Jump to content
TcS

Ulje za motor

Preporučite marku motornog ulja  

65 members have voted

  1. 1. Koje ulje koristite za vaš auto ?

    • ENEOS
      27
    • MOTUL
      3
    • CASTROL
      11
    • TOTAL
      7
    • MOBIL
      4
    • ESSO
      1
    • ELF
      0
    • SELENIA
      0
    • BP
      0
    • TOYOTA ulja
      7
    • LEXUS ulje
      0
    • LIQUI MOLY
      3
    • VALVOLINE
      0
    • SHELL
      1
    • TEXACO
      0
    • HAVOLINE
      0
    • MODRIČA
      1
    • LUKOIL
      0


Recommended Posts

@@gargi Ma opusteno drug,sve ok  ;)  tu smo da se pomazemo,msm mozda je optima imala i tu negde da se kupi u Zemunu ali ja nzm,ja sam samo rekao gde znam da sigurno ima i gde su cene ok ;) ..Sto se Optime tice nzm kakva je niti sam nekada cuo neki kom za nju,mozda je ekstra nzm ja se drzim dva brenda i njih nemenjam..tesko ih je pronaci <_< ali ja kad nesto zacrtam ja to i nadjem :D LM ima malo vecu prodajnu mrezu od Bardhala ali sve se to uspe naci i kupiti ;)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

 

Sa ovim se slažem. Džaba ulaganje od par miliona evra u novu blendaru (mislim da je preko 10 ako se dobro sećam) ako nije praćeno dobrom prodajom (i konkurentnom cenom).

Da su još 5% uložili (inicijalno, kao "kapitalnu investiciju" vezanu uz pogon) na makreting pokrili bi celu bivšu Jugu (manje-više).

 

Samo mala napomena, ne zameram im na marketingu u tom smislu, nego to sto nemaju mrezu distributera gde bih bio siguran da prodaju originalna ulja i da relativno dobro pokrivaju Srbiju i Beograd.

Dovoljno je da na svom sajtu stave kontakte tih distributera, a onaj agresivni marketing gde mi iskacu baneri, ili gde reklame prekidaju emisije na TVu me cak zivcira, pa izbegavam proizvodjace koji se previse reklamiraju. Takvi od mene nece dobiti ni dinara/evra :)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Upravo tako.

One koji se reklamiraju kroz medije bih baš (onako svojski) izbegavao.

Možda sam upotrebio loš izraz ("marketing") ali mislio sam u širem smislu, zapravo na (sektor) PRODAJE, gde je prodajna mreža uz prartnerski odnos (jeste malo teže kod nas) koji bi garantovao originalnost ali i "feed-back" (kako tehnički tako i komercijalni).

Jednostavno, ako nemate iole dobru prodajnu mrežu (kod ovakve robe, gde iskaču Mobil, Castrol, Total i drugi, na svakom ćošku (kiosku, pumpi)) u startu ste ugasili. Postoji i prodaja preko net-a (valjda još) ali je nekako to loše organizovano, treba da je na sajtu Modriče (Srbija).

Cene bi MORALI da mal(k)o koriguju (doduše) ali ne tako mnogo (uz česte akcije).

No, to bi se isplatilo tek na duži rok, a ovde se ne planira ništa na duže od par meseci ili jedne godine, i tako to ide (vrzino kolo).

Podeli ovaj post


Link to post

Poštovani,

pravo je pitanje zašto je došlo do oksidacione degradacije ulja na tako malo km? (pogotovu sa uljem koje je i do sada korišćeno)

Sve mi se čini da je promena ulja samo aspirin a antibiotik tek mora da sledi. No, naravno da ulje morate promeniti, to je nesumnjivo.

Dakle, posle (samo) 500km ni bazno ulje bez aditiva ne bi trebalo da bude degradirano, pogotovu što su zahtevi motora za današnje pojmove relativno skromni (API SH, kasnije SJ).

Imate dve mogućnosti:

1) da koristite 5W-40 sintetička ulja (ili eventualno 5W-50), sa BMW LL-98, LL-01 ili LL-04 (5W-50 sa MB 229.3 jer ova VG nije standardna za BMW LL ali motor je pre LL-98 pa to i nije obavezno, strogo gledano, API SJ/SL je više nego dovoljno). 

Lično bih koristio Mobil 1 Peak Life 5W-50 ili bilo koje originalno 5W-40 ulje, npr. Shell Helix Ultra (osnova na bazi GTL baznih ulja (sintetičkih)) ili LM Synthoil High Tech.

Ovo deluje kao najbojle rešenje zbog velike oksidaciono-temperaturne otpornosti sintetičkih baznih ulja (naravno još više u kombinaciji sa dobrim paketom aditiva).

2) Obzirom da je leto, i da je već bio problem sa uljem (koji možda jeste a možda i nije do ulja) nije loše probati ni originalnu preporuku (makar za više od -15°C) a to su mineralna 15W-40 ulja.

Ionako ćete ulje promeniti pre jače zime (krajem novembra ili početkom decembra), ako bude sve u redu, a ako ne, bar će biti jeftino rešenje i signal za uzbunu (da se nađe šta je zaista uzrok ovome što se desilo). Bilo koje API SL (insistirajte na SL) će biti o.k. (shell helix hx5, total quartz 5000 (SL, SM ili SN varijanta), Kroonoil Bi-Turbo, Lukoil Luxe ... mogu i PS varijante, kao što su: G-energy S synth ili Castrol Magnatec; ovde su mineralna u prednosti ne zato što su bolja (nisu) nego zato što moraju biti dovoljno dobra).

 

Ovo je što se ulja tiče, ako je sa termostatom sve o.k. (nema pregrevanja), svako SH (SJ) ulje (pa i mineralno) mora da izdrži bar 7500km (100-150 rh) bez pojave taloga.

Podrazumeva se da prethodno isperete motor.

 

Varijanta pod 1) je pod 1. i tu nema dileme. Ukoliko Peak Life "zagori" tu nešto debelo ne valja a nije do ulja (120%); naravno, važi i kod 5W-40 sintetičkih (bar 110%).

Da stavim tačku na priču. Kao što ste pretpostavili nije bio problem u motornom ulju. Ipak je urađena zamena ulja i filtera i ispiranje motora. Problem je pravio povratni ventil u kućištu filtera ulja koji se povremeno zaglavljivao, što je pravilo povremeno neprijatne zvuke koji dolaze iz motora. Takođe hidropodizači se nisu nikada ni čuli (pretpostavka jednog od majstora) već se povremeno čuje glasniji rad dizni kod 5 i 6-og cilindra. 

Podeli ovaj post


Link to post

*rekli (napisali )  Sada sam sipao G-energy motorno ulje 10w-40 

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala što ste se javili i objasnili šta je bio problem. Možda još nekome bude od koristi.

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala vama na savetima 

Podeli ovaj post


Link to post

Hahaha ...  Možeš da biraš marku koju hoćeš 

Podeli ovaj post


Link to post

Auuu covece, na ex koroli je stradao motor od kopije castrola. Mislim da je vec posle dva menjanja poceo da pravi probleme motor. A kupljen bio u dobroj radnji. Tako da kad vidim castrol bezim sto dalje od njega

Podeli ovaj post


Link to post

Moze, mass company je direktan uvoznik za motul, eneos ima isto direkt uvoznika.....

 

Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Ako u jednoj istoj radnji uzimamo jedno te isto ulje(brend i gradaciju) a u medjuvremenu prelazimo finu kilometrazu,

pa valjda nece da im dune pa da pocnu uzimati i prodavati kopiju !?

Mada ko zna :P

Ne,necu ni da pomisljam na to :D

Izmenjeno od Japanautofan

Podeli ovaj post


Link to post

Neretko maloprodaja ne zna da distribuira falsifilat.

To vam je slicno kao sa falsifikovanim novcem.

'Umesa' se u originalne i 'prodje'.

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

kakva je ovo banana drzava, nikakve kontrole kvaliteta nema, ali majstori su najbolji sa njihovom pricom da ne garantuju za kvalitet delova ali zato uzimaju lep rabat od prodavnica

Podeli ovaj post


Link to post

Iz tog razloga ( izmedju ostalog ) sve radim u servisu, oni stoje iza svega sta je uradjeno na kolima i ugradjeno, jeftinije mi je da platim taj njihov radni sat koji me manje kosta nego da lupam glavu sta sam kupio i da li valja.

 

Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Kad smo već kod filtera kabine, za Yaris, Filtron 770 rsd, Mann 1980, Japko sa aktivnim ugljem 1140, filter ulja Mann 540. Kit commerce.

 

Jel imaju u Kit komercu sve filtere za Toyotu/Hondu (vazduha, ulja, kabine, goriva) ?

Ako imaju onda mi je to najsigurnija kupovina, em su blizu em valjda provereno.

Podeli ovaj post


Link to post

imaju sve, imaju ogroman lager, ono sto nemaju u prodavnici, dostavljaju iz magacina u toku dana

 

Sent from my SM-G531F using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ne zezajte se sa uljem, kupujte ili kod mass co ili shop group, clanovi tcs imaju popust, ne kazem da je na drugim mestima lose kupovati ali ovo je 100% sigurno a uz tcs popust jeftinije

 

Послато са SM-J500FN

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Samo bih se nadovezao na @@Mića post. U Toyota Čačku i Toyota Podgorici sipaju Motul ulja a nabavljaju ih od uvoznika Mass Company. Kvalitet je dakle proveren i sipa se u ovlašćenim Toyota servisima u sve novije/starije Toyote koje dođu na servis. Ne vidim ni jedan razlog kupovati po raznim neprovereni prodavnicama takao bitnu stvar za ispravnost naših motora. Dodatne benefiti koje imaju članovi kluba neću ni da spominjem.

Podeli ovaj post


Link to post

Apsolutno, nema razloga zbog relativno male ustede reda velicine jedne crvene, mozda i manje napraviti stetu na kolima vrednosti jedne ljubicaste u €, a bilo je takvih slucajeva, na zalost

 

Послато са SM-J500FN

Podeli ovaj post


Link to post

A bas vezano za Motul, kaze mi kolega da je drzao u ruci isto motul ulje iz Italije i iz Massa, i da se razlikuje boja i tekstura.

Ne kazem da je upitno sta mass prodaje, vec sta motul salje u bananistan.

Podeli ovaj post


Link to post

Isti slučaj sam imao sa Mobil 1 od plattnera i iz Francuske

 

M9

Podeli ovaj post


Link to post

Kod nas uvoznik bira iz koje zemlje ce uvesti, tj. iz koje fabrike. Svi veliki proizvodjači ulja imaju fabrike u više zemalja. Opet, što se tiče ulja, tu je za pomoć Steva Stalker.

 

Sent from my SM-G531F using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

×