Jump to content
mrak1312

Petar & Toyota Celica ST182 2.0 GTi

Recommended Posts

Pozdrav svima, zovem se Petar i dolazim iz Banja Luke, a poslednjih 7 mjeseci sam ponosni vlasnik Celice ST182 2.0 GTI, 1990. g.p.. Budući da sam često u Srbiji i da sam 8 godina živio u bg, a i da u BiH nisam uspio pronaći ovako sveobuhvatan i susretljiv skup ljubitelja Toyote, registrovao sam se da ako mogu nekome pomognem, a i pronađem isto tako dobre ljude zauzvrat. Iako je moja Ceca sigurno vidjela i bolje dane, sasvim slučajno sam je pronašao u oglasima i odlučio da je spasim od propasti (prije par godina smo to isto uradili sa jednim Mitsubishi Pajerom MK 1)..a prethodni vlasnici su je definitivno doveli na rub litice:
- neispravni kablovi i uništene svjećice (zazor svjećice na prvom cilindru je bio preko 3 mm, i 1 mm u stranu), radila je na 3 klipa
- napuknut hladnjak, neispravna vodena pumpa (slomljena osovina na  spoju sa lopaticama, vrtila je u prazno)
- neispravan senzor temperature vode za ECU, lambda sonda
- "betonirana" glava gasa, blindirano crijevo IACV
- BLINDIRANO CRIJEVO KOČNICA NA ZADNJIM TOČKOVIMA!!!
 i još neke manje bitne stvari...
Uglavnom, zadnjih sedam mjeseci truda i zalaganja (nisam pretjerano vičan u mehanici i elektrici, bilo je jaaaaaako puno neprospavanih noći), brdo "majstora" i majstora, te uz pomoć par prijatelja doveli smo je u vozno stanje. Zamijenjeni su hladnjak, vodena pumpa, termostat, urađena glava motora (ispitana, obrađena, nove gumice ventila), dihtunzi, seleni na zadnjem trapu, kugle, stabilizatori, senzor temperature vode za ECU, lambda sonda, filteri, ulja (motor, servo, kočnice) i još dosta toga...Svaki stari (ispravni) dio koji je vraćen na auto je očišćen na fabričko stanje. Srećom, posao kojim se bavim i neka druga znanja su mi pomogla da uglavnom ruke majstora riješim "u naturi" usluga za uslugu, tako da sva ulaganja su bila u dijelovima i trudu.
Nakon burnog ljeta, danas mogu da kažem da sam donekle zadovoljan urađenim, iako je još puno posla pred nama..Tekuća 2 problema sa kojima mučim muku su tvrda crijeva vode (nema mjehurića u hladnjaku, a već sam rekao da je cijeli sistem hlađenja zamijenjen) i rupe prilikom ubrzavanja sa trokiranjem (u niskim obrtajima) zajedno sa opštim manjkom snage i čudnim signalima economy lampice (narandžasta u svim situacijama osim kada je papučica gasa pritisnuta sa oko 20-40%, npr u 5. brzini zelena svijetli od 2000 do 3500 obrtaja)..
Moram vam reći da su mi pokrenute teme mnogo pomogle prilikom dijagnoza i servisiranja, zahvalan sam svima koji su ih pokrenuli i onima koji su dali više nego korisne odgovore na iste. Kako to obično bude, ko radi taj i griješi, tako da neke stvari su iz prvog puta pogrešno urađene, pa se znanje obnavljalo :) Nažalost, nisam slikao procese koje smo radili, uglavnom sam ja bio onaj za računarom koji traži rješenje problema nakon završenog posla koji finansira rad :)
Obzirom na rastuće kazne, a opadajuća ograničenja brzine, odlučio sam da je vratim u fabričko stanje, odnosno stock varijantu bez traženja dodatnih konjića (naravno uz pokušaj vraćanja što više fabričkih). 
Nadam se da nisam smorio sa postom za prvi put, do kraja sedmice ću postaviti slike na kojima ćete vidjeti o čemu je riječ ;) Do tada, neke slike koje imam na računaru od prije par mjeseci, mada izgled je nepromijenjen.

 

post-4597-0-91089200-1477232567_thumb.jpg

post-4597-0-42750200-1477232595_thumb.jpg

post-4597-0-51609400-1477232604_thumb.jpg

post-4597-0-34062800-1477232635_thumb.jpg

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Jos starih zujalica na forumu Dobrodosao

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

:dobrodosli:

Podeli ovaj post


Link to post

Lepo je kad bosanac voli i vozi toyotu a ne narodni auto welcome

 

Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Petre, dobro nam dosli, ti i tvoja :toyo:

Sve sti te zanima, tisti pitaj a mi cemo se potruditi da ti pomognemo.

Inace Toyota je bas retka u BiH koliko je meni poznato, kao i japanci uopste, zar ne?

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala svima na dobrodošlici  :D

@@laki72 Stariji modeli su rijetki (izuzev džipova), ali čini mi se da su u zadnjih par godina nove Toyote našle svoje kupce ;) U bl koliko znam ima 10-15 Celica ( uglavnom sedma generacija), od toga samo jedna kao moja, tako da smo endemi :) A od starijih japanskih jurilica, Honda je najzastupljenija...Nekako iz svog iskustva za ovih 7 mjeseci možda najveći razlog je nedostatak majstora i električara koji znaju i žele da se bave japancima <_<

 

A pitanja, huh, dosta toga sam riješio, nažalost kao što rekoh auto je bio dosta zapušten...trenutno muku mučim sa ove dvije stvari iz prvog posta, ako neko ima neku ideju, savjet, prijedlog, svaka pomoć je više nego dobrodošla :) Više me brine problem sa vodom, kao što rekoh sve je zamijenjeno, glava je urađena i dihtung nov, nema nikakvog znaka probijanja kompresije kako u vodi tako ni u ulju...sistem sam ozračio na uzbrdici, skinuo čep, improvizovani lijevak stavio u hladnjak i zadihtao ga, nalio rastvor koncentrovanog G12 i vode i pustio je da radi dok nije 3 puta upalio ventilator i istisnuo zadnji mjehurić vazduha, naravno sa upaljenim grijanjem...i poslije svega toga, opet tvrda crijeva nakon pola sata vožnje  :wacko:

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

:tcswelcome:   i od mene..Ceca ti je vrhunska i bas mi je drago da si sve to odradio i da je vracas u Stock varijantu posle tako ocajnog stanje   :toyo:  E sad sto se creva tice i toga sto je tvrdo :) .. po meni to nebi trebalo da te plasi jer i meni se isto desava sa Rollom,kompresija full,motor otvaran pre 10000+km i sve odradjeno kako dolikuje..full glava,dihtunzi,semerinzi itd..sve sto podrazumeva otvaranje motora da nenabrajam imas sve u mojoj temi sta je radjeno pa ako te nemrzi procitaj.. :D  znaci i posle svega tog  oko motora sto je radjeno creva su  mi na radnoj temperaturi TVRDA i tako se vozi bez ikakvih problema.Tecnost na nivou,ulje takodje..,pali,sljaka,ide bez problema..e jedino sto je kod mene Total g11 antifriz posto za starije motore kao sto su nasi nekorisate se G12 antifrizi...msm tada g12 nije ni postojao..

Sto se Ekonomry lampice tice isproveravaj mu sva creva koja dolaze do usisne grane\protokomera posto sam i ja isti problem imao.kod mene je u pitanju bilo crevo koje vodi od kucista vazduha filtera i jedva smo uspeli to da izvalimo posto se bilo svklo sa donje strane i nikako nije moglo da se vidi da ono pravi problem... <_<

Podeli ovaj post


Link to post

Mali update, stigle su nove felge, kolega je imao višak set na Seatu koji je prodao (nažalost 5x100 je dimenzija osuđena na VW program kada živiš u BiH) pa ih mi je praktično poklonio, a u odnosu na 185/60 R14 koje su na njoj došle, veliki napredak je 205/45 R16...

 

https://imageshack.com/i/pm70Z4KMj

https://imageshack.com/i/po34SeWKj

 

Zadnja 2 vikenda je bilo malo dodatnih radova...skinute su dizne i očišćene (usput provjereno da li svaka radi kako treba, da li su otpori "kataloški"), i zamijenjena vakuum crijeva. Međutim, prilikom zamjene crijeva primjetio sam da nešto nije u redu..tražeći po netu za vakuum šemom naišao sam na različite slike spajanja crijeva, ali nijedno nije kao kod mene. Sasvim logično je bilo da moja Ceca nije tako posebna nego je problem u zbrčkanim crijevima, očito da je neko nekad nešto poremetio..primjetio sam (i odmah našao i kupio https://imageshack.com/i/pn0R6p38j ) da je polomljen BVSV, i da vakuum crijeva su zaobišla njega, ali su spojena tako da nijedno mjesto za spajanje vakuuma nije slobodno  :crazy:  Nažalost odgovarajuću vakuum šemu nisam našao, pa molim nekoga sa istim motorom da ako može slika dio desno desno od motora ili ako ima neki drugi način da mi pomogne :) Stanje je trenutno ovakvo:

 

https://imageshack.com/i/pl34tDquj

https://imageshack.com/i/potNhLrhj

https://imageshack.com/i/pmcnstpIj

Podeli ovaj post


Link to post

Super joj stoje šesnaestke,prava mera za celicu

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Izmenjeno od frank

Podeli ovaj post


Link to post

Apsolutno se slažem se sa tobom, sedamnaestke su prevelike i pretvrde, a i meni je u planu da stavim vjerovatno 205/50 gumu, biće malo udobnije, a i manje mučim auto ;)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Jel planiras mozda da je malo podbodes od napred? Prijalo bi joj

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Prvo mi je u planu svu mehaniku da vratim u fabričko stanje,a obzirom da su trapovi trenutno u dobrom stanju malo će sačekati ...Estetika će doći na red, u planu je generalno da se spusti, možda 15-20 mm niža naprijed  :yes: Krajem godine stiže novi izduv od fleksibilnog crijeva nazad (sa protočnim jap style loncem), trebalo bi biti i sređivanja enterijera (tapacirunzi, presvlačenje sjedišta, obloga vrata i koža za volan), a dogodine će pasti možda i nova boja ;) Pa to će sve ići u tom krugu, prvi cilj je da ostatak mehanike do kraja mjeseca bude tip top (ovo sa vakuum crijevima, reparacija letve volana, sređivanje abs-a i još pokoja sitnica)...

Ali dobro, korak po korak, strpljivo do nekog finog primjerka za pokazati na nekom od skupova, koje svakako planiram posjetiti  :japanes:  :tlogo:

Podeli ovaj post


Link to post

Lepo ti nju sredjujes,za svaku pohvalu! Pretpostavljam da planiras duze vreme da ostane kod tebe jer po ovome sto si nabrojao dosta ces uloziti u nju. I bez gedora stylinga,samo fabrika spolja,felne,spustanje,stakla po meni ok ali nista vise od toga.I izduv naravno.

 

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Dobro dosao druze i svaka cast na sredjivanju Celice,samo napred i polako i ja svoju restauriram komplet iziskuje dosta vremena i novca ali sve se da srediti. ;)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Sutra cu po danu da ti islikam to sto si trazio. Pozdrav i dobrodosao.

Podeli ovaj post


Link to post

Nessa hvala puno, skidajući crijeva sam shvatio da tamo nešto nije kako treba spojeno, ali napamet mi ne vrijedi ništa pokušavati..javim sve rezultate i nadam se najboljem ;)

 

Lepo ti nju sredjujes,za svaku pohvalu! Pretpostavljam da planiras duze vreme da ostane kod tebe jer po ovome sto si nabrojao dosta ces uloziti u nju. I bez gedora stylinga,samo fabrika spolja,felne,spustanje,stakla po meni ok ali nista vise od toga.I izduv naravno.

Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока

Nadam se najmanje 5-10 godina, Pajero koga sam spomenuo je kod mene od 2010-te, a u kući je tatina Citroen Xantia od 2004-te, tako da imamo taj problem sa ljubavi prema autima ;) Sve ide na stock sem felgi i ogibljenja, možda bi i izduv ostao da nije u očajnom stanju..meni lično sama po sebi ima prelijepu liniju i šteta je kvariti je, mada ukusi su različiti ;)

 

 

Dobro dosao druze i svaka cast na sredjivanju Celice,samo napred i polako i ja svoju restauriram komplet iziskuje dosta vremena i novca ali sve se da srediti. ;)

Hvala  :japan4life:  Čitao sam tvoj post, svaka čast i srećno (mada su ti radovi čini mi se u poodmakloj fazi), koliko vidim radiš do najsitnijih detalja ;) Vrijeme i novac za lični ćeif, to se ne računa ;)

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Pa da trudim se da uradim sve detalje sada sto god mi se vise svidja jer kad auto ofarbam ceo nemam nameru da posle nesto dodatno cackam,posle je kasno.posle,ostaje motor i sitna mehanika i pun gas. :)

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

b4d92e692a6787bc1ea3388cf1ea26af.jpg

 

25d25422ee431d928a2499c3c5992404.jpg

 

b2763d2b314d333a75f2d2898751d264.jpg

 

726c5b987997a3c7c8ce51b1a183906b.jpg

 

4e62b0c7c59ad996a9300f26d7b6f1ee.jpg

 

9beb30818ee726d7a2052b669f76e7a4.jpg

 

d51a13f606e727ca4b495a24078da21a.jpg

 

23de980fe3375d7733ac1f3d151ce52f.jpg

 

9f7a3e5f3078f5dd6c415c40961be50e.jpg

Malo je guzva kod mene zbog plina :)

  • Upvote 7

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala drug na slikama, već na prvu vidim razliku, sutra kad odem kod kolege mehaničara ićemo u detalje ;) Vidim, i kod mene je spreman plinski uređaj koji čeka ugradnju, samo da dobijem sve kako treba na benzinu :)

Podeli ovaj post


Link to post

Neso priznaj da si lickao motor sinoc pre slikanja zato si kao cekao jutro. :P
Ko nov. :)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  • Upvote 3

Podeli ovaj post


Link to post

To sam i ja hteo reci "apoteka" :D

Ja sam kao prao motor ali ni blizu ovoga :)

Podeli ovaj post


Link to post

×