Jump to content
TcS

Ulje za motor

Preporučite marku motornog ulja  

65 members have voted

  1. 1. Koje ulje koristite za vaš auto ?

    • ENEOS
      27
    • MOTUL
      3
    • CASTROL
      11
    • TOTAL
      7
    • MOBIL
      4
    • ESSO
      1
    • ELF
      0
    • SELENIA
      0
    • BP
      0
    • TOYOTA ulja
      7
    • LEXUS ulje
      0
    • LIQUI MOLY
      3
    • VALVOLINE
      0
    • SHELL
      1
    • TEXACO
      0
    • HAVOLINE
      0
    • MODRIČA
      1
    • LUKOIL
      0


Recommended Posts

Ja prodam 20t ENEOSa godisnje, sto u radnji, sto u servisu, sipam to u 14 razlicitih azijatskih brendova koje radim, a ima sigurno preko 300 razlicitih modela i tipova vozila, i ENEOS nemam zamerku uopste.

 

Jedino sto je istina je da recimo polusintetika do 5000 km drzi, i onda narednih 2000 km prosto se razbije, ali to je vecinom kod agilnijih vozaca, prosecan srpski vozac je zadovoljan odnosom cena/kvalitet i ne buni se niko.

A 20 tona ulja mislim da je ipak respektabilna kolicina za uporediti, jer bi ja prvi menjao marku da imam problema, ne igram se sa reputacijom.

Podeli ovaj post


Link to post

zanimljivo,a sta kao polusintetiku posle 5.000 razbije,a sintetiku ne

Podeli ovaj post


Link to post

Kod mene isti slucaj. "POTVRDJUJEM" Samo sto ne trosi nego "troskari" i taman mu onda i menjam ulje.

Podeli ovaj post


Link to post

drustvo jel ima neko iskustvo sa vaslvolinovim uljima posto mi je neko zapalo za oko u lav autu. valvolin durablend

Podeli ovaj post


Link to post

drustvo jel ima neko iskustvo sa vaslvolinovim uljima posto mi je neko zapalo za oko u lav autu. valvolin durablend

Ja sam koristio dugo crveni Valvoline ali u yugu. Crveni je za motore koji su presli preko 100.000 km. Sa tim uljem mi je motor extra radio i najmanje ulja trosio. Ipak je to bio yugo, pa ovo uzmi sa rezervom. :D Nesto u zadnje vreme ne vidim to ulje u prodavnicama, ne znam sta je u pitanju ? Kod zadnjeg menjanja ulja na yugu sam trazio bas to ali ga nije bilo. Prodavac mi rece da je povuceno !? Za razlog se i nisam bas nesto raspitivao.....bilo dosta davno pre nego sto sam uzeo TOYOTU :D

Podeli ovaj post


Link to post

posle duge polemike i razmisljanja i raspitivanja odluka u vazi ulja za moj 4age je pala na Liqui moly mos2 10w40. svi kazu da je to ekstra ulje i da je namenjeno za sve automobile a pogotovo za starije koji imaju dobre motore ili za nijansu losije posto taj mos2 formula pravi kao neki zastitni sloj preko delova motora i tako olaksava startovanje i manje trenje izmedju sklopova. danas sam cak zvao i njihovog distributera za srbiju u svilajincu i toplo mi je preporucio i objasnio zasto bas liqui moli, jer pored svih tih objasnjenja naglasio mi je i da je jedino to ulje na nasem trzistu original i da se nepakuje nigde sem u nemackoj

Podeli ovaj post


Link to post

necu da hejtujem, ali to bi ti svaki distributer rekao... :P

ako su ti karike u problemu svako ulje ce da ti trosi motor makar sipao i ono do 50e/L :D

Podeli ovaj post


Link to post

ima i tog naravno svako hvali svoj proizvod, ali i po kom na netu svi su odusevljeni sa tim uljem. i ne nisu mi karike u problemu i ne netrosi ulje itd. vec sam se opredelijo preventive radi da nebi do tog doslo.  procitaj malo za liqui moly mos2 i videces zasto sam bas njega izabrao :)

 

> VII MoS2-Leichtlauf (Low Friction) SAE 10W-40 
> Na kraju ali nikako po značaju. Ljubimac samog proizvođača, svih zaljubljenika u automobile i naravno onih u ulja a posebno autora ovih redova. 
> Neka me neko zaustavi posle treće strane. 
> Polusintetičko ulje. Cena veoma, veoma povoljna. Generalno na tržištu top 5 gledajući odnos kvalitet/cena, koji je bolji i od prehodno hvaljenog Syntoil HighTech-a! 
> Cenom je kao npr. Leichtlauf 10W-40 pa bi i laik zaključio, polu-sintetika po ceni mineralnog pa još MoS2 aditiv džabe (već u proizvodu) mora da je best buy! I jeste! 
> Dugo bi objašnjenje trebalo zašto Leichtlauf istu cenu ali u skraćenoj verziji je da je po SL standardu (što MoS2 verzija nije) kao i da ispunjava iste ACEA A3/B3 ali iz 2002 (02) naspram onih iz '98. 
> Ovo ulje je toliko dobro da je to čudo jedno! Pokušaću da budem krajnje objektivan i pored priznanja da sam na njega "slab". 
> Kao što sam rekao ili ću tek reći ACEA standardi (bilo A ili B) sa oznakom 3 su više akcentovani na performanse dok je 1 na štednju, petice obuhvataju oba a 2 i 4 su kompromisna rešenja. Uzmite ovo ne baš strogo jer je naravno kompleksnije od rečenog. 
> To se nigde bolje ne vidi nego kod ovog ulja. Ulje za performanse. Napravljeno da vam sačuva motor i izvuče maksimum iz njega. Želite povremeno sporsku vožnju? Evo vam idealnog ulja. Preporučujem da nađete stazu npr. novu Navak akademije ;-) lepo platite i neugrozivši nikoga malo se izživite sa ili bez instruktora. E za to vam treba baš MoS2 o kome razgovaramo. 
> Mala digresija: postoji i verzija 15W-40 koja je čisto mineralne osnove i ispunjava samo SH i A2/B2 i koje je naravno nešto nižeg kvalilteta ali i dalje odlično jedino ga je teško naći nije standardna ponuda već spada u "izvozna" ulja što znači traži veće količine za isporuku. Ukoliko ga nađete upravo ta verzija bi dobila preporuku za zastavu, lade i sve automobile koji imaju 15W-40 kao preporuku proizvođača motora ili onih gde je i 10W-40 i 15W-40 u uputstvu. 
> Vratimo se na polusintetičku verziju. Iako MoS2 možete i sami sipati u bilo koje ulje pa čak i u sintetiku i dobijete bolje karakteristike, formulacija optimizovana za ovaj aditiv i to od fabrike koja ga je izmislila je ipak nešto što daje svemu dodatnu ozbiljnost do nivoa mističnosti. Osim toga ako ulje sličnog ili slabijeg kvaliteta košta isto pa još dodate novac za aditiv duplo ste u minusu. 
> Da ne bi nabrajao za koja vozila jeste ajd' da nabrojim za koja vozila nije: 
> nije samo za novija (2001 i posle) koja zahtevaju min. SL 
> Za koja može ali nije (posebno) preporučljivo: 
> - Većinu dizelaša, "brzohodni" nisu u toj grupi 
> - Kod uopšte motora koji rade na nižim obrtajima, imaju max. snage na 5000 o/min. (benzinci) kao dosta Golf benzinaca. 
> - Ukoliko vam je stil vožnje takav da je akcenat na štednji, vozite autoputem 90 max. ne prelazite 3000 obrtaja (benzin) ili 2000 (dizel), tu vam MoS2 malo pomaže on dolazi do izražaja na 4000 i više obrtaja. Za ovaj stil vožnje su lakotečljiva ulja. 
> Back to the topic. 
> Iako LM ne daje vrednost isparljivosti ovo ulje ima vrhunski nisku vrednost. I uopšte je potrošnja ulja izuzetno mala čak i do 2 puta (!) u odnosu na druga SJ/CF. 
> Uopšte je utisak i ponašanje takvo kao da je viskozitetne gradacije 5W-50 a ne 10W-40. Na -18 je gusto, znatno gušće od SyntOil-a, na -25 ono baš gusto, ali teče, koloidni MoS2 kompaktan ni teorije nema da se raslojava, u motoru prede na -15 čak i sa hladnim motorom, hladan start izuzetan, a ostale osobine kao da je SAE 50, pri visokim obrtajima neverovatno neutralno, i sve tako redom. Probajte sledeći test. Nađite neku dugu (više od 5km, poželjno 10) uzbrdicu sa min. 7% najbolje 10%, zagrejte mašinu min. frtalj sata umerene vožnje. Onda krenite oštro, držite se 4000 do 5500 obrtaja (grubo rečeno 50 do 70 drugim stepenom prenosa) i terajte ceo uspon. Ako nije letnje vreme naročito ako je ispod 20 celzijusa ventilator vam se neće upaliti kod većine vozila (osim baš starih i onih koji ne trpe te obrtaje!) Nije baš industrijski test ali bolji teško da će neko smisliti a da je tako efektivan. Probate isto sa standardnim mineralnim uljem pa ćete videti ra 
zliku. 
> Viskoznost na -20 (mereno) je nekih 2900mPas što znači u vrhu polusintetika 10w-40, na +40 oko 100 (98 fabrički), znači od onih gušćih te gradacije i na 100: 14,4 opet malo gušće ali ne najviše u klasi već baš na sredini za SAE 40 i što je još bolje ove vrednosti vremenom neće mrdnuti (bar prvih 5-6 hiljada km) a uticaj smicanja je sigurno ispod 2% a na visokim temperaturama nije ispod bilo kog 15W-50! 
> Indeks viskoznosti oko 150, znači baš idealan i uz to natprosečne vrednosti u ekstremnim temperaturnim oblastima (ispod nule i preko 120). 
> Mada ulje o kojem pričamo ispunjava (i nadmašuje) većinu zahteva za SM ipak nije čak ni SL. Postavlja se pitanje zašto? Ne bih bez podataka nagađao ali mislim da za SL jedino ne ispunjava sadržaj cinka ispod 0,1%. 
> Po tabeli proizvođača (već pominjanoj) stiže do rezultata od 55 što je izuzetno. To je rezultat za 100% sintetička ulja a tačno toliko ima i Race sintetika. U redu kao specifično ulje koje nije pravljeno da bude izbalansirano možda i nije najbolje za poređenje. U redu: gore pominjani Top Tec 4300 ima tek 55,5 - Leichtlauf special 5W30 tačno 55 - i prethodno hvaljeni High Tec 56,5. Od polusintetičkih izuzetano i skuplje diesel High Tech 5W40 za pumpa-dizna VW mašine i euro IV motore ima 54 a LL special 10W40 o kome je već pisano tek 53. Ocenu mu najviše kvari ekonomičnost koja je 8 (8,25) što za 10W40 znači 95% od teorijski mogućeg. 
> Treba napomenuti da je jedino ulje u LM ponudi sa čistom desetkom što se tiče smanjenja habanja i trenja na čemu mu može pozavideti i sintetike 0W40 ili 5W40 kao i najbolje Syntoil longtime plus 0W-30 koje ima "samo" 9,5. Sa npr. CeraTec-om bi i ono doguralo do 10 ali u startu je cca. 2,5 skuplje a ovako bi za 5 litara ispalo celih 3 puta više. Ukoliko interval zamene nije 30.000km razlika bi zaista bila prevelika u slučaju da jeste razlika bi se smanjila na uporediv nivo. Naravno MoS2 se može dodati i u "full" sintetiku ali više o tome kod aditiva. 
> Boja je jedan od razloga što ovo ulje nije više omiljeno. Naime zbog aditiva je antracit crne boje i ljudi to ne vole jer (pogrešno) veruju da je promena boje ulja ultimativni indikator za promenu ulja. Tu se provlači još jedna greška te "tihe" većine koja bi probala ali ... naime ukoliko je osvetljenje dobro a naročito po dnevnoj svetlosti ipak se vidi koliko je ulje čisto jer se prozire kroz crnu osnovu, teško je objasniti ali ko je video znaće o čemu pričam. 
> Dodatak aditiva u ulje većina rafinerija, proizvođača ulja i motora toliko pljuje da ne zameram običnom čoveku što se ne usuđuje da učini nešto dobro za svoj motor. Ako vam nije dosta 50 godina tradicije i primene na milionima motora, evo i ulja koje se prodaje sa već dodatim aditivom te bi i neverne Tome trebale da budu razuverene. Više u delu o aditivima. 
> Eto kraće nisam mogao. Kraj. 

> Biće naravno o LM-u dosta reči kod aditiva, a samo još da napomenem izvanrednu seriju Molygen (mineralno, polusintetičko i sintetičko viskoznosti 15W-50, 10W-50 i 5W-50 respektivno) koja spada u „izvozna“ tj. Ulja za posebne klimatske zone, posebno tropske ili sa jako izraženom kontinentalnom klimom, ali bi dobro došla i za naše podnevlje pogotovu ukoliko vam motor nije u cvetu mladosti. Tu priču zaokružuje i Synthoil-HT 10W-50, varijanta sintetike, već nahvaljene, sa većom viskoznošću

Podeli ovaj post


Link to post

LM su jedna od boljih ulja na našem tržištu, nisi pogrešio u izboru

Podeli ovaj post


Link to post

mislim da nisam,posto bas sam se duze vremena dvoumio izmedju njega i motula 6100

Podeli ovaj post


Link to post

I sa Motulom bi dobro prošao

Podeli ovaj post


Link to post

Miksa druze ja kontam da i druga ulja imaju ovako lepe i detaljne opise...

Treba uzeti u obzir iskustva iz prve ruke.

Sad si nam ti parametar sto se LM polu sintetike tice pa ces nam preneti kakoprednosti, mane i SVE. xD

Vazno je da si se nakon duzeg vremena odlucio. :-)

Podeli ovaj post


Link to post

naravno sebo,svi oni imaju mane videcemo kako ce se pokazati, koliko sam razmisljao glava me zabolela :)

Podeli ovaj post


Link to post

E to sam i ja bas hteo reci :D

Ovi sto lansiraju rakete svemirskog programa su manje razmisljali

:D hahahaa

Podeli ovaj post


Link to post

drustvo promenih ja ulje filter i svecice, nasut liqui moly 10w40 za sad ekstra presao sam od zamene oko 600km i sve u najboljem redu auto prede. dosta ima lepsi i mirniji zvuk, i ranije ujutru na prvo palenje kao da mu se neki ventil cuo,ali sad nista od kako sam zamenio znaci ekstra se ponasa i dosta bolje drzi pritisak nego sa predhodnim elfom 10w40. cak mi je i majstor koji je menjao rekao da se vidi razlika izmedju njega i ostalih ulja u pozitivnom smislu,

Podeli ovaj post


Link to post

Sad čitam temu i ne mogu da verujem. I meni Eneos troši. Nikad pre mi posle 10 000km nije ulje na pola. A stavljao sam i Modriča. Ostalo mi još nešto Eneos ulja i sad sam u dilemi da li da menjam Eneos ili idem na nešto drugo.

Podeli ovaj post


Link to post

Ako nikada pre nije trosio, a sada trosi, menjaj Eneos za neko drugo.

Podeli ovaj post


Link to post

brate po meni liqu moly mos2 prava stvar, ja ga koristim i ektra se ponasa. :)

Podeli ovaj post


Link to post

@miksa koliko si km presao sa liqu moly mos2?

Podeli ovaj post


Link to post

neznam tacno 2500>3000km zasto pitas?

Podeli ovaj post


Link to post

pitam zato sto ni meni nije trosio total do 4500km nakon toga je potrosio pola litre.

Po meni tek nakon sto jednom zamenis ulje mozes da ga hvalis ili kudis. ;)

Podeli ovaj post


Link to post

pazi nekazem ja da je sad ovo ulje top i da nema sanse da nece da trosi, ali opet koliko sam se raspitivao i kopao po netu niko ko ga koristi nije imao los kom pa cak i Alfisti na fprumu ga fale kako je u odnosu na druga ulja dosta bolje i da im navodno smanjiva drasticno potrosnju ulja. ;)  

Podeli ovaj post


Link to post

×