Jump to content
matori

Porez na luksuz

Recommended Posts

POREZ NA LUKSUZ Kada će konačno odahnuti vlasnici automobila velike kubikaže

 

Ukidanje uredbe o registraciji vozila po kubikaži godinama je predmet negodovanja vozača u Srbiji i dosad je više puta apelovano da se izmeni, jer je tehnološki odavno prevaziđena.

 

 

852e8d42771dc71960a49dd990af32cb.jpeg

 

Ovaj "porez na luksuz" uveden je 2009. godine pod izgovorom svetske ekonomske krize. Ukidanje nepopularne uredbe prvi put je razmatrano 2011, a prošle godine se mesecima razvlačilo kao tema. Kao što biva, sve se završilo na pričama.

Novu epozodu ponovo je pokrenuo ministar rada Aleksandar Vulin.

Rekao je da se mnogo polemiše koliko je uredba o registraciji po kubikaži isplativa i poštena i da se razmišlja o izmenama. Stav javnosti je da je Uredba nepravedna prema vlasnicima starih automobila velikih kubikaža, dok su nova vozila, sa modernim turbo-motorima malih zapremina ali velikih snaga, u potpunosti izostavljeni.

"Čarobna" granica od 2.000 "kubika"

- Apsurdni su primeri da se za novi, luksuzni "BMW X5 xDrajv”, koji vredi gotovo 60.000 evra, plaća porez od oko 10.500 dinara, dok vlasnik 10 godina stare "tojote RAV4" plaća 4,5 puta veći porez, odnosno oko 45.000 dinara! - priča Dejan Potkonjak, glavni i odgovorni urednik magazina.

 

a5f58e211d794cdf0c6f093b00cc5bca.jpeg

 

Kako objašnjava, "caka" je u nekoliko stotina kubnih centimetara - ili čak i manje! - na magičnoj granici od dve litre radne zapremine koja je kod nas i dalje aktuelna, iako nije u skladu sa tehnološkim razvojem vozila.

 Automobili sada zbog modernih razvijaju veće snage iz mnogo manje radne zapremine.

Tokom rasprava o izmeni uredbe o "porezu na luksuz" dosad je provejavao stav da se uvede oporezivanje na osnovu relevantnijih faktora, kao što su konjske snage, početna cena vozila, godište...

- Sigurni smo da će Ministarstvo finansija učiniti napore da registraciju učini prihvatljivijom i jeftinijom, ne samo za osobe sa invaliditetom, već za sve vlasnike. Kada je reč o uredbi o kubikaži mnogo se polemiše i da li je to baš isplativo i pošteno - rekao je Vulin.

Vulin je priznao da je bilo zloupotreba pri registraciji automobila koji formalno pripadaju osobama sa invaliditetom, a zatim se ustupe nekom drugom.

Da podsetimo, osobe sa invaliditetom imaju popust ili su oslobođene poreza na upotrebu vozila (prilikom registracije), PDV-a (pri nabavci automobila), carine, putarine, naknade za parkiranje i obaveznog osiguranja.

Dodatni porezi na luksuzne i sportske automobile u većini zemalja je rešen ekološkom taksom, jer automobili sa snažnim motorima, bez obzira na godište, ne mogu da imaju malu emisiju štetnih gasova. Uvode se i subvencije za nabavku električnih automobila i automobila sa niskom emisijom ugljen-dioksida (CO2). U našoj zemlji takve subvencije ne postoje.

Od 2009. godine se registracija (odnosno takozvani porez na upotrebu automobila) obračunava na osnovu radne zapremine motora, pri čemu je visina poreza na motore od preko dve litre (2.001 "kubik") gotovo pet puta veća u odnosu na one ispod 2.000. Zato je ovaj porez u narodu i poznat kao "porez na luksuz".

 

 

 

Izvor: Blic

Izmenjeno od Mr Nebojša
Na Forumu ne postavljamo link ka vesti već kopiramo tu vest

Podeli ovaj post


Link to post

Valjda cemo i to da docekamo ako ne bude opet sarena laza,jer to nigde ne postoji da ti placas luksuz za tipa mercedesa starog 30god koji ima 3.0.red je da se to uredi vise.

Podeli ovaj post


Link to post

Izmeniće se sigurno. Kao i na navedenom primeru da za novi BMW koji košta 60k eura platiš 10 000 porez ,a za RAV4 od deset godina 40 000 dinara. Verovatno će kao i u HR uvesti da ima veze godište i kataloška vrednost auta ispred kubikaže. Tu će se dodavati snaga u kw i praviti takva računica. Opet će oni doći na isto s tim da će tom novom BMW sada uzeti možda 35 000 ,a RRAV-u 15 000 din. što je normalnije u toj situaciji. I sam pojam luksuz u sadašnjem zakonu je besmislen jer se luksuz plaća, a ne da kupiš za male pare stari auto pa te registracija ispadne skuplja od komplet auta. Moraju to da srede.

Podeli ovaj post


Link to post

Ma sve same price i obecanja....u skorije vreme se nista po tom pitanju nece menjati.

 

Послато са SM-A510F

Podeli ovaj post


Link to post

×