Jump to content
Mr Nebojša

Kako su automobilske kompanije dobile imena?

Recommended Posts

Kako su automobilske kompanije dobile imena?

 

automarke_istorijat.jpg

 
 

Istorija automobilske industrije ne bi bila to što jeste da njen veoma zanimljiv deo ne čini i način na koji su fabrike i brendovi dobijali imena. Firme su najčešće nazivane po svojim osnivačima i vlasnicima, ali retkost nisu bile ni skraćenice ili latinski nazivi.

 

Toyota

Japanska autoindustrija se zasniva na tri veoma bitna načela: Zero defects, Just in time i Keiretsu, a ovde ćemo se osvrnuti na dva giganta sa japanskih ostrva .

Sakichi Toyoda je 1926. godine osnovao fabriku The Toyoda Automatic Loom Works Ltd. koja se nije bavila proizvodnjom automobila.

Devet godina posle, fabrika proizvodi svoj prvi automobil, a nešto kasnije osnivačev sin, zbog lakšeg izgovora, menja ime fabrike u Toyota.

 

Ford

Ford je, svakako, jedna od najpoznatijih i prvih fabrika automobila na svetu koja je koristila montažni traku.

U svim udžbenicima ekonomije i menadžmenta, poznata je čuvena izreka Henrija Forda, osnivača fabrike, prilikom plasiranja čuvenog modela T:

"Kupac može da bira boju automobila, pod uslovom da je ona crna".

Fabrika je osnovana 1901. u SAD, a od 1903. nosi ime Ford Motor Company, naravno, po svom osnivaču i vlasniku Henriju Fordu.

 

Dajmler-Benz

Ne verujem da postoji čovek koji nije čuo za Gotliba Dajmlera i Karla Benza.

Karl Benz je nemački inženjer, izumitelj automobila na tri točka koji je pokretao četvorocilindarski benzinski motor. Velika revolucija se desila 1866. godine i ostala je upisana zlatnim slovima u automobilskoj istoriji.

Gotlib Dajmler je, takođe, nemački inženjer, osnivač firme Daimler Motoren Gesellschaft.

 

Audi

Ova bavarska fabrika je od svog osnivanja oličenje stila i luksuza. Sam istorijat Audija je veoma interesantan.

Fabrika potiče od male automobilske radionice osnovane 1899. godine u Inglštatu u Bavarskoj i veže se za ime Augusta Horha. Prvi automobil je izašao iz radionice 1901. godine.

Sa svojim partnerom, Francom Firkenčerom, Horh kompaniji daje ime Audi, po latinskoj reči audio – slušati. Nemačka reč Hör takođe ima isto značenje.

Među ljubiteljima automobilske istorije prisutno je i uverenje da je Audi, ustvari, akronim od Auto Union Deutschland Ingolstadt

Horh napušta kompaniju 1909. godine pod prisilom i u gradiću Cvikau osniva novu firmu – Horh.

Već 1932. godine dolazi do integracije Audija, Horha, DKW-a i Wanderera u Auto uniju. Odatle i potiče čuveni logo Audija koji se sastoji iz 4 kruga.

 

BMW

Fabriku su 1916. godine osnovali Karl Rap i Gustav Oto sa idejom da se bavi proizvodnjom avionskih motora.

Kompanija je bila poznata pod imenom Bayerische Fleugzeug Werke, da bi joj vlasnici 1932. promenili ime u Bauyerische Motoren Werke i prešli na proizvodnju automobila.

Volkswagen

Sama ideja, pri nastanku fabrike iz Volfsburga, se temeljila na proizvodnji pouzdanih i ne previše skupih automobila, dostupnih širokim narodnim masama.

Odatle i zgodna nemačka kovanica Volks Wagen, odnosno narodni auto.

 

Opel

Fabriku Opel je 1898.godine osnovao Adam Opel sa svojom četvoricom braće.

Prvo su se bavili proizvodnjom bicikala i šivaćih mašina, ali su ubrzo postali najveća nemačka fabrika automobila i to laskavo mesto zauzimali sve do početka Drugog svetskog rata.

 

Porsche

Još jedan nemački gigant stiže iz Volfsburga. Fabrika je dobila ime po Dr Ferdinandu Porscheu, rođenom Austrijancu, koji je po zemljačkoj liniji bio u odličnim odnosima sa Adolfom Hitlerom, što ga nije puno omelo da po završetku rata nastavi sa proizvodnjom automobila.

Prvi automobil iz fabrike je izašao 1934. godine, zamisao je bila slična Volkswagenovoj, ali…Očigledno je da se otišlo u sasvim drugom pravcu. Dr Porsche je preminuo 1951. godine u Volfsburgu.

 

Mercedes

Pregled nemačke automobilske industrije završavamo možda i najvećim gigantom i onim na šta mnogi pomisle kada se pomene reč automobil. Dakle, stižemo i do Mercedesa.

Priča je vezana za Emila Jelineka, austrougarskog karijernog diplomatu i predstavnika Dajmlera za Francusku, SAD i Austro-Ugarsku.

Jelinek 1902. godine osniva novu kompaniju i daje joj ime po svojoj kćerki – Mercedes.

 

FIAT

Sinonim za italijanske automobile je, svakako, FIAT.

Fabriku je 1899. godine u Torinu osnovao Đovani Anjeli.

Sam naziv FIAT je akronim od Fabrica Italiana Automobilii Torino. I danas je u vlasništvu porodice Anjeli.

Alfa Romeo

Osnovana je 1910. godine kao Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (ALFA).

U ruke italijanskog industrijalca Nikole Romea prelazi 1915. godine, koji je imenu ALFA dodao svoje prezime.

 

Honda

Odmah po završetku Drugog svetskog rata i stravičnih razaranja koje je Japan pretrpeo od atomskih bombi, 1948. godine je osnovana Honda.

Ime je dobila po svom vlasniku i osnivaču Soichiro Hondi. U Hondi su se sve do 1964. godine proizvodili samo motori, a tada sa fabričkih traka izlazi i prvi automobil.

 

Peugeot i Citroen

Peugeot i Citroen su dobili imena po svojim osnivačima Armandu Peugeotu, odnosno Andre Citroenu.

 

Renault

Trojica braće Renault su 1899. godine osnovala La Compagnie Renault Frères. Fabrika je, sve do početka Drugog svetskog rata, bila jedna od boljih u Francuskoj, ali je ipak gledala u leđa Citroenu daleko poznatom po inovacijama.

Zbog kolaboracije i saradnje sa nacistima, po završetku Drugog svetskog rata, fabrika je nacionalizovana, a ime je promenjeno u La Régie nationale des usines Renault.

Zanimljivo je, međutim, da je, zbog tradicije, ipak odlučeno da fabrika u svom nazivu zadrži ime Renault po kome je i danas poznata širom sveta.

 

 

 

izvor: TOYOTA club Serbia

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Manje-vise poznate price 

 

Mozda je veci trik...kako su ove fabrike dobile logo i sta predstavljaju ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Za Toyotu i ta priča je poznata.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Ja recimo,ne znam za tu pricu. A hteo bih da znam :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Mislim da će log iz priloga biti dovoljan kao objašnjenje. :)
 
toyota_logo_objas_njenje.jpg

toyota_logo_objašnjenje.jpeg

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Nisam mislio za Toyotu posto se vise puta ova slika vrtela po forumu, nego za druge marke iz texta

Podeli ovaj post


Link to post

Za Bmw pretpostavljam da znaš . Propeler je osnova znaka s obzirom da su prvobitno pravili avione. Za ostale logoe, ne znam . 

Podeli ovaj post


Link to post

"Kupac može da bira boju automobila, pod uslovom da je ona crna".  :twothumbsup: A dobra mu je i ona kad su ga pitali koji je najbolji auto pa očekivali da će reći neki Ford. Samo je kratko i jasno rekao:"Novi!". :)

Podeli ovaj post


Link to post

Mercedes koliko sam cuo da je zvezda simbol za

voda-vazduh-zemlja

U smislu da ce njihovi agregati vladati na svim poljima :)

Evo i jedan interesantan link na temu znakova u automobilskoj industriji.

http://opusteno.rs/zanimljivosti-f19/otkud-ferariju-konj-mercedesu-zvezda-t8310.html

Izmenjeno od Japanautofan

Podeli ovaj post


Link to post

Po meni je zanimljiva prica i za Citroen kako je nastao logo......sobzirom da su pre automobila tj pre prvog svetskog rata pravili metalne zupcanike, ideja za logo je ostalo upravo to da delic zupcanika predstavlja njihov logo sto je ostalo do danasnjeg dana

 

engrenages.jpg

 

 

 

I naravno ko se ne seca starih Citroena iz Otpisanih sa prepoznatljivom maskom

 

citroen-traction-avant_16824.jpg

  • Upvote 4

Podeli ovaj post


Link to post

Henri Ford je bio vizionar a ovo su reči koje su možda i najznačajnije koje je Henri ikada izgovorio.

 

Inače, upravo Eiji Toyoda je posetio Fordovu pokretnu traku ranih 50-tih i bio oduševljen njom, kasnije je upravu taj vidi proizvodnje imprementirao u svojoj fabrici.

henryford.jpg

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

Manje-vise poznate price

 

Mozda je veci trik...kako su ove fabrike dobile logo i sta predstavljaju ;)

Evo evolucije opelovog logoa:

U principu zanematite godine, jer nisu bas najtacnije, kao i to da je evolucija stilizacije imala jos medjukoraka u odnosu na ove prikazane na slici.

 

891b8b00dd5508e9b251178f3a4c1f96.jpg

 

Osnovni motiv je brzina pa se preplicu raketa, krilo, munja...

Iako ovo danas deluje totalno nelogicno uz opel, 30-tih godina proslog veka opel je bio izuzetno aktivan sa brzinskim testovima pa je bio i vlasnik titule najbrzeg automobila tog vremena koji je pogonjen raketnim pogonom...

 

Folskvagen

052f31a1876879f91fbf387cdf76bd1f.jpg

 

 

U principu prilicno nemastovito,

V - volks-folks = narodni

W - wagen-vagen = vagon, kola, auto...

Malo stilizovane svastike (kulastog krsta), zatim malo zupcanika, i na kraju obican krug...

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Izmenjeno od laki72
  • Upvote 5

Podeli ovaj post


Link to post

Lepo drugari,

Hajmo i ostali da se uključe ako imaju info i predstave neki brend baš kako je @@laki72 uradio.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam negdje davno čitao da je razlog što su promijenili iz Toyoda u Toyota samo zato što se riječ Toyoda u japanskom alfabetu piše u deset poteza, a Toyota iz 8 poteza, a Japanci smatraju da je broj 8 srećan broj.

Ne mogu se tačno sjetiti gdje sam to pročitao, mozda cak u Yoyogijevim postovima.

Edit:

Vezano za BMW-ov Logo, plavo je valjda nebo, a bijelo propeler..

Izmenjeno od Dadomonte888
  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Za Opel sam cuo pricu da je za njihova komercijalna vozila tridesetih godina bio naziv BLITZ sto na nemackom znaci munja i da je iz toga nastao njihov logo.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Mercedes koliko sam cuo da je zvezda simbol za

voda-vazduh-zemlja

U smislu da ce njihovi agregati vladati na svim poljima :)

Evo i jedan interesantan link na temu znakova u automobilskoj industriji.

http://opusteno.rs/zanimljivosti-f19/otkud-ferariju-konj-mercedesu-zvezda-t8310.html

Ja sam nedavno čitao da je mercedes imao na pošetku 4 kraka.

Podeli ovaj post


Link to post

Jeste matori :)

Evo ga jedan jako dobar link na temu o kojoj pricamo

http://www.automobilizam.net/kako-su-nastale-poznate-automobilske-marke-4-deo/

Ima vise delova ali da ne prepisujem sa linkova pa bacam ovde. Inace su jako zanimljive price bas na ovom linku. Ima vise delova i svaka prica je zanimljiva. Barem meni :)

Podeli ovaj post


Link to post

Sve je ovo lepo ali...Niko da spomene nasu Zastavu.

Ipak je Juga imala sa cime da se podiči. Zastava je bila gigant koji je pravio sasvim solidna vozila i bila koliko toliko u korak sa svetom. Mislim da zasluzuje jedan post u ovoj temi

Evo jedan kratak klip o istoriji same fabrike:

https://youtu.be/0mF4Pl6pw-Y

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Mozda je malo off ali mislim da moze da prodje.

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Za nase podneblje itekakav znacaj.....sentimentalni
 
a istorija loga takodje je zanimljiva
 
Untitled_1.jpg
 
Treba napomenuti da je Yuga i Floridu dizajnirao Djudjaro....isti covek koji je dizajnirao i Golfa MK1
 
...na zalost...uspeh nama nije bio sudjen zbog toga

Podeli ovaj post


Link to post

Ona korozija kod znaka za Yugo, jel to fabricka :P :D

Ja sam mislio da je to samo kod mene bilo zato sto mi je auto stajao napolju :D

Podeli ovaj post


Link to post

To mu dodatna oprema

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ja sam negdje davno čitao da je razlog što su promijenili iz Toyoda u Toyota samo zato što se riječ Toyoda u japanskom alfabetu piše u deset poteza, a Toyota iz 8 poteza, a Japanci smatraju da je broj 8 srećan broj.

Ne mogu se tačno sjetiti gdje sam to pročitao, mozda cak u Yoyogijevim postovima.

 

 

Ne bidoh lenj pa posetih Yoyogia za detaljnije informacije.....@Dadomonte, vidi se da si pazio na casu ;)

 

2016toyoda02.jpg

 

Ovde ima jos po neki info i slika :)

http://srbijadotokija.com/forums/showthread.php?182-Toyota-City-grad-automobila&p=5735&viewfull=1#post5735

Podeli ovaj post


Link to post

×