Jump to content
so.sandic

Toyota Avensis 1.8 wagon

Recommended Posts

Dobar dan svima.

 

Da se predstavim ja sam Jovan iz Novog Sada, uskoro nadam se i ponosni vlasnik jednog lepog avensisa iz prve generacije 2002 godište a potom i TcS :)

 

Da dam kratak uvod. Gledao sam isključivo benzince jer ne prelazim više od 10K kilometara godišnje, uglavnom vozim kratke relacije po gradu i jednom do dvaput mesečno do 200Km regionalnim putevima ili autoputem. Jednom godišnje (il nijednom) do Crne Gore, ili Grčke.

 

Za toyotu sam se opredelio na prvom mestu zbog visokih ocena u pouzdanosti. Kao vlasnik sam prilično redovan u servisiranju, volim sve da radim na vreme i ne žalim novaca kad su delovi u pitanju, tako da verujem da je u tom smislu toyota najbolji izbor jer sam po forumima probnašao uglavnom stavove "retko se kvari, ako sve radiš na vreme". 

 

Pošto se porodica proširila i trenutno brojimo pet članova, peugeot 306 1.8 hečbek koji trenutno imamo nije dovoljan, fali nam prostora i u kabini  i u gepeku... Prva nam je potreba prostor stoga sam gledao isključivo karavane.

 

Potrošnja mi nije toliko bitna kao pouzdanost, vozim uglavnom porodicu i nisam sportski nastrojen u vožnji, verujem da je 1.8 motor dostatan za naše potrebe. 

 

Novčano, dostižni su mi modeli do 3K Eur. Dakle mora biti prva generacija. Avensisi 2002 godište su otprilike 2300-2800K Eur, nakon kupovime uradim i veliki servis i to je oko 3K, uklapam se.

 

Ostaje mi samo još da nadjem i auto koji nije baš totalni raspad, u smislu da ne moram baš odmah da mu radim motor, jer za to nemam ni novaca. 

 

Našao sam jedan auto koji mi se dopada i koji je u dobrom stanju u smislu enterijera, očuvan je. Kako sam totalni laik, dogovorio sam sa vlasnikom da ga odvezemo od neelje i da platim opšti pregled automobila (Na izlazu iz NS na putu ka Zrenjaninu ima ovlašćeni serviser, mislim Gota Car). Verujem da ću dobiti neke informacije konkretnije o stanju automobila, a kad dobijem izveštaj, verovatno ću tada imati neka konkretnija pitanja za vas :).

 

Kako bilo, možda neko do vas ima neke savete na šta da obratim pažnju i šta sve da pitam u servisu?

 

Za sad imam jedno pitanje koje me muči. Naime, jesam laik ali nisam lenj, pa sam malo istraživao na netu i ako sam dobro shvatio avensisi iz te prve generacije imaju motor 1ZZ-FE za koliko sam video čitave serije motora su imale problem sa potrošnjom ulja, pa su menjani motori ili neki polumotor dok su u garanciji. Da li postoji način da po broju šasije utvrdim da li je taj konkretan motor pripada nekoj od loših serija? Vlasnik mi je natuknuo da mu u poslednje vreme troši ulje. Kontam da li bi u mi ovlascenom servisu uošte ukazali da je to u pitanju?

 

Hvala unapred svima i pozdrav, jovan

 

 

 

 

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodosao Jovane.

Sto se tice servisa mislim da svi ovde hvale Trio iz Novog Sada. Ja licno kupujem delove tamo a brat i odrzava svoj auto kod njih. Kaze da je extra zadovoljan i da su korektni. Imas ovde crnu-belu listu servisera pa se mozes isto informisati.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Dobrodošao! Imaš pravo za to oko motora. Najbolje je uzeti broj šasije i motora i proveriti u ovlaštenom servisu da je promenjen taj "polumotor" u servisnom roku. Oni bi trebali imati informaciju o tome. Ili ako naletiš na neki Avensis koji prodaje neko koga poznaješ pa ti neće slagati oko potrošnje. Inače, ima moj prijatelj baš takvog benzinca karavana godinama i on je prezadovoljan s njim. 

Podeli ovaj post


Link to post

Hvala svima na dobrodošlici! 

 

Hvala @Japanautofun na ukazivanju na Triomotors servis, saznao sam puno korisnih informacija na njihovom blogu i u Živkovim postovima. Poslao sam im mejl sa pitanjima i vrlo verovatno ću i kod njih pregledati auto. 

 

Nisam siguran da li i Trio može da proveri da li je promenjen taj polumotor u garantnom roku, u slučaju dane može, proveriću u ovlašćenom, hvala @matori!

 

Ovde  piše još detalja o motorima koji su trošili ulje, ali se info odnosi na modele druge generacije avensisa, od 2003 godine.

Izmenjeno od so.sandic

Podeli ovaj post


Link to post

Lično isto održavam auto u Triu i prezadovoljan sam pa ako ti treba neka preporuka za dobar servis, i ja dajem glas Triu ;) ! Ne znam da li oni mogu da provere za radove oko polumotora ,ali probaj nazvati i pitati. Ako mogu , sigurno će ti pomoći oko toga.

Podeli ovaj post


Link to post

Ako je menjan polumotor ima ukucan pus, po br.motora se moze videti.

 

Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

Lično isto održavam auto u Triu i prezadovoljan sam pa ako ti treba neka preporuka za dobar servis, i ja dajem glas Triu ;) ! Ne znam da li oni mogu da provere za radove oko polumotora ,ali probaj nazvati i pitati. Ako mogu , sigurno će ti pomoći oko toga.

Da, definitivno cu pokloniti poverenje Trio servisu, vidim da su svi ovde zadovoljni njima. A ispratio sam malo i blog i fb i Zivkove postove ovde, deluju vrlo profesionalno. Poslao sam im mejl sinoc, a posto nisu odgovorili, izgleda da su u guzvi, moracu ili da ih pozovem ili da licno odem tamo da zakazem taj pregled i da se raspitam.

 

Послато са ALE-L21 уз помоћ Тапатока

Ako je menjan polumotor ima ukucan pus, po br.motora se moze videti.

 

Послато са SM-J500FN уз помоћ Тапатока

Hvala na info @Mićo, al moram da pitam posto sam laik, sta je to pus, neka skracenica?

 

Послато са ALE-L21 уз помоћ Тапатока

Podeli ovaj post


Link to post

@so.sandic

Prekucavanje (utiskivanje) broja motora ili šasije. Broj motora. Broj šasije, - Kada se radi o remontovanim motorima -  zahtev ovlašćene organizacije koja vrši industrijski remont motora Ako su ispunjeni uslovi za upućivanje na utiskivanje broja motora ili šasije nadležni organ unutrašnjih poslova donosi rešenje o upućivanju i odredjuje broj koji će se utisnuti. Utisnuti broj sadrži slovnu oznaku PUS (što znači po uputstvu SUP-a), četvrocifrenu šifru opštine sa čije teritorije je imalac vozila, kosu crtu izmedju šifre opštine sa čije je teritorije je imalac vozila, dvocifarski izraženu godinu utiskivanja, petocifreni serijski broj, dve zvezdice, jednu ispred slovne oznake PUS, a drugu iz poslednje cifre serijskog broja kao zaštitni znak. Npr. ako je vozilo sa teritorije opštine Aleksinac utisnuti broj bi bio *PUS 7303/01 0000*.

  • Upvote 2

Podeli ovaj post


Link to post

Update 15.11.2016.

 

Auto bio u Trio motors, oni pregledali, dali preporuku da se zameni set kvacila, izvodi letve volana levi i desni, ulje u kocnicama, kvacilu i servu, prednje i zadnje pločice i to je otprilike 30-35K dinara. Kompresija, lanac, pk kaiš,...OK

 

Sve pohvale za Trio, bili su maksimalno profesionalni, posebno na prijemu, sve su mi lepo i strpljivo objasnili.

 

U medjuvremenu saznao da auto trosi ulje i to ako sam dobro razumeo vlasnika litru na 2000 i tako je otkako je kupljen... Tako da je vrlo verovatno da je jedan od onih motorta koji su imali problema sa potrošnjom ulja, nije menjan polumotor u garantnom roku. Pretpostavljam da bi u servisu to rekli da su videli jer sam to naglasio.

 

Osim što se mora sipati ulje svako malo, auto ima samo jedan kljuc, samo letnje gume, pa uz navedeni trosak servisa i cenu automobila od 2,7K€ mi je to puno incijalnog ulaganja i malo sam se smorio... 

 

Bojim se da će i pored moje velike želje lupovina toyote morati jos malo da saceka da poraste platezna moc :(

Podeli ovaj post


Link to post

Ne znam koliko ti je hica za kupovinu auta, ali ne treba auto kupovati na silu, pogotovo ako se kupuje za sebe. Polako, naleret ce prava prilika. Najbitnije je da znas sta trazis.

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

Ne bih nista dodao na ovo sto ti je @@matori savetovao.

Polako i strpljivo. Lovu cuvaj, ako nesto jos ustekas, jos bolje i strpljivo pratis i cekas pravi trenutak (primerak) :)

 

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

  • Upvote 1

Podeli ovaj post


Link to post

×