijansu bolji od rumunskog) i G-energy te ZIC (što kod nas nema) (SK Koreja) i "pola planete" (svega i svačega) ne vidim zašto bi tamo kupili tako nešto ... verovatno su damping cene u pitanju (samo što nije za Џ). Uostalom, kao što mnogi kod sebe drže cene kao Castrol (npr. češki Mogul (ah, groznog li imena)) a kod nas duplo (ili više) jeftinije ... pa njima ide a nama ne ide ... pa i neće ići dok se mal(k)o ne opametimo pa ne tretiramo naše kao da su prazne pivske flaše a "njino" kao "med i mleko" (zlato). 

Od "japanske licence" nema ni J ili baš ima (u glavu). A fabričko punjenje je (tek) čista lažaja (besomučna laž).

BTW SCT se ne ubija od licenci (odobrenja) ni za nemačka ("domaća" u njihovom slučaju), jer npr. za dva najaktuelnija (i najpopularnija): MB 229.5 (NULA odobrenja), MB 229.51 (JEDNO odobrenje), a na mnogo više ulja navode i jedno i (naročito) drugo.

Očekivati japansku licencu (šta god to značilo) je isto što i verovati u Deda Mraza (krajnje naivno).

Jedino je tu dobro za studente marketinga kao školski primer kao obmanuti kupca (i uzeti veće pare kao distributer nego proizvođač); malo japanskog pisma i tra-la-la i dupla cena! (svaka čast (doduše) na tome).

Dakle, bolje (bar) kupiti Mannol (isto ali bar jeftinije) ili nešto "kršteno" (pa makar i naše, sa žalošću da kažem tako).

Za Japance (doduše) naši i nemaju uvek rešenje ALI tu je (bar) Eneos, Total, Shell, Mobil ... Castrol, Motul, Kroon ... Wolf, G-energy ... (ili bar "pravi Nemac" kao što su Liqui Moly (pa nek je i skuplje) ili Fuchs).

(spisak je dug, tako da za novi "OEM" ne vidim razlog).

Dakle, pošto je isto što i Mannol (u najboljem slučaju) NIJE (svakako) to loš kvalitet, svakako da je o.k. ALI je cena PREVISOKA!!

(vredi bar 10% manje od Mannol-a jer je to ipak Brend, a ovo nije ni brend ni ništa (robna marka))

Izmenjeno od Expendable
  • Upvote 4

Podeli ovaj post


Link to post

Cemu experimentisanje? Kacio sam u svojoj temi ali neka ga i ovde. Evo kako izgleda motor posle 123k km koji je trosio iskljucivo eneos 5-40, menjano na 7-8k km.

To mi je trosak 50€ ( komplet mali servis) a za auto neprocenjivo mnogo znaci.dd80c56fb5f9e6aff453a0a3d28d2464.jpgebdae362dc4eb533d05ea5d298adf2c5.jpg

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

  • Upvote 7

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala @ Expendable na strucnom i iscrpnom objasnjenju.

Jedno prica trgovac, drugo pise na pakovanju a trece je u stvari unutra.

Sticajem okolnosti dva puta godisnje posecujem anti doping edukacije i par puta su predavaci tamo pricali o suplemetima, odnosno o etiketama koje se nalaze na njihovim ambalazama.

Sa prednje strane stoji etiketa koja nama naravno najvise upada u oci i na njoj moze da pise bukvalno sta god. Na Wey proteinu neke osrednje kompanije mozete videti stvari tipa, No1 in the world ili the best way protein ever...

Oni mogu da stave da je njihov protein najbolji na svetu i (ako nije) a nece snositi nikakve posledice posto zakonom nije odredjeno sta i kako mora da pise na ambalazi. Jedinu stvar koju moraju da postuju je specifikacij na poledjini gde se nalazi parcijalno sta taj suplement sadrzi u sebi.

E sad zanima me kakva je politika fabrika za proizvodnju ulja da li i oni imaju tu slobodu ( kao sto imamo i na ovoj kantici for Toyota and Lexus sa strane na Japanskom) i onako na prvi pogled za nekog laika izgleda normalno kao sto je meni izgledalo ok sa dobrom pricom trgovca?

 

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Upravo tako Sebo. To i mene zanima. Da li neko moze da koristi neciji grb,ime ili logo ako nije dobio dozvolu za to i tako dovodi kupca u zabludu. Opet ako je dobio dozvolu ,onda je pitanje da li bi se proizvodjac "salio" sa svojim imenom pa da dozvoli nekom sa relativno losijim uljem stavlja ime njihovog brenda na ambalazu.

Podeli ovaj post


Link to post

Toyota logo je zaštićen, kao i natpis Toyota sa fontom, ali sama reč nije. Pre par godina su pojedini zastupnici automobilskih marki su tražili od servisa da uklone logo određene marke sa table koja im se nalazila na servisu s obzirom da nisu bili ovlašćeni serviseri. Ako ulje nema odobrenje toyote onda definitivno nema pravo ni na korišćenje loga, ali niko ne može da im zabrani da napišu da je za Toyotu. Na tržištu postoji gomila primera, npr. Futrola za Samsung telefon koji je sklopila no name firma iz prc.

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

I ja kapiram tako, i to sto je napisano na japanskom, niko ne moze da se buni zbog toga, a to je sve u stvari mamac za kupca.

 

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Meni je ovde odmah cena bila sumnjiva. Manje od 1000 din /l za 5w-30 i još motorno ulje samo za Toyotu i Lexus ??

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Mićo, motor je k'o bombona!

(Plus za Eneos i vlasnika koji održava vozilo)

 

Zanimljiva pitanja (već delom odgovorena). Nisam baš dovoljno stručan u oblasti (iako sam dosta toga morao da naučim prošle godine pre prijave jednog patenta, gde sam skapirao da je pravni deo važniji od tehničkog).

Iako sam na par seminara dostaču o pojmovima zaštićenog imena, grba, logoa i slično, nisam baš zapamtio detalje.

U svakom slučaju, to se može izvrdati na razne načine (što je ovde urađeno majstorski). Sigurno je angažovana firma koja se oblašču bavi (zaštita intelektualne svojine).

 

Detalji i jesu za (pravnika) stručnjaka za pitanja int. svojine.

 

Svaka čast na odrađenom poslu, uz sasvim o.k. ulje. Ipak, Japanac neće u svoje vozilo sipati ulje koje nije japansko (110%). Osim kad je primoran (kao možda u EU koja ima svakakvu regulativu da zaštiti svoju industriju, ako se vozilo pravi u Evropi verovatno se mora sipati (između ostalog) i ulje iz Evrope; doduše Toyota ili Honda nikad neće izabrati proizvođača koji im nije ravan, nego će po pravilu birati stare i velike kompanije (Mejdžorse; TOP 5 svetskih u ovom slučaju TOP 3 evropskih, Total, Castrol i Shell).

 

Dakle, nije ulje loše (daleko od toga) ALI je Mannol sigurno jeftiniji (ne mogu sad baš da se setim imaju li baš takvo ulje) a to mu dođe isto.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Polako mi se blizi servis, na prethodnom je sipan Eneos premim hyper 5w40. Prvih 3k km je bilo sve ok, posle toga motor je posceo da trosi ulje. Sada bih presao na nekog drugog proizvodjaca ulja, mozda Mobil 5w30 ili da idem na 10w30/40, neka preporuka?

 

Corolla e12 1.6 vvti

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Izmenjeno od mpavlovicbb

Podeli ovaj post


Link to post

Можеш прећи на гушће уље, али неће престати потрошња, нажалост. "ZZ" мотори имају проблем са уљном кариком која се скупи уз клип и пропушта уље...било је случајева да троше 1 л на 1.000 км.

Решење је замена карика...

Podeli ovaj post


Link to post

Kad si se vec dotakao teme, a licno sam iskusio tu potrosnju, da li i koliko ulja trosi auto nakon te intervencije, i koja je njena okvirna cena? Ovde niko nije izvodio tu intervenciju, a frljali smo se raznim ciframa. Bilo bi dobro imati info iz prve ruke :)

Svako dobro!

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Можеш прећи на гушће уље, али неће престати потрошња, нажалост. "ZZ" мотори имају проблем са уљном кариком која се скупи уз клип и пропушта уље...било је случајева да троше 1 л на 1.000 км.

Решење је замена карика...

Onda ostajem na fabrickoj specifikaciji, mozda cu promeniti prpizvodjaca jer je vec par ljudi ovde reklo da im se Eneos razbije posle 3-5 k km i onda krene po malo da se trosi.

 

 

Sent from my E5603 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Koristim ENEOS 5W30 vec 4 godine (5 zamena) i nemam nikakve zamerke, niti potrosnju koja bi se primetila.

 

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Возим Јарис Версо 5 година, прве 3-4 године је сипано Тојота, затим Енеос и није трошио ни кап, мењано на 12-13.000 км.

Прошле године је почео трошити око 0,5-0,6 л на 4-5.000 км, године га стижу, а и ја га "стискам" :)

Иначе сипам 5W-30 ENEOS SUSTINA

Izmenjeno od ニッポン車

Podeli ovaj post


Link to post

Hajde i ja da se uključim u diskusiju o ulju.

Yaris 2007, motor 2sz-fe, prešao 262.000 km. U njemu je eneos 5w40. Prvih 6000 km ne trosi ništa, nakon toga kreće potrošnja i do 10.000 km potroši oko 0,4 - 0,5 litara.

Pitanje je da li ostati na 5w40 ili ima svrhe preći na 5w30 (Shell helix ultra ili Motul).

 

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

×