Jump to content
cozmo

Corolla 2E lampica za ulje

Recommended Posts

Jedno pitanje. Kako imam drugi auto, Corolla XL sa 1,3 2E motorom iz 1990 se ne vozi vise tako cesto. Prosle zime a i sada kad zahladi primetio sam da mi blinka lampica za ulje kad spoljna temperatura padne ispod 10c. Ako je 11c ne blinka, ako padne na 9c blinka jedno pola minute. Da napomenem da pri paljenju odma gasi lampicu a krene da blinka posle 10 sekundi rada motora i cim pipnem gas ugasi se dok svetli. Ako ne diram nista ona zasvetli dve sekunde pa se ugasi 2 sekunde i tako pola minuta, a kad je temp ispod nule i citav minut. Cudno je sto se ne desava cim spoljna temp predje 10 stepeni, makar bilo 10,5. Da je uljna pumpa, zezalo bi valjda stalno kad je ladan motor. Inace to se desava samo kod prvog starta ujutru, ako ostavim auto do uvece (nebitno koliko je radio posle prvog starta) koliko god hladno bilo nema tog blinkanja lampice. Kompresija je fabricka, ne lupa nista, radi savrseno mirno, ulje troska oko litre od zamene do zamene, presla je malko vise od 300.000... Ulje uvek polusintetika, filter Nipparts... Sta moze da bude?

 

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk

Izmenjeno od cozmo

Podeli ovaj post


Link to post

Možda ti pravi problem senzor, davač pritiska ulja ( ne znam šta imaš) U svakom slučaju najbolje je da odvezeš auto u servis. 

Podeli ovaj post


Link to post

Malo sam googlao za tebe :D

 

Nasao sam ovo:

The oil light usually monitors oil pressure, not oil level. There may be a transient or intermittent problem with the oil pump, or the oil filter may need changing.
 
A flickering oil pressure light can mean one of several things.
 
  • worn engine that does not produce enough oil pressure at idle
  • an electrical fault in the wiring that gives a false indication
  • an air leak on the intake side of the pump that causes air in the oil causing low OP
  • Dirty oil causing a plugged oil filter.
  • Bad oil pressure switch
 
 
I suggest that you do this:
If the oil has not been changed recently have and oil and filter changed. Use a factory filter (some aftermarket filters can cause a drop in oil pressure) if the problem is still there, then:
Go to a reliable mechanic and ask them to preform a oil pressure test with a guage. Compare those reading to factory specifications for minium oil pressure.
if the reading is above min. suspect a wiring or switch problem.
If the reading is below min. look for issues inside the engine.
 
BTW some engine designs can run for years with the oil pressure light flickering at idle.
 
 
Mozda ima previse ulja u motoru pa da pravi veci pritisak.
Sta se desava kada se zagreje motor? Da li i dalje treperi?

Podeli ovaj post


Link to post

Ma jok, to traje max pola minuta. Sad razmisljam prejak je saug, mozda spira previse goriva dok radi onaj najjaci stepen sauga, prebogata smesa pa mozda razredi ulje jer se desava samo kad je spoljna temp ispod 10c. Ne mesa ulje i benzin, ne dize nivo ulja... uvek drzim malo iznad pola, nikad minimum nikad maximum. Motor je u odlicnom stanju. Da je do ulja i filtera ili pumpe desavalo bi se i na 11c spoljne temperature... mirise mi na problem sa prebogatom smesmom... Provericu sve svejedno.

 

Sent from my m2 note using Tapatalk

Izmenjeno od cozmo

Podeli ovaj post


Link to post

Javi šta si uradio 

Podeli ovaj post


Link to post

Cistio sam buksnu, ali je dosta labava i pored stezanja. E sad, meni je cudno da on odmah ugasi lampicu za ulje, radi 10-15 sekundi nekim manjim obrtajima sa ugasenom lampicom (ne trese se i ne gusi) dok ne podigne saug na max, ali mi se cini da je bas prejak i oseca se benzin iz izduva bas bas. I onda tek tad krece blinkanje lampice i posle pola minuta prestane, a tada i saug opadne na onaj nizi nivo pre nego ga ugasi. Mozda od vibracija zeza davac. Motor inace kad se spusti saug, lepo i mirno radi, vuce odlicno (prosto se iznenadim kad iz moje Picasse 2.0 HDI sednem u staru Toyoticu koliko lepo taj benzinac moze da pojuri u odnosu na ovu mrcinu). Za svaki slucaj cu promenim ulje i fitler, a probacu da ga verglam bez dovoda goriva da vidim gasi li odma lampicu za ulje, mada ne vidim sto bi. Zvao sam brata koji je jako iskusan mehanicar i mehatronicar i kaze da uljna pumpa ili radi ili ne. Ne moze ovako. Ili bi svetlela lampica non stop dok se ne zagreje ili bi je gasio posle 5-6 sekundi od starta. I zezalo bi na svim spoljnim temperaturama ako pumpa izgubi pritisak.

 

Cudan problem i ko zna sta je. Ako motoru ne smeta (nema ni trunke nekog lupanja ili kuckanja), necu nista da diram. Auto sluzi kao rezerva, zao mi da ga prodam budzasto a u odlicnom je stanju... limarijski i mehanicki...

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Evo apdejta: desava se samo ispod 10c spoljne temperature zato sto saug zeza! Startuje normalno, odma gasi lampicu za ulje i radi desetak sekundi a onda saug spadne i narednih oko pola minute trokira i gusi se, oseca se vise benzina iz ahspuha... e tad kad zeza saug i motor trokira i trese se, lampica za ulje blinka ravnomernim intervalima. Nakon toga podigne ponovo saug kako treba i nema blinkanka lampice. Ako krenem odmah da vozim krace trokira i podigne saug brze. Sad da li toliko obrtaji padnu dok se gusi da nema pritiska ulja ili od drmusanja motora prekida davac. Uglavnom cim je toplije saug pali manje pa nema tog simptoma.

 

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

Verovatno je mali broj obrtaja, tako da pumpa za ulje ne moze da ostvari dobar pritisak u tom rezimu. Kada si poslednji put promenio ulje? Ima li ga iznad polovine?

Podeli ovaj post


Link to post

@@cozmo drug moj savet bi ti bio da mu promenis  novo ulje i filter ,promeni mu i taj automat ulja posto msm da to uopste nije skupo za nju i naravno buksnu sto dolazi na automat..a nebi bilo lose ni da skoknes do nekog servisa cisto da bace pogled sta se desava sa sauhom i dali treba malo podici obrtaje...E sad ja  neverujem da ti se lampica pali zbog malog broja obrtaja,npr meni se desavalo da radi i na 400rpm i nikad mi nije ni blinknula a kamoli upalila  ;) Generalno u pitanju je sigurno neka glupost a opterecuje te bespotrebno :)

Podeli ovaj post


Link to post

Ulje menjano pre par meseci,nema ni 5000km i filter naravno. Eneos polusintetika. Zamenicu opet pa da vidim. Saug moram kod Gavre da idem, a uzecu i davac pritiska pa da vidimo... trosi pola litre od zamene do zamene, ne dimi, ulje uvek je na gornjoj polovini sipke, ne dize nivo, ne smrdi na benzin.. nikad na minimumu nije bilo od kad imam auto.

 

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk

Izmenjeno od cozmo

Podeli ovaj post


Link to post

hmmm vrlo zanimljivo..samo da pregledas davac\tj automat ulja..ako si menjao t sve furaj bar stim uljem do 7000km pa menaj..ocigledno da nije do ulja i filtera.

Sauh svakako bi trebao rasiti zbog starta na hladno..itd A lampica po meni moze svetleti samo zbog tog davaca\automata ili eventualno do pumpe mada cisto sumnjam..znaci otpadaju odmah u startu kao moguc problem Ulje,Filter,Nizak broj obrtaja a verovatno i uljna pumpa...po meni samo taj automat pravi problem .. ;)

Podeli ovaj post


Link to post

Svi iskusni majstori su mi rekli ds kad kod nje ode uljna pumpa onda ne gasi lampicu po desetak sekundi nakon paljenja nebitno dal je napolju minus deset ili plus 40... svejedno promenicu ulje i filter dzast in kejs. A mozda je corolla ljubomorna sto vozim Picasso HDI :D

 

Sent from my m2 note using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

hmmm vrlo zanimljivo..samo da pregledas davac\tj automat ulja..ako si menjao t sve furaj bar stim uljem do 7000km pa menaj..ocigledno da nije do ulja i filtera.

Sauh svakako bi trebao rasiti zbog starta na hladno..itd A lampica po meni moze svetleti samo zbog tog davaca\automata ili eventualno do pumpe mada cisto sumnjam..znaci otpadaju odmah u startu kao moguc problem Ulje,Filter,Nizak broj obrtaja a verovatno i uljna pumpa...po meni samo taj automat pravi problem .. ;)

Bilo je do filtera. Nikako da stignem da napišem. Bokiro ventil na filteru. Promenjeno ulje i filter i problem je nestao. Filter uvek nipparts ali eto izgleda ima i problematičnih serija filtera verovatno. Sad i na -15 gasi lampicu odmah i nema blinkanja lampice.

 

Sent from my m2 note using Tapatalk

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

@cozmo  :thumbcool:  Ekstra..nisam te bas najbolje razumeo.skinuo si Nipparts pa si ponovo vratio istog proizvodjaca? 

Podeli ovaj post


Link to post

Uvek sam stavljao Nipparts, zadnjih 15 godina su se pokazali sasvim OK, bolje od Knecht naprimer... Pri tom ima nekih noname filtera koje ni na pogled neću da stavim. Imao sam dva zupčasta Rolunds kaiša, kažu mi uzmi Dayco bolji je. Ja stavim Dayco on pukne posle dve godine i zezne mi klackalice. Ono što mi je bilo čudno je da filter pre ovog problematičnog i ovaj novi nemaju veze sa izgledom ovog koji je riknuo? Nisam ga kupio u istoj radnji pa je moguće i da je falš (nije radila radnja gde kupujem kad sam morao da menjam ulje). Dakle, ventil i izgled unutra nisu isti kao dosadašnji - iako su potpuno iste kutije kao i oznaka, ali prošli put nisam gledao izgled filtera unutra pravo da ti kažem. Imao sam jednom problem sa falš NGK kablovima, pa pretpostavljam da je ovo slično. Srećom, radnja gde kupujem delove uvek radi sad normalno. Tako da pripazite kad menjate delove, da budu identični onima koje ste skinuli. Ja nisam obratio pažnju i eto problema.

 

Uglavnom to je rešeno još pre više od mesec dana nego zaboravio da napišem. Tad sam uradio i kompletan servis. Iako ga jako retko vozim, pali na pola ključa na ovim hladnoćama, odmah gasi lampicu ulja, nema nikakvog zvuka koji bi ukazivao na bilo kakvo lupkanje ili slično, samo moram malo podesiti saug (ne podigne dovoljno odmah). Stara je skoro 27 godina. Ne dimi, ulje troši manje od litre od zamene do zamene...

Izmenjeno od cozmo

Podeli ovaj post


Link to post

Niparts je brend, a ne proizvodjac.

Otuda, nikakvo iznenadjenje da delovi nisu identicni iako nose istu oznaku i kataloski broj.

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

@@cozmo definitivno drug da od sad nemenjaj radnju st se tice auto delova :) ...ja npr sve uzimam u Japan X ili kod Hane i nebrinem dal je kopija..pored Nippartsa imas jos i Chanpion,Bosch,Japanparts,Magneti Mareli,Mann i mnoge druge koji su kvalitetniji od Nippartsa..

Sto se kaisa tice ja kad sam otvarao motor na rolli rekli su mi da neuzimam nikako Dayco posto on nema veze sa kvaitetom i da se pakuje u Italiji za nase trziste i kvalitet mu je ocajan..ja sam se odlucio za Continental,malo skuplji ali navodno i najbolji kod nas (Govorim o klinastim kaisevima) sto se zupcastog tice stavio sam SUN Made in Japan pa ce da vidimo dal ce izdrzati 80000km

Podeli ovaj post


Link to post

Ovo je radnja Best Time i drži moj komšija. Kod njega su delovi uvek bili kako treba, plus imam lep popust kod njega. Ovaj faličan sam uzeo u Formi.

Zupčasti kaiš ne sme da pukne ipak posle dvadesetak hiljada km kako god okreneš. Ustvari nije pukao nego je prezupčio, jedan zubac je otišao, ostatak kaiša je izgledao kao nov. Ne verujem da je prezupčio zbog rada motora, motor kad smo otvorili kad smo skidali glavu za klackalice bio je u savršenom stanju posle 300.000km, bez naslaga na klipovima, hilzne i ležajevi kao da su sad izašli iz fabrike bili po zazorima i sve to. Dakle motor je bio tip top. Ja sam stavio taj SUN kaiš sada, tj pre dve i po godine kad se to desilo. 

 

@laki72, izgleda da je ovaj baš falš jer sam uporedio stari (pre toga, od pre par godina) i ovaj novi filter i identični su... samo ovaj što je blokiro ventil ne liči na njih. Čudi me da je serija od pre tri godine i ova nova ista, samo taj koji me zezao nije isti... zato mislim da je falš. Nikad nisam imao problem sa Nipparts, svi delovi su trajali savršeno i nikad nijedan problem, uostalom to se vidi i po automobilu.

Podeli ovaj post


Link to post

@@cozmo sto se Forme tice nzm sta bi ti rekao,oni su mislim ovde na forumu na crnoj listi  :)  snjima nikakvu saradnju nisam imao jer su dosta skuplji od Japan X i drugih koji drze toyota program delova  :)  Ma gde 20000 to je smesno da pukne ili nesto drugo.. i kod mene je sve bilo tip top al jednostavno dihtung glave popustio  ili kako rece majstor (istekao mu rok)  :viber14:

Podeli ovaj post


Link to post

@cozmo

Moguce je, ono je samo opaska da je u pitanju brend a ne proizvodjac i naravno da nisu jedini...

 

@MikSa

Godinama sam potrosne delove kupovao u Formi na NBG i nikada nisam imao problema. Za servis zaista ne znam, jer nisam koristio njihove usluge.

Cena mi jeste bitan, ali nikako nije presudan faktor pri kupovini delova.

 

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

@@laki72 pazi drug kazem ti nisam snjima saradjivao nikad ali ti mogu reci da sve sto oni imaju ima i JX,Nacional,Hana..evo  cisto jedno poredjenje sto se tice cene kod Forme i npr Japan X.

                                                                                 Japan x              Forma

Vodene pumpa Aisin                                                   3000               4000

Garnitura dih Paen                                                     9600                10000

PK Kais Dayco                                                            600                   750

Zupcasti kais                                                              1500                  2500              

itd da sad nenabrajm,ovo je samo nekoliko primera razlike u ceni a mogu ti reci da i nije bas mala..ja kada sam otvarao motor nije mi bilo tesko da izokrecem sve radnje u Bg koje rade sa Toyota delovima i sve te cene pribelezim.. mogu ti reci da sam se sokirao kolika je razlika izmedju pojedinih radnji a u sustini to su delovi istih proizvodjaca.

Podeli ovaj post


Link to post

@Cozmo, gde su kupio taj zupcasti kais sto ti je pukao i koja je marka?

 

Sto se tice Forme, dok sam imao posla sa njima (pre par godina) imali su ok delove, ali im je servis bio katastrofa, tako da sam ih otkacio.

 

Takodje cesto kupujem u Best Time i nikada problem, a vrlo povoljne cene.

Podeli ovaj post


Link to post

@Miksa

Ja japance vozim decenijama.

Nacional, hana, forma, dragan (bolec)...

To su dugo godina bili jedini (mozda jos neko) prodavci delova za japanska vozila.

Kada sam na koroli KE30 na 3K motoru radio generalni remont na 380.000km, delove sam kupovao u TOYOTA prodavnici u Solunu.

Za takve stvari sam iskljucivo za originale (ko moze da se ispruzi, razlika je vidljiva odmah, a dugotrajnost je nemerljiva).

U pomenutim prodavnicama po beogradu sam najvise kupovao plocice, diskove, poneku kuglu ili kraj spone (iskljucivo 555).

U hani jednom benzinsku pumpu za korolu. Japan x homokineticke zglobove za mitsubishi galant EA2...

Generalno, nisam imao problema ni sa kim od prodavaca, jer pre kupovine godinama proveravam sta ko i od koga pakuje, pa shodno tome i donosim odluke...

Cena mi jeste bitna (kao i svima), ali mi je kvalitet bitniji, pa se trudim da napravim sto bolji kompromis.

Ko jednom pokusa da me prevari (tajvanski deo, mi uvaljuje kao original, ili deo koji kada pogledate odlivak shvatite da nema veze sa bilo kojom ozbiljnijim proizvodjacem...

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Podeli ovaj post


Link to post

@gargi

 

Ona radnja na Zelenom Vencu gore, Dayco kais. Ne znam dal ta radnja radi jos, ovo je bilo negde krajem 2011. Kais zamenjen pocetkom 2012. Preskocio zub krajem maja 2014. Tu sam isto kupovao delove i stvarno nikad problem... recimo jedino oni su imali krsten komutator i bobinu koji sljakaju evo vec vise od 6 godina. Jedan komutator sto sam kupio u Formi je crkao jako brzo naprimer, drugi isto sto sam kupio u Hani je crko posle godinu dana naprimer. Tako da nema nesto pravila gde i sta kupujes. Best Time mi je sad najbolji jer mi je komsija pa mi donese delove i imam veci popust kod njega.

Podeli ovaj post


Link to post

@@laki72 kad smo vec kod toga evo pa ce jos malo decenija sto se mene i Japanaca tice  ;)  od svih jap Honda mi je nekako bila najednostavnija za delove,za njih je se moglo dosta lakse i jednostavnije naci rezervni deo,a i cene su bile mnogo manje.. :)

Sto se kompromisa tice naravno da svako od nas gleda da kupi sto poznatiji brend po nekoj povoljnijoj ceni,a da ima likova koji pokusavaju svasta da uvale pod Oem i to stoji i sa takvima sam imao iskustva  :viber14:  misle ljudi da time sto drze radnju sa rez delovima da su svu pamet sveta pokupili a u sustini nemaju pojma ni o cemu se radi ni sta ustvariu prodaju,u to sam se uverio licno kada sam trazio kablove za Rollu..ti im jedno objasnjavas a oni uporni da gresis :viber14:

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

×