mrak1312 7 Napisano Oktobar 23, 2016 Pozdrav svima, zovem se Petar i dolazim iz Banja Luke, a poslednjih 7 mjeseci sam ponosni vlasnik Celice ST182 2.0 GTI, 1990. g.p.. Budući da sam često u Srbiji i da sam 8 godina živio u bg, a i da u BiH nisam uspio pronaći ovako sveobuhvatan i susretljiv skup ljubitelja Toyote, registrovao sam se da ako mogu nekome pomognem, a i pronađem isto tako dobre ljude zauzvrat. Iako je moja Ceca sigurno vidjela i bolje dane, sasvim slučajno sam je pronašao u oglasima i odlučio da je spasim od propasti (prije par godina smo to isto uradili sa jednim Mitsubishi Pajerom MK 1)..a prethodni vlasnici su je definitivno doveli na rub litice: - neispravni kablovi i uništene svjećice (zazor svjećice na prvom cilindru je bio preko 3 mm, i 1 mm u stranu), radila je na 3 klipa - napuknut hladnjak, neispravna vodena pumpa (slomljena osovina na spoju sa lopaticama, vrtila je u prazno) - neispravan senzor temperature vode za ECU, lambda sonda - "betonirana" glava gasa, blindirano crijevo IACV - BLINDIRANO CRIJEVO KOČNICA NA ZADNJIM TOČKOVIMA!!! i još neke manje bitne stvari... Uglavnom, zadnjih sedam mjeseci truda i zalaganja (nisam pretjerano vičan u mehanici i elektrici, bilo je jaaaaaako puno neprospavanih noći), brdo "majstora" i majstora, te uz pomoć par prijatelja doveli smo je u vozno stanje. Zamijenjeni su hladnjak, vodena pumpa, termostat, urađena glava motora (ispitana, obrađena, nove gumice ventila), dihtunzi, seleni na zadnjem trapu, kugle, stabilizatori, senzor temperature vode za ECU, lambda sonda, filteri, ulja (motor, servo, kočnice) i još dosta toga...Svaki stari (ispravni) dio koji je vraćen na auto je očišćen na fabričko stanje. Srećom, posao kojim se bavim i neka druga znanja su mi pomogla da uglavnom ruke majstora riješim "u naturi" usluga za uslugu, tako da sva ulaganja su bila u dijelovima i trudu. Nakon burnog ljeta, danas mogu da kažem da sam donekle zadovoljan urađenim, iako je još puno posla pred nama..Tekuća 2 problema sa kojima mučim muku su tvrda crijeva vode (nema mjehurića u hladnjaku, a već sam rekao da je cijeli sistem hlađenja zamijenjen) i rupe prilikom ubrzavanja sa trokiranjem (u niskim obrtajima) zajedno sa opštim manjkom snage i čudnim signalima economy lampice (narandžasta u svim situacijama osim kada je papučica gasa pritisnuta sa oko 20-40%, npr u 5. brzini zelena svijetli od 2000 do 3500 obrtaja).. Moram vam reći da su mi pokrenute teme mnogo pomogle prilikom dijagnoza i servisiranja, zahvalan sam svima koji su ih pokrenuli i onima koji su dali više nego korisne odgovore na iste. Kako to obično bude, ko radi taj i griješi, tako da neke stvari su iz prvog puta pogrešno urađene, pa se znanje obnavljalo Nažalost, nisam slikao procese koje smo radili, uglavnom sam ja bio onaj za računarom koji traži rješenje problema nakon završenog posla koji finansira rad Obzirom na rastuće kazne, a opadajuća ograničenja brzine, odlučio sam da je vratim u fabričko stanje, odnosno stock varijantu bez traženja dodatnih konjića (naravno uz pokušaj vraćanja što više fabričkih). Nadam se da nisam smorio sa postom za prvi put, do kraja sedmice ću postaviti slike na kojima ćete vidjeti o čemu je riječ Do tada, neke slike koje imam na računaru od prije par mjeseci, mada izgled je nepromijenjen. 2 Podeli ovaj post Link to post
frank 319 Napisano Oktobar 23, 2016 Jos starih zujalica na forumu Dobrodosao Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока Podeli ovaj post Link to post
Mića 1824 Napisano Oktobar 23, 2016 Lepo je kad bosanac voli i vozi toyotu a ne narodni auto welcome Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока Podeli ovaj post Link to post
laki72 887 Napisano Oktobar 23, 2016 Petre, dobro nam dosli, ti i tvoja Sve sti te zanima, tisti pitaj a mi cemo se potruditi da ti pomognemo. Inace Toyota je bas retka u BiH koliko je meni poznato, kao i japanci uopste, zar ne? Sent from my LG-D320 using Tapatalk 1 Podeli ovaj post Link to post
mrak1312 7 Napisano Oktobar 23, 2016 Hvala svima na dobrodošlici :D @@laki72 Stariji modeli su rijetki (izuzev džipova), ali čini mi se da su u zadnjih par godina nove Toyote našle svoje kupce U bl koliko znam ima 10-15 Celica ( uglavnom sedma generacija), od toga samo jedna kao moja, tako da smo endemi A od starijih japanskih jurilica, Honda je najzastupljenija...Nekako iz svog iskustva za ovih 7 mjeseci možda najveći razlog je nedostatak majstora i električara koji znaju i žele da se bave japancima <_< A pitanja, huh, dosta toga sam riješio, nažalost kao što rekoh auto je bio dosta zapušten...trenutno muku mučim sa ove dvije stvari iz prvog posta, ako neko ima neku ideju, savjet, prijedlog, svaka pomoć je više nego dobrodošla Više me brine problem sa vodom, kao što rekoh sve je zamijenjeno, glava je urađena i dihtung nov, nema nikakvog znaka probijanja kompresije kako u vodi tako ni u ulju...sistem sam ozračio na uzbrdici, skinuo čep, improvizovani lijevak stavio u hladnjak i zadihtao ga, nalio rastvor koncentrovanog G12 i vode i pustio je da radi dok nije 3 puta upalio ventilator i istisnuo zadnji mjehurić vazduha, naravno sa upaljenim grijanjem...i poslije svega toga, opet tvrda crijeva nakon pola sata vožnje :wacko: 1 Podeli ovaj post Link to post
MikSa 394 Napisano Oktobar 23, 2016 i od mene..Ceca ti je vrhunska i bas mi je drago da si sve to odradio i da je vracas u Stock varijantu posle tako ocajnog stanje E sad sto se creva tice i toga sto je tvrdo .. po meni to nebi trebalo da te plasi jer i meni se isto desava sa Rollom,kompresija full,motor otvaran pre 10000+km i sve odradjeno kako dolikuje..full glava,dihtunzi,semerinzi itd..sve sto podrazumeva otvaranje motora da nenabrajam imas sve u mojoj temi sta je radjeno pa ako te nemrzi procitaj.. :D znaci i posle svega tog oko motora sto je radjeno creva su mi na radnoj temperaturi TVRDA i tako se vozi bez ikakvih problema.Tecnost na nivou,ulje takodje..,pali,sljaka,ide bez problema..e jedino sto je kod mene Total g11 antifriz posto za starije motore kao sto su nasi nekorisate se G12 antifrizi...msm tada g12 nije ni postojao.. Sto se Ekonomry lampice tice isproveravaj mu sva creva koja dolaze do usisne grane\protokomera posto sam i ja isti problem imao.kod mene je u pitanju bilo crevo koje vodi od kucista vazduha filtera i jedva smo uspeli to da izvalimo posto se bilo svklo sa donje strane i nikako nije moglo da se vidi da ono pravi problem... <_< Podeli ovaj post Link to post
matori 1237 Napisano Oktobar 24, 2016 Dobrodošao! Svaka čast na urađenom! Podeli ovaj post Link to post
mrak1312 7 Napisano Novembar 5, 2016 Mali update, stigle su nove felge, kolega je imao višak set na Seatu koji je prodao (nažalost 5x100 je dimenzija osuđena na VW program kada živiš u BiH) pa ih mi je praktično poklonio, a u odnosu na 185/60 R14 koje su na njoj došle, veliki napredak je 205/45 R16... https://imageshack.com/i/pm70Z4KMj https://imageshack.com/i/po34SeWKj Zadnja 2 vikenda je bilo malo dodatnih radova...skinute su dizne i očišćene (usput provjereno da li svaka radi kako treba, da li su otpori "kataloški"), i zamijenjena vakuum crijeva. Međutim, prilikom zamjene crijeva primjetio sam da nešto nije u redu..tražeći po netu za vakuum šemom naišao sam na različite slike spajanja crijeva, ali nijedno nije kao kod mene. Sasvim logično je bilo da moja Ceca nije tako posebna nego je problem u zbrčkanim crijevima, očito da je neko nekad nešto poremetio..primjetio sam (i odmah našao i kupio https://imageshack.com/i/pn0R6p38j ) da je polomljen BVSV, i da vakuum crijeva su zaobišla njega, ali su spojena tako da nijedno mjesto za spajanje vakuuma nije slobodno Nažalost odgovarajuću vakuum šemu nisam našao, pa molim nekoga sa istim motorom da ako može slika dio desno desno od motora ili ako ima neki drugi način da mi pomogne Stanje je trenutno ovakvo: https://imageshack.com/i/pl34tDquj https://imageshack.com/i/potNhLrhj https://imageshack.com/i/pmcnstpIj Podeli ovaj post Link to post
frank 319 Napisano Novembar 5, 2016 (edited) Super joj stoje šesnaestke,prava mera za celicu Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока Izmenjeno Novembar 5, 2016 od frank Podeli ovaj post Link to post
mrak1312 7 Napisano Novembar 5, 2016 Apsolutno se slažem se sa tobom, sedamnaestke su prevelike i pretvrde, a i meni je u planu da stavim vjerovatno 205/50 gumu, biće malo udobnije, a i manje mučim auto 1 Podeli ovaj post Link to post
frank 319 Napisano Novembar 5, 2016 Jel planiras mozda da je malo podbodes od napred? Prijalo bi joj Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока Podeli ovaj post Link to post
mrak1312 7 Napisano Novembar 5, 2016 Prvo mi je u planu svu mehaniku da vratim u fabričko stanje,a obzirom da su trapovi trenutno u dobrom stanju malo će sačekati ...Estetika će doći na red, u planu je generalno da se spusti, možda 15-20 mm niža naprijed Krajem godine stiže novi izduv od fleksibilnog crijeva nazad (sa protočnim jap style loncem), trebalo bi biti i sređivanja enterijera (tapacirunzi, presvlačenje sjedišta, obloga vrata i koža za volan), a dogodine će pasti možda i nova boja Pa to će sve ići u tom krugu, prvi cilj je da ostatak mehanike do kraja mjeseca bude tip top (ovo sa vakuum crijevima, reparacija letve volana, sređivanje abs-a i još pokoja sitnica)... Ali dobro, korak po korak, strpljivo do nekog finog primjerka za pokazati na nekom od skupova, koje svakako planiram posjetiti Podeli ovaj post Link to post
frank 319 Napisano Novembar 5, 2016 Lepo ti nju sredjujes,za svaku pohvalu! Pretpostavljam da planiras duze vreme da ostane kod tebe jer po ovome sto si nabrojao dosta ces uloziti u nju. I bez gedora stylinga,samo fabrika spolja,felne,spustanje,stakla po meni ok ali nista vise od toga.I izduv naravno. Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока 2 Podeli ovaj post Link to post
Zix 6 Napisano Novembar 5, 2016 Dobro dosao druze i svaka cast na sredjivanju Celice,samo napred i polako i ja svoju restauriram komplet iziskuje dosta vremena i novca ali sve se da srediti. 1 Podeli ovaj post Link to post
Nessa 40 Napisano Novembar 5, 2016 Sutra cu po danu da ti islikam to sto si trazio. Pozdrav i dobrodosao. Podeli ovaj post Link to post
mrak1312 7 Napisano Novembar 5, 2016 Nessa hvala puno, skidajući crijeva sam shvatio da tamo nešto nije kako treba spojeno, ali napamet mi ne vrijedi ništa pokušavati..javim sve rezultate i nadam se najboljem Lepo ti nju sredjujes,za svaku pohvalu! Pretpostavljam da planiras duze vreme da ostane kod tebe jer po ovome sto si nabrojao dosta ces uloziti u nju. I bez gedora stylinga,samo fabrika spolja,felne,spustanje,stakla po meni ok ali nista vise od toga.I izduv naravno.Послато са GT-I9301I уз помоћ Тапатока Nadam se najmanje 5-10 godina, Pajero koga sam spomenuo je kod mene od 2010-te, a u kući je tatina Citroen Xantia od 2004-te, tako da imamo taj problem sa ljubavi prema autima Sve ide na stock sem felgi i ogibljenja, možda bi i izduv ostao da nije u očajnom stanju..meni lično sama po sebi ima prelijepu liniju i šteta je kvariti je, mada ukusi su različiti Dobro dosao druze i svaka cast na sredjivanju Celice,samo napred i polako i ja svoju restauriram komplet iziskuje dosta vremena i novca ali sve se da srediti. Hvala Čitao sam tvoj post, svaka čast i srećno (mada su ti radovi čini mi se u poodmakloj fazi), koliko vidim radiš do najsitnijih detalja Vrijeme i novac za lični ćeif, to se ne računa 1 Podeli ovaj post Link to post
Zix 6 Napisano Novembar 5, 2016 Pa da trudim se da uradim sve detalje sada sto god mi se vise svidja jer kad auto ofarbam ceo nemam nameru da posle nesto dodatno cackam,posle je kasno.posle,ostaje motor i sitna mehanika i pun gas. 2 Podeli ovaj post Link to post
mrak1312 7 Napisano Novembar 6, 2016 Hvala drug na slikama, već na prvu vidim razliku, sutra kad odem kod kolege mehaničara ićemo u detalje Vidim, i kod mene je spreman plinski uređaj koji čeka ugradnju, samo da dobijem sve kako treba na benzinu Podeli ovaj post Link to post
Seba 130 Napisano Novembar 6, 2016 Neso priznaj da si lickao motor sinoc pre slikanja zato si kao cekao jutro. Ko nov. Sent from my SM-G935F using Tapatalk 3 Podeli ovaj post Link to post
Japanautofan 398 Napisano Novembar 6, 2016 To sam i ja hteo reci "apoteka" :D Ja sam kao prao motor ali ni blizu ovoga Podeli ovaj post Link to post